2020-01-03, 19:03
Bannlyst
Det var på gång i Malmö med något påhitt som kallade sig Crowns blev pannkaka av det.
Senast redigerad av La Belva 2020-01-03 kl. 19:13.
Citera
2020-01-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Det var på gång i Malmö med något påhitt som kallade sig Crowns blev pannkaka av det.

Hahaha Crowns var bland de sämsta namnen jag hört.
Citera
2020-01-03, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Hahaha Crowns var bland de sämsta namnen jag hört.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/percy-khl-laget-ar-valkommet-till-malmo/
Citera
2020-01-14, 19:45
Medlem
När nu hockeyförbundet infört bestraffningar i form av flaggförbud efter bengaltändning så är det ändå olika straff för olika klubbar. Dessutom verkar man ändå få hålla upp banderoller. Men ej flaggor. Finns det någon som har koll på denna parodi till regelverk?
Citera
2020-01-17, 22:21
Medlem
Det här har ju inte jag haft koll på:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/wPLAjM/atta-klubbar-kan-degraderas-fran-hockeyallsvenskan

Kraven på eget kapital i Allsvenskan.

1,5 miljoner kr (2018)
2 miljoner kr (2019)
2,5 miljoner kr (2020)
3 miljoner kr (2021)
4 miljoner kr (2022)

Om det inte handlar om att HA skjuter till pengar centralt till lagen så har jag svårt att se att klubbarna skall kunna gå från 3 miljoner till 4 miljoner på ett enda år (2021-2022).

Eget kapital är ju för att ha någon slags säkerhet att inte klubbarna går i kk men jag kan inte se något egenvärde i att de har 4 istället för 3 miljoner.

3 miljoner är svårt ändå för klubbarna att nå.
Citera
2020-01-24, 10:35
Medlem
Äntligen går supporterklubbar i SHL och HA ihop i en gemensam förening: https://www.aftonbladet.se/a/e8BagQ

Fokus ligger till en början dels på att motverka de kollektiva bestraffningar på börjat delas ut i tillägg till böter. Men fokus ligger också mot de olika förutsättningar som bortafans har i olika arenor.
Mycket bra!
Citera
2020-01-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Hur kommer det sig att vi saknar svenska lag i ligan?

Skulle ni vilja se ett svenskt lag i ligan?

Personligen tycker jag att vi borde ha ett Stockholms-lag i ligan. Skulle gärna gå på matcherna mot de ryska storlagen. Däremot skulle jag knappast gå på matchen mot Cherepovets eller liknande brunkarlag.

Ser ingen större mening med att ett lag från SHL skulle gå över till KHL. Men jag skulle förstå om AIK eller Modo ville göra det.

Tänk AIK i KHL. Målvakter finns Lasse Johansson, Hellberg, Lindbäck, Reideborn och Enroth.

Backar finns Almqvist, Wikstrand, Hersley, Runblad, Bertilsson, Lööv, Bengtsson, Kronwall, Dahlbeck och Svedberg att välja på.

Forwards finns Omark, Petersson, Strömwall, Rasmussen, Ljungh, Lander, Rosen, Videll, Norman, Pääjärvi, Kempe och Ullström.

Spela i KHL, tjäna mycket pengar men bo i Stockholm

Det finns svenska spelare för minst 2 lag. Resterande platser i truppen kan fyllas upp med utlänningar eller lite billigare svenskar från SHL/Allsvenskan.

Men jag tror inte det hade funkat i praktiken. Ska konkurrera med de lägre skatterna i Ryssland och oljemiljonärerna där. Skulle nog krävas att man drog iaf 8 000 per match. Resorna och kostnaderna för de hade inte varit roliga.
Citera
2020-01-24, 20:00
Medlem
Leker lite:

AIK i KHL
A.Reideborn, J.Enroth

M.Wikstrand - A.Almqvist
K.Dahlbeck - V.Svedberg
S.Kronwall - K.Berglund

D.Rasmussen - M.Ljungh - A.Petersson
- R.Rosen - M.Strömwall
J.Berglund - D.Ullström - L.Videll

MODO i KHL
A.Lindbäck

S.Bertilsson - P.Hersley
V.Lööv - D.Runblad
T.Viklund

L.Omark - J.Norman - M.Kempe
- A.Lander - M.Pääjärvi
Senast redigerad av 400Ben 2020-01-24 kl. 20:02.
Citera
2020-01-24, 22:30
Medlem
Jokerit har väl gick väl närmare en halv miljard back på 4 år i KHL läste jag i någon artikel.
Man hade gått 13 miljoner euro back säsongen 14/15 trots ett publiksnitt på 11000.
Spelarbudgeten låg då på 12 miljoner euro.
Dyra resor mm.

Har svårt att se hur svenska lag som AIK eller Modo skulle kunna få någon ekonomi i KHL, lönerna skulle bli höga även om man skulle spela enbart med svenska spelare.
Ingen skulle välja spel i KHL med dessa klubbar över spel I SHL om det inte handlade om mycket högre löner. Det är inte så attraktivt att flyga fram och tillbaka över en stor del av jordklotet för att bo på ryska hotell och spela i ryska småstäder.
Citera
2020-01-25, 02:10
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Åh, jag minns presskonferensen initiativtagarna höll, när det där var på tapeten
Så oerhört mycket svammel och snack om värdegrund, långa narcissistiska introduktioner av initiativtagarna och allt annat som inte var relevant just då.

Minns att det var någon journalist eller liknande som till slut frågade om dom inte kunde ta och berätta om lite relevanta saker som antagligen var intressant att veta.

Det var så jag skämdes när jag tittade på det.
Citera
2020-02-04, 22:34
Medlem
Såg idag att det finns Ungdoms OS för flickor i hockey. Dessa är U16-spelare. Borde finns för herrar också.

Perfekt med TV-pucken på hösten, några månader senare Ungdoms OS, sedan hösten U17 VM, säsongen efter IH och U18 VM och sedan två år senare JVM.
Citera
2020-02-11, 12:31
Avslutad
Tycker ni att ishockey i Sverige på riktigt jobbar med jämställdhet och schyssta spel för ungdomarna?

Man märker att det finns en koppling mellan mobbare och ishockey.

Knappast miljöpartister eller vänsterpartister som spelar ishockey på hög nivå, de ser vi oftast på friidrotten och orientering.

Varför har det blivit såhär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in