2021-04-13, 21:22
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Kan tycka att du komplicerar fallet
Kvinnan har haft uppsåt för pengar att utsätta dit GL för det värsta i vårt ”med too”-samhälle en man kan bli utsatt för, det är jävligt sjukt och grymt
Och jag kan tycka att du komplicerar fallet genom att föra in uppsåt ( och planering?).
Jag tro att allt är mycket enklare än så: det handlar om två personer som båda har dåligt omdöme och svårigheter att förstå sig på hur andra tänker och känner som super till ihop på julafton.
Citera
2021-04-13, 21:36
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Nu dribblar du igen. Du påstod att det flera gånger länkats till försäkringsbolagens policy I våldtäktsmål och hänvisar till en debattartikel från 2017, men det är ju inte sant. Det länkas till en debattartikel.

Detta illustrerar väldigt bra den viskningslek som pågår i tråden. Delar av ett försäkringsutlåtande som publicerats i en debattartikel förvandlas till "försäkringsbolagens policy" (plural) . Innan vi vet ordet av har det förvandlats till en sanning att försäkringsbolag betalar ut ersättning bara det finns en polisanmälan och journalanteckningar.

I själva verket är det ju så att I just det ärendet som citeras i debattartikeln gjorde just det försäkringsbolaget just den bedömningen. Citatet säger ingenting om vilken policy svenska försäkringsbolag har i allmänhet eller ens vilken policy det här bolaget hade. Men eftersom du och andra redan på förhand bestämt er för att försäkringsbolag kastar pengar som smågodis bara en kvinna piper våldtäkt och MÄ har försäkringspengar som en extrainkomst skiter ni i allt som talar mot att det är på det viset. Ni skiter i att debattartikeln faktiskt talar emot att det är hur enkelt som helst att få ut försäkringspengar, precis som den talar emot att MÄ faktiskt får ut försäkringspengar upprepade gånger.
Konfimeringsbias i sin prydno.

Jag skrev att det länkats policy tidigare. Nu länkade jag en "debattartikel". Det är två helt olika saker.

Likt en hungrig varg så biter du på varenda litet (irrelevant) byte du kan nosa upp, allt för att förskjuta fokus från huvudfrågan.

Som sagt, det kommer inte fungera
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-13 kl. 21:39.
Citera
2021-04-13, 21:38
Medlem
Asmodeusvults avatar
Carolina Sundell skriver i en debattartikel i Paragraf och Opulens om mediedrevet mot Lambertz. Hon är inte helt nådig mot exempelvis DN.

Ett kort utdrag ur den långa artikeln;

”Den som inte är förblindad kan läsa juristens egna publiceringar där han visar en annan sida än karikatyrbilden. Det framgår där att Lambertz anser våldtäktslagstiftningen vara bra i grunden och att han faktiskt går med på lagens nuvarande utformning ”där bristande samtycke är våldtäkt eller oaktsam våldtäkt”.

För många är det svårt att ta i debatten, det vidriga epitetet gubbslem ekar i bakhuvudet och när epitetet har använts tillräckligt många gånger sätter det sig. Journalister och allmänheten har hetsat upp sig och slutat tänka, de bryr sig inte om vad Lambertz, eller ett annat ärende med slående likhet, Julian Assange, gjort eller inte gjort.

De önskar inte gå på djupet, det är lättare att föreställa sig en vit man som är skyldig och inget annat förtjänar än att bli vanärad. På Olaus Magnus tid fastkedjades män på torget och en börda av stenar lades på nacken i syfte att ”afskräcka från förförelse af det svagare könet”.

Om vi inte ifrågasätter mediernas makt över den allmänna meningen och pöbelväldets framväxt kommer vi att i morgon vakna upp i medeltiden.”

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/debatt/203301-mediedrevet-korsfaste-goran-lambertz/
Citera
2021-04-13, 22:07
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Jag skrev ett svar på din fetade fråga.

Mitt svar:

På vilket sätt är det att försöka styra bort diskussionen? Om det är någon som försöker styra bort diskussionen är det du genom att låtsas att det låg dunkla motiv bakom häktningen av Lambertz.

Kan du referera till ett inlägg där jag hävdat att det fanns "dunkla motiv bakom häktningen"?

Så att jag inte behöver tro att det är en halmgubbe.

Jag har skrivit om brister i lagstiftningen. Jag har skrivit om att delar av våldtäktslagstiftningen beslutats av riksdagen trots att lagrådet, som är expertinstansen när det gäller nya lagar, avrått. Det gällde t.ex. samtyckeslagstiftningen. Resultatet äventyrar rättssäkerheten.

Jag har skrivit om att jag tycker att förundersökningen mot GL brustit i effektivitet eftersom det som ansågs utgöra bevis för att en våldtäkt ägt rum plockades fram, men det som bevisade att en våldtäkt inte ägt rum inte plockades fram förrän senare. Trots att GL och hans advokat framfört:

– Vad som faktiskt hänt.

– Att det fanns stora likheter mellan hur EA spelat in, redigerat och fabriksåterställt telefonen mellan då hon anklagade DU för våldtäkt och då hon anklagade GL för våldtäkt.

