2021-04-14, 20:19
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men det är ju allmänt känt att Ebba inte har några riktiga vänner utan enbart omger sig av ja. Sägare.

Är detta sant! Då är det riktigt synd om Ebba! Har hon inte ens vänner på Orten där hon bor? Vänner i religionen?
2021-04-14, 20:19
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Så om man skriver att "om vi hänger ut personen i fråga så backar denna säkert!
Ok ja det vore något för oss i RO.
Binninge stämmer i det fixar vi 👊
Sen kommer"" nu är det i pressen.....""

Så tycker inte du att det är en utagerad plan mot EB

Men om EB säger eller skriver "snälla vi måste ses annars blir det tinget"
Jag ska upplysa dig om att det dom skrev på var ett juridiskt bindande avtal där ingen av dom kan bryta det ensam.
Dessutom försvårar Esb deras möten gång på gång efter en viss person hade kommit hem från en resa.

Då är det ett hot??
Tja Ebba hade ju hoppats att det skulle räcka att hota med tinget för att få Esbjörn att backa, så då är de väll lika goda kålsupare då.

Vidare hade det inte gått att hänga ut Ebba om hon gjort en moraliskt riktig fastighetsaffär.

Jag vet att Ebba säger att de måste träffas. Men inte en chans i helvetet att Ebba släppt det huset i allafall. Hon ska ha det till varje pris.
2021-04-14, 20:21
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om man trots facit på hand saknar förmågan att sätta in tråden på Pernroth Lüllmaas Facebook i ett större sammanhang så går det möjligen att missförstå på det sätt som du gör. Men om man klarar av att se hur den hänger ihop med fortsättningen, så förstår man även syftet med vad som skrivs.

Det är dessutom aktiva styrelsemedlemmar från Rättssäkerhetsorganisationen som tidigare har använt mediapåverkan i bland annat i Assangefallet. Där fick läckta dokument tragiska följder för några inblandade. Syftet var det samma denna gång.
Kanske har du rätt, men säkert är det verkligen inte. Kanske producerar du bara för att skydda din Ebba.
Medlem
Citat:
Då kan man ju tycka att den definitivt borde vara med här, så billigt som Ebba fick huset.
Jag har köpt hus. Då fanns den med. Alla jag känner som sålt hus har haft den med.
För att det känns säkrast så.
Men talade Ebba överhuvudtaget med Esbjörn om det?

Jag skulle tro NEJ. Då det har kommit fram att hon undanhållit väldigt mycket för honom.
Då har även du köpt ett fallfärdigt ruckel, en friskrivningsklausul är väldigt ovanligt. Om det förekommer frekvent så handlar det nog om ett kolonistugeområde eller liknande.
Medlem
Citat:
Då kan man ju tycka att den definitivt borde vara med här, så billigt som Ebba fick huset.
Jag har köpt hus. Då fanns den med. Alla jag känner som sålt hus har haft den med.
För att det känns säkrast så.
Men talade Ebba överhuvudtaget med Esbjörn om det?

Jag skulle tro NEJ. Då det har kommit fram att hon undanhållit väldigt mycket för honom.

Finns väl ingen poäng att ha det med, inget som ingår i besiktningen räknas som dolda fel...

Den skrivningen brukar vara med på hus som säljs av dödsbon, har sett den i enstaka fall när jag letat efter hus och då har de husen gått bort direkt.

Ingen rök utan eld, om man som säljare har med den skrivningen eller inte vill sälja till någon som vill besiktiga huset (hände mig en gång) så vet eller tror säljaren att det är något fel på huset i min mening.

Här vet både säljare och köpare att allt måste renoveras alt att kåken rivs.
2021-04-14, 20:22
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Är detta sant! Då är det riktigt synd om Ebba! Har hon inte ens vänner på Orten där hon bor? Vänner i religionen?
Du ska inte vara ledsen för Ebbas skull. Hon anser sig nog ha vänner.
Men det är inte jämnbördiga relationer där vännerna säger åt Ebba om hon agerar fel. Ebba gillar inte att bli tillsagd. Så Ebba omger sig av ja sägare.
2021-04-14, 20:23
Medlem
fnirps avatar
Citat:
De allra flesta tycker nog att den grundlagsskyddade rätten att vända sig till pressen är rätt sympatisk.

Ja, på en generell nivå håller jag med dig. Det är en rätt som ska värnas.

Men, som samhället är idag, så är det inte "Hovmästaren, det är en fluga i min soppa". Istället äter man upp sin soppa i tysthet, ger inte restaurangen en chans att göra bot och bättring på plats och istället grinar man ut på diverse omdömessajter, eller i Aftonpressen.

