2021-04-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det står i domen från TR, sid 19. ”Maximalt någon enstaka timme”

Din farbror, var det så?
Har för mig att det nämndes upp till två timmar i rätten
Citera
2021-04-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag svarar till dem som inte verkat förstå hur bra försvaret gjorde ifrån sig. Önsketänkande om fällande dom skapar skygglappar här inne. Har följt hundratals mordfall och frågat flera krimprofessorer, en åklagare och brottsmålsadvokat hur det kan tänkas gå i HR i detta fall. Samtliga, som jag anser vara experter i jämförelse med oss i tråden, har sagt att det blir troligtvis en friande dom. Lägg därtill de som gått ut i media och sagt att det lutar friande dom, nu senast GW.

Bort med skygglapparna. Hade det funnits mer objektivitet hade det stått mer tydligt för fler att här finns för mycket rimligt tvivel. En indiciekedja ska inte ha flera lösa länkar.

Precis där sänkte du din trovärdighet 100%. Så dessa personers utsaga utifrån referat av dig + ev. info från massmedia, är det enda rätta?

Vi vet alla att det är ett indiciemål, men att utifrån det på förhand veta hur det ska gå är god dag yxskaft. GW har betalt för att göra uttalanden och han har inga problem med att ha fel. Han rycker på axlarna och säger typ "hoppsan, ja det trodde jag inte".
Citera
2021-04-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ursäkta, men ditt svar är luddigt. Är det en trådsanning att det är SOA i rättsalen?. VET vi att det är SOA?
Det är SOA som är med i rättsalen.
Citera
2021-04-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag har fått återberättat från en person som var vid förhandlingen i veckan, att försvaret försöker så tvivel i om Lena ens kunnat skrika om hon blivit så svårt slagen, att hon blivit medvetslös och inte haft förmågan att skrika, att hjärnan blivit så skadad.
Helt sjuka påståenden som de kommer med, gällande att skriket inte skulle vara kopplat till Lena, det skulle rätten ha i åtanke blablabla, försvaret hade frågat 150 personer som borde hanhört skriket, men ingen hade hört någonting, hur rimligt är det då att paret som ringde in om skriket verkligen har hört Lena? Kan det verkligen kopplas till Lena?
Uridiotiskt, malande av Chr*stoffer, ang vittnet "krukväxtindianden" sa han "om man finner hennes vinnets trovärdigt, hennes spaning"
Sen snackade han så mycket om datasessioner och att det inte var precist osv och de ville åberopa att ha med AS vittnesmål...
Att hon skrek under nån minut beror nog på att hon hade kraft och möjlighet att skydda sig en bra stund vid överfallet. När hon tystnade så hade mördaren fått in träffar om gjorde att hon helt enkelt inte hade kraft eller ens var vid medvetande. Ja, helt horribelt att ens komma med sådana påståenden. Men försvaret har inte facit - de ska försvara SD som om han är oskyldig. Erkänner han för försvaret så får de avgå som advokater om SD kräver att de skall försvara honom såsom oskyldig. Han ljuger för ALLA. Så är det. Hur fan kan han leva med sig själv? Jag begriper inte.
Citera
2021-04-15, 17:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Har för mig att det nämndes upp till två timmar i rätten

Halvfullt, halvtomt...
Nån enstaka kan väl betyda 1-2. Typ.
Citera
2021-04-15, 17:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag har fått återberättat från en person som var vid förhandlingen i veckan, att försvaret försöker så tvivel i om Lena ens kunnat skrika om hon blivit så svårt slagen, att hon blivit medvetslös och inte haft förmågan att skrika, att hjärnan blivit så skadad.
Helt sjuka påståenden som de kommer med, gällande att skriket inte skulle vara kopplat till Lena, det skulle rätten ha i åtanke blablabla, försvaret hade frågat 150 personer som borde hanhört skriket, men ingen hade hört någonting, hur rimligt är det då att paret som ringde in om skriket verkligen har hört Lena? Kan det verkligen kopplas till Lena?
Uridiotiskt, malande av Chr*stoffer, ang vittnet "krukväxtindianden" sa han "om man finner hennes vinnets trovärdigt, hennes spaning"
Sen snackade han så mycket om datasessioner och att det inte var precist osv och de ville åberopa att ha med AS vittnesmål...