Tycker du att det finns anledning att hävda att åklagaren Annika Bokefors och dom som arbetat med förundersökningen agerat förtjänstfullt?

Jag tycker att det är bra att sanningen kom fram. Mitt intryck är att den borde kommit fram innan GL häktades. Jag har, liksom dom flesta i tråden, inte full insikt i hur förundersökningen bedrivits, så det kan tänkas att jag skulle se annorlunda på detta om jag hade alla fakta.

–
Citera
2021-04-13, 22:53
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jag skrev att det länkats policy tidigare. Nu länkade jag en "debattartikel". Det är två helt olika saker.
Fine. Du svarar med en halmgubbe.

Jag frågade vilka försäkrings]bolag som har en annan policy [ än Folksam] (Folksams policy kräver I normalfallet en fällande dom. Du svarade med då med att länka en debattartikel där delar av ett försäkringsutlåtande finns citerat.
Det där länkarna med försäkringspolicys som bevisar att det är hur simpelt som helst försäkringspengar för en våldtäkt finns med andra ord inte. Visa gärna att jag har fel

Citat:
En av giganterna, Folksam, kräver i normalfallet en fällande dom.
Det betyder att den som polisanmält en våldtäkt och är försäkrad hos Folksam i normalfallet får ut ersättning från sin försäkring i 5 % av fallen.
Vilka bolag har annan policy?

Även om ett försäkringsbolag har den policyn du hänvisar till tror jag att du inser att de inte per automatik betalar ut försäkringspengar till en försäkringstagare för samma sak år efter år.

Citat:
Likt en hungrig varg så biter du på varenda litet (irrelevant) byte du kan nosa upp, allt för att förskjuta fokus från huvudfrågan.

Som sagt, det kommer inte fungera
På vilket sätt hör inte frågan om ersättning från försäkringsbolag vid en våldtäkt till huvudfrågan menar du?

Du är ju en av dem som verkar helt säkra på att Lambertz-fallet i själva verket är ett I raden av MÄ iscensatta försäkringsbedrägerier. Om det nu är så att försäkringsbolag inte betalar ut på de premisser du tror och så enkelt som du m tycks tro faller ju hela hypotesen om MÄ:s motiv. Jag förstår att det blir för jobbigt att inse detta och att du därför tar till halmgubbar och slingrar dig.

Har du något annat som styrker din hypotes om att hela Lambertz-fallet är iscensatt från början till slut av MÄ?
Citera
2021-04-13, 22:55
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Okej. Du tar till en halmdocka, men jag ska ändå svara:

Jo, det såg ju illa ut för Lambertz eftersom han var häktad. Att bli häktad är obra. Sannolikheten för att man ska bli åtalad är nog rätt hög då och om jag inte minns fel fälls 70 % av de som åtalas för våldtäkt.
Hur i hela fridens namn kan detta konstaterande vara misandri ?!?

Återigen:
Jag kan inte bemöta ditt inlägg mer specifikt om du inte citerar inlägget du tänker på.
Återkom gärna om du vill ha svar. I annat fall vet vi att du bara vill tjafsa.
Hoppar in här.

Men du menar ju i andra inlägg att det inte är något konstigt att GL häktades när han var misstänkt för ett brott med fängelse i straffskalan? Jag hävdade att det var åt h-e pga den svaga bevisningen vilken nu lett till att GL släpps. Trots att inget substantiellt nytt framkommit, dvs någon information som PU inte redan hade med de tvångsmedel de har till förfogande. Att de kopplade ihop hjärnhalvorna eller drack lite starkare kaffe räknas inte.

Så om GL var ”illa ute” när han blev häktad, och allt nu talar för att han är oskyldig, är det fortfarande ingen rättsskandal enligt dig? Om vi dessutom betänker att EA + åklagarens lättsinne med häktningen orsakat irreparabel skada för GL? En liten skandal ändå?
Citera
2021-04-13, 23:21
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Fine. Du svarar med en halmgubbe.

Jag frågade vilka försäkrings]bolag som har en annan policy [ än Folksam] (Folksams policy kräver I normalfallet en fällande dom. Du svarade med då med att länka en debattartikel där delar av ett försäkringsutlåtande finns citerat.
Det där länkarna med försäkringspolicys som bevisar att det är hur simpelt som helst försäkringspengar för en våldtäkt finns med andra ord inte. Visa gärna att jag har fel

På vilket sätt hör inte frågan om ersättning från försäkringsbolag vid en våldtäkt till huvudfrågan menar du?

Du är ju en av dem som verkar helt säkra på att Lambertz-fallet i själva verket är ett I raden av MÄ iscensatta försäkringsbedrägerier. Om det nu är så att försäkringsbolag inte betalar ut på de premisser du tror och så enkelt som du m tycks tro faller ju hela hypotesen om MÄ:s motiv. Jag förstår att det blir för jobbigt att inse detta och att du därför tar till halmgubbar och slingrar dig.

Har du något annat som styrker din hypotes om att hela Lambertz-fallet är iscensatt från början till slut av MÄ?

