2021-03-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Han hade ju uppsikt över vilka som gick, eller inte gick, till BP. Det är ju det han ska vittna om. Han kanske såg henne gå dit och följde efter för att få träffa porrpastorn.
Går du inte för långt nu när du spekulerar i att en polis har mördat LW? Eller det finns kanske inga gränser eller ens logik för dig för att förklara av vilken anledning han skulle göra det? Bara för att det är kul?
Citera
2021-03-19, 18:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Exakt och vetat det du frågade i början av din karriär här.

Då kollar vi hens första inlägg. Om hen var vän med LW; varför skulle hen veta det?

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antingen så hade Lena tröttnat på allt omkring henne , så hon till slut sa till den person som inte ville släppa henne , att om den fortsatte att bestämma över henne så skulle hon tala om för polisen vad hon visste om vem som utfört Linköpingsmordet ,eftersom mördaren antagligen (jag vet ju inte ...) hade biktat sig för henne när hon råkade vara pastor nere i Linköping ...en person som sagt sig höra röster , och kände sig tvungen att utföra detta , som då hände ...

Han hade berättat för henne (antar jag ,att det var hon?) att detta var en engångsföreteelse,och att ingen behövde vara rädd för honom framöver ,som nu ,om det är han ,i så fall inte stämde ...hmm !?
Det sägs att en person inne på Linköpingsmords-tråden kallade sig för Jordgubbsflickan ,och hon försvann lagom då mordet på Lena skedde ,denna jordgubbsflicka beteende sig lite mindre påfallande om vad som hade hänt i Linköping den sista tiden inne på tråden innan hon helt försvann .Typ hon backade en del som om hon kände sig hotad av någon omkring allt hon skrev inne på tråden ,aningens rättfram kan man tycka .

Aja vem vet ?
Mördaren i Linköping fick ju en handskada i och med mordet ,och därför pratar folk inne på Lenatråden om att checka upp hur handflatorna på händerna ser ut .

En annan sak som man kan tro ,som inte riktigt är riktat emot den gärningsman som nu anses vara skyldig ; är ju det att ofta brukar de som flyttat in i Sverige använda just syra när de skall straffa någon kvinna för att hon sagt för mycket eller betett sig fel enligt männen ...

Vet ju inte om han sysslar med syror på sitt Trädgårdsjobb?
I vilket fall hade mördaren i Linköping satt sig för att vila ,när mordet skedde ,bredvid Trädgårdsföreningen i Linköping .Var något sagt om att mördaren bodde hemma i Västerås hos sina föräldrar det året och skulle ner och träffa en tjej han blivit ihop med ,då denne bodde hemma hos sin mamma så följde han med henne mot skolan för att vänta under ´dagen på att hon slutade ....då hände det ...
...allt detta är ju typ spekulationer än så länge ...men detta är just omkring koll utav handflator ...tack för mig ,hej !

Ingen vet ju riktigt om detta bara är en trådsanning ,jag har läst det och själv funderat på det hela ,någon som har en aning om det ligger någon sanning i detta ?

Det är många olika bär i de här trådarna ,jordgubbar ,smultron osv.

Det var ett svar till St.Holmes som uppenbarligen hade 0 koll, trots att han påstod sig vara en nära vän till LW.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det måste du ha gjort, de har fortsatt att träffats även efter bilincidenten det är klarlagt.
Däremot hävdar jag att "Nordsjön" loggarna är fejk av SD, som jag tidigare skrivit. Jag TROR inte att LW-SD fortsatte träffas på tu man hand under senare delen av 2017 och in i 2018, vilket även skrivits mycket om tidigare.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-19 kl. 18:05.
Citera
2021-03-19, 18:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
149/495
Ur förhör med HD:s syster

Pernilla och Stefans kontakt under våren -18 var via Messenger. De har inte haft kontakt via
telefon eller träffats. Pernilla skrev till Stefan den 11 :e april och frågade hur han mådde och
att hon finns för honom om han behöver henne. Stefan svarade "jag vet att ni finns" samma
dag. Som Pernilla minns det har de inte pratat om separationen eller hans mående utöver det.
Den 11 :e april var samma dag som saneringsfirman varit hemma hos Stefan efter branden.

Tack!

Jag vet inte om det har någon större betydelse, men saneringsfirman säger alltså onsd 4:e och fred 6:e april.

Branden är hur som helst före mordet, medan larmet är efter, och alltså två olika händelser.

Larmet verkar ju utlöst av teknikerna på något sätt. Kanske de håller på och sprayar med olika kemiska vätskor för att detektera spår av blod osv som kan utlösa brandlarm?
Citera
2021-03-19, 18:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Jag vet inte om det har någon större betydelse, men saneringsfirman säger alltså onsd 4:e och fred 6:e april.

Branden är hur som helst före mordet, medan larmet är efter, och alltså två olika händelser.

