2021-04-15, 22:30
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vad händer på filmen?
Det ser ut som han slagit in ett domkraftsskaft.
Ja det är en person med antisocial personlighetsstörning.
En obehaglig person detta denna SD.

Ja, det är ju exakt det han gör. Slår in en domkraft. Som just den inte har med mordet att göra. Och skriver sin hatlapp till ÅH. Vem skriver en sådan lapp till åklagaren i ett mordfall där man själv är misstänkt?

Vem filmar sig när man "hittar" samma domkraftsskaft 2 gånger i rad, istället för att ringa till Polisen och be dem komma dit och kolla?

Och han är rasande när han gör det, dessutom.

Han känner att verkligheten sluter sig runt honom nu. Och jag har rätt svårt att tro att han kommer ge sig frivilligt utan att skada någon annan i det ögonblick han inser att han är körd?

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt
Citera
2021-04-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag skrattar så att tårarna rinner när jag ser videon! Vilken fullständig dåre! Just när man inte trodde han kunde uppföra sig mer korkat, så slår han åter sitt eget personliga rekord.

Men hur gammal är han mentalt egentligen? 5 år?

Och man ser på kroppsspråket och hör på hans röst, att han inte kan kontrollera sin ilska. Det är fruktansvärt obehagligt. Den mannen måste bort från gatorna snabbast möjligt.

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH - skärmdump från videon på NA.se

Tydligen blev SD illröd i ansiktet när hans vinnarbidrag visades upp i rätten
Snacka om att handla i affekt, det blir nog bra att ha i åtanke inför bedömningen av trovärdigheten.
Citera
2021-04-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Baserat på vad? Försvaret kan inte ta det helt ur luften. Kan rättsläkare ändå ha sagt någonting som kan (miss)tolkas på det viset?
Han svamlade om att om hjärnan skadas så kanske man inte har förmågan att skrika, att skriket som hördes inte nödvändigtvis kunde kopplas till Lena, det skulle man ha i åtanke
Citera
2021-04-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, det är ju exakt det han gör. Slår in en domkraft. Som just den inte har med mordet att göra. Och skriver sin hatlapp till ÅH. Vem skriver en sådan lapp till åklagaren i ett mordfall där man själv är misstänkt?

Vem filmar sig när man "hittar" samma domkraftsskaft 2 gånger i rad, istället för att ringa till Polisen och be dem komma dit och kolla?

Och han är rasande när han gör det, dessutom.

Han känner att verkligheten sluter sig runt honom nu. Och jag har rätt svårt att tro att han kommer ge sig frivilligt utan att skada någon annan i det ögonblick han inser att han är körd?

Ja, det är nog lika bra att han blir häktad efter rättegångens slut i hovrätten, hoppas att åklagaren yrkar på häktning när hon ska slutplädera i början av maj.
Undra om han skickade domkraftsskaftet till någon?
En märklig och störd man denna SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
ja det är väl upp till domstolen att ta ställning till vilket av klockslagen som är det korrekta
Så otroligt lågt att spela korkad för att försvara en mördare. Helt ofattbart att man som ni båda sitta här dagarna i ända och förvrida halvsanningar. Ni behöver inte svara, dra bara ur sladden och släck.

Det är alltså uppgiften på den här sidan som några vill få till ett klockslag. Kontexten ger att det rör sig om ett löpnummer.
Skärmdump på bilaga 158 sidan 195
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Skrämmande. Förlåt min okunskap men det är väl ändå Örebropolisen som betalar testen, inte NFC??
Då borde väl inte heller NFC besluta om att avstå tester av kostnadsskäl.

I exempelvis narkotikamål så beslutar ju rätten om kostnaden för analyser ska stå på staten eller om den dömde ska betala.

Läste senast idag några analysresultat (andra fall, inte detta).

Tänk att NFC sitter och analyserar små beslag av några gram misstänkt substans hos alla Roffe och Taggen och Maggan med Ögat runt om i hela Sverige.
Varje vecka är ju såna fall uppe i varje tingsrätt. Visst, inte oviktigt.
Men tanken att fall som LWs kanske inte får alla resurser de borde för att sånt tar upp tid och pengar...
Det är hemskt, dels att de inte fick göra en ordentlig husrannsakan den 15/5 2018, jag är övertygad om att SD lindat sina kompisar runt sina fingrar och spelar med dem som marionetter.
De vill inte svika en kompis, för att han har hållhakar på dem, exakt vad vet jag inte. Ungdomsbus? Ingen aning. Men jag håller fast vid min tro att den som fick vetskap om att det vad SDs hus som skulle undersökas initialt, så klev han av och åkte tillbaks till stationen, där han säkerligen drog i trådar för att avstyra vad han kunde, men hjälp från andra kollegor som på ett eller annat sätt har med SD och HD att göra.
Det är många fula fiskar som simmar runt.
Citera
2021-04-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Han svamlade om att om hjärnan skadas så kanske man inte har förmågan att skrika, att skriket som hördes inte nödvändigtvis kunde kopplas till Lena, det skulle man ha i åtanke

Är han efterbliven? Det beror väl på var första slaget träffade, Träffade första slaget örat eller käken så inte fan att hjärnan skadas så mycket att du inte kan skrika, Finns folk som har blivit skjuten i huvudet av en 9 mm kula och varit talbar när ambulansen dykt upp. Vart i helvete har dom hittat det där stolpskottet.
Citera
2021-04-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Bra hittat. Varför fanns inte hans vittnesmål med i TR?

