• 4
  • 5
2021-08-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Du har aldrig funderat på att dom flesta som gnäller "som små kärringar" kanske har lite på fötterna och vet vad dom oseriösa föreningarna ställt till med
Fritt gevär? Självklart finns det seriösa klubbar som använder sig av det, men jäääävligt många tjommar använder det för att ta en genväg till vapen som aldrig har gått att få licens innan, och när dom sabbat det så kan ingen annan få licens heller.

Nämn en klubb som "sabbat" för oss andra. Och nämn gärna hur den klubben har sabbat för oss andra då vi fortfarande får äga dessa vapen.

Min klubb består av såna tjommar som använt sig av det kryphålet för att kunna äga moderna vapen. Och vet du hur skönt det är att ha sparat in åratal av träligt jävla ipsc skytte och massa svammel kurser? Obetalbart skulle jag påstå.
Citera
2021-08-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Det var lite av min egen tanke, men såna som han du citerar verkar det tyvärr finnas många av och de bryr sig inte eller förstår inte att det är de själva som förstör skyttesporten.

Jag har också stött på gnälliga gubbar som inte gillar utseendet på ett par av mina gevär när jag skjutit på jakt skytteföreningen...
Så trist att de tycker att gevären ska se ut som i början av 1900 talet.

Har börjat surra med några skyttar om att starta en egen förening istället för att förändra de befintliga.
Känns som att det är vägen man ska gå för att slippa de trångsynta.

Gör det, så jävla värt det i slutändan. Det är så skönt att slippa allt gnäll och sura gubbar och man kan istället fokusera på det som är kul, vapen och skytte intresset.
Citera
2021-08-29, 23:00
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silenthorror
Gör det, så jävla värt det i slutändan. Det är så skönt att slippa allt gnäll och sura gubbar och man kan istället fokusera på det som är kul, vapen och skytte intresset.

De sura gubbarna hade jag gärna sluppit. Ett gång torrbollar som bara förstör och reglerar skyttet i onödan. Beväpna folket och lär ut skytte är min paroll. Skytte uppfostrar folket och gör landet säkrare.
Citera
2021-08-30, 20:17
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silenthorror

Tar ett par år att komma dit bara, men dit ska vi 👍
Citera
2021-08-30, 22:13
Bannlyst
Fritt och fritt.. jag tittar nu på ditt främre skallben och har korssiktet justerat direkt mellan ditt hårfäste och näsben.

Ähh det var dumt skrivet. Jag ska inte sitta här och hota folk.

Jag ber om ursäkt!
Senast redigerad av Bensindriven 2021-08-30 kl. 22:20.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in