Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Skrämmande. Förlåt min okunskap men det är väl ändå Örebropolisen som betalar testen, inte NFC??
Då borde väl inte heller NFC besluta om att avstå tester av kostnadsskäl.
I exempelvis narkotikamål så beslutar ju rätten om kostnaden för analyser ska stå på staten eller om den dömde ska betala.
Läste senast idag några analysresultat (andra fall, inte detta).
Tänk att NFC sitter och analyserar små beslag av några gram misstänkt substans hos alla Roffe och Taggen och Maggan med Ögat runt om i hela Sverige.
Varje vecka är ju såna fall uppe i varje tingsrätt. Visst, inte oviktigt.
Men tanken att fall som LWs kanske inte får alla resurser de borde för att sånt tar upp tid och pengar...
Det är hemskt, dels att de inte fick göra en ordentlig husrannsakan den 15/5 2018, jag är övertygad om att SD lindat sina kompisar runt sina fingrar och spelar med dem som marionetter.
De vill inte svika en kompis, för att han har hållhakar på dem, exakt vad vet jag inte. Ungdomsbus? Ingen aning. Men jag håller fast vid min tro att den som fick vetskap om att det vad SDs hus som skulle undersökas initialt, så klev han av och åkte tillbaks till stationen, där han säkerligen drog i trådar för att avstyra vad han kunde, men hjälp från andra kollegor som på ett eller annat sätt har med SD och HD att göra.
Det är många fula fiskar som simmar runt.