2021-04-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är jag konspiratorisk, vilket jag hatar att vara; men kan hon själv ha bett om att få närvara? Alla gånger hon är i medhörningsrummet är efter parets gripande och häktningar 2019.

J S*jögren ser jag är biträdande förhörsledare i HDs förhör, samt förhörsledare i förhör gällande HDs arbetsplats, bl a MT.

Jag gillar att lyfta fram detaljer så varje sten vänds typ. Hon har fått tillräckligt med ”skit” från mig så jag undviker nog konspirationerna också men om man fattat en hyfsat insatt källa så fanns det ett stort intresse för vilka som skulle hålla förhören om inte annat.

Hon har säkert likt TM varit med och löst alla ”högprofilerade” brott där så det ska hon väl ha cred för men lika länge (med undantag för nu nåt senare år) som hon varit vid polisen har hon också bott granne med Biggan & Co.

Hur det än är så kanske de rett ut det internt nu och även den biten som fick poliskvinnorna att gråta och bråka på kontoret där.
Citera
2021-04-16, 11:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag gillar att lyfta fram detaljer så varje sten vänds typ. Hon har fått tillräckligt med ”skit” från mig så jag undviker nog konspirationerna också men om man fattat en hyfsat insatt källa så fanns det ett stort intresse för vilka som skulle hålla förhören om inte annat.

Hon har säkert likt TM varit med och löst alla ”högprofilerade” brott där så det ska hon väl ha cred för men lika länge (med undantag för nu nåt senare år) som hon varit vid polisen har hon också bott granne med Biggan & Co.

Hur det än är så kanske de rett ut det internt nu och även den biten som fick poliskvinnorna att gråta och bråka på kontoret där.

Om jag minns rätt bråkades och gräts det för att ingen ville hålla förhöret med HD. Kanske just för att de hade personlig koppling till henne och/eller familjen. Men någon kvinnlig måste hålla förhör så det fick göras oavsett.
Citera
2021-04-16, 11:44
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Var den utstuderade bilden (Bahco) nu i mars?
Helt klart att han lägger både bilder och texter med budskap, jag tvivlar inte en sekund längre.
Texten är ju direkt stötande.

Han njuter av det...

Han loggade den 20 mars i år och kravet på en virtuell är att man ska visa på bild att man är på plats. SD är ensam om att lägga en närbild (av de 293 loggbilderna) på sin hand om rörtången. Utstuderad njutning.

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=00de23e3-d0b4-44f7-9f37-038ab9858cfd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag skulle gärna vilja få advokaternas kommentarer om hans brev till ÅH och hans film om när han "hittar" skaftet.

De kan ju alltid bara vända på det: vilken skyldig skulle komma på tanken att göra som SD?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
På det temat: vilken AS är det som ”de” ville höra igen. Det finns ett par att välja på. En verkar dock troligare.
Strand*i
Citera
2021-04-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om jag minns rätt bråkades och gräts det för att ingen ville hålla förhöret med HD. Kanske just för att de hade personlig koppling till henne och/eller familjen. Men någon kvinnlig måste hålla förhör så det fick göras oavsett.

Så du tror/misstänker att HD hade ett flertal personliga kopplingar med kvinnor i polishuset?

Är det verkligen så att "någon kvinnlig måste hålla förhör" med HD? Jag vet inte men isf borde det vara samma åt andra hållet... ingen kvinna får hålla förhör med SD.
Citera
2021-04-16, 11:52
Medlem
Citat:
Var den utstuderade bilden (Bahco) nu i mars?
Helt klart att han lägger både bilder och texter med budskap, jag tvivlar inte en sekund längre.
Texten är ju direkt stötande.

Han njuter av det...

Måtte nu bara ingen doxa* honom nu från någon server i Somalia eller på diverse pastebins** och annat och lägga ut bombmattor av Best of Stefan Davidsson Byggkontroller Örebro Kontrollansvarig så det kröner varje Google sökresultat.

Det vore inte schysst mot en oskyldig och för mord friad kille. Jag tar direkt avstånd från sådana aktioner faktiskt. Rätt ska vara rätt.

*
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Doxing

**
Exempel: pastebin.com
Citera
2021-04-16, 11:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Varför?
Citera
2021-04-16, 11:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Strand*i

Tack
Tänkte nog det, men man blir yr i mösssn av alla förkortningar.
Hon har dessutom samma förnamn som en annan AS... 😅
Citera
2021-04-16, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
De kan ju alltid bara vända på det: vilken skyldig skulle komma på tanken att göra som SD?

Ja och vilken reklam för advokat firman, Kan vi få en sån här skogstokig människa som SD fri från mord, ja då kan vi få vem som helst friad från mord.
Citera
2021-04-16, 12:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så du tror/misstänker att HD hade ett flertal personliga kopplingar med kvinnor i polishuset?

Är det verkligen så att "någon kvinnlig måste hålla förhör" med HD? Jag vet inte men isf borde det vara samma åt andra hållet... ingen kvinna får hålla förhör med SD.

Det var en spekulation från min sida till varför man drog sig för förhöret med HD.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Varför?

Det hade beslutats så. Från åklagare kanske.
Citera
2021-04-16, 12:05
Medlem
Citat:

Jag uppfattade de ej bekräftade uppgifterna som om att det var lite prestige att få hålla förhör och därför fick de spela upp en teater på ett möte där den ena kvinnan kommenderades att vara med så inte den andra kvinnan skulle bli putt på henne när hon som jag tolkar det fick glänsa vid detta högprofilerade brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in