2021-04-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
På NA ligger nu delar av SD's video om när han paketerar handtaget till domkraften.
Han är ju helt sjukt i huvudet.

https://www.na.se/logga-in/se-46-aringens-egna-film-har-slar-han-in-domkraft-och-skriver-hatbrev-till-hjarsta-aklagaren-helt-bl ast

Bra då lär den ju vara offentlig.
Citera
2021-04-15, 19:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det finns tydligen ett tredje "skrikvittne" något jag helt missat:

"Den 14:e maj gick E den sista rundan med hunden
mellan klockan elva - tolv."

"Han gick ut på hustrappen via entredörren och gick ut på Rödklintsgatan och tog till vänster. Efter att han gått uppskattningsvis 50 meter hörde han ett illvrål, ett "otäckt skrik". Det var ett ljud som började relativt starkt och sedan stegrades till ett primalskrik och sedan blev det tyst. Uppskattningsvis varade skriket i några sekunder. Ljudet kom från skogen. Eckehard kan inte avgöra från vilket avstånd skriket kom."

"E reagerade starkt på ljudet, han fick en rysning över kroppen och blev rädd."

Jag känner igen det, vagt. Och ser i min historik på Eniro att jag sökt på Rödklintsgatan i Örebro. Det verkar ligga skapligt långt från bullerplanket, bortom Betesvägen till exempel.
Och så var det det där med skogen...
Det kan för all del vara mycket svårt att avgöra var ljud kommer ifrån.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-04-15 kl. 19:13.
Citera
2021-04-15, 19:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
På NA ligger nu delar av SD's video om när han paketerar handtaget till domkraften.
Han är ju helt sjukt i huvudet.

https://www.na.se/logga-in/se-46-aringens-egna-film-har-slar-han-in-domkraft-och-skriver-hatbrev-till-hjarsta-aklagaren-helt-bl ast

Det går verkligen inte att förstå vad SD tänker att filmen ska visa.

Det borde väl gå upp ett ljus för honom att det ligger honom i fatet att han gör den här filmen. En sak är säker, den visar inte på något sätt det han säger att den ska visa; hur han hittar skaftet och att han inte har köpt något annat.

Eftersom det är visat att skaftet inte heller tillhör chefens domkraft, kan inte åklagaren ha haft som syfte att ta upp detta i rätten som bevis på mordvapnet. Möjligen då för att visa att SD inte agerar som han bör om han vet att han har ett skaft i sitt garage (dvs ringa polisen).

Min tanke är nog att åklagaren visat filmen i rätten för att visa hur SD agerar i affekt och att hat ligger honom nära till hands.

Även att SDs mixande med skaften (så att det enda skaft som finns kvar (?) inte passar till vare sig chefens eller hans egen domkraft. Det kan vara ett (svagt) indicium på att SD gjort sig av med ett tillhygge med flit.

Samtidigt vore det på sin plats att åklagarna/spaningsledningen själva hade ordnat med en husrannsakan i SDs garage. Kanske inte så lätt att få till i samband med förhöret? Nu blir det ju ganska många tampar som blir hängande i luften. Man kunde kanske hört med några av de personer som hjälpte till vid städningen av SD hus om de minns något skaft?
Citera
2021-04-15, 19:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag känner igen det, vagt. Och ser i min historik på Eniro att jag sökt på Rödklintsgatan i Örebro. Det verkar ligga skapligt långt från bullerplanket, bortom Betesvägen till exempel.
Det kan för all del vara mycket svårt att avgöra var ljud kommer ifrån.

Då var nog hans vittnesmål obrukbart för åklagarna om det ligger långt bort från mordplatsen. Planket ska fungera som ljuddämpande dessutom eftersom han är på "fel" sida. Om jag fattat dig rätt.
Citera
2021-04-15, 19:19
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det kan för all del
Vara mycket svårt att avgöra var ljud kommer ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då var nog hans vittnesmål obrukbart för åklagarna om det ligger långt bort från mordplatsen. Planket ska fungera som ljuddämpande dessutom eftersom han är på "fel" sida. Om jag fattat dig rätt.

