2021-04-15, 19:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Så han tror med andra ord att HD har mördat LW?! Varför då?

”Nej, jag ville inte misstänker Hann*a men polisen måste utreda alla. Det var min tanke.”
Typ så sa JG i TR.

Därför undrar jag om JG ville att polisen skulle utreda till exempel —- grannen Judi*t.
Citera
2021-04-15, 19:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Så han tror med andra ord att HD har mördat LW?! Varför då?
Vet inte vad han tror, vilket är intressant.
Han är där och kollar om det är avspärrat om jag inte minns fel.
Citera
2021-04-15, 19:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
”Nej, jag ville inte misstänker Hann*a men polisen måste utreda alla. Det var min tanke.”
Typ så sa JG i TR.

Därför undrar jag om JG ville att polisen skulle utreda till exempel —- grannen Judi*t.
Vad har hon med lgh att göra?
Citera
2021-04-15, 19:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad har hon med lgh att göra?
”Alla” ska utredas enligt JG.

Som inte misstänker HD.
Men tipsar om hennes bostad och inte om någon annans.

Det rimmar illa.
Citera
2021-04-15, 20:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Noterade det också, men det kanske rör sig om ett skrik som nådde ut innan hon hamnade på backen där bakom planket? Det verkar som att denna person bara hörde ett av alla de intervallskrik de andra vittnade om.
Citat:
Ja, han har bland annat Betesvägen, Färdemansgatan, Byalagsgatan och bullerplanket mellan sej och FP.
Det är nästan en km bort och bakom planket men ljud kan ibland höras på långa avstånd och på oväntade ställen.
Det kan studsa på förvånande sätt mellan väggar och höras långt bort om det inte finns träd som hindrar.
Akustiken kan vara mycket märklig ibland.
Citera
2021-04-15, 20:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag minns att det står upp till en timme någonstans i FUP. Kanske är inte allting från rättsmedicinska undersökningen sekretessad.
Vi diskuterade t.o.m. i tråden efter FUP kom att vad hemskt om hon levt en hel timme efter alla slag.

Du bara följer med strömmen utan källkritik. Det är en släkting som jobbar där, inte jag. Varsågod och gå igenom min historik.
Hon kan ha levt någon timme är väl vad som stod i förhöret?
Det är inte särskilt specifikt och betyder inte att hon levde så länge.

Din historik visar att du är mytoman.
Hur gick det med din forskning till exempel?
Du fantiserade om att du forskade på tråden, samtidigt som du visade dig helt okunnig om vilka regler som styr forskning.
Citera
2021-04-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
GM kan ha suttit på LW under någon del av attacken?

Att rättsläkaren sagt att det långdragna skrikandet inte passar ihop med skadebilden behöver inte betyda annat än att hon skrikit i panik så länge hon lyckades kasta, vrida och slingra sig undan slagen. Hon var ju väldigt vältränad och säkert stark för en kvinna av hennes storlek.

Polisen som var först på plats sa väl i förhör ngt om att gräset växt på de fem dagar hon legat där. Spår efter ev jakt eller kamp kan ju ha hunnit försvinna under de dagar som gått...
Hon var inte så stark, hade opererat benen och precis kunnat böra cykla igen, hon var svag
Citera
2021-04-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Advokat CO försökte förklara att karaktären för ett sådant ihärdigt skrik är mer likt en våldtäkt.

Paret som hörde skriket den natten, bodde mitt emot fyndplatsen. Det är ingen slump.
Det var så lamt och urbota dumt så han borde få ta på sig the cone of shame
Citera
2021-04-15, 20:11
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vet inte vad han tror, vilket är intressant.
Han är där och kollar om det är avspärrat om jag inte minns fel.

Citat:
Typ så sa JG i TR.

Ok, ja det är mycket märkligt att han pekar ut just HD. Utstuderat? Den enda som bevisligen pratat om mordplaner med JG är ju SD (och då var väl HD och döttrarna de tilltänkta mordoffren?).

Hursomhelst så är det extremt suspekt att JG tjatar om detta med "kroppen", som om han visste att LW var död.
Citera
2021-04-15, 20:13
Medlem
develis avatar
Citat:
”Alla” ska utredas enligt JG.

Som inte misstänker HD.
Men tipsar om hennes bostad och inte om någon annans.

Det rimmar illa.
Ja. Han ljuger och är troligen äkta bekymrad.

Vilket får mig att fundera hur hennes hatdiskussioner gått sen mars 2017.
Lismar och håller med om HDs skitsnack om LW som potentiellt farlig och sjuk, JG kryddar om "skizofren".

Han är lojal med HD, tycker hennes regelverk mot LW skulle varit ännu hårdare (uteslutas helt ut touren).

Han tar parti för HD och går hennes ärenden då fler än andra reagerar likt LW på hennes maniska loggande.

Han vet betydligt mer om HD än han vill tillkännage, helt övertygad.
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Du kommer verkligen in med en massa intressanta inlägg i tråden! 🙌🙌

Tackar. Jag fastnar lätt i detaljer.
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är nästan en km bort och bakom planket men ljud kan ibland höras på långa avstånd och på oväntade ställen.
Det kan studsa på förvånande sätt mellan väggar och höras långt bort om det inte finns träd som hindrar.
Akustiken kan vara mycket märklig ibland.

Ja, så är det. Och särskilt på natten kan man höra ljud bättre.
Jag har tunnelbanan nära mitt hus, och dagtid hörs bara lite, eller inte lite, men en liten stund, just när tågen går förbi. På natten hör jag även när tågen lämnar stationen, vilket inte går att uppfatta på dagen. Det är dock bara ett par hundra meter från där jag bor, så en kilometer verkar vara i längsta laget.

Och i så fall, om skrik hördes ända till Rödklintsgatan borde fasiken SD ha hört det när han var ute och vattnade... eller hur det nu var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in