Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Det har diskuterats och bemötts seriöst av etablerad vetenskap i alla år, men förnekarna väljer att konstant ignorera alla redan bekräftade fakta om förintelsen, utan att själva kunna styrka sina påståenden, bara förnekar typ. Det är en av orsakerna till att länder till slut stiftar lagar mot förnekelse, i synnerhet när förnekarna ofta även pysslar med hets mot folkgrupp och liknande.
Och?
När folk vägrar att tro på vetenskapen tillräckligt länge är det motiverat att tysta människor med lagstiftning?
Jag har tidigare nämnt att den som är åtalad för brott i en domstol har rätt att förneka att ett brott har begåtts, detta trots att åklagaren lägger fram bevis som vilar på vetenskaplig grund och som talar för motsatsen.
En åtalad mördare skall alltså ha rätt att förneka brottet mord men får inte förneka att förintelsen har hänt eller att den i vissa delar bör ifrågasättas?
Jag har inga ambitioner att försöka omvända dig, däremot hyser jag gott hopp om att min och andras argumentation kan få läsare att inse att frågan är mer komplex och allvarligare än vad du ger sken av.