2021-03-26, 09:08
Medlem
Dofternas avatar
"Daniel Sedin, Henrik Sedin och David Nyström. Sveriges förstakedja i JVM år 2000. Spelplats Skellefteå. David stod för 8 poäng på 7 matcher, endast slagen av Sedinarna och Erik Leverström i den interna poängligan. Men därefter gick karriärerna åt olika håll. Medan bröderna Sedin hånades och kallades "the sisters" i Nordamerika, valde David Nyström att leva ut sin dröm genom att återvända till Skellefteå och skriva på för AIK."
https://parmikaelsson.blogspot.com/2021/03/aikare-vi-minns-david-nystrom.html?m=1
Citera
2021-03-26, 17:58
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
http://www.arbetarbladet.se/sport/idrottsledare-hotar-att-avga

Får se om de blir någon ändring på denna kommunala sponsring från gävle? Deras poäng är ju solklar, varför skulle brynäs få så mycket pengar för att utveckla unga spelare men mindre klubbar ingenting?

Kollar man dagens brynäs så har 6 spelare moderklubb i gävle som inte är brynäs utan endast en 1 spelare med moderklubb brynäs.

Sedan har ju brynäs fostrat dem i juniorålder.

Ursäkta en något o-insatt, men är inte Brynäs ett Karlstad-lag?
Citera
2021-03-26, 18:24
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ursäkta en något o-insatt, men är inte Brynäs ett Karlstad-lag?

Gävle.
Citera
2021-03-26, 18:32
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Gävle.

Ja, då vet jag. Tackar.

Finns någon lista med namnen och en översättning till respektive ort? Gnaget är Göteborg tror jag, Bajen är stockholm. GAIS vet jag inte, men nedåt västkusten det också. Som sagt, i tidningar och TV säger de bara slang-namnet och en något oinsatt vet ju inte :/
Citera
2021-03-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ja, då vet jag. Tackar.

Finns någon lista med namnen och en översättning till respektive ort? Gnaget är Göteborg tror jag, Bajen är stockholm. GAIS vet jag inte, men nedåt västkusten det också. Som sagt, i tidningar och TV säger de bara slang-namnet och en något oinsatt vet ju inte :/
Gnaget är Solna. Gais är Göteborg.
Citera
2021-03-26, 18:35
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ja, då vet jag. Tackar.

Gnaget är Solna, Bajen är i rännstenen och GAIS har inget hockeylag. Vill du veta mer?
Citera
2021-04-17, 09:18
Medlem
Dofternas avatar
Har Björklöven miljontals fans?

Hittade detta citat på SVT-text:

" De sista nio minuterna gav ett sanslöst drama när Karlskoga hämtade upp 1-6 till 5-6 och hade flera chanser till kvittering och förlängning.

-Puuust, morsan måste fått en hjärtattack, samma sak med alla miljoner som håller på oss. Vi får fjärilar och tappar det men vi vann, säger Lövens kapten Fredrik Andersson."

Stämmer det, har löven miljontals med fans? Var bor dessa? Är röven Sveriges största hockeyklubb?
Citera
2021-04-17, 09:23
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hittade detta citat på SVT-text:

" De sista nio minuterna gav ett sanslöst drama när Karlskoga hämtade upp 1-6 till 5-6 och hade flera chanser till kvittering och förlängning.

-Puuust, morsan måste fått en hjärtattack, samma sak med alla miljoner som håller på oss. Vi får fjärilar och tappar det men vi vann, säger Lövens kapten Fredrik Andersson."

Stämmer det, har löven miljontals med fans? Var bor dessa? Är röven Sveriges största hockeyklubb?

Tanken har inte slagit dig att han överdrev? Lätt att göra det i en sådan situation.
Eller att han var ironisk?
Citera
2021-04-17, 09:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Tanken har inte slagit dig att han överdrev? Lätt att göra det i en sådan situation.
Eller att han var ironisk?

Hur stora är Löven egentligen? Är de Leksand light?
Citera
2021-04-17, 09:50
Medlem
Systembolaget och Björklöven har liknade logotyper, han kanske🤔 trott att systemet varit deras clubshop😃. Är det fortfarande Göte Wälitalo som vaktar buren?
Citera
2021-04-17, 10:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gribbegrabben
Systembolaget och Björklöven har liknade logotyper, han kanske🤔 trott att systemet varit deras clubshop😃. Är det fortfarande Göte Wälitalo som vaktar buren?

Nej, en transatlant, de har många transor i laget. Kanske de fått många fans over there?
Citera
2021-04-17, 12:32
Avstängd
Grontarskonts avatar
Nja löven har inte miljontals fans typ 0,1 miljon kanske!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in