Vet du ens vad en halmgubbe betyder? Det verkar nämligen inte så.

Bara för att du ältar allt 100 gånger om, konstant, så betyder det inte att jag, eller andra, behöver ödsla tid på att besvara dina försök till att manipulera tråden i riktningen du vill.

Men okej, nu har jag lagt lite mer tid på detta, bara för din skull.

https://www.gofido.se/kunskap/overfallsskydd/
Citat:
Även om gärningsmannen inte döms för brottet i domstol kan du ha rätt till ersättning om du blivit utsatt för ett överfall. Har du däremot utsatt dig själv för en risk, till exempel att du har varit påverkad av alkohol eller droger, kan det minska din ersättning. Detta gäller dock inte vid sexualbrott.

Försäkringsbolaget If; https://www.if.se/globalassets/se/dokument/privat/startforsakring-villkor.pdf
Citat:
9. ÖVERFALLSSKYDD
9.1 FÖRSÄKRINGEN GÄLLER FÖR
Om du utsätts för misshandel som inte är ringa, olaga hot, rån, våldtäkt eller försök till våldtäkt, eller om du är under 18 år och utsatts för ofredande, sexuellt ofredande eller sexuellt utnyttjande får du överfallsersättning enligt 9.3.

9.3 ERSÄTTNING
Överfallsersättning lämnas med ett engångsbelopp
beroende på vilket brott du utsatts för enligt nedan.
Våldtäkt ..................................... 100 000 kr
Försök till våldtäkt ....................... 50 000 kr

9.5 SÄRSKILDA ÅLIGGANDEN
Du ska kunna visa vad som har hänt och att du utsatts för något av de angivna brotten.
Händelsen ska polisanmälas utan dröjsmål, och du ska medverka till polisens utredning.

Det står ingenting om att GM måste vara dömd för våldtäkt för att ersättning skall betalas ut till MÄ.

EA har alltså minst 100k som morot för att falskeligen anmäla och snärja en oskyldig man för våldtäkt. Därav EA's systematiska tillvägagångssätt med inspelning m.m. i minst 2 olika fall; det lilla tjackludret behöver pengar.

Dvs. artikeln jag länkade från början var helt riktig: https://www.expressen.se/debatt/hemforsakringen-battre-an-polisen-for-valdtagna/

Citat:
Den låga uppklarandedelen och låga antalet fällande domar bekräftar rättssamhällets misslyckande.

Vem försvarar offrens upprättelse? Vem garanterar deras rätt till stöd och skydd när en misstänkt gärningsman går fri? Våldtäktsoffer tvingas söka sig till andra aktörer.

Så här kan ett försäkringsbolags utlåtande se ut:

"Vi har mottagit polisens förundersökning och journaler. Detta är en bekräftelse på att överfallsdelen i din hemförsäkring lämnar ersättning för våldtäkt. Beviskravet för försäkring ligger på nivå att man skall göra det mer antagligt att man utsatts för brottet. Utifrån de uppgifter som finns i förundersökningen samt journaler har vi bedömt att du gjort detta."

Här väger bevis och sannolikheten rättmätigt till offrets fördel. Försäkringsbolagens bedömning grundas på en mer saklig sanning. Att bli trodd, och få bekräftat att våldtäkten på sannolika skäl ägt rum ger offret viss upprättelse.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-13 kl. 23:37.
Citera
2021-04-14, 00:15
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kan du referera till ett inlägg där jag hävdat att det fanns "dunkla motiv bakom häktningen"?

Så att jag inte behöver tro att det är en halmgubbe.
Kul att du knåpar ihop ännu en halmgubbe.
Du tillskriver mig något jag aldrig skrivit och ber mig försvara mig mot dina ord.

Jag skrev att du låtsas att det låg dunkla motiv bakom häktningen. Det är något annat.
Det jag syftar på är en av dina frågor om häktningen:

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
– På vilket sätt kunde GL förstöra bevis 2,5 månader efter händelsen, om det var ett argument?

Skälet till att Lambertz häktades är ju att åklagaren kom fram till att det fanns sannolika skäl att misstänka honom för våldtäkt. Häktning är det normala vid sannolika skäl I våldtäktsmål. Lambertz har inte blivit särbehandlad.

Jag uppfattar din fråga som att du tänkte att åklagaren hade andra skäl för att häkta Lambertz än att hon kommit fram till att han på sannolika skäl var misstänkt för våldtäkt., vilket ju sig leder till häktning I normalfallet. Du verkar tänka att ett sådant motiv skulle kunna vara att åklagaren klagaren tänkte att Lambertz kanske skulle kunna förstöra bevis. Därav min av min uppfattning att du låtsades som att det låg dunkla motiv bakom häktningen.

Menade du någonting annat med frågan om argument för häktning?

Citat:
Är det inte så att häktning I regel alltid ska ske om en person på sannolika skäl är misstänkt för ett brott för vilket är föreskrivet fängelse I minst ett år? Eller menar du att Lambertz på något sätt har blivit särbehandlad?

Som jag förstått saken har vi så kallad obligatorisk häktning , dