Citat:
Ursprungligen postat av
tompers
Jo tack. Det är uppenbart att du är en kvinna. Det är nog bara andra hjärntvätrade våp som kan tycka att minimamman och tanthitlern Nicole är "skön". Även om hon nu har rätt i sak sà är hon otroligt otålig, oförstånde och sanslöst bitchig.
Hon måste för fan inse skillnaden av att vara ihop med en svensk man (pojk) som blivit skedmatad med jämställdhet från födseln och att vara ihop med en bortskämd, traditionell Japan. Nä, hon ska banka in honom i sin mall från första sekunden utan en enda tanke på att inte trampa honom på tårna eller få honom att "loose face". Något av det värsta som kan hända i österländska kulturen. Hon verkar vara "woke"-deluxe men sämre kulturell finkänsla finns fan inte. Fan, tror nog att hon faktiskt är rasist.
I Nicoles och Aois intro säger Nicole att hennes vänninor blev chockade när hon äntligen hade hittat en man. Hmm, undrar varför de blev chockade? Kanske för att hon är en bitch?
Det finns en anledning till varför det generellt fungerar bättre med jämställda svenska män som har kvinnor från traditionella kulturer än med jämställda svenska kvinnor (feminazis?!) som har män från traditionella kulturer. Logiskt? Japp.
Japanska män och västerlänsdska kvinnor fungerar väldigt, väldigt sällan.
Jag antar att det du menar att hon inte tar hänsyn till att han är från en annan kultur. Sexism är ganska integrerad i kulturen i olika samhällen men bara för det ska man inte behöva ta hänsyn till det.
Däremot kan jag hålla med om en annan kommentar du har skrivit, men kanske inte just när det gäller detta paret. Svenskarna verkar inte gillar olika. Men det tycker jag märker nästan på alla svenskarna i programmet de vill att deras partners ska komma hit och bli mer som de själva, anpassa sig till det svenskarna tycker och tänker.
Klart ska man anpassa sig till landet man tänker bo i, men svenskarna verkar inte vidare på att kompromissa.
De verkar tycka att vårt sätt är det rätta sättet.
Han med thailändaren kan inte tänka sig lära sig thailändska men vill att hon ska lära sig svenska, kvinnan har lämnat sina barn för att komma o bo hos honom och hon försöker lära sig svenska men han kan inte tänka sig lära sig hennes språk alls!
Hon med brasilianen tror att han inte bara ska flytta till ett nytt land och lära sig ett ny språk men också helt o hållet ska transformeras börja jobba 40 timmar i veckan och skaffa villa, volvo.
Jag tycker inte att Nicoles förväntningar är lika skeva då hon själv verkar ändå kunna prata lite japanska till exempel, till och med bra enligt Aoi. Sen tror jag såklart att det hade varit enklare för de om de inte bodde hos hennes föräldrar under tiden.
Däremot kan jag förstå att folk irriterar sig på att Nicole är rak på sak, hon vet att hon vill ha det jämställt och är rak. Att hon är rak och öppen är något jag uppskattar, mer sånt enligt mig.
Är man inte rak och öppen irriterar sig män på en, är man rak och ärlig, irriterar sig män på en.