2021-04-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om jag minns rätt bråkades och gräts det för att ingen ville hålla förhöret med HD. Kanske just för att de hade personlig koppling till henne och/eller familjen. Men någon kvinnlig måste hålla förhör så det fick göras oavsett.

Har för mig att det var tvärtom, att de var 2 som båda ville hålla förhöret, samt att en av de anställda kvinnorna kände sig mobbad av den andra. (Hon fick tröst av P. Springare)

Rätta mig om jag har fel.

I vilket fall som helst - arbetsklimatet hos örebropolisen verkar knappast vara optimalt...
Citera
2021-04-16, 12:20
Medlem
Finns det någon vänlig själ här som kan plocka fram länk till aktbilagorna 160 och 166? Särskilt 166 är viktig.

Hamnar på nån porrsajt när jag försöker ladda ner filerna från 1a-sidan i tråden :-(

(Vill gärna läsa förhöret med det nattliga hundägarvittnet P*r Morit**n.)
Citera
2021-04-16, 12:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har för mig att det var tvärtom, att de var 2 som båda ville hålla förhöret, samt att en av de anställda kvinnorna kände sig mobbad av den andra. (Hon fick tröst av P. Springare)

I vilket fall som helst - arbetsklimatet hos örebropolisen verkar knappast vara optimalt...

Det är möjligt. Ett av alternativen är det iallafall. Antingen ville ingen eller flera hålla förhör.
Citera
2021-04-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ja och vilken reklam för advokat firman, Kan vi få en sån här skogstokig människa som SD fri från mord, ja då kan vi få vem som helst friad från mord.

Jo men det hela mals ju ned till vilken konkret bevisning åkl sitter på och hur åkl lyckas presentera den för rätten.
Frias SD så bottnar nog det mer i bevis/indicieluckor än i försvarets dådkraft.

Och så lär det nog bli.
Citera
2021-04-16, 12:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ja och vilken reklam för advokat firman, Kan vi få en sån här skogstokig människa som SD fri från mord, ja då kan vi få vem som helst friad från mord.

Om han blir friad är det knappast advokaternas förtjänst. Det blir tyvärr till följd av bristande mordutredning.
Citera
2021-04-16, 12:29
Medlem
Citat:
Finns det någon vänlig själ här som kan plocka fram länk till aktbilagorna 160 och 166? Särskilt 166 är viktig.

Hamnar på nån porrsajt när jag försöker ladda ner filerna från 1a-sidan i tråden :-(

https://docdro.id/ySqnEpt ab 160

https://docdro.id/UoaG3WL a 166
Citera
2021-04-16, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så du tror/misstänker att HD hade ett flertal personliga kopplingar med kvinnor i polishuset?

Är det verkligen så att "någon kvinnlig måste hålla förhör" med HD? Jag vet inte men isf borde det vara samma åt andra hållet... ingen kvinna får hålla förhör med SD.

Läste härom dagen om en av kvinnorna som arbetar på avd där man lämnar tillbaks beslagtagna prylar.
Här gällde det SD som ville få tillbaka ett par skor. Kvinnan tyckte att han var läskig: han tittade under lugg, flackade med blicken och flinade. Flörtade.
En tid senare var SD där igen, men då i sällskap med HD. Den gången betedde han sig helt annorlunda, till synes helt normalt.

Verkar som att SD är het på gröten när det gäller kvinnor. Men han kör helt fel taktik. Fler än en kvinna tycker bara att han är läskig. Han är påträngande både fysiskt och verbalt. Men det tycks han inte begripa själv.

Usch!
Citera
2021-04-16, 12:32
Medlem
Citat:
Läste härom dagen om en av kvinnorna som arbetar på avd där man lämnar tillbaks beslagtagna prylar.
Här gällde det SD som ville få tillbaka ett par skor. Kvinnan tyckte att han var läskig: han tittade under lugg, flackade med blicken och flinade. Flörtade.
En tid senare var SD där igen, men då i sällskap med HD. Den gången betedde han sig helt annorlunda, till synes helt normalt.

Verkar som att SD är het på gröten när det gäller kvinnor. Men han kör helt fel taktik. Fler än en kvinna tycker bara att han är läskig. Han är påträngande både fysiskt och verbalt. Men det tycks han inte begripa själv.

Usch!

Var läste du det?
Citera
2021-04-16, 12:34
Medlem
Citat:

Det kan finnas en gammal olympier, och världsmästare i sin gren, där bland damerna. Kan tyda på en viss ”tävlingsmentalitet”.

Även koppling till Idre likt An St och Biggan & Co. Dottern har ägnat sig åt kaniner kan ju flikas in också som kuriosa.
Citera
2021-04-16, 12:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
De kan ju alltid bara vända på det: vilken skyldig skulle komma på tanken att göra som SD?

Vilken person, skyldig eller oskyldig, skulle komma på tanken, och dessutom göra en sådan film?

Försvaret har nog slagit sig för pannan, men som försvarare, kan man nästan vända på varenda indicium, hur starkt det än är till något annat.

Det finns ju många öppningar här; förutom det du tar upp.

T ex att det saknas fler skaft, både SDs eget och chefens.
Hur säker är chefen på att den andra personen som hade tillgång till bilen inte är den som slarvat bort skaftet? Varför är den personen inte hörd?
Om det hade varit tillhygget, skulle det enklaste varit för mgm att bara tvätta av skaftet på bästa sätt och återbörda det, utan att vänta på att chefen fick tjata om att få tillbaka grejorna? Det drar ju bara till sig misstankar. Så gör inte en skyldig.
Att skaftet saknas bevisar inget. Det kan i misstag åkt på källsortering om det legat löst i garaget.
Ingen av skadorna visar tydligt att det är skaftet. Flera av skadorna har rättsläkaren skrivit att det är troligare att de uppkommit av annat tillhygge/sätt och resterande kan ha uppkommit av det här tillhygget, men någon skada är också minst lika troligt att det uppkommit av något smalare.

Det är försvarets jobb, men nog blir det mycket att sopa undan i onödan med den här personen som klient. De fick ju förklara i rätten varför SD skattade olämpligt under rättegången.
Citera
2021-04-16, 12:56
Medlem
Citat:

Vilken länk testade du? Ta den sista ”till diverse offentliga handlingar”
Citera
2021-04-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Var läste du det?

Oj, minns inte. Var ett vittnesförhör. Om du påminner mig lite senare idag så kan jag försöka rota fram det. När jag sitter vid datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in