2021-04-15, 23:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu ska man också ha i minnet att även vid ett helt och perfekt skoavtryck så sliter folk olika på sulorna. Häl sliten inåt på klacken, häl som sliter utåt. Någon som sliter mitt bak på sulan för att de inte lyfter fötterna ordentligt när de går. Krökta tår eller ej. Etc etc.

Att då bedöma två tre korta streck under en sko kan nog vara svårt att bedöma, både för den svamlande otydliga "skoexperten" eller någon annan dito som uttryckte sig lite mer pedagogiskt. Han som vittnade kunde ju inte svara rakt på en enda fråga. Jävligt irriterande!

Inte ens avgöra om och i så fall vilken typ av besudlingar som fanns i det i minimmala avtrycket... Eller om det kom från en sko öht

Det verkar som om experterna sällan är tvärsäkra på nåt.
Därför är det välgörande att lyssna på rättsläkaren AL: hon kan säga ja eller nej. När hon inte kan det så kan hon åtminstone ha en uppfattning.
Citera
2021-04-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
”Alla” ska utredas enligt JG.

Som inte misstänker HD.
Men tipsar om hennes bostad och inte om någon annans.

Det rimmar illa.

Tror att JG spontant vräkte ur sig sin misstanke om HDs ev inblandning i brott mot Lena. Han är en känslomänniska, så till vida att han går direkt från känsla till handling och glömmer att inbegripa tanke, för ett i bästa fall nå optimalt resultat av vad han egentligen vill säga och göra... drömmen för en personlighetstyp som SD att ha so polare...

JG visste garanterat att HD hatade Lena. Tror han ångrade de orden sen. Inte för att han var på rätt spår - men för att han hade glappat med truten om sin jättegoda vän HDs ev inblandning. (Han med sin höga kristna typiskt amerikanska moral som några här har påpekat, sånt jag kallar dubbelmoral).
Citera
2021-04-15, 23:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Tror att JG spontant vräkte ur sig sin misstanke om HDs ev inblandning i brott mot Lena. Han är en känslomänniska, så till vida att han går direkt från känsla till handling och glömmer att inbegripa tanke, för ett i bästa fall nå optimalt resultat av vad han egentligen vill säga och göra... drömmen för en personlighetstyp som SD att ha so polare...

JG visste garanterat att HD hatade Lena. Tror han ångrade de orden sen. Inte för att han var på rätt spår - men för att han hade glappat med truten om sin jättegoda vän HDs ev inblandning. (Han med sin höga kristna typiskt amerikanska moral som några här har påpekat, sånt jag kallar dubbelmoral).

Det fetade: precis som min förra hund 😉

Det jag (bland annat) ogillar med JG:s agerande är att han hade den där korrespondensen (som develi citerat) med HD dryga 14 dagar innan mordet. Där sitter de och övertrumfar varandra om hur dålig LW är. Fy, så gör man inte, inte om någon man kallar sin vän.
För när JG berättar i TR om sista mötet med LW så låter det så här: ”avslutade med high five som vi brukade”.
Och det var en månad innan mordet.
Falskt.
Citera
2021-04-16, 00:08
Medlem
develis avatar
Citat:

Han vet mer än han ger sken av - det syns via den manövern - men kryper inför HD.

Hela hans förhör är ett ode till henne och jag undrar varför.
Kan knappast bara vara för att han varit utsatt för otrohet själv, han till och med spionerar på SD.
Han dansar efter hennes pipa, är inställsam mot HD och vräker skit över LW.

Offret HD lägger ut orden om hur synd det är om henne och hur prioriterat hennes konto är:
Sancho Panza, hennes vapendragare, servar henne:

"Hon fick t.om J*rry Gr*y att maila honom att hon skulle få tillbaka sin logg. Dom är helt maniska dom där jävla människorna, dom har inget annat i livet. En av deras närmaste mördas och dom tänker på sina geocach-kontot, väldigt konstigt agerat av H*nna."
Citera
2021-04-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Inget bus där. Man ser och hör att han är vansinnig. Riktigt ruggigt att se och höra.

