Citat:
Ursprungligen postat av
Bailvaxter
youtube länk
Gammal diskussion från i somras men ändå! Jag tycker mig se pucken guida in och gå under hans benskydd från vinkel vid 1.49 och även glida över linjen. Det är suddigt och lite grynigt men jag tycker pucken syns gå över linjen i den vinkeln.
I övrigt BÖR det alltid dömas bort om det är inconclusive, dvs inte tydligt att en puck gått över linjeb men just här, och vid 1.49 i klippet ovan tycker jag den seglar över linjen under det högra benskyddet.
Jo jag tycker mig också se att hela pucken är över linjen.
Dock skulle jag inte ta gift på det och jag håller med om att det nog kunde ha dömts bort för inconclusive.
Citat:
I övrigt TRIST med Henke och hans hjärtfel och även trist för Caps som har satsat på henke för en one year deal och även förhoppningsvis ge Samnsonov lite mer kött på benen och jobba med en rutinerad målvakt under en säsong innan han axlar rollen som första keeper till 2021-22, återstår väl att se om han kastas in i rollen som första nu per default och de skramlar fram en andrakeeper
Riktigt riktigt trist!
Ska bli intressant att se vad Caps plockar in, eller om de vågar köra på Samsonov och Vanecek.
Valiolette lät inte helt främmande för den tanken.
Plockar de in någon så är det mycket troligt att det blir någon annan veteran som befinner sig i lite samma läge som Lunkan gjorde, enligt en artikel på NHL.com.
Jag tror en veteran kan vara bra för Samsonovs utveckling också.