2021-04-15, 20:09
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Kolla isabellanogf på Instagram!
Hon skrev för en vecka sen att allt är så vinklat att hon har fått nog. På kommentarerna och inlägget låter det som att hon och den läskiga brassen fortfarande är ihop.
Eller så ingår det in kontraktet att de inte får säga nåt om de bryter upp innan programmet har sånt klart. För varken hon eller han (andrekppa) har några bilder tillsammans.

Måste man ha bilder på sin partner på sociala medier då?

Jag har knappt några bilder på min sambo på min ig och fbsida. Givetvis beror det kanske på hur aktiv man är där och hur man är som person. Isabella verkar ju dock vara en sådan som gärna visar upp sig och sin vardag på sociala medier så att då inte ha några bilder ihop är väl lite konstigt. Dock verkar de ju så omaka så jag tvivlar på att de är ihop.

Skulle vara kul att veta hur det gått för alla. Har svårt att se att den tjocka och fula subban Sandra och masajen fungerar ihop en längre tid. Hon är så osäker, kontrollerande och svartsjuk och verkar se på relationer som om hon vore 20. Hon bsra gnäller och grinar överallt, det var jobbigt att behöva sopa utanför tältet. Han som var ute och tog hand om korna, hade det förmodligen mycket enklare...jo tjena.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2021-04-15 kl. 20:13.
Citera
2021-04-15, 20:32
Medlem
Misstänker att brasilianaren inte längre är så kär i Isabella.... En del varningsklockor ringde när hon sa till honom att han tidigare berättat hur han vill gifta sig och skaffa barn med henne, och att han numera inte ens kan planera den närmaste tiden. Han maler bara på om hur ”man inte kan veta vad som händer imorgon”.

Annan rolig sak i senaste avsnittet var när massajen lunkade omkring ensam i city, skulle panta burkar och slängde dem i papperskorgen istället

Alltså Nicole och Aoi... det är för mig ett mysterium hur de finner attraktion för varandra? Hon har själv kallat honom för mansbebis, att hon stör sig på att hon måste projektleda honom konstant och att hon vill ha ett jämlikt förhållande. HUR kan hon då ha valt en man som är total motsats vill var hon vill ha? Och Aoi å sin sida som vill ha en hemmafru/mamma, varför väljer han någon som Nicole? Det kommer aldrig hålla mellan dem, tack och lov.
Citera
2021-04-16, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare

Alltså Nicole och Aoi... det är för mig ett mysterium hur de finner attraktion för varandra? Hon har själv kallat honom för mansbebis, att hon stör sig på att hon måste projektleda honom konstant och att hon vill ha ett jämlikt förhållande. HUR kan hon då ha valt en man som är total motsats vill var hon vill ha? Och Aoi å sin sida som vill ha en hemmafru/mamma, varför väljer han någon som Nicole? Det kommer aldrig hålla mellan dem, tack och lov.

Det är precis därför de faktiskt "passar".

Hon klagar gärna, men som det kom fram när hon pratade med sin kompis på något fik så har hon alltid varit mammig av sig.
Hon är så i grunden och tyr sig till någon som är i behov av en "mamma" även om hon uttrycker att det är något hon inte vill ha.
Citera
2021-04-16, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Jo tack. Det är uppenbart att du är en kvinna. Det är nog bara andra hjärntvätrade våp som kan tycka att minimamman och tanthitlern Nicole är "skön". Även om hon nu har rätt i sak sà är hon otroligt otålig, oförstånde och sanslöst bitchig.

Hon måste för fan inse skillnaden av att vara ihop med en svensk man (pojk) som blivit skedmatad med jämställdhet från födseln och att vara ihop med en bortskämd, traditionell Japan. Nä, hon ska banka in honom i sin mall från första sekunden utan en enda tanke på att inte trampa honom på tårna eller få honom att "loose face". Något av det värsta som kan hända i österländska kulturen. Hon verkar vara "woke"-deluxe men sämre kulturell finkänsla finns fan inte. Fan, tror nog att hon faktiskt är rasist.

I Nicoles och Aois intro säger Nicole att hennes vänninor blev chockade när hon äntligen hade hittat en man. Hmm, undrar varför de blev chockade? Kanske för att hon är en bitch?

Det finns en anledning till varför det generellt fungerar bättre med jämställda svenska män som har kvinnor från traditionella kulturer än med jämställda svenska kvinnor (feminazis?!) som har män från traditionella kulturer. Logiskt? Japp.

Japanska män och västerlänsdska kvinnor fungerar väldigt, väldigt sällan.

