2021-04-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Tack för recensionen.
Vad säger du om denna oseriösa fråga? (Jag har iofs ställt den förut.)

Kan det vara så här?
En grupp förenas genom sin kyrklighet och den andra genom sina mer sekulära gemenskaper. Grupperna för en ständig lågintensiv kamp mot varandra på Orten. Nu utnyttjar båda grupperna/gängen Esbjörn för att försöka vinna något över den andra gruppen.
Jag tycker mer det ser ut som att änkespindeln för en kamp mot kommunen och andra myndigheter. Vitesföreläggandet mot hennes svartbyggen vid sjön är ett bra tecken på att hon har svårt att hålla sig innanför regelverket. Grannarnas frispråkighet till Oisin Cantwell bevisar väl också att hon knappast är välsedd i samhället. Men jag ser inge att det handlar om något religionskrig, snarare en normal reaktion mot att någon anser sig stå över regler och lagar. Men man vill behålla husfriden. Människor är uppenbarligen rädda för änkespindeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
Andra människor i trakten säger att kvinnan lurade bröderna. Att hon lindade dem runt sitt finger. De tycker att hela historien stinker.
Men de vill vara anonyma. Husfrid ska råda. Den ende som träder fram, en man vid namn Ingemar, rycker lite på axlarna.
– Det här gick nog inte helt rätt till. Men det är inte hela världen.
– Bröderna hade inga barn och fastigheten hade tillfallit allmänna arvsfonden om den inte testamenterats till henne
2021-04-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Tja Ebba hade ju hoppats att det skulle räcka att hota med tinget för att få Esbjörn att backa, så då är de väll lika goda kålsupare då.

Vidare hade det inte gått att hänga ut Ebba om hon gjort en moraliskt riktig fastighetsaffär.

Jag vet att Ebba säger att de måste träffas. Men inte en chans i helvetet att Ebba släppt det huset i allafall. Hon ska ha det till varje pris.
Att hota är tungt. ser det som ett löfte HAN har vägrat fullfölja kontraktet,så hon måste gå till tinget Vad har moral med köpekontraktet att göra det är juridiskt rätt utformat..........att du bara orkar hålla på? M och M är kanske vänner till dig?
2021-04-14, 20:44
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tycker mer det ser ut som att änkespindeln för en kamp mot kommunen och andra myndigheter. Vitesföreläggandet mot hennes svartbyggen vid sjön är ett bra tecken på att hon har svårt att hålla sig innanför regelverket. Grannarnas frispråkighet till Oisin Cantwell bevisar väl också att hon knappast är välsedd i samhället. Men jag ser inge att det handlar om något religionskrig, snarare en normal reaktion mot att någon anser sig stå över regler och lagar. Men man vill behålla husfriden. Människor är uppenbarligen rädda för änkespindeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
Andra människor i trakten säger att kvinnan lurade bröderna. Att hon lindade dem runt sitt finger. De tycker att hela historien stinker.
Men de vill vara anonyma. Husfrid ska råda. Den ende som träder fram, en man vid namn Ingemar, rycker lite på axlarna.
– Det här gick nog inte helt rätt till. Men det är inte hela världen.
– Bröderna hade inga barn och fastigheten hade tillfallit allmänna arvsfonden om den inte testamenterats till henne

Det vore intressant att få lite mer personliga underrättelser om stämningar på orten. Men det är klart att om någon i denna tråd bor där så vill han eller hon ju inte säga det av risk att bli outad.
2021-04-14, 21:23
Medlem
Citat:
Det vore intressant att få lite mer personliga underrättelser om stämningar på orten. Men det är klart att om någon i denna tråd bor där så vill han eller hon ju inte säga det av risk att bli outad.

Den som vågar kan PMa till mig så lägger jag ut det.
2021-04-14, 21:30
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Tack för recensionen.
Vad säger du om denna oseriösa fråga? (Jag har iofs ställt den förut.)

Kan det vara så här?
En grupp förenas genom sin kyrklighet och den andra genom sina mer sekulära gemenskaper. Grupperna för en ständig lågintensiv kamp mot varandra på Orten. Nu utnyttjar båda grupperna/gängen Esbjörn för att försöka vinna något över den andra gruppen.