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
”Alla” ska utredas enligt JG.

Som inte misstänker HD.
Men tipsar om hennes bostad och inte om någon annans.

Det rimmar illa.

Som om det inte vore nog: SD säger väl kort i förhör att den som har motiv att döda LW är HD.
Så..... Fint.
Kanske en av hans ordgrodor som hoppar ur munnen på honom utan att tänka. Eller så menar han det?
Citera
2021-04-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Så otroligt lågt att spela korkad för att försvara en mördare. Helt ofattbart att man som ni båda sitta här dagarna i ända och förvrida halvsanningar. Ni behöver inte svara, dra bara ur sladden och släck.

Det är alltså uppgiften på den här sidan som några vill få till ett klockslag. Kontexten ger att det rör sig om ett löpnummer.
Skärmdump på bilaga 158 sidan 195
Det rör sig om en person som faktiskt är frikänd i tingsrätten. Nu är det upp till hovrätten att ta ställning. I i 44% av överklagade mål ändrar hovrätten i de ändrade domarna är det i 61% av fallen som sker i en lindrigare inriktning för den misstänkta så med den statistiken i bakgrunden tror åtminstone jag att chansen är mycket liten för en fällande dom. Dvs hovrätten med en majoritet av juristdomare brukar vara strängare än tingsrätten i sin bevisvärdering och i de fall någon dömds döma ut lindrigare straff än tingsrätten. https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2015/Nr-8-2015-argang-81/Hog-andringsfrekvens-i-brottmal-i-hovratten/
Citera
2021-04-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bara så jag är helt med här nu - var kommer uppgiften om tusch ifrån? Videon från synen?

Det är förresten inte AJ som gjorde hemmatestet utan en annan kille.
Ok, AJ nämnes många gånger vet jag.
Uppgiften om tusch kommer från åklagarnas sakframställan, de visade upp bilden ur fup och åklagare T sa att hon inte visste varför det såg ut sådär, men att det var blod där som GS såg.
Det syntes tydligt under visningen av synen att det var blod på kanterna, ingen tusch. Någon har väl kladdat på originalet, eller nått.. försvararen försöker att hävda att det är ju jättekonstigt att det inte tagits upp direkt, då började GS förklara om hur topsningen går till, att de tog säker 100 topsningar och att det skickas till cnfc för bedömning
Citera
2021-04-15, 22:47
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Tydligen blev SD illröd i ansiktet när hans vinnarbidrag visades upp i rätten
Snacka om att handla i affekt, det blir nog bra att ha i åtanke inför bedömningen av trovärdigheten.

Blir det Årets Kortfilm i Cannes 2021, tro?

Han har hur mycket tid som helst på sig att kontrollera sin ilska och stoppa sig själv, men han kan uppenbarligen inte det. Och det har han nu bevisat ytterligare en gång...

Synd bara att han får sitta där med munskydd över 85% av ansiktet. Men de tre domarna och de två nämndemännen lär ju se hans fjantiga och grandiosa flin, nu när de ser videoupptagningarna från TR. För jag hoppas att de får se dem, inte bara höra dem?

En mycket sjuk man: ”Fjärde men troligen inte det sista besöket idag.”

https://www.bildtagg.se/bild/q60mpwvpfyue9oewbsnl28qx
Citera
2021-04-15, 22:52
Medlem
Citat:
Det är hemskt, dels att de inte fick göra en ordentlig husrannsakan den 15/5 2018, jag är övertygad om att SD lindat sina kompisar runt sina fingrar och spelar med dem som marionetter.
De vill inte svika en kompis, för att han har hållhakar på dem, exakt vad vet jag inte. Ungdomsbus? Ingen aning. Men jag håller fast vid min tro att den som fick vetskap om att det vad SDs hus som skulle undersökas initialt, så klev han av och åkte tillbaks till stationen, där han säkerligen drog i trådar för att avstyra vad han kunde, men hjälp från andra kollegor som på ett eller annat sätt har med SD och HD att göra.
Det är många fula fiskar som simmar runt.

Ja. SDs och HDs (och SOAs och BAs) respektive vänskaps och bekantskapskopplingar till Örebropolisen känns inget vidare... Poliskompisen som berättat för SD hur man omöjliggör återskapande av raderad data på mobilen genom att ta bilder och filma efter att man raderat exempelvis smskonversationer ja...

Skulle inte vara första gången i historien privata relationer mellan den misstänkte och anställd inom polisen sabbar en husrannsakan. Redan på 80-talet skedde sånt.
Typiskt mindre städer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in