2021-04-15, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Morgan har rätt, det är faktiskt för jävligt att förneka förintelsen. Det dog ju faktiskt så mycket som två-trehundratusen judar av kolera och difteri i arbetslägren, de måste vi minnas och sörja. Det är väl mer ordet "förintelse" som är lite konstigt, med tanke på att antalet judar i världen steg från 15 miljoner till 15,5 miljoner 1935-45. "Förintelse" borde ju mer betyda när ett folk försvinner helt, här är det mer fråga om en decimering. Eller förlåt, vad heter det när det ökar med 3-4%?
Förökning? Inflation? Bilskojare? Same same.
Citera
2021-04-15, 09:38
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Nazisterna dödade judar. Förnekar man det så är man dum och bör inte tas på allvar. Det räcker ju att veta det.

Men att göra förbud om enskilda yttringar är bara helt förkastligt i vad som ska vara ett fritt samhälle.

Hur skulle det vara om Biden förbjöd konspirationsteorier om 9/11 eller månlandningen? Låt folk neka till månlandningen. En astronaut kan bli kränkt men so what?

Låt folk neka till förintelsen. En jude kan bli kränkt men so what?
Förintelsen handlade inte om att "nazisterna dödade judar". Detta är en enormt mycket större fråga än något sådant patetiskt uttalande.

Den som skriver historien bestämmer i stora drag också vår världsbild och det är vad judarna gjort.

Folk har idag så lite aning om vad AV egentligen handlade om att de i princip tar fiktiva Hollywood produktioner som historiska fakta. Och det är ingen slump.
Citera
2021-04-15, 09:42
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Nog ligger det något i det.

Man gör ett litet uttalande, kontrollerar att debatten inte växer och sedan bara beslutar man saken. Ifrågasätter någon hur lite debatt frågan skapar så hänvisar man till någon jävla kvasidebatt som aldrig hände.
De som är emot det här övergreppet på vår frihet kommer utmålas som dödsnazister i regimmedia.

Som i andra länder så kommer de inte specificera vad som exakt menas med "förintelsen" heller utan de kommer använda lagen som en catch-all för att sätta dit alla som vägrar underkasta sig det förkunnade narrativet. De vill ha lydiga slavar som inte ifrågasätter vad som förkunnas eller vad som sker bakom kulisserna.

Man börjar förstå varför Breivik gav sig på just sossar.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-04-15 kl. 09:47.
Citera
2021-04-15, 09:46
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Nazisterna dödade judar. Förnekar man det så är man dum och bör inte tas på allvar. Det räcker ju att veta det.

Men att göra förbud om enskilda yttringar är bara helt förkastligt i vad som ska vara ett fritt samhälle.

Hur skulle det vara om Biden förbjöd konspirationsteorier om 9/11 eller månlandningen? Låt folk neka till månlandningen. En astronaut kan bli kränkt men so what?

Jag håller med dig.
Citera
2021-04-15, 09:46
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De som är emot det här övergreppet på vår frihet kommer utmålas som dödsnazister i regimmedia.

Som i andra länder så kommer de inte specificera vad som exakt menas med "förintelsen" heller utan de kommer använda lagen som en catch-all för att sätta dit alla som vägrar underkasta sig det förkunnade narrativet. De vill ha lydiga slavar som inte ifrågasätter vad som förkunnas eller vad sker bakom kulisserna.

Man börjar förstå varför Breivik gav sig på just sossar.
Naturligtvis. Köper man inte paranoida judiska dogmer om historien är man såklart antisemit. Fast, judarna ser ju oss vita som antisemiter sen födseln så allt är väl i sin ordning då.
Citera
2021-04-15, 09:50
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Mig kan du inte lura, trots att du skriver "kz" istället för koncentrationsläger.

Du har inte varit och besökt något koncentrationsläger.

Hade du gjort det så hade du vetat att samtliga läger som man kallade "utrotningsläger" låg i Polen. (inte Tyskland).
Jag har varit på de flesta av såna läger som går att besöka och jag fann inga bevis på att massgasningar och annat skulle ha ägt rum. (Glasmontrar med gamla skor, glasögon och resväskor är inte bevis)
Tvärtom blev min övertygelse starkare om att "förintelsen" var mycket mindre omfattande än jag tidigare trott.

