Citat:
Ursprungligen postat av
Perfect10
Att en AR-15 inte är något speciellt, att det bara är en halvauto i 223, det är jag den första till att hålla med om.
Men sedan blir det lite svårt att ta dig seriöst. Du gnäller om våra lagar men är ytterligare en som inte har koll på något av de mest grundläggande sakerna och som dessutom avhandlats redan en gång i tråden. (inlägg #4 för den late)
Innan IPSC blev godkända som intygsskrivande förbund och infört Rifle som gren, så fanns det uppskattningsvis ett tiotal AR-licenser i landet. Så ja, jag skulle påstå att de gjort en stor insats. Utan dem så hade Fritt Gevär varit slöseri på tid och papper.
Men då du allmänt pissar ner, berätta då lite istället om vad du själv gjort för att livet som vapenägare ska bli lättare. Eller är det bara självömkan för hela slanten?
Men för satan, jag gnäller inte om våra lagar alls, jag bor inte ens i Sverige. Det är DU som gnäller över dem. Du är så jävla byxrädd för att ens diskutera något annat i dina skytteklubbar för inbördes beundran, än det som är allmänt vedertaget som det enda rätta i klubben.
Jag konstaterar att givet hur västeuropeiska länder ser ut, så kan du eller någon annan skytteintresserad inte göra någonting för att behålla eller utöka era vapengarderober, då sådant bestäms av politiker långt över era, eller för den delen våra, huvuden. MEN, om man nu ska göra någonting, så tycker jag nog att böja sig ner och ta den hela vägen upp i magsäcken av staten, och sedan tacka för omgången, knappast är rätt väg att gå.
Det är fullt möjligt att jag missförstått licenskraven för halvautomatiska vapen av typ AR-15, jag har själv aldrig sysslat med sådant skytte, och äger och har ägt så gott som enbart jaktvapen. Det spelar däremot mindre roll, och är bara en detalj att haka upp sig på i själva grunddiskussionen, vars fundament är att allt ert eventuella kämpande inte spelar någon roll.
Det som gör mig oerhört irriterad är besserwissrar, som går in i sådana här diskussioner, där TS försöker att hålla sig saklig och ha god ton, och bara pissar på honom. Bara det faktum att ni sitter och pratar om att vapenintresse är något dåligt, som skytteklubbsmedlemmar... Helt ofattbart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Wolf
Han har inte gjort något, förmodligen, om man ska tolka vad han skriver så har han ingen praktisk erfarenhet alls av vapen utom möjligen via tjänstgöring.
Jaktvapen, tjänstgöring och intresse. Ingen praktisk erfarenhet av tävlingsskytte, och inget jättestort intresse för pistol och gevärskalibrar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Wolf
Puffe är ju åtminstone med i matchen, och jag gillar hans tänk och driv,tyvärr vet jag ju genom dom sista 21 åren av erfarenhet, (det var 99-00 allt började gå utför) att vissa av hans idéer kan vara farligt för vår sport.
Och ingen ställer sig några frågor då? Varför är så harmlösa idéer farliga för en hel sport? Är det verkligen något man ska underblåsa?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Wolf
Tyvärr är det den krassa verkligheten att precis som TU80 skriver....vi ska avväpnas till varje pris.
Så är det, och det är det som gör mig irriterad, som sagt. Om man tror att man kan rädda sina licenser eller vapeninnehav genom att spela Allan och bete sig illa mot någon som har ett intresse och vill diskutera på ett forum, så är det DDR för hela slanten, och man bör fundera på vad fan man pysslar med.
Ser inte du och Perfect10 själva hur sjukt det är? Allvarligt?