Citat:
Ursprungligen postat av
Aasbeginner
Injicerade för två dagar sen 1 ml testo e i skinkan (gluteus medius) och har nu en svullnad stor som en golfboll. Använde självklart nya/sterila verktyg och var noga med hygienen och torkade av med en sån spritlapp innan jag injicerade. Har ingen feber och det gör inte ont mer änn att det känns ungefär som ett vanligt blåmärke när jag tar på det.
Har precis bytt olja och detta var andra injektionen av detta märket. Första injektionen gav mig ganska "svåra" smärtor men ingen svullnad.
Märket är Gold labratories testosteron enanthate 250mg/ml.
Borde jag kolla upp det eller kan jag avvakta då jag inte har någon sjukdomskänsla/feber eller särskilt ont för den delen.
Köpte vialsen av en ganska seriös bodybuilder så att det skulle vara skit har jag svårt att tro då han ligger på året om men visst kan alla göra fel/bli lurade.
Tack på förhand!
Vilken typ av nål körde du med? Vilket område på gluten satte du testot?
Hade du fått en infektion eller liknande hade du varit ordentlig febrig och området vid sticket växer fort vid infektioner. Får man in testot i fettet istället för muskeln kan det lätt bli svullet eller PIP. Måste passera förbi fettet ner till musklerna och kan smärta.
Hade nog inte oroat mig. När jag körde lion labs injects runt 2014. Satan vilka smärtor och länge det var kvar innan man våga sätta där igen. Tog närmare 14 dagar en gång innan svullnade i låret försvann. Folk på jobbet frågade om jag ramlat så för haltade fram så..
Tips för att skynda på processen. Använda något liknande som tigerbalsam, gärna morgon och dag. Får blodet att cirkulera runt mycket bättre = påskyndar läkningen. Voltaren på natten brukade jag komplettera med + massera området
http://www.bilddump.se/bilder/20210320064324-84.216.129.20.png - inbringade området är där jag fick lärt mig att sätta inject. Tillägga en läkare som gav mig rådet, undvika nerver osv.