2020-09-09, 16:10
Medlem
Kan rekommendera podden Spittin Chiclets i allmänhet, och senaste avsnittet (292) i synnerhet. Då är Kris Versteeg med och intervjuas. Denna intervju har fått visst genomslag i svensk media, då han jämför SHL med rugby på is! Rekommenderar att lyssna på hans resonemang vilket startar 1:57:40. Enligt honom så flödar talangen i SHL, men den kvävs av allt för liberala och godtyckliga domarinsatser. Han jämför SHL med sättet NJ Devils spelade i mitten/slutet av 90-talet. Svenska lag spelar 5-manna markering och boxar ut direkt från anfallszon, vilket enligt honom kväver spelet.
Intressant att lyssna på en riktig veteran som spelar på många olika nivåer!

Länk till podd: https://podcasts.apple.com/se/podcast/spittin-chiclets/id1112425552?i=1000490332392
Citera
2020-09-22, 14:18
Avslutad
Detta var ju mindre roligt

https://hockeynews.se/articles/16068/?fbclid=IwAR1xu-cCn5QBlttKreQjYFBfJ0nYSmgjFsQM73-C3V602-L65dvda2HItnE
Citera
2020-12-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Medan han langar upp bevis kan väl du hänvisa till vilka experter som fortfarande ifrågasätter det?

youtube länk

Gammal diskussion från i somras men ändå! Jag tycker mig se pucken guida in och gå under hans benskydd från vinkel vid 1.49 och även glida över linjen. Det är suddigt och lite grynigt men jag tycker pucken syns gå över linjen i den vinkeln.

I övrigt BÖR det alltid dömas bort om det är inconclusive, dvs inte tydligt att en puck gått över linjeb men just här, och vid 1.49 i klippet ovan tycker jag den seglar över linjen under det högra benskyddet.

EDIT : efter ett till glas vin har jag justerat läsförståelsen och insett att det inte var du som ifrågasatte något och att även hen blitt avstängd och antagligen var ett trollollloll

I övrigt TRIST med Henke och hans hjärtfel och även trist för Caps som har satsat på henke för en one year deal och även förhoppningsvis ge Samnsonov lite mer kött på benen och jobba med en rutinerad målvakt under en säsong innan han axlar rollen som första keeper till 2021-22, återstår väl att se om han kastas in i rollen som första nu per default och de skramlar fram en andrakeeper
Senast redigerad av Bailvaxter 2020-12-19 kl. 19:48.
Citera
2020-12-19, 19:53
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bailvaxter
youtube länk

Gammal diskussion från i somras men ändå! Jag tycker mig se pucken guida in och gå under hans benskydd från vinkel vid 1.49 och även glida över linjen. Det är suddigt och lite grynigt men jag tycker pucken syns gå över linjen i den vinkeln.

I övrigt BÖR det alltid dömas bort om det är inconclusive, dvs inte tydligt att en puck gått över linjeb men just här, och vid 1.49 i klippet ovan tycker jag den seglar över linjen under det högra benskyddet.
Jo jag tycker mig också se att hela pucken är över linjen.
Dock skulle jag inte ta gift på det och jag håller med om att det nog kunde ha dömts bort för inconclusive.

Citat:
I övrigt TRIST med Henke och hans hjärtfel och även trist för Caps som har satsat på henke för en one year deal och även förhoppningsvis ge Samnsonov lite mer kött på benen och jobba med en rutinerad målvakt under en säsong innan han axlar rollen som första keeper till 2021-22, återstår väl att se om han kastas in i rollen som första nu per default och de skramlar fram en andrakeeper
Riktigt riktigt trist!
Ska bli intressant att se vad Caps plockar in, eller om de vågar köra på Samsonov och Vanecek.
Valiolette lät inte helt främmande för den tanken.

Plockar de in någon så är det mycket troligt att det blir någon annan veteran som befinner sig i lite samma läge som Lunkan gjorde, enligt en artikel på NHL.com.

Jag tror en veteran kan vara bra för Samsonovs utveckling också.
Citera
2020-12-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jo jag tycker mig också se att hela pucken är över linjen.
Dock skulle jag inte ta gift på det och jag håller med om att det nog kunde ha dömts bort för inconclusive.

Riktigt riktigt trist!
Ska bli intressant att se vad Caps plockar in, eller om de vågar köra på Samsonov och Vanecek.
Valiolette lät inte helt främmande för den tanken.

Plockar de in någon så är det mycket troligt att det blir någon annan veteran som befinner sig i lite samma läge som Lunkan gjorde, enligt en artikel på NHL.com.

Jag tror en veteran kan vara bra för Samsonovs utveckling också.

