Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag svarar till dem som inte verkat förstå hur bra försvaret gjorde ifrån sig. Önsketänkande om fällande dom skapar skygglappar här inne. Har följt hundratals mordfall och frågat flera krimprofessorer, en åklagare och brottsmålsadvokat hur det kan tänkas gå i HR i detta fall. Samtliga, som jag anser vara experter i jämförelse med oss i tråden, har sagt att det blir troligtvis en friande dom. Lägg därtill de som gått ut i media och sagt att det lutar friande dom, nu senast GW.
Bort med skygglapparna. Hade det funnits mer objektivitet hade det stått mer tydligt för fler att här finns för mycket rimligt tvivel. En indiciekedja ska inte ha flera lösa länkar.
Försvaret har ju faktiskt gjort ett riktigt dåligt arbete såhär långt, och jag ger inte ett skvatt
hur många hundratals fall du säger dig följt, eller hur mycket du samarbetar med CIA, FBI osv.
Det är du som har skygglappar, du är snarast desperat i ditt önsketänkande och det blir jobbigt att läsa dina dagliga mantran.
Faktum är att Stefan är mördaren, och chansen är god att han fälls och åker in på livstid, oavsett dina vädjanden och försök att övertyga dig själv om motsatsen.
Nejdu, du ska nog räkna med att inte se stefan på väldigt, väldigt många år, och till motsats till dig är det så att den överväldigande majoriteten av Örebroare önskar att han låses in för gott.
En mindre psykopat och mördare på våra gator.