Citat:
Ursprungligen postat av
Lova33
Detta har jag helt missat:
Om JG:s samtal till polisen 2018-05-18:
"D uppfattade det som att mannen ville ha svar på vilka adressen man letat, var på adresserna man letat samt om man hittat kvinnans kropp. Mannen frågade inte om kvinnan hittats vid liv utan frågade om "hennes kropp hade hittats". I samband med det nämnde han de olika adresserna. D hakade upp sig på att han frågade om man hittat hennes kropp."
Har detta diskuterats i tråden förut?
jag vet inte om vi diskuterat just det, men det samtalet har vi diskuterat tidigare. Att förste larmoperatören som tar emot samtalet reagerar starkt på samtalet och tycker att JG ställer konstiga frågor. Så JG blir kopplad till en annan polis.
Nu är ju JG väldigt uppskruvad där, han är närapå lite vimsig, men det är också allvarliga tankar han kommer med, så han svettas kanske av den anledningen?
Och även han (inte den enda som misstänker "plantering" av tankar) funderar på plantering av tankar:
A 158/328
"
P: om man alltså man, man snurrar ju runt bollen hela tiden, tittar på olika håll vad som kan
ha hänt å vad som inte har hänt å ehh såna saker."
//
"
M: så att, å Hanna, Stefan fru,jag umgås med henne precis lika mycke och även om hon, du
vet när man börjar tänka tillbaka å, och om, om, om dom skulle vara som bräcklig som en
som person som skulle försöka utföra sån här, har dom planterat ideer i mitt huvud så att säga"
//
"
M: ( ohörbart) knackar på dörren å så där, och då tänker man liksom och eftersom hon är fru,
man, man, man tänker liksom, har ni kollat där, lägenhet, hennes lägenhet liksom. Barnen är
hos mormor, hos Hannas mamma
P:Mmm
M: så. Ja de bara, de bara, de bara de slår mej liksom
P: Ja, jo men jag förstår att de du, du att de snurrar friskt i huvet, man funderar på å vrider å
vänder på, på, på vad som kan ha hänt å inte hänt å "
//
"M: Åsen (suckar) å nej, om dom gick ihop, liksom dom två, då kanske hon är där liksom. "