2021-03-14, 12:33
Medlem
HeadOfBoos avatar
Wikipedia säger "Testosterone enanthate has an elimination half-life of 4.5 days and a mean residence time of 8.5 days when used as a depot intramuscular injection.[1] It requires frequent administration of approximately once per week, and large fluctuations in testosterone levels result with it, with levels initially being elevated and supraphysiological.[1]" (Mean residence time, MRT, är alltså den genomsnittliga tiden en molekyl lever i kroppen. Man har garanterat längre effekt.)
Senast redigerad av HeadOfBoo 2021-03-14 kl. 12:36.
Citera
2021-03-20, 05:33
Medlem
Mycket svullen efter testosteroninjektion!

Injicerade för två dagar sen 1 ml testo e i skinkan (gluteus medius) och har nu en svullnad stor som en golfboll. Använde självklart nya/sterila verktyg och var noga med hygienen och torkade av med en sån spritlapp innan jag injicerade. Har ingen feber och det gör inte ont mer änn att det känns ungefär som ett vanligt blåmärke när jag tar på det.

Har precis bytt olja och detta var andra injektionen av detta märket. Första injektionen gav mig ganska "svåra" smärtor men ingen svullnad.

Märket är Gold labratories testosteron enanthate 250mg/ml.

Borde jag kolla upp det eller kan jag avvakta då jag inte har någon sjukdomskänsla/feber eller särskilt ont för den delen.

Köpte vialsen av en ganska seriös bodybuilder så att det skulle vara skit har jag svårt att tro då han ligger på året om men visst kan alla göra fel/bli lurade.

Tack på förhand!
Citera
2021-03-20, 06:37
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aasbeginner
Injicerade för två dagar sen 1 ml testo e i skinkan (gluteus medius) och har nu en svullnad stor som en golfboll. Använde självklart nya/sterila verktyg och var noga med hygienen och torkade av med en sån spritlapp innan jag injicerade. Har ingen feber och det gör inte ont mer änn att det känns ungefär som ett vanligt blåmärke när jag tar på det.

Har precis bytt olja och detta var andra injektionen av detta märket. Första injektionen gav mig ganska "svåra" smärtor men ingen svullnad.

Borde jag kolla upp det eller kan jag avvakta då jag inte har någon sjukdomskänsla/feber eller särskilt ont för den delen.

Köpte vialsen av en ganska seriös bodybuilder så att det skulle vara skit har jag svårt att tro då han ligger på året om men visst kan alla göra fel/bli lurade.

Tack på förhand!

Vilken typ av nål körde du med? Vilket område på gluten satte du testot?

Hade du fått en infektion eller liknande hade du varit ordentlig febrig och området vid sticket växer fort vid infektioner. Får man in testot i fettet istället för muskeln kan det lätt bli svullet eller PIP. Måste passera förbi fettet ner till musklerna och kan smärta.

Hade nog inte oroat mig. När jag körde lion labs injects runt 2014. Satan vilka smärtor och länge det var kvar innan man våga sätta där igen. Tog närmare 14 dagar en gång innan svullnade i låret försvann. Folk på jobbet frågade om jag ramlat så för haltade fram så..

Tips för att skynda på processen. Använda något liknande som tigerbalsam, gärna morgon och dag. Får blodet att cirkulera runt mycket bättre = påskyndar läkningen. Voltaren på natten brukade jag komplettera med + massera området

http://www.bilddump.se/bilder/20210320064324-84.216.129.20.png - inbringade området är där jag fick lärt mig att sätta inject. Tillägga en läkare som gav mig rådet, undvika nerver osv.
Senast redigerad av YeahBuddy3000 2021-03-20 kl. 06:45.
Citera
2021-03-20, 07:12
Medlem
Tack för svar! Använder 25g nål alltså den blå nålen. Den största av de vanliga nålarna. Det är gluteus medius jag injicerar i alltså samma muskel som du skickade bild på även om jag sätter den närmre höger hörn i rektangeln på bilden. Vet till 100% att jag prickat rätt då detta är nog spruta 200 jag sätter där genom åren men aldrig fått en såhär stor svullnad. Golfboll räcker nog inte skulle knappt överdriva om jag sa att den är stor som en tennisboll. Dock gör det knappt ont alls. Sist jag injicerade denna oljan fick jag bland de värsta pip smärtorna jag varit med om men ingen svullnad alls vad jag kan minnas, isåfall som en liten ärta.

Avvaktar och blir det inte värre så låter jag det vara! Får åka och köpa tigerbalsam, tack för tipset!
Tack så mycket och ha en bra dag!
Citera
2021-03-20, 10:18
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Dopning och dopningspreparat
/Moderator
Citera
2021-03-20, 11:24
Medlem
byt olja!

är området varmt? låter som skitolja i mina öron. beställ direkt hem nytt, fyfan för abcess

åk till sjukan och få pencillin
Citera
2021-04-14, 13:54
Medlem
Vore mycket tacksam för hjälp.
Satte en injektion i måndags och i natt svullnade knät och känns vätskefyllt. Idag har jag svårt att gå och jag kan inte böja på benet. Ingen feber, körde hård benträning igår under dagen. Kan detta gå över av sig själv? Hur skall jag förhålla mig, skall jag försöka promenera än då eller vila eller alternativt kontakta en vårdcentral?
Citera
2021-04-14, 13:57
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werkstadt
Satte en injektion i måndags och i natt svullnade knät och känns vätskefyllt. Idag har jag svårt att gå och jag kan inte böja på benet. Ingen feber, körde hård benträning igår under dagen. Kan detta gå över av sig själv? Hur skall jag förhålla mig, skall jag försöka promenera än då eller vila eller alternativt kontakta en vårdcentral?

Svårta att sia vad som är vad men spontant så tyder avsaknaden av feber på att det inte är en infektion. Låter mer som att du skadat ditt knä under benträningen. Gå till vårdcentralen och få knät undersökt.

På frågor om bruk av AAS så nekar du så länge ditt tillstånd inte blir livshotande. Vilket det inte bör bli.
Citera
2021-04-14, 14:11
Medlem
Nemoisafish999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aasbeginner

Tack på förhand!
Nar man koper testosteron oljor pa natet sa kan man aldrig vad oljan bestar utav.
Funderar pa att alltid testa oljan pa nagot liknande en hamster, lagga det i dricksvattnet bor racka.
Har inte lust att injecera nagot dodande i en muskel.
Citera
2021-04-14, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Svårta att sia vad som är vad men spontant så tyder avsaknaden av feber på att det inte är en infektion. Låter mer som att du skadat ditt knä under benträningen. Gå till vårdcentralen och få knät undersökt.

På frågor om bruk av AAS så nekar du så länge ditt tillstånd inte blir livshotande. Vilket det inte bör bli.

Tack för svar nu känner jag mig lugnare, bör jag nämna att skadan uppstod i samband med träning? Kan de ta blodprov och som påvisar bruk?
Citera
2021-04-14, 15:38
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werkstadt
Injicerade du i benet?

Har du svårt att böja/gå pga smärta eller just för att det är vätskefyllt?

Nämn självklart att du tränade ben. Vila, högläge, kyl.
Citera
2021-04-14, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Injicerade du i benet?

Har du svårt att böja/gå pga smärta eller just för att det är vätskefyllt?

Nämn självklart att du tränade ben. Vila, högläge, kyl.
Injicerade i låret, kan inte böja pga smärtan, knät ser värskefyllt ut. Kan inte riktigt härleda orsaken om det var benpasset eller om det var pga infektionen som gjordes i början av veckan som orsakade det.
Tusen tack för tipsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in