Jag hoppas också någon lägger ut filmen. Det som finns på NA är bara en del av filmen, men det är illa nog. Han är totalt en total psykopat (om nu någon tvekade gällande det, vid detta laget).

Tror att hans hjärna alltid är ur funktion. Men att han lyckas dölja det ibland. Med hjälp av intränat beteende och inövade repliker. Han har lärt sig att säga det han tror folk vill höra. Men så fort något/någon går emot honom, så brister det.

Exakt så som en som jag känner IRL, som känner honom, sa och som jag skrivit om här innan: "My way or the Highway".

Det finns säkerligen en förklaring till varför ingen har något att berätta om SD innan tiden med LW, eller ungdomen och barndomen. Ingen har klivit fram på snart tre år. Sannolikt har han inte gjort något större intryck på de flesta genom åren. Resten är skräckslagna? Mannen verkar vara fullkomligt batshit crazy.

Tänk på att de flesta i hans egen familj inte ens verkar dyka upp i rätten. Varken 2020, eller nu. Ingen av dem vittnar om hur snäll eller normal han är.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

SDs yngre bror Mar**n har berättat en hel del i förhör. Finns bland familjevittnena i början av tråden... Läs det.
Citera
2021-04-16, 00:18
Medlem
Citat:
Inget bus där. Man ser och hör att han är vansinnig. Riktigt ruggigt att se och höra.

Jag hoppas också någon lägger ut filmen. Det som finns på NA är bara en del av filmen, men det är illa nog. Han är totalt en total psykopat (om nu någon tvekade gällande det, vid detta laget).

Tror att hans hjärna alltid är ur funktion. Men att han lyckas dölja det ibland. Med hjälp av intränat beteende och inövade repliker. Han har lärt sig att säga det han tror folk vill höra. Men så fort något/någon går emot honom, så brister det.

Exakt så som en som jag känner IRL, som känner honom, sa och som jag skrivit om här innan: "My way or the Highway".

Det finns säkerligen en förklaring till varför ingen har något att berätta om SD innan tiden med LW, eller ungdomen och barndomen. Ingen har klivit fram på snart tre år. Sannolikt har han inte gjort något större intryck på de flesta genom åren. Resten är skräckslagna? Mannen verkar vara fullkomligt batshit crazy.

Tänk på att de flesta i hans egen familj inte ens verkar dyka upp i rätten. Varken 2020, eller nu. Ingen av dem vittnar om hur snäll eller normal han är.

Vilken trött dumjävel. Han är alltså runt 45 år och beter sig så, dessutom i den position han befinner sig i nu - misstänkt för mord. Han tappade det helt och avslöjade därmed sidor hos sig själv som jag tror hans försvarare inte alls gillade.
SD bör begripa att åklagare är ett yrke, inte en jakt för nöjes skull på honom.
Llikadant betedde sig Johanna Möller mot åklagare Jessica Wenna, men där var det iaf förväntat...
Citera
2021-04-16, 00:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade: precis som min förra hund 😉

Det jag (bland annat) ogillar med JG:s agerande är att han hade den där korrespondensen (som develi citerat) med HD dryga 14 dagar innan mordet. Där sitter de och övertrumfar varandra om hur dålig LW är. Fy, så gör man inte, inte om någon man kallar sin vän.
För när JG berättar i TR om sista mötet med LW så låter det så här: ”avslutade med high five som vi brukade”.
Och det var en månad innan mordet.
Falskt.
Det här ska inte missas ur den dialogen.

LW har krav på ett foto vid vattnet, lögnaktiga HD ger rekommendationer hur han ska förfalska, det kan hon stå till tjänst med.

Är inte den här slug då vet jag inte vem som är det...