Jag antar att det du menar att hon inte tar hänsyn till att han är från en annan kultur. Sexism är ganska integrerad i kulturen i olika samhällen men bara för det ska man inte behöva ta hänsyn till det.

Däremot kan jag hålla med om en annan kommentar du har skrivit, men kanske inte just när det gäller detta paret. Svenskarna verkar inte gillar olika. Men det tycker jag märker nästan på alla svenskarna i programmet de vill att deras partners ska komma hit och bli mer som de själva, anpassa sig till det svenskarna tycker och tänker.

Klart ska man anpassa sig till landet man tänker bo i, men svenskarna verkar inte vidare på att kompromissa.
De verkar tycka att vårt sätt är det rätta sättet.

Han med thailändaren kan inte tänka sig lära sig thailändska men vill att hon ska lära sig svenska, kvinnan har lämnat sina barn för att komma o bo hos honom och hon försöker lära sig svenska men han kan inte tänka sig lära sig hennes språk alls!
Hon med brasilianen tror att han inte bara ska flytta till ett nytt land och lära sig ett ny språk men också helt o hållet ska transformeras börja jobba 40 timmar i veckan och skaffa villa, volvo.

Jag tycker inte att Nicoles förväntningar är lika skeva då hon själv verkar ändå kunna prata lite japanska till exempel, till och med bra enligt Aoi. Sen tror jag såklart att det hade varit enklare för de om de inte bodde hos hennes föräldrar under tiden.

Däremot kan jag förstå att folk irriterar sig på att Nicole är rak på sak, hon vet att hon vill ha det jämställt och är rak. Att hon är rak och öppen är något jag uppskattar, mer sånt enligt mig.
Är man inte rak och öppen irriterar sig män på en, är man rak och ärlig, irriterar sig män på en.
Citera
2021-04-16, 08:34
Medlem
Citat:
Misstänker att brasilianaren inte längre är så kär i Isabella.... En del varningsklockor ringde när hon sa till honom att han tidigare berättat hur han vill gifta sig och skaffa barn med henne, och att han numera inte ens kan planera den närmaste tiden. Han maler bara på om hur ”man inte kan veta vad som händer imorgon”.

Annan rolig sak i senaste avsnittet var när massajen lunkade omkring ensam i city, skulle panta burkar och slängde dem i papperskorgen istället

Ah, han har ju ångrat sig så det bara smäller om det. Han har insett att han inte kan hålla på o lalla runt om han ska vara med Nicole. )

Det där var det roligaste. Blev ledsen för hans skull han fick nog skit för sen hemma.

Tror hon har insett att det inte kommer funka men har skrivit på kontrakt och måste fullfölja serien.
Citera
2021-04-16, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Kolla isabellanogf på Instagram!
Hon skrev för en vecka sen att allt är så vinklat att hon har fått nog. På kommentarerna och inlägget låter det som att hon och den läskiga brassen fortfarande är ihop.
Eller så ingår det in kontraktet att de inte får säga nåt om de bryter upp innan programmet har sånt klart. För varken hon eller han (andrekppa) har några bilder tillsammans.

Att programmet e vinklat som fan fattar man redan när man ser hur de klipper ''nästa vecka'' snuttarna som de visar. Det ska va så jävla dramatiskt.
Citera
2021-04-16, 08:44
Medlem
Själviskt nog är jag jävligt glad över att ha fått se så mycket av Annika. Hade allt funkat och Christy varit i sverige hade vi inte fått se henne lika mycket.

Fyfan vad jag älskar henne. Ska fan sätta upp hennes bild på väggen hemma.
Citera
2021-04-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Det där var det roligaste. Blev ledsen för hans skull han fick nog skit för sen hemma.

Hahaha...
Jag fick faktiskt ett annat intryck av honom nu när han var i Sverige. Han var mer ödmjuk och snäll, det visade sig både under hans äventyr i stora stan och även med hennes barn.
Citera
2021-04-16, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Mattias-Tanawarn: han lite tråkig men stabil svenssonkille, påminner lite om morgan i ullared till sättet. Försöker dock hjälpa sin tjej att anpassa sig till svenska livet. Kvinnan lite försiktig och typisk "thailändsk", lite flickaktig och barnslig. Förstår inte varför hon lämnar sina barn så länge. Funkar nog.