Ajuste Laviolette landade ju hos Caps och Hynes från Devil’s landade hos Nashville.. Och lindy Ruff landade hos Nashville efter att ha vart ass. I Rangers...

Känns som samma namn bara snurrar runt sen 90talet..
Tamigfan den största nageln i ögat var dock när Pete Deboer gick frå. SHARKS till Knight.. Det var det jävligaste

Jag väntar spänt på att Rikard Grönborg får chansen snart, förslagsvis i Sharks.. Har för mig de har en ass coach nu och deras generellt slappa silicon valley-inställning där borta behöver kanske lite eld i röven och skrik i ansiktet
Citera
2020-12-20, 03:28
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bailvaxter
Ajuste Laviolette landade ju hos Caps och Hynes från Devil’s landade hos Nashville.. Och lindy Ruff landade hos Nashville efter att ha vart ass. I Rangers...

Känns som samma namn bara snurrar runt sen 90talet..
Tamigfan den största nageln i ögat var dock när Pete Deboer gick frå. SHARKS till Knight.. Det var det jävligaste

Jag väntar spänt på att Rikard Grönborg får chansen snart, förslagsvis i Sharks.. Har för mig de har en ass coach nu och deras generellt slappa silicon valley-inställning där borta behöver kanske lite eld i röven och skrik i ansiktet
Hynes är ju en av de yngsta head coacherna i hela NHL. Tror till och med han var yngst när han fick jobbet i Devils. Nytt är inte alltid bra.
Citera
2021-02-20, 17:53
Medlem
Kan någon berätta för mig varför Rögle är så bra i år samt i topp så här långt. Så var det inte förra året.

Dessutom, varför är Modo så dåliga i år då de var på väg upp i en serie som stängdes av epedemien.
Citera
2021-02-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Kan någon berätta för mig varför Rögle är så bra i år samt i topp så här långt. Så var det inte förra året.

Dessutom, varför är Modo så dåliga i år då de var på väg upp i en serie som stängdes av epedemien.

De har plockat lite tränare från växjö. Tittat på hur växjö bygger lag där abbott håller Evertsson som som shls bästa sportchef. Tillsammans med det har de haft lite kontinuerligt ledarskap samtidigt som kommun och näringsliv öser på med stöd så de kan bygga ut arena och locka till sig lite bättre spelare i takt med framgången. Tror Rögle kan bara bofast i toppsex kommande åren.

Modo? Pass
Senast redigerad av MitchRapp 2021-02-20 kl. 18:17.
Citera
2021-02-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
De har plockat lite tränare från växjö. Tittat på hur växjö bygger lag där abbott håller Evertsson som som shls bästa sportchef. Tillsammans med det har de haft lite kontinuerligt ledarskap samtidigt som kommun och näringsliv öser på med stöd så de kan bygga ut arena och locka till sig lite bättre spelare i takt med framgången. Tror Rögle kan bara bofast i toppsex kommande åren.

Modo? Pass

Så allt detta som skillnad bara från förra året?
Lagmässigt så är det väl inte så stor skillnad?!
Citera
2021-02-20, 18:23
Medlem
Citat:
Så allt detta som skillnad bara från förra året?
Lagmässigt så är det väl inte så stor skillnad?!

De tar några steg varje år.
Citera
2021-02-20, 18:32
Medlem
IceEyess avatar
Citat:

Modos situation beror antagligen på en salig röra av tränarbyten, en galen sportchef och en bisarr omsättning på spelare som har underminerat kontinuiteten i laget.

Sedan är det naturligtvis inte enkelt att ersätta fjolårets succéspelare, men utifrån spelarmaterialet som man förfogar över så borde Modo definitivt husera högre upp i tabellen.
Citera
2021-02-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Modos situation beror antagligen på en salig röra av tränarbyten, en galen sportchef och en bisarr omsättning på spelare som har underminerat kontinuiteten i laget.

Sedan är det naturligtvis inte enkelt att ersätta fjolårets succéspelare, men utifrån spelarmaterialet som man förfogar över så borde Modo definitivt husera högre upp i tabellen.

Att Modo befinner sig i allsvenskan när de tidigare har fostrat så många "Proffs", är rätt konstigt, egentligen. Om alla deras tidigare stjärnor bara delgav ett tionde av sin förmögenhet samt kontakter med NHL så skulle detta lag var i topp i SHL samt ha en lysande framtid via sin ungdomshockey. Att det är misskött är bara förnamnet.

Tänk om media, kritiskt, kunde ta tag i detta så skulle nog Forsberg, Sedins, Näslund etc verkligen arbeta för dess goda utveckling och bidra mer ekonomiskt.

Nu, kan det inte vara så att de gör det, för då borde de ligga i topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in