"Ta fotot från någon annan gång ..... Går inte att kontrollera. Eller skriv att bild är mailad vilket är ett alternativ. Den mailen har bara jag och S tillgång till."

Jag har nämnt en annan sak JG skriver om till HD:
"Hon var jävligt ödmjuk när vi träffades på månandens FTF. Not!"

Sen jämfört med hans förhör och vad LW själv säger.

.... Och där syns det mycket väl hur han försöker ställa sig in hos HD via att snacka skit om LW och sen försöka framställa sig själv i ett annat sken.

Varav jag ständigt undrar varför han kryper för HD.
Varför fjäskar han för henne så in i helvete att det sker på LWs bekostnad - och nu även sitt eget anseende när hans ord står svart på vitt.

Sökmotorn funkar inte, ska se om jag kan leta reda på det, återkommer.
Citera
2021-04-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Planket, Lena, SD kanske?
De gick väl sträckan från planket till Lenas hem och vidare till SD:s hus. De fick säkert stå utanför på trottoaren och titta in mot hans trädgård och hus. De fick inte tillstånd att gå in i SD:s ägor.

Planket stod ju med i artikeln.
Citera
2021-04-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ja, det är ju exakt det han gör. Slår in en domkraft. Som just den inte har med mordet att göra. Och skriver sin hatlapp till ÅH. Vem skriver en sådan lapp till åklagaren i ett mordfall där man själv är misstänkt?

Vem filmar sig när man "hittar" samma domkraftsskaft 2 gånger i rad, istället för att ringa till Polisen och be dem komma dit och kolla?

Och han är rasande när han gör det, dessutom.

Han känner att verkligheten sluter sig runt honom nu. Och jag har rätt svårt att tro att han kommer ge sig frivilligt utan att skada någon annan i det ögonblick han inser att han är körd?

Vad babblar du om? Han är inte ett dugg körd. Han kommer med 99,99% chans att bli friad.
Han kan inte bindas till varken mordplats eller något mordvapen. Leta gärna fram något rättsfall i Sverige där någon blivit dömd till lagens strängaste straff på de premisserna.
Citera
2021-04-16, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
När röken lagt sig lite här sen så måste vi ta reda på varför An St:s vittnesmål återkallades. Eller nån som börjar få pejl på det?
Jag har kollat protokollen och de är inte missvisande så långt jag kan se men det kan ju vara kopplat till Telias förhör.

Hon räknas som jävig eftersom hon är god vän med HDs föräldrar, vilket även AnSts föräldrar är. Troligtvis är hon även bekant med paret D.

Hon har ju inte gjort något fel vad jag vet, men det var helt rätt att plocka bort henne från utredningen pga ovanstående anledning.

I vilket fall som helst:.. Paret D tycks ha sina tentakler ute på flera platser än polisen. Tror att SD samlar på människor i förebyggande syfte.
Citera
2021-04-16, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Vad babblar du om? Han är inte ett dugg körd. Han kommer med 99,99% chans att bli friad.
Han kan inte bindas till varken mordplats eller något mordvapen. Leta gärna fram något rättsfall i Sverige där någon blivit dömd till lagens strängaste straff på de premisserna.

(FB) Kvinna häktad, misstänkt för giftmord på man (2018-10-23).

Kulturkvinnan Barbara Jarl, 55, dömdes av hovrätten till 18 års fängelse för att ha giftmördat sin sambo.

Hon dömdes på rena indicier. Dom hittade inte ens hennes fingeravtryck på arsenik flaskan som dessutom inte hittades hos henne utan hos en bekant till henne. 16 år fick hon i TR och HR höjde till 18 år. Så nog finns det dömda som sitter på sämre indicier mål än mordet på LW.
Citera
2021-04-16, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Nån som vet på rak arm i vilken aktbilaga LWs skador finns dokumenterade?
Vänster, samma som "ringen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in