Citat:
BRÅ pekar inte ut alla som ogillar islam - eller några andra - som islamofober. Substantivet islamofob förekommer överhuvud taget inte i deras rapport. De talar i generella termer om islamofobi och det de kallar för "islamofobiska föreställningar".
Jag har däremot kallat Richard Jomshof för islamofob. Jag är vanligtvis försiktig med politiska etiketter, men Jomshof har systematiskt och under lång tid hetsat mot islam och muslimer. Därför är det befogat att kalla honom för islamofob.
En fri debatt förutsätter ju att man får kalla en spade för en spade. Jag tycker inte att försynta omskrivningar är motiverade när vi diskuterar något som redan är ett stort problem i Sverige och snabbt håller på att bli värre.
Jag har däremot kallat Richard Jomshof för islamofob. Jag är vanligtvis försiktig med politiska etiketter, men Jomshof har systematiskt och under lång tid hetsat mot islam och muslimer. Därför är det befogat att kalla honom för islamofob.
En fri debatt förutsätter ju att man får kalla en spade för en spade. Jag tycker inte att försynta omskrivningar är motiverade när vi diskuterar något som redan är ett stort problem i Sverige och snabbt håller på att bli värre.
Om du tänker efter lite så inser du att detta är ett tjusigt självmål.
Svenskar med "islamofobiska föreställningar" utpekas alltså inte UTTRYCKLIGEN som "islamofober", varför de inte utpekas som islamofober. Inget hat eller hets mot svenskar, bara svenskar som hatar och hetsar.
Muslimer med eventuellt "avskyvärda" religiösa föreställningar, utpekas däremot som avskyvärda människor, vilket är förstadiet till folkmord. Hat och hets mot muslimer, från svenskar som hatar och hetsar.
I ett fall går det bra att lyfta åsikter utan att det gör människor till måltavlor, ja det är VIKTIGT att kalla en spade en spade. I det andra fallet är kritiken av abstrakta doktriner ett direkt angrepp på människor som kan associeras med kritikern. Och "spade" blir ett hatord.
Du som en bot som inte klarar Turing-testet att verka som en tänkande människa det går att interagera med. Bara samma taktik för att få upprepa samma talking points eller kortslutning som leder till icke-svar.