2021-04-15, 17:51
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag har fått återberättat från en person som var vid förhandlingen i veckan, att försvaret försöker så tvivel i om Lena ens kunnat skrika om hon blivit så svårt slagen, att hon blivit medvetslös och inte haft förmågan att skrika, att hjärnan blivit så skadad.
Helt sjuka påståenden som de kommer med, gällande att skriket inte skulle vara kopplat till Lena, det skulle rätten ha i åtanke blablabla, försvaret hade frågat 150 personer som borde hanhört skriket, men ingen hade hört någonting, hur rimligt är det då att paret som ringde in om skriket verkligen har hört Lena? Kan det verkligen kopplas till Lena?
Uridiotiskt, malande av Chr*stoffer, ang vittnet "krukväxtindianden" sa han "om man finner hennes vinnets trovärdigt, hennes spaning"
Sen snackade han så mycket om datasessioner och att det inte var precist osv och de ville åberopa att ha med AS vittnesmål...

Advokat CO försökte förklara att karaktären för ett sådant ihärdigt skrik är mer likt en våldtäkt.

Paret som hörde skriket den natten, bodde mitt emot fyndplatsen. Det är ingen slump.
Citera
2021-04-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
150 personer som borde ha hört skriket? Hade ingen aning om att det fanns så många bostäder runt BP. Lät väldigt överdrivet. Hoppas de har en rapport på dessa 150 personer utlåtanden.

Varför vill de ha tillbaka AS vittnesmål tro? Vad var bra med det?
Det finns ju ett villa och radhusområden på samma sida om motorvägen som mordplatsen och ett tätbebyggt villaområde på den andra sidan av motorvägen om jag inte minns fel är det inget bullerplank på den sidan av motorvägen och att det var någon där som hade hört skriket
Citera
2021-04-15, 18:16
Medlem
Lova33s avatar
Detta har jag helt missat:

Om JG:s samtal till polisen 2018-05-18:
"D uppfattade det som att mannen ville ha svar på vilka adressen man letat, var på adresserna man letat samt om man hittat kvinnans kropp. Mannen frågade inte om kvinnan hittats vid liv utan frågade om "hennes kropp hade hittats". I samband med det nämnde han de olika adresserna. D hakade upp sig på att han frågade om man hittat hennes kropp."

Har detta diskuterats i tråden förut?
Citera
2021-04-15, 18:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33

"D uppfattade det som att mannen ville ha svar på vilka adressen man letat, var på adresserna man letat samt om man hittat kvinnans kropp. Mannen frågade inte om kvinnan hittats vid liv utan frågade om "hennes kropp hade hittats". I samband med det nämnde han de olika adresserna. D hakade upp sig på att han frågade om man hittat hennes kropp."

Det är ingenting jag känner igen.
Det som har diskuterats är hur angelägen JG var om att polisen skulle söka igenom HD:s hus, men jag vet inte om det är samma förhör.
Citera
2021-04-15, 18:22
Medlem
Lova33s avatar
Det finns tydligen ett tredje "skrikvittne" något jag helt missat:

"Den 14:e maj gick E den sista rundan med hunden
mellan klockan elva - tolv."

"Han gick ut på hustrappen via entredörren och gick ut på Rödklintsgatan och tog till vänster. Efter att han gått uppskattningsvis 50 meter hörde han ett illvrål, ett "otäckt skrik". Det var ett ljud som började relativt starkt och sedan stegrades till ett primalskrik och sedan blev det tyst. Uppskattningsvis varade skriket i några sekunder. Ljudet kom från skogen. Eckehard kan inte avgöra från vilket avstånd skriket kom."

"E reagerade starkt på ljudet, han fick en rysning över kroppen och blev rädd."
Citera
2021-04-15, 18:23
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är ingenting jag känner igen.
Det som har diskuterats är hur angelägen JG var om att polisen skulle söka igenom HD:s hus, men jag vet inte om det är samma förhör.

Aktbilaga 151 vittnesförhör s.48
Citera
2021-04-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Advokat CO försökte förklara att karaktären för ett sådant ihärdigt skrik är mer likt en våldtäkt.

Paret som hörde skriket den natten, bodde mitt emot fyndplatsen. Det är ingen slump.

Vilket sammanträffande att en viss persons säd finns på LW's kjol då...