När det gäller Esbjörn vs Ebba, så används pressen som ett vapen. Om Esbjörns ånger hade haft en förankring i verkligheten, hade det väl inte varit några som helst problem att avgöra det hela i en rättegång, i det tysta? Hade Ebba betalat ett oskäligt lågt pris, utnyttjat Esbjörns oförstånd, eller om Esbjörn haft en oförmåga att genomföra affärer och förstå konsekvenserna av det han skriver på, ja då hade Ebba inte haft en chans i en rättegång. Men Esbjörn har ingenting substansiellt att komma med, utan hans mediokra juridiska ombud, valde smutskastning i media som metod.

Hade Esbjörns kompisar haft lite vett i skallen, hade de anlitat en advokat inriktad på avtal eller fastighetsjuridik. Men likt Ebba som valde en kompis bror till skrivuppdraget, så väljer Esbjörngänget Binninge. Förmodligen för att han finns lättillgänglig, eller för att han gav sig till känna i Facebook-tråden. Två kompetenta advokater hade kunnat reda ut den här härvan på nolltid, utan onödiga utgifter och konsekvenser.
2021-04-14, 20:25
Medlem
Citat:
Du försöker skriva seriösa inlägg och sedan hemfaller du plötsligt till detta trams. Det avslöjar din dolda agenda i tråden. Riktigt oseriöst och barnsligt.
2021-04-14, 20:25
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
... Två kompetenta advokater hade kunnat reda ut den här härvan på nolltid, utan onödiga utgifter och konsekvenser.
Det håller jag fullständigt med om.
2021-04-14, 20:28
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du försöker skriva seriösa inlägg och sedan hemfaller du plötsligt till detta trams. Det avslöjar din dolda agenda i tråden. Riktigt oseriöst och barnsligt.
Tack för recensionen.
Vad säger du om denna oseriösa fråga? (Jag har iofs ställt den förut.)

Kan det vara så här?
En grupp förenas genom sin kyrklighet och den andra genom sina mer sekulära gemenskaper. Grupperna för en ständig lågintensiv kamp mot varandra på Orten. Nu utnyttjar båda grupperna/gängen Esbjörn för att försöka vinna något över den andra gruppen.
2021-04-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ja, på en generell nivå håller jag med dig. Det är en rätt som ska värnas.

Men, som samhället är idag, så är det inte "Hovmästaren, det är en fluga i min soppa". Istället äter man upp sin soppa i tysthet, ger inte restaurangen en chans att göra bot och bättring på plats och istället grinar man ut på diverse omdömessajter, eller i Aftonpressen.

När det gäller Esbjörn vs Ebba, så används pressen som ett vapen. Om Esbjörns ånger hade haft en förankring i verkligheten, hade det väl inte varit några som helst problem att avgöra det hela i en rättegång, i det tysta? Hade Ebba betalat ett oskäligt lågt pris, utnyttjat Esbjörns oförstånd, eller om Esbjörn haft en oförmåga att genomföra affärer och förstå konsekvenserna av det han skriver på, ja då hade Ebba inte haft en chans i en rättegång. Men Esbjörn har ingenting substansiellt att komma med, utan hans mediokra juridiska ombud, valde smutskastning i media som metod.

Hade Esbjörns kompisar haft lite vett i skallen, hade de anlitat en advokat inriktad på avtal eller fastighetsjuridik. Men likt Ebba som valde en kompis bror till skrivuppdraget, så väljer Esbjörngänget Binninge. Förmodligen för att han finns lättillgänglig, eller för att han gav sig till känna i Facebook-tråden. Två kompetenta advokater hade kunnat reda ut den här härvan på nolltid, utan onödiga utgifter och konsekvenser.

Binninge och Esbjörns övriga vänner har varit väldigt effektiva med att förstöra möjligheten att förlikas. Det är därför han nu blivit utvisad. Jag skulle tro att den nya advokaten ägnar sin tid och sitt engagemang helt och hållet till att ta tillvara Esbjörns intressen. Då får nog änkespindlar och annat se sig förpassade upp på läktaren.
2021-04-14, 20:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
haha, vilken nonsens. OM Ebba hade backat hade de förstås gjort upp om att handpenningen skulle återgå. Varför skulle Ebba ge bort pengarna? För vad?

"Dom hade säljaren kunnat utnyttja vid en ny försäljning "
Varför det? De ägs av dess uppdragsgivare. Ebba.

Eftersom hon isf skulle backat på säljarens begäran kan det aldrig bli ta om att betala någon mellanskillnad vid en kommande affär.

Antingen backar köparen eller så ångrar sig säljaren, finns bara 2 sätt inga andra.
Backa på säljarens begäran existerar inte.
Backar du som köpare får du stå för alla extra kostnader och handpenningen tar säljaren.
Ångrar sig säljaren ska han hålla köparen helt skadelös och återbetala handpenningen.
Läs JB istället för Expressen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in