150 personer som borde ha hört skriket? Hade ingen aning om att det fanns så många bostäder runt BP. Lät väldigt överdrivet. Hoppas de har en rapport på dessa 150 personer utlåtanden.

Varför vill de ha tillbaka AS vittnesmål tro? Vad var bra med det?
Citera
2021-04-15, 17:36
Medlem
Citat:
Det är SOA som är med i rättsalen.
Intressant. Han står fortfarande upp för sin älskade svärson, som var otrogen han dotter i sex år? Vilken jävla skitstövel. Fy fan.
Citera
2021-04-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
150 personer som borde ha hört skriket? Hade ingen aning om att det fanns så många bostäder runt BP. Lät väldigt överdrivet. Hoppas de har en rapport på dessa 150 personer utlåtanden.

Varför vill de ha tillbaka AS vittnesmål tro? Vad var bra med det?
Det är sandlådenivå på försvararna.
SD kommer åka dit, detta gäng som sitter i hovrätten är inte dumma i huvudet.
Citera
2021-04-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Intressant. Han står fortfarande upp för sin älskade svärson, som var otrogen han dotter i sex år? Vilken jävla skitstövel. Fy fan.
De kommer tillsammans, SD tar på munskydd, SoA inväntar SD sen lunchar dem och när det är dax att gå in så tar SD på sitt munskydd igen. Svart i tyg, väldigt täckande, nästan så det går upp i ögonen...undrar varför
Citera
2021-04-15, 17:42
Medlem
Citat:
De kommer tillsammans, SD tar på munskydd, SoA inväntar SD sen lunchar dem och när det är dax att gå in så tar SD på sitt munskydd igen. Svart i tyg, väldigt täckande, nästan så det går upp i ögonen...undrar varför
Ingen annan har munskydd. Och de sitter med avstånd. Han klarar helt enkelt inte av att dölja sina leenden och har därför skydd för ansiktet. Så patetiskt. Psykopattendenser. Undrar hur det går med umgänget med döttrarna. Håller han fortfarande på med strösselförhör och andra övergrepp?
Citera
2021-04-15, 17:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack! Kortade i början där pga antal tecken.

Det står liksom inga mått på det här förmodade avtrycket och han visste inte om det var avsatt i blod och de har sett det på foto osv. Men det finns ju typ 10000 sidor till som vi inte sett så alla protokoll ligger kanske där.

Bara att ge upp på den grejen så får han hänga med Google Drive-killen och den som inte hittade DNA och köra på i tillvaron.

Går inte att trolla men en liten insats hade de kanske kunnat göra för att ens avgöra om det var ett skoavtryck. Hur stort är avtrycket osv? Avtrycket är avsatt före den stora blödningen från vänster osv.

Bevisvärdet är och förblir dock ändå noll hur man än vänder och vrider på detta...foto.

Vems är ansvaret att man vet om det är blod eller inte?
I första hand borde det inte vara skospårsanalytikerns?

Blodbildstolkare A*nneli W*alter verkar ha bedömt det som blodspår skriver Kriminaltekniker B*arbro S*tenman.

Man har ju valt att fota av kjolen, istället för att skicka er den till experten på skoavtryck. Jag har inte kollat noga nu, kanske finns det någon tops/annat som säger att det är blod?

Eller kan det vara så att om det hade gått att fastställa att det var skoavtryck, då hade man gått vidare med analys av de blodliknande spåren?

Kanske man var rädd om kjolen, ville inte att den skulle skickas hit och dit, med risk för att andra ev spår skulle förstöras?

