Citat:
Ursprungligen postat av
RealFtalkNY
Hur kommer det sig att vi saknar svenska lag i ligan?
Skulle ni vilja se ett svenskt lag i ligan?
Personligen tycker jag att vi borde ha ett Stockholms-lag i ligan. Skulle gärna gå på matcherna mot de ryska storlagen. Däremot skulle jag knappast gå på matchen mot Cherepovets eller liknande brunkarlag.
Ser ingen större mening med att ett lag från SHL skulle gå över till KHL. Men jag skulle förstå om AIK eller Modo ville göra det.
Tänk AIK i KHL. Målvakter finns Lasse Johansson, Hellberg, Lindbäck, Reideborn och Enroth.
Backar finns Almqvist, Wikstrand, Hersley, Runblad, Bertilsson, Lööv, Bengtsson, Kronwall, Dahlbeck och Svedberg att välja på.
Forwards finns Omark, Petersson, Strömwall, Rasmussen, Ljungh, Lander, Rosen, Videll, Norman, Pääjärvi, Kempe och Ullström.
Spela i KHL, tjäna mycket pengar men bo i Stockholm
Det finns svenska spelare för minst 2 lag. Resterande platser i truppen kan fyllas upp med utlänningar eller lite billigare svenskar från SHL/Allsvenskan.
Men jag tror inte det hade funkat i praktiken. Ska konkurrera med de lägre skatterna i Ryssland och oljemiljonärerna där. Skulle nog krävas att man drog iaf 8 000 per match. Resorna och kostnaderna för de hade inte varit roliga.