2021-04-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePhils
Hhm... Helt rätt..."Eliten" räds en beväpnad befolkning... & vill ha fogliga undersåtar som inte på något sätt utgör ett hot.

Det är min personliga övertygelse att det inte bara är vänstern som av naturliga/ideologiska skäl vill avväpna befolkningen...men oxå de Globalist intressen som drar i trådarna.

Hur som haver...

Ingen tvekan om att det största hotet kommer från egna led...dvs befintliga Svenska vapenägare som pga apati/ovilja/politiska skygglappar/lathet....väljer att fortsätta rösta på Partier som antingen aktivt arbetar mot vapenägandet...eller i praktiken inte gör något av effekt.

Svenska vapenägare utgör tillräckligt stort antal för att vi hade kunnat vara en maktfaktor....Men, tyvärr så visar alltför många av oss prov på den Svenska själviskheten..

"Jag är ju Jägare...håller inte på med Leka krig skytte"

"Jag skjuter bara (välj skytteform) så jag bryr mig inte"

"Jag är ju Dynamiker...kunde inte bry mig mindre om drevet mot Jägarkåren"

Osv osv....

Detta såg vi för ett gäng år sedan när pistolskyttarna ansattes av Polisens politruker... & resten av vapenägarkollektivet låtsades som att det regnade... & vi ser det nu när Jägarna tar en bredsida via politiskt drivna rättegångar & politruker inom olika Myndigheter...

Politiker/Partier har självbevarelsedrift & OM de märker att rättigheterna gällande vapenägande är så pass viktigt att vi är beredda att bli ONE ISSUE voters...så kommer de att omprioritera på studs....om inte, så fortsätter de att köra över oss.

Vilka ska man rösta på då som vill ha "lättare och friare" vapenregler?
Citera
2021-04-14, 23:48
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Vilka ska man rösta på då som vill ha "lättare och friare" vapenregler?

Finns inget sådant parti. Det är bara några få enskilda riksdagsmän som försöker men utan någon hjälp av sitt parti. Det finns ljusglimtar som tex att riksdagen röstat igenom flera lättnader men som sedan regeringen blockerar.
Det blir mer en fråga om vem du inte ska rösta på.

Att bara engagera sig en höstdag vart fjärde år ger inget. Kontakta istället samtliga i riksdagen och framför din åsikt.
Citera
2021-04-14, 23:53
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Du säger dig inte ha erfarenhet av tävlingsskytte men ändå har du starka åsikter hur tävlingsförbund ska agera?

Enbart för att du beter dig som en jävla kuk mot människor som ställer lite frågor på ett trevligt sätt på ett forum, för att du är rädd att "fel typ av folk" ska komma in i era bögföreningar för inbördes beundran.

Citat:
Du säger dig inte bo i Sverige, ändå har du starka åsikter om svensk lag och myndighetsutövning?

Självklart. Jag är ju svensk.

Citat:
Är du på riktigt?

Ja. Sorgligt nog är riktiga praktarsel som du det också, som synes.

Citat:
Tror du på fullt allvar att det verkar rimligt att gå full retard anarki, samtidigt som du bölar över att det inte finns några demokratiska rättigheter till få inneha vilka vapen som helst? Hittar du ens, med eller utan personalens hjälp, boken Svea rikes lag på ett bibliotek?

Så lösningen är att ta den i röven från pappa staten, och sedan försöka agera tuff hårding på forum när folk ställer frågor och vill diskutera?

Gotcha.

Citat:
Det påminner dig tydligen osökt om Sovjet eller Östtyskland, har du överhuvudtaget någon personlig erfarenhet av de länderna och tiderna? Uppenbarligen inte då du annars i så fall lider av vanföreställningar.

Jag har väldigt god koll på de staterna, och hur lagar och regler fungerade där. Det är just därför jag jämför med dem, din jävla slasktratt. Att du inte förstår att du är the next best thing till en STASI-informatör, för att du är rädd för dina egna vapeninnehav och din egen image bland dina kamrater vapenonanister (som givetvis låtsas vara helt ointresserade av vapen, och gärna sätta sig på de som är intresserade av dem, allt för att visa pappa staten hur pålitliga och duktiga de är), är bara tragiskt.

Citat:
Går man igång med att om man inte är vapenanarkist så är man myndighetskollaboratör kan inte bero på mycket annat än kognitiv utmaning. Just sådana som våra myndigheter inte vill beväpna. Vi andra som faktiskt kan räkna längre än till potatis ser just hur sjukt det är, åt båda hållen. Så med din analogi om att ta den i tvåan så är jag lika pippad oberoende om det är av dig eller staten. Det om något är sjukt på riktigt.

Jag har aldrig försökt mig på att få några sportskyttelicenser, och är inte intresserad av det heller. Du är så sjukt jävla patetisk din nolla. "Åt båda hållen"... Du skiter i åt båda hållen, eller ens om det är rimliga lagar och regler, så länge du får behålla dina licenser.

Jag tänker på Martin Niemöllers dikt, så fort jag ser dig skriva.

"När nazisterna hämtade kommunisterna, teg jag;
jag var ju ingen kommunist.

När de spärrade in socialdemokraterna, teg jag;
jag var ju ingen socialdemokrat.

När de hämtade de fackliga, lät jag bli att protestera;
jag var ju inte med i facket.

När de hämtade mig,
fanns det ingen kvar som kunde protestera."

Citat:
Vilka vapen har du själv?

