2021-04-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
?
Diskuterar öht inte vad Luminol el Bluestar är.

Jag frågade vad underlaget var, golv el kläder, mjukt eller hårt på din Google bild.

Du citerade bildtexten där Bluestar nämndes. Trodde det berodde på att du trodde jag inte hade koll på att det var ett av varumärken för Luminolbaserad ”vätska”.

Men det kanske var nåt marmorgolv i Azerbadjan who cares.

Det är det upplysta tydliga mönstret med Luminol som var poängen fattar kanske även du nu efter en halv dag och ett antal inlägg på samma tema.
Citera
2021-04-14, 21:26
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han sa (upprört) nåt i stil med: "...tror ni att jag skulle ha sparkat ihjäl henne och sen ...som en nekrofil..." Kanske låg det nära sanningen?
Så då tänkte jag på skoavtrycket och spermafläcken på kjolen.

Just ja, nu minns jag! Han presenterar nog en betydande del av sanningen här.
Citera
2021-04-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
inte så eftersom att det bara var några enstaka celler kan ha funnits där länge och överlevt handtvättar eller hamnat där når lena kommit emot något som SD lämnat spår på ex spermafläcken på hennes kjol

Du skulle ju lyssna på förhöret med forensikern och återkomma. Inte förvränga det jag skrev och tramsa.

DNA satt på en utstickande del av ringen och skulle således ha försvunnit med tvål och vatten som LW tvättade händerna med efter toalettbesök etc.

Ringen var av ett blankt, hårt material. Då sköljs DNA bort vid tvätt, åtminstone på de delar av ringen som sticker ut. Och det var just på en sådan del av ringen som SDs DNA påträffades.

Kjolen var av textil, där kan exempelvis blod och andra fläckar finns kvar efter tvätt.
Att LW skulle fått DNA på ringen via fläcken på kjolen är inte sannolikt.
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-14 kl. 21:33.
Citera
2021-04-14, 21:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du citerade bildtexten där Bluestar nämndes. Trodde det berodde på att du trodde jag inte hade koll på att det var ett av varumärken för Luminolbaserad ”vätska”.

Men det kanske var nåt marmorgolv i Azerbadjan who cares.

Det är det upplysta tydliga mönstret med Luminol som var poängen fattar kanske även du nu efter en halv dag och ett antal inlägg på samma tema.
Jag har diskuterat Luminol sen långt innan, nu behöver jag lektioner?
Att du är på upptäcksfärd och går från klarhet till klarhet är ju bra.

Det står "A faint bloody shoe print on linoleum" till din googlade bild som visar ett perfekt avtryck till skillnad fr LWs skrynkliga avsättning på tyg.
Citera
2021-04-14, 21:37
Medlem
Undrar om SD drömmer om LW på nätterna, anklagande drömmar, eller om han sover gott på tramadol....
Citera
2021-04-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Du skulle ju lyssna på förhöret med forensikern och återkomma. Inte förvränga det jag skrev och tramsa.

DNA satt på en utstickande del av ringen och skulle således ha försvunnit med tvål och vatten som LW tvättade händerna med efter toalettbesök etc.

Ringen var av ett blankt, hårt material. Då sköljs DNA bort vid tvätt, åtminstone på de delar av ringen som sticker ut. Och det var just på en sådan del av ringen som SDs DNA påträffades.

Kjolen var av textil, där kan exempelvis blod och andra fläckar finns kvar efter tvätt.
Att LW skulle fått DNA på ringen via fläcken på kjolen är inte sannolikt.
Som jag har förstått det så resonerade tingsrätten ungefär som jag. Nu återstår att se hur hovrätten värderar det hela.
Citera
2021-04-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har diskuterat Luminol sen långt innan, nu behöver jag lektioner?
Att du är på upptäcksfärd och går från klarhet till klarhet är ju bra.

Det står "A faint bloody shoe print on linoleum" till din googlade bild som visar ett perfekt avtryck till skillnad fr LWs skrynkliga avsättning på tyg.

Ja och det hade kunnat vara ”A faint bloody shoe print in dog shit”.
Spelar ingen roll. Det var den lysande förtydligande effekten som var poängen i inlägg nummer ett och nu även i detta typ inlägg nummer tio.
Citera
2021-04-14, 21:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Verkligen några Karen här i tråden ja. 🙄
Antagligen avundsjuka på LW för att hon var uppvaktad av flera män och hade ett aktivt sexliv.

