Citat:
Jag tycker mer det ser ut som att änkespindeln för en kamp mot kommunen och andra myndigheter. Vitesföreläggandet mot hennes svartbyggen vid sjön är ett bra tecken på att hon har svårt att hålla sig innanför regelverket. Grannarnas frispråkighet till Oisin Cantwell bevisar väl också att hon knappast är välsedd i samhället. Men jag ser inge att det handlar om något religionskrig, snarare en normal reaktion mot att någon anser sig stå över regler och lagar. Men man vill behålla husfriden. Människor är uppenbarligen rädda för änkespindeln.Tack för recensionen.
Vad säger du om denna oseriösa fråga? (Jag har iofs ställt den förut.)
Kan det vara så här?
En grupp förenas genom sin kyrklighet och den andra genom sina mer sekulära gemenskaper. Grupperna för en ständig lågintensiv kamp mot varandra på Orten. Nu utnyttjar båda grupperna/gängen Esbjörn för att försöka vinna något över den andra gruppen.
Vad säger du om denna oseriösa fråga? (Jag har iofs ställt den förut.)
Kan det vara så här?
En grupp förenas genom sin kyrklighet och den andra genom sina mer sekulära gemenskaper. Grupperna för en ständig lågintensiv kamp mot varandra på Orten. Nu utnyttjar båda grupperna/gängen Esbjörn för att försöka vinna något över den andra gruppen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
Andra människor i trakten säger att kvinnan lurade bröderna. Att hon lindade dem runt sitt finger. De tycker att hela historien stinker.
Men de vill vara anonyma. Husfrid ska råda. Den ende som träder fram, en man vid namn Ingemar, rycker lite på axlarna.
– Det här gick nog inte helt rätt till. Men det är inte hela världen.
– Bröderna hade inga barn och fastigheten hade tillfallit allmänna arvsfonden om den inte testamenterats till henne