160/84
"Spår på kjolen 2018-5000-BG52903-3
På DVD-skivan 5702/23383-18/0252 samt på CD-skivorna 5702/23383-18/(0253, 0255)
fanns det bildfiler på spår 5702/23383-18/(S 143, S 146) samt ytterligare ett antal spår
fotograferade på kjolen BO52903-3. Spår 5702/23383-18/S 143 visade en övergripande
form som påminde om ett skoavtryck. Det bedöms vara möjligt att spåren kan se ut såhär
om de har avsatts med en eller flera skor, men de bedöms också kunna se ut såhär om de
har uppkommit på något annat sätt. Vid en översiktlig jämförelse iakttogs inte några
likheter mellan spåren och sulmönstren på någon av de i ändamål nämnda skorna. Samtliga
spår bedöms dock innehålla för lite information för en närmare undersökning.
"

A160/82
"702/23383-18/G252 DVD-skiva med spår i blodliknande besudling
Spår i blodliknande besudling S143 på Lena Wesströms kjol
och S144, S145 på Lena Wesströms tröja
"

"5702/23383-18/G253
CD-skiva med spår i blodliknande besudling
Spår i blodliknande besudling S146 på Lena Wesströms kjol
"

På sid 3, S 143 kan man se bilden som jag la ut tidigare idag på kjolen och avtrycket. Där finns ju måttband utlagda. Går inte att se på bilden hur många centimeter det handlar om.

https://www.bildtagg.se/bild/d5m1aly8dr4wjj5euin4f2n

157A/1,3

"I samband med att blodbildstolkare Annelie Walter
undersökte kläderna som Lena Wesström hade på sig vid
anträffande! framkom att det fanns skospårsliknande avtryck i
blod på Lenas kläder, två på kjolen och två på tröjan.
Se
protokoll gällande blodbildstolkning skrivet av Annelie
Walter.
Med anledning av detta påbörjades en skospårsundersökning
för att försöka klargöra om det är skoavtryck i blod på Lenas
kläder och om spåren skulle kumia vara avsatta med några av
de skor vi tidigare undersökt i ärendet.
De spår och kläder som redovisas i detta protokoll har
fotograferats av fotograf, forensiska sektionen i Västerås.
Bilderna har sedan skickats till forensiska sektionen i Örebro.
Samtliga gods(G) och spår(S) finns samlade under rubriken
materialfö1teckning i slutet av detta protokoll.
Citera
2021-04-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har ingen aning om vem som är ute och vinglar på motor vägen.

Det är klockslagen som stör mig.
Kl 23.47 när dalaans skriklarmar så stämmer tiden.
Att RegionLedningsCentralens klocka skulle visa 00.33 i stället för 02.10 känns lite
märkligt tycker jag, vad tycker du själv?

Det är inte alls bra att ett FUP innehåller sådana fel om en tid som skulle kunna
vara så viktig.

AktB:145 sid:221.

Dom enda två samtal som är relevanta för ärendet är ett samtal 20180514 23.47.45 som är det
s.k skriksamtalet, där en privatperson hör ett skrik i Hjärsta.
Det andra samtalet är 20180515 02.10.00 som berör en mörkklädd man med vit påse utefter
motorvägen i diket i närheten av Hjärsta.

AktB:158 sid:295.

LKC-samtal Assistanskåren 20180515 00:33

Ljudupptagning från händelserapport 5700-20180515-0033.
Ljudupptagningen pågår i I minut och 11 sekunder
.
D = operatör vid RLC Daniel Nyman.
M = "Magnus på Assistancekåren"
D: Polisen Örebro
M: Hej, Magnus på Assistancekåren.
D: Hej.
Datum Tid
2018-07-18 12:03
Mottaget datum Tid
M: Hej. Du jag har just åkt förbi Vi valla (ohörba1t), vad heter det Eurostopavfa1ten där, jag
kommer från Stockholmshållet. Det är nån mörkklädd snubbe som är ute och går där.

Är det du som har skrivit in kolon-tecknet?

I originalet står: Ljudupptagning från händelserapport 5700-20180515-0033.

I nästkommande förhör (i samma aktbilaga 158) som UW gör kl. 06:43 står det
LKC-samtal med Ulf Wesström 20180515 06:43:51 - och lite längre ner på samma sida
Uppgiften avser LKC-samtal HR 5700-20180515-0072

Jag tolkar det som att i ena fallet är klockslaget angivet. I andra är det ett löpnummer för rapporten. Med andra ord 0033 (utan kolon) är troligen ett löpnummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in