2016-05-21, 20:31
Medlem
Kalliassons avatar
Har inte fått grepp om det här med NHL-draften. Förra året var #1 (Connor McDavid) född 1997 och #2 (Jack Eichel) född 1996. I år* är #1 (Auston Matthews) född 1997 och #2 (Patrik Laine) född 1998.

Hur fungerar det med NHL-draften och ålder, tex. varför blev inte Auston Matthews draftad förra året tillsammans med Connor McDavid som är i samma ålder? Jag begriper att hade han kunnat bli draftad så hade han givetvis blivit det, fattar bara inte vad som hindrar honom från att bli det.

Någon som kan klargöra vad kriterierna är?

*Väl medveten om att draften inte skett ännu men om någon vill betta mot mig, dvs att Laine går före Matthews så lägger jag gärna in hela min framtida livsinkomst i potten.
Citera
2016-05-21, 21:01
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliasson
Har inte fått grepp om det här med NHL-draften. Förra året var #1 (Connor McDavid) född 1997 och #2 (Jack Eichel) född 1996. I år* är #1 (Auston Matthews) född 1997 och #2 (Patrik Laine) född 1998.

Hur fungerar det med NHL-draften och ålder, tex. varför blev inte Auston Matthews draftad förra året tillsammans med Connor McDavid som är i samma ålder? Jag begriper att hade han kunnat bli draftad så hade han givetvis blivit det, fattar bara inte vad som hindrar honom från att bli det.

Någon som kan klargöra vad kriterierna är?

*Väl medveten om att draften inte skett ännu men om någon vill betta mot mig, dvs att Laine går före Matthews så lägger jag gärna in hela min framtida livsinkomst i potten.

Sålänge du fyller 18 år senast den 15 september samma år som draften hålls så får du vara med. Dvs de som är födda -98 måste fylla år senast 15 september för att vara med. Matthews är ju -97:a men fyller år 17 september och därför fick han inte vara med förra året.
Citera
2016-05-22, 20:25
Medlem
Kalliassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Sålänge du fyller 18 år senast den 15 september samma år som draften hålls så får du vara med. Dvs de som är födda -98 måste fylla år senast 15 september för att vara med. Matthews är ju -97:a men fyller år 17 september och därför fick han inte vara med förra året.
Tack för svaret, kan personligen tycka att draften borde baseras på årskullar. I så fall att alla som fyller 18 år borde vara tillgängliga (eller äldre om man inte draftades "sitt" år).
Citera
2016-05-30, 08:30
Medlem
von_Ss avatar
Jag tror jag har frågat detta tidigare utan att få ett vettigt svar. Men vad pratar domare och videodomare om så jävla länge när de diskutera en situation? Det kan sega ner en match något otroligt när domarna ska konferera i fem minuter huruvida en puck som gick i stolpen var inne eller inte fyra gånger per match fast det är supertydligt på TV-bilderna.

Svårare kanske om pucken förs i mål på ett tveksamt sätt och domaren ska ta ett beslut baserat på videodomarens beskrivning(?) men jag har tänkt på detta i många år och det är orimligt långa samtal även på solklara situationer som om pucken var över linjen eller ej. 5 sekunder borde ett sådant samtal ta.
Citera
2016-05-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag tror jag har frågat detta tidigare utan att få ett vettigt svar. Men vad pratar domare och videodomare om så jävla länge när de diskutera en situation? Det kan sega ner en match något otroligt när domarna ska konferera i fem minuter huruvida en puck som gick i stolpen var inne eller inte fyra gånger per match fast det är supertydligt på TV-bilderna.

Svårare kanske om pucken förs i mål på ett tveksamt sätt och domaren ska ta ett beslut baserat på videodomarens beskrivning(?) men jag har tänkt på detta i många år och det är orimligt långa samtal även på solklara situationer som om pucken var över linjen eller ej. 5 sekunder borde ett sådant samtal ta.
Nu när du säger det. Ofta tar det evigheter innan man sätter igång spelet igen på grund av det där. Men det handlar väl om att dom måste vara helt säkra om hur det har gått till. Så är nog bara att gilla läget.
Citera
2016-06-17, 23:56
Moderator
vfs avatar
Christian Bäckman och Rikard Wallin är nya medlemmar i situationsrummet.

Nu börjar det likna något.
Citera
2016-06-18, 10:52
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Christian Bäckman och Rikard Wallin är nya medlemmar i situationsrummet.

Nu börjar det likna något.

Referensgruppen.
Citera
2016-07-08, 14:37
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Hockeylaget Dallas Snipers nya namn

Vad tror ni kommer bli Dallas Snipers nya namn?
Eller kommer de behålla sitt gamla?
Citera
2016-07-08, 15:50
Medlem
Hunden007s avatar
vilka är Dallas Snipers? heter de inte Dallas Star?
Citera
2016-07-08, 15:52
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
vilka är Dallas Snipers? heter de inte Dallas Star?

Han försöker nog skoja till det, men det finns iofs ett Dallas snipers

http://wshldallassnipers.pointstreaksites.com/view/wshldallassnipers
Citera
2016-07-08, 16:18
Medlem
perry2s avatar
Mötte nyss Per Svartvadet. I palmabukten 15 min utanför Palmas centrum, mörkhårig dam hade han, min är ljusare.
Citera
2016-07-08, 17:42
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han försöker nog skoja till det, men det finns iofs ett Dallas snipers

http://wshldallassnipers.pointstreaksites.com/view/wshldallassnipers

Frågan må vara obetydlig för en svensk när det kommer till ett lag som befinner sig i WSHL.
Men lite intressant är det ändå. Kommer ett lag som huserar i Dallas verkligen behålla ett namn som snipers med tanke på vad som har hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in