Det finns inga sådana grupperingar i Marielund och det finns ingen lågintensiv kamp på ”orten”.
Esbjörn och hans madam Flod med RO anhang räknas alla till utbölingarnas skara.
Ebba med familj och EX med familj är bybor i en bemärkelse, men har mest umgänge utanför byn.
Esbjörns grupp har inget med byborna att göra.
Ebbas grupp har inte heller så mycket med byborna att göra.
Det största gänget på ”orten” har inte heller något med varken Ebba eller Esbjörn att göra.
Om ni inte visste det redan så är det ingen religiös grupp, ja eller kanske räknas MP till religion?
2021-04-14, 22:22
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Det här kommer att kosta Ebba. Från att ha varit en hyllad partiledare. Kommer hon att styra KD rakt ut ur riksdagen och sedan få sparken från sitt jobb.
Hade hon haft några riktiga vänner skulle de rått henne att avbryta. Men det är ju allmänt känt att Ebba inte har några riktiga vänner utan enbart omger sig av ja. Sägare.
Tror jag inte, men låt oss anta att det stämmer.
Det kommer fortfarande kosta Esbjörn en jävla massa pengar.
Riktiga vänner hade inte använt hans pengar för att driva en kampanj mot Ebba.
2021-04-14, 22:28
Medlem
Citat:
Du ska inte vara ledsen för Ebbas skull. Hon anser sig nog ha vänner.
Men det är inte jämnbördiga relationer där vännerna säger åt Ebba om hon agerar fel. Ebba gillar inte att bli tillsagd. Så Ebba omger sig av ja sägare.

Lite lustigt att du tror dig veta precis allt om Ebbas relationer samt vad som sagts mellan Esbjörn och Ebba i denna affär. Som jag ser det finns det två alternativ här- antingen har du lyckats operera in ett microchip i Ebbas huvud så du kan följa allt hon gör och säger, eller så är du helt jävla dum i huvudet. Undras vilket alternativ det kan vara?
2021-04-15, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det finns inga sådana grupperingar i Marielund och det finns ingen lågintensiv kamp på ”orten”.
Esbjörn och hans madam Flod med RO anhang räknas alla till utbölingarnas skara.
Ebba med familj och EX med familj är bybor i en bemärkelse, men har mest umgänge utanför byn.
Esbjörns grupp har inget med byborna att göra.
Ebbas grupp har inte heller så mycket med byborna att göra.
Det största gänget på ”orten” har inte heller något med varken Ebba eller Esbjörn att göra.
Om ni inte visste det redan så är det ingen religiös grupp, ja eller kanske räknas MP till religion?

Esbjörn i utbölingarnas skara?
Om det är hans "släktgård" så borde han ju finnas med i byn!
Eller har han bara varit där som 15 åring nån sommar och sen varit med sin fd sambo på annan ort och inte nyttjat "släktgården" alls?
2021-04-15, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men nu finns det vittnen på att Matz hade accepterat försäljningen och kom för att hämta sina mopeder som förvarades i ett av förråden på tomten. Det gör man kan tänka att syftet med inlägget var att inleda smutskastningen med en ovetande släkting som täckmantel.

Om det fanns någon omsorg om Matz Bolin som arvinge så kan man tycka att Binninge borde ha kallat honom som vittne för att styrka Esbjörns ånger. Det är ganska intressant och avslöjande att han inte ska vittna tycker jag.

Vittnen som sett att Matz hämtat mopeder. Är det att han accepterat försäljningen? Nej.

Vilket datum var han där?
2021-04-15, 06:57
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Esbjörn i utbölingarnas skara?
Om det är hans "släktgård" så borde han ju finnas med i byn!
Eller har han bara varit där som 15 åring nån sommar och sen varit med sin fd sambo på annan ort och inte nyttjat "släktgården" alls?

Det är ju ett sommarhus, som de ganska troligt inte har nyttjat på vinterhalvåret av förklarliga skäl.

Så byborna har väl sett Esbjörns familj som sommargäster i bästa fall? I byn jag bor i nu, räknas man som bybo först om man är tredje, fjärde infödda generationen. Typ man måste vara inavlad :-)
2021-04-15, 07:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Lite lustigt att du tror dig veta precis allt om Ebbas relationer samt vad som sagts mellan Esbjörn och Ebba i denna affär. Som jag ser det finns det två alternativ här- antingen har du lyckats operera in ett microchip i Ebbas huvud så du kan följa allt hon gör och säger, eller så är du helt jävla dum i huvudet. Undras vilket alternativ det kan vara?

Det kändes så självklart att flytta in här. Jag har alltid älskat det här stället. Jag visste att det var mycket som behövdes renoveras och fixas men såg inga hinder i det, säger Ebba.
2021-04-15, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Antingen backar köparen eller så ångrar sig säljaren, finns bara 2 sätt inga andra.
Backa på säljarens begäran existerar inte.
Backar du som köpare får du stå för alla extra kostnader och handpenningen tar säljaren.
Ångrar sig säljaren ska han hålla köparen helt skadelös och återbetala handpenningen.
Läs JB istället för Expressen!

"Backa på säljarens begäran existerar inte."
De kan göra precis vad som helst. De skriver ett avtal om att avsluta det tidigare avtalet enligt *bla bla bla* villkor.

Existerar inte? Det kan finnas tex besiktningsvilkor som tillåter det. Eller att ens lån inte går genom, att ens försäljning av tidigare hus inte blev av osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in