Nicole-Aoi: han är ett totalt mähä och hon en bitch. Typisk feminist likt isabella och också brudarna i GVFÖ, märkligt att man så primärt snackar om millimeterrättvisa, "han ska minsann diska annars sticker jag", det är väl ett givande och tagande också? Sedan kan man ju BE personen att man gör ngt, inte så lätt att ta tag i hushållssysslor när man är inneboende hos någons föräldrar, skulle knappast kännas som ens eget. Sedan är han ju väldigt initiativlös och tittar mest på mobilen, men det borde hon väl märkt långt tidigare? Nä, funkar inte.

Emma-Cherno: söt glad tjej, för att vara muslimsk gambian verkar snubben helt ok, de (hon iaf) är ju uppenbarligen kära och han är väl ingen fattiglapp i hemlandets mått mätt. Frågan är hur det funkar i sverige och hur hans påstådda vilja till kompromisser funkar då?

Isabella-Andre: hon är väl helt ok men naiv och ska anstränga sig till max för att hon nu "äntligen hittat någon", en semesterromans hon investerat alldeles för mkt i. Han Andre är kanske den (ska vara massajen då) som skulle passa sämst in i sverige, med kallt klimat och långa arbetsdagar, ingen surfing eller strandhäng. Dessutom väldigt arrogant, sover halva dagarna, yogar men verkar inte särskilt harmonisk och ingen djurvän utan snarare tvärtom. Dessutom ful, dumpa och gå vidare.

Sandra-Isaya: sandra typisk småstads-/arbetsklassbrud som skaffade barn vid 20 och nu har någon slags ålderskris och kastar sig handlöst ut vid första bästa kåtslag. Har väl inte de bästa oddsen för att lyckas.

Hanna-Ivan: hon är lite konstig, jobbig och vill vara i centrum hela tiden. Ivan verkar lite frånvarande och inte superintresserad av situationen. Nä.

Micael-Rebecca: fattar inte vad de har, uppenbarligen har de snackat timmar efter timmar, men när de möts känner jag ingen feeling. Kommer bygga mkt på sex, bebisprat och flams, frågan är hur länge hon stannar, "glömmer" p-piller och stannar i sverige som ensamstående? Han är ju så träig, förvånad att han hade ett gäng med ungar sedan tidigare.

Tony-Christy: typisk bruksortssnubbe som åker och skaffar ung snygg tjej precis som polaren, sliskigast av allihop. Men styvmorsan var ju skön. Funkar säkert, filippinskor och thailändskor med vita män har väl störst chans att det håller.

Tony är tveklöst den skönaste deltagaren i programmet.
Citera
2021-04-17, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Tony är tveklöst den skönaste deltagaren i programmet.
Ok, ja man kan ju tycka vad man vill, egentligen är ju hela konceptet ofräscht med rika (relativt) män som åker till tredje världen och skaffar sig fattiga bondtjejer. Sandra är den kvinnliga varianten till det, med sin unge massaj. Däremot verkar både manlige gambianen och kvinnliga nigerianen komma från hyfsat ekonomiska förhållanden. Tony verkar bo i samma etta sedan han slutade gymnasiet typ, vet inte vad som är "skönt" med det, har lite svårt för såna lodistyper. sedan är det ju frågan om han ska ha kredd eller ses som en toffel som tar hand om en annans barn, tjejen hade tur i oturen.
Citera
2021-04-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ok, ja man kan ju tycka vad man vill, egentligen är ju hela konceptet ofräscht med rika (relativt) män som åker till tredje världen och skaffar sig fattiga bondtjejer. Sandra är den kvinnliga varianten till det, med sin unge massaj. Däremot verkar både manlige gambianen och kvinnliga nigerianen komma från hyfsat ekonomiska förhållanden. Tony verkar bo i samma etta sedan han slutade gymnasiet typ, vet inte vad som är "skönt" med det, har lite svårt för såna lodistyper. sedan är det ju frågan om han ska ha kredd eller ses som en toffel som tar hand om en annans barn, tjejen hade tur i oturen.

Tony har jobb och egen bostad, du är en patetisk liten horunge som sitter och hatar folk du inte känner utan anledning.

Du är en blåst liten fitta som inte ens vet vad en lodis är. Dina föräldrar är säkert syskon.
Citera
2021-04-17, 13:32
Medlem
Citat:
Hahaha...
Jag fick faktiskt ett annat intryck av honom nu när han var i Sverige. Han var mer ödmjuk och snäll, det visade sig både under hans äventyr i stora stan och även med hennes barn.

Asså klart som fan att han inte kan hålla på som han gjorde i hemlandet. Lätt att vara ödmjuk och snäll när man inte känner en käft och behöver nånstans att bo tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in