Ditt hat mot muslimer är så starkt att den enda slutsats din strömbrytarhjärna gör är att om Muslim=dålig så måste Jude=bra

Eller så är du jude själv.
Du ÄR dum. Jag är så pass gammal att jag glömt mer än du lärt min vän. Att besöka en stenhög i polen eller ungern eller tyskland för den saks skull och titta på glasögon är inte direkt utbildande men ett bevis på att de dokument som finns är riktiga. Att besöka tysklands historiska ÖPPNA naziarkiv ger en annan bild. Undertecknade dokument i orginal ger en annan bild än den du ger i din dumhet. Levde du ens när berlinmuren fanns? Jag som levt utanför sverige i +35år ser att muslim= mycket dålig men för den skull inte jude=bra. Jag är inte jude utan så svensk du kan bli generationsmässigt. Men nämn gärna någon muslim som har gjort något bra och innovativt så ska jag nog kontra med någon jude (trots att jag är helsvensk).
Citera
2021-04-15, 09:55
Medlem
Separatistens avatar
Såklart vill inte sossarna detta egentligen. De vill bara kunna smutskasta de som är emot.

Bäst vore om SD/M/KD höll med så kan sossarna lägga sitt lagförslag, och därmed förbjuda större delen av SSU.
Citera
2021-04-15, 09:57
Medlem
antoneriks avatar
Citat:

Frågan är när i tiden enskilda yttringar blir något annat än enskilda yttringar? Om du läser på det här forumet så tycks det handla om människor som har förintelseförnekelse som en hobby. På samma sätt som att andra är helt besatta av Star Trek eller UFOn. Antingen fattar man det eller också fattar man inte det.

Vi har sedan år 1970 en lag om hets mot folkgrupp. Den här ändringen som Mogge vill göra är bara ett tillägg till den lagen. Det kommer inte att förändra våran åsiktsfrihet på ett övergripande plan. Det finns åsikter som samtidigt är kränkande och olagliga. Det är en åsikt att svarta människor är apor. Det är definitivt en åsikt. Men det är en olaglig åsikt.
Citera
2021-04-15, 09:58
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det du verkar förespråka är helt vanlig vetenskaplig metod som används inom all seriös forskning. En vidöppen dörr som du försöker sparka in alltså.

Och ändå har vi en regering som inte håller med om detta.
Citera
2021-04-15, 09:59
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
På vilket sätt är förintelsen alls relevant idag?

"Förintelsen" är i allra högsta grad relevant då globalistmaffian använder denna lögn för att kuva oss européer.
Citera
2021-04-15, 10:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Och ändå har vi en regering som inte håller med om detta.

Ja det är märkligt.
Citera
2021-04-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Du ÄR dum. Jag är så pass gammal att jag glömt mer än du lärt min vän. Att besöka en stenhög i polen eller ungern eller tyskland för den saks skull och titta på glasögon är inte direkt utbildande men ett bevis på att de dokument som finns är riktiga. Att besöka tysklands historiska ÖPPNA naziarkiv ger en annan bild. Undertecknade dokument i orginal ger en annan bild än den du ger i din dumhet. Levde du ens när berlinmuren fanns? Jag som levt utanför sverige i +35år ser att muslim= mycket dålig men för den skull inte jude=bra. Jag är inte jude utan så svensk du kan bli generationsmässigt. Men nämn gärna någon muslim som har gjort något bra och innovativt så ska jag nog kontra med någon jude (trots att jag är helsvensk).
Vad är det för tävling ni fastnat i, det finns nog bra/dåligt folk i alla religioner. "Bra och innovativt" är en definitionsfråga, nazis menar ju att judar har "onda" avsikter då de "styr världen i sina positioner", muslimer är mer högljudda stollar som enklare går att stämpla som "onda". Ditt användarnamn är i alla fall en trevlig sängfösare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in