Larmet verkar ju utlöst av teknikerna på något sätt. Kanske de håller på och sprayar med olika kemiska vätskor för att detektera spår av blod osv som kan utlösa brandlarm?

Alla bitar små...

Systern är en riktig minnesmästare jämfört med resten av familjen!

Saneringskillen verkar inte tycka att det såg ut som den ”Jerusalems förstörelse” som SD & Co vittnar om.
Citera
2021-03-19, 18:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Här har vi presidenten, kassören, sekreteraren, plus en hel hög med suppleanter i kortminnesföreningen. En och en annan av dessa har väl också tagit ett par VM och OS guld i grenen minnesförlust.
Du fick mig att tänka på Monty Python och Silly Olympics.

"100 metres for those with no sense of direction".

Eller VM i inkontinens, om det nu var Galenskaparna, de där som aldrig kommer i mål.

Det är en fascinerande genetik.
Alla kan väl göra ett misstag sa SOA överseende.
I sex år.. la ÅK till.
Citera
2021-03-19, 18:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Går du inte för långt nu när du spekulerar i att en polis har mördat LW? Eller det finns kanske inga gränser eller ens logik för dig för att förklara av vilken anledning han skulle göra det? Bara för att det är kul?

För att han kanske blev nobbad, inte respekterade det, utan försökte få som han ville. LW kanske fotade honom och sa att hon skulle anmäla honom.
Citera
2021-03-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du fick mig att tänka på Monty Python och Silly Olympics.

"100 metres for those with no sense of direction".

Eller VM i inkontinens, om det nu var Galenskaparna, de där som aldrig kommer i mål.

Det är en fascinerande genetik.
Alla kan väl göra ett misstag sa SOA överseende.
I sex år.. la ÅK till.
Jag har funderat mycket på det där som SOA sa. Jag tror att iofs så kom de två bra överens, men jag tror SOA också är rädd för SD. Han vet att SD är mördaren och inte skulle dra sig för att gå på sin familj. Det har SD visat när hans egna barn var små och SOAs dotter var sjuk.

Det finns korkade människor, men SÅ korkad kan man inte vara om det verkligen är seriöst menat det som SOA sa.
Citera
2021-03-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Då kollar vi hens första inlägg. Om hen var vän med LW; varför skulle hen veta det?

Det var ett svar till St.Holmes som uppenbarligen hade 0 koll, trots att han påstod sig vara en nära vän till LW.

Du får nog läsa om det andra stycket. Ett ganska stort TROR där som du verkar ha missat. Kanske med flit eller så kanske det inte står så bra till med läskunskaper?

De träffades mindre under 2018. Så det är inte helt fel ute. Finns flera som tror att LW började slita sig loss ur SDs klor. Och ja det finns mycket som pekar på det även om vi vet att hon inte lyckades/tilläts.
Citera
2021-03-19, 18:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har funderat mycket på det där som SOA sa. Jag tror att iofs så kom de två bra överens, men jag tror SOA också är rädd för SD. Han vet att SD är mördaren och inte skulle dra sig för att gå på sin familj. Det har SD visat när hans egna barn var små och SOAs dotter var sjuk.

Det finns korkade människor, men SÅ korkad kan man inte vara om det verkligen är seriöst menat det som SOA sa.
Du måtte väl se att det fungerar?

Hans dotter sitter ju och slätar över allt fr att ev mörda sitt barn till att blunda och skylla allt på LW.

Tror inte ett smack på nån rädsla.
Vem mer är rädd?

SD lismar och är en handyman och framställs lika heroisk som av HD.

Det är en tönt som beundras och omhuldas av töntar. Jätteoskyldig vad det än gäller.
Citat:
Det har SD visat när hans egna barn var små och SOAs dotter var sjuk.
Du fattar att hon sitter 2018 och tycker det är ok, va?
Senast redigerad av develi 2021-03-19 kl. 18:34.
Citera
2021-03-19, 18:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Alla bitar små...

Systern är en riktig minnesmästare jämfört med resten av familjen!

Saneringskillen verkar inte tycka att det såg ut som den ”Jerusalems förstörelse” som SD & Co vittnar om.

Eller så är hon en ärlig person , dvs normalt minne.
Citera
2021-03-19, 18:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Eller så är hon en ärlig person , dvs normalt minne.
Haha, ja tänk om det skulle kunna vaskas fram en sån guldklimp ur denna sörja av lögner och glömska.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-19 kl. 18:25.
Citera
2021-03-19, 18:30
Medlem
Citat:
Tack!

Det kan vara så att någon eldat den 15/5 och att larmet gick, men kunde stängas av manuellt.
Ringa och säga att man bränt någon mat och att det är falsklarm, om de har larmfirma kopplad. Då borde det finnas loggat, falsklarm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in