Har haft deltidsjobb på kontor hos ett lokalt företag i några månader, och har trivts bra ända tills nu. Jag brukar jobba själv för det mesta, men det började nyss en skum snubbe i 30-års-åldern (släkting till chefen) och han förstör verkligen arbetsmiljön genom att bete sig helt stört.
Märkte först att något var off när jag var i ett telefonsamtal och han började stirra på mig. Tänkte att han ville säga något, men när jag mötte hans blick och vinklade bort telefonen så kollade han på mig förvånat och utbrast "va???"
En annan gång så väntade jag på kaffemaskinen och han frågar typ "mmm va skaru ha för kaffe då" med ganska underlig ton. Svarade att jag tog en latte, varpå han svarar "de är bara skit" också slår han näven i bordet
Droppen var igår när jag försökte öppna dörren till kontoret, men han höll emot så jag inte kom in. Han är ganska bifftjock, så jag hade inte en chans att rycka upp dörren. Blev jävligt förbannad då han slösar allas tid så jag ringde chefen, som ringde honom och sa att han skulle öppna dörren. När jag äntligen blev insläppt så låtsades han som ingenting och svarade inte ens när jag frågade varför han håller på och beter sig.
Har blivit många incidenter av liknande slag vilket har skapat en obehaglig stämning på jobbet. Men hur ska jag ta upp detta med chefen? Vill ju inte dissa hans släkting, men måste ju fråga på något vis om han vet att hans nyanställda är galen.
Eller borde jag bara söka nytt jobb?