Utan att vara vare sig Karen eller kvinna - personligen måste jag nog tillstå att hennes kärleksliv/sexliv snarare verkar ha varit synnerligen problemfyllt och trasigt. Min åsikt, helt och hållet baserat på vittnesutsagor och chatmaterial i fup.
Citera
2021-04-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Utan att vara vare sig Karen eller kvinna - personligen måste jag nog tillstå att hennes kärleksliv/sexliv snarare verkar ha varit synnerligen problemfyllt och trasigt. Min åsikt, helt och hållet baserat på vittnesutsagor och chatmaterial i fup.

Kärleksliv och sexliv behöver ju nödvändigtvis inte vara ett och samma... Sex kan man ju ha enbart för sitt nöjes skull eller som ångestdämpaning eller tröst etc.

Att LW mådde dåligt, grät, pratade i telefon, IRL och i textmeddelanden med sina vänner om hur dåligt hon ofta mådde för att hon fastnat med SD och ville lämna "men det är som knark", önskar träffa nån äkta kärlek, att hon hade separationsångest osv. finns ju spaltmeter dokumenterat om i fup.

Absolut ingen, utom kanske trossniffarna Karen och Kristna Karen, tror väl att LW mådde så himla bra.

Det finns videoklipp på en förtvivlad LW som gråter, det finns inspelade samtal, det finns en miljard sms, det finns inspelade förhör med LWs vänner....

Däremot vittnar hennes vän om att hon verkade starkare den sista tiden.

Edit: vissa skriver bara för att göra karaktärsmord på LW och då är sexualitet det de ganska fantasilöst attackerar mest. Det räcker inte för dem att hon blev mördad, de känner behov av att kräkas ut sitt hat mot henne.
Edit2: och de spelar oförstående när folk påpekar att de ska sluta hata på LW
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-14 kl. 22:31.
Citera
2021-04-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tack för intressant information. Du som verkar vara väldigt kunnig vad gäller värmepannor så kanske du har några idéer om följande: om du hade tänkt åka utomlands (så som SD planerade att åka till USA), när är "sista tiden" som man vill köra pannan innan man ger sig iväg från bostaden? Finns det någon säkerhetsmarginal som man vill/bör hålla inför avresan?

Jag skulle stänga den då jag åker, åker man bort på vintern måste ju pannan ändå gå men då har man elpatron som backup om pelletspannan skulle stanna. Däremot på sommarhalvåret och värme inte behövs brukar jag samt de jag känner stänga av pelletspannan/brännare och bryta strömmen som säkerhet mot åska så man inte kommer hem med bränt kretskort á4-5 000

Här nedan finns bild på pannan och den svarta delen längst ner är en enda stor lucka och pannan är ca 150 cm hög och hålet för brännaren 20x20cm så luckan är typ 50x50 cm (kanske tom 55x55cm) så lätt att få in saker att bränna.
https://www.torggubben.se/annonser/visa_annons.asp?annons_id=16510
Citera
2021-04-14, 22:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja och det hade kunnat vara ”A faint bloody shoe print in dog shit”.
Spelar ingen roll. Det var den lysande förtydligande effekten som var poängen i inlägg nummer ett och nu även i detta typ inlägg nummer tio.
Inbillar du dig att folk inte vet hur Luminol lyser?
Kolla senaste fallet ang Wilma och FUP, där kan du se spray i nivå med ett disco på 70-talet.

Det spelar roll hur resultatet blir beroende på de faktorer jag nämnt direkt från start och kommer inte bli lika vackert som ditt googlade golvavtryck då du förfasas över NFCs inkompetens ifrågan.

Därav fråga om du ens gör jämförelse med fotavtryck på tyg och så var inte fallet.
Vad NFC haft för urval och kriterier vet vi inte, förutom att Luminol inte är första handsval, det riskerar förstöra spår.
Senast redigerad av develi 2021-04-14 kl. 22:40.
Citera
2021-04-14, 22:40
Medlem
Synat SD:s sajt lite i sömmarna men inga direkta sårbarheter på byggkontroller.com...tyvärr...

Kollade burkletare.se också. Enda intressanta där är väl att den är hostad hos One.

+ Target IP: 178.238.47.90
+ Target Hostname: www.byggkontroller.com
+ Target Port: 80
+ Start Time: 2021-04-14 xx:47:20 (GMT x)
---------------------------------------------------------------------------
Senast redigerad av Avel 2021-04-14 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in