Förlåt, det framstod som ett nära på komiskt uttalande från CO.
Citera
2021-04-15, 18:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Om det inte är SD lär det här mordet inte bli uppklarat eftersom att alla spår när det gäller andra som kan ha utfört mordet har kallnat efter så här lång tid. Det kanske är det SD menade med att mordet aldrig skulle komma att lösas. Han förstod tidigt att han skulle bli huvudmisstänkt pga hans och lenas stormiga relation, men samtidigt att det inte skulle gå att få fram en 100% bevisning mot honom eftersom att han vet att han inte har gjort det.
Det finns cold cases som ser sin lösning och den där stackars sköra kvinnan, offret för traumatisk bindning, sitter inte säker om det framkommer nytt och hon är inblandad.
Det är bara att väcka nytt åtal, så om nån sitter på info är det ju dumt att rygga.

SD den allsmäktige tycks tro att han är befälhavare, men att HD lurat skiten ur honom med JS framgår med all tydlighet.
Vad mer ljuger hon om?
Citera
2021-04-15, 18:35
Medlem
Bollkalle19s avatar
På NA ligger nu delar av SD's video om när han paketerar handtaget till domkraften.
Han är ju helt sjukt i huvudet.

https://www.na.se/logga-in/se-46-aringens-egna-film-har-slar-han-in-domkraft-och-skriver-hatbrev-till-hjarsta-aklagaren-helt-bl ast
Citera
2021-04-15, 18:39
Medlem
Citat:

Inte vad jag vet, det är smått sensationella uppgifter och mycket avslöjande.
Verkar som JG inte sagt en bråkdel av vad han visste.
Följ upp detta och han dras med i Sds fall.
Nej, de får inte dela cell...
Citera
2021-04-15, 18:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

jag vet inte om vi diskuterat just det, men det samtalet har vi diskuterat tidigare. Att förste larmoperatören som tar emot samtalet reagerar starkt på samtalet och tycker att JG ställer konstiga frågor. Så JG blir kopplad till en annan polis.

Nu är ju JG väldigt uppskruvad där, han är närapå lite vimsig, men det är också allvarliga tankar han kommer med, så han svettas kanske av den anledningen?

Och även han (inte den enda som misstänker "plantering" av tankar) funderar på plantering av tankar:

A 158/328

"P: om man alltså man, man snurrar ju runt bollen hela tiden, tittar på olika håll vad som kan
ha hänt å vad som inte har hänt å ehh såna saker
."

//
"M: så att, å Hanna, Stefan fru,jag umgås med henne precis lika mycke och även om hon, du
vet när man börjar tänka tillbaka å, och om, om, om dom skulle vara som bräcklig som en
som person som skulle försöka utföra sån här, har dom planterat ideer i mitt huvud så att säga
"

//
"M: ( ohörbart) knackar på dörren å så där, och då tänker man liksom och eftersom hon är fru,
man, man, man tänker liksom, har ni kollat där, lägenhet, hennes lägenhet liksom. Barnen är
hos mormor, hos Hannas mamma
P:Mmm
M: så. Ja de bara, de bara, de bara de slår mej liksom
P: Ja, jo men jag förstår att de du, du att de snurrar friskt i huvet, man funderar på å vrider å
vänder på, på, på vad som kan ha hänt å inte hänt å
"

//
"M: Åsen (suckar) å nej, om dom gick ihop, liksom dom två, då kanske hon är där liksom. "
Citera
2021-04-15, 18:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det finns tydligen ett tredje "skrikvittne" något jag helt missat:

"Den 14:e maj gick E den sista rundan med hunden
mellan klockan elva - tolv."

"Han gick ut på hustrappen via entredörren och gick ut på Rödklintsgatan och tog till vänster. Efter att han gått uppskattningsvis 50 meter hörde han ett illvrål, ett "otäckt skrik". Det var ett ljud som började relativt starkt och sedan stegrades till ett primalskrik och sedan blev det tyst. Uppskattningsvis varade skriket i några sekunder. Ljudet kom från skogen. Eckehard kan inte avgöra från vilket avstånd skriket kom."

"E reagerade starkt på ljudet, han fick en rysning över kroppen och blev rädd."

Bra hittat. Varför fanns inte hans vittnesmål med i TR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in