Noterade det också, men det kanske rör sig om ett skrik som nådde ut innan hon hamnade på backen där bakom planket? Det verkar som att denna person bara hörde ett av alla de intervallskrik de andra vittnade om.
Citera
2021-04-15, 19:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Ja, han har bland annat Betesvägen, Färdemansgatan, Byalagsgatan och bullerplanket mellan sej och FP.
Citera
2021-04-15, 19:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Noterade det också, men det kanske rör sig om ett skrik som nådde ut innan hon hamnade på backen där bakom planket? Det verkar som att denna person bara hörde ett av alla de intervallskrik de andra vittnade om.

Ja det är rimlig förklaring. Har han börjat slå och sedan dragit in henne bakom planket för att resten av skriken inte ska höras?
Citera
2021-04-15, 19:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag svarar till dem som inte verkat förstå hur bra försvaret gjorde ifrån sig. Önsketänkande om fällande dom skapar skygglappar här inne. Har följt hundratals mordfall och frågat flera krimprofessorer, en åklagare och brottsmålsadvokat hur det kan tänkas gå i HR i detta fall. Samtliga, som jag anser vara experter i jämförelse med oss i tråden, har sagt att det blir troligtvis en friande dom. Lägg därtill de som gått ut i media och sagt att det lutar friande dom, nu senast GW.

Bort med skygglapparna. Hade det funnits mer objektivitet hade det stått mer tydligt för fler att här finns för mycket rimligt tvivel. En indiciekedja ska inte ha flera lösa länkar.
Hold your horses.

GW är ju ett säkert kort, fyllde media med skitsnack om poliser och friande dom ang LH.

Finns det nåt pinsammare än att låta som en tvärsäker Nostradamus?

Jag frågar igen idag - vad åberopar du som brister ang indicier?
Att använda ett mantra är väl inte värst imponerande.

"indiciekedja ska inte ha flera lösa länkar."
Citera
2021-04-15, 19:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Detta har jag helt missat:

Om JG:s samtal till polisen 2018-05-18:
"D uppfattade det som att mannen ville ha svar på vilka adressen man letat, var på adresserna man letat samt om man hittat kvinnans kropp. Mannen frågade inte om kvinnan hittats vid liv utan frågade om "hennes kropp hade hittats". I samband med det nämnde han de olika adresserna. D hakade upp sig på att han frågade om man hittat hennes kropp."

Har detta diskuterats i tråden förut?
Ja, det är diskuterat.
... Och det är intressant att han misstror HD i det läget.
Förutom att diskuterar kropp i ett så tidigt skede, hon kan som sagt varit skadad.
Citera
2021-04-15, 19:45
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vilket sammanträffande att en viss persons säd finns på LW's kjol då...

Förlåt, det framstod som ett nära på komiskt uttalande från CO.

"Mer likt en våldtäkt". Snälla ologiska människa som "tänkt" ut detta: -en överfallsvåldtäkt lär knappast framstå som något annat än fara för livet för den utsatta -dvs resultatet blir ett dödsångestskrik-"rädda mig!!!"
Dock svarar inte alla med skrik/fäkt/flykt, vissa blir paralyserade oavsett typ av våldsbrott.

Men håller med om din slutsats ovan: om den dumtröga verkligen tror att ett "våldtäktsskrik" är annorlunda mot andra våldsskrik så får uttalandet en extra dumjäveldimension med hänsyn till att sperman på offret bevisligen kommer från just SD.
Senast redigerad av Lova33 2021-04-15 kl. 19:56. Anledning: Mellanslag
Citera
2021-04-15, 19:46
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är diskuterat.
... Och det är intressant att han misstror HD i det läget.
Förutom att diskuterar kropp i ett så tidigt skede, hon kan som sagt varit skadad.

Så han tror med andra ord att HD har mördat LW?! Varför då?
Citera
2021-04-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hans sår på benet behöver inte vara från ringen. Fanns det inte vassa stenar på bp?
Översta märket på trädet sitter bara 55 cm ovan mark. Mördaren borde då vid något tillfälle stått på ett eller båda knäna. Det är iallafall min teori.

GM kan ha suttit på LW under någon del av attacken?

Att rättsläkaren sagt att det långdragna skrikandet inte passar ihop med skadebilden behöver inte betyda annat än att hon skrikit i panik så länge hon lyckades kasta, vrida och slingra sig undan slagen. Hon var ju väldigt vältränad och säkert stark för en kvinna av hennes storlek.

Polisen som var först på plats sa väl i förhör ngt om att gräset växt på de fem dagar hon legat där. Spår efter ev jakt eller kamp kan ju ha hunnit försvinna under de dagar som gått...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in