Just nu en hagelbock, kaliber 16, två kulgevär 6,5x55 och 8x57, samt en Henry bygelrepeter i .357 magnum.
Citera
2021-04-14, 23:57
Medlem
Perfect10s avatar
Undrar om T80 kör med samma språkbruk när (inte om) han blir nekad och överklagar en licensansökan?
Den som tror han vinner en sådan överklagan räcker upp en hand.
Citera
2021-04-15, 00:01
Medlem
ThePhilss avatar
Citat:
Finns inget sådant parti. Det är bara några få enskilda riksdagsmän som försöker men utan någon hjälp av sitt parti. Det finns ljusglimtar som tex att riksdagen röstat igenom flera lättnader men som sedan regeringen blockerar.
Det blir mer en fråga om vem du inte ska rösta på.

Att bara engagera sig en höstdag vart fjärde år ger inget. Kontakta istället samtliga i riksdagen och framför din åsikt.

Cynisk som jag är så får jag faktiskt hålla med...INGET av de etablerade partierna har varit & är för närvarande seriöst för bättre premisser gällande vapenägandet....Vänstern vill ju bara inte, Moderaterna...bought & paid for by Big business så de bryr sig egentligen inte (förutom vissa av deras riksdagsmän/kvinnor som låter en del).... SD vet vi ju inte då de aldrig har haft möjlighet att faktiskt med handling visa vad de är villiga att göra i denna fråga (ord betyder ingenting).

Problemet är att vapenfrågan INTE är en hjärtefråga för något av de partier som skulle kunna tänkas vara på vår sida...& det är VÅRT (alla vapenägares) fel.

Däremot så finns det ett mindre parti som står utanför Riksdagen...kommer inte ihåg vad de heter...som verkar vara det mest "Gun friendly" av dem alla...å andra sidan är en röst på dem mer eller mindre bortkastat....såvida inte ALLA vapenägare hade röstat på dem...DÅ hade det kunnat mynna ut i någonting...först då hade de andra partierna fått anledning att ändra sin inställning.

Så...kontentan av det hela...om det fortsätter så här & svenska vapenägare som kollektiv fortsätter att prioritera bort vapenfrågan för ex "Skola, Vård & Omsorg" & röstar på de Partier som viftar med den skrämselflaggan....så är vi på sikt...Fucked.
Citera
2021-04-15, 00:05
Medlem
Citat:
Undrar om T80 kör med samma språkbruk när (inte om) han blir nekad och överklagar en licensansökan?
Det jag vet är att han är min nya idol här på FB för han kallar folk för så tuffa ord.
Senast redigerad av JockeJon 2021-04-15 kl. 00:08.
Citera
2021-04-15, 00:09
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Det är ingen risk att jag blir nekad, varken här i Norge eller i mitt "andra hemland".

Det är glädjande dock att du pratar om mig, istället för med mig. Kanske har du förstått att du bär dig åt som en jävla fitta. Då är mitt jobb här klart.
Citera
2021-04-15, 00:14
Medlem
Perfect10s avatar
Nja, det snarare stärker min tes och bekräftar problemet. Men du har rätt i att du är klar med att inte kunna tillföra så mycket mer utan att det bara blir upprepningar.
Citera
2021-04-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är ingen risk att jag blir nekad, varken här i Norge eller i mitt "andra hemland".

Det är glädjande dock att du pratar om mig, istället för med mig. Kanske har du förstått att du bär dig åt som en jävla fitta. Då är mitt jobb här klart.

Klart du inte blir nekad, du är ju skittuff.
Citera
2021-04-15, 00:20
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Klart du inte blir nekad, du är ju skittuff.

Nej, det beror på att det fungerar på ett lite annat sätt här än hemma. Det är relationen till lokal länsman som är det avgörande här, även om själva ansökan skickas till regionalt "våpenkontor". De förhör sig nämligen med polisen i ditt bostadsdistrikt.

Däremot är de redan tuffare när det gäller halvautomater för jakt och sportskytte med militärliknande halvautomater här, och eftersom Sverige sällan vill vara sämre än Norge, och EU-direktiven inte kommer att avta framöver, så har jag svårt att se att inskränkningar inte kommer i Sverige också.
Citera
2021-04-15, 00:48
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej, det beror på att det fungerar på ett lite annat sätt här än hemma. Det är relationen till lokal länsman som är det avgörande här, även om själva ansökan skickas till regionalt "våpenkontor". De förhör sig nämligen med polisen i ditt bostadsdistrikt.

Däremot är de redan tuffare när det gäller halvautomater för jakt och sportskytte med militärliknande halvautomater här, och eftersom Sverige sällan vill vara sämre än Norge, och EU-direktiven inte kommer att avta framöver, så har jag svårt att se att inskränkningar inte kommer i Sverige också.
Något land, förutom Sverige och Norge, du kan reka för bosättning med hyfsat fritt vapeninnehav? Inte USA...
Citera
2021-04-15, 01:03
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Något land, förutom Sverige och Norge, du kan reka för bosättning med hyfsat fritt vapeninnehav? Inte USA...

Själv har jag medborgarskap i både USA och Sverige, så det vore nog USA för min del i sådana fall. Dessvärre ser det ju ut som om USA också kommer att börja strama till, i varje fall i demokratiskt styrda delstater, med de där två efterblivna stackarna de har vid makten där idag. Halvnegern och den senile.

Jag har faktiskt relativt dålig koll på vapenlagarna i Öststaterna numera, även om jag vet att det varit hyfsat fritt där borta tidvis.

Problemet är ju när man blir en villig lackej åt de styrande, som gärna förstör andras försök att förbättra situationen, eller att ens få licenser, för att man är dum och obildad nog att tro att man själv ska få behålla sina privilegier när det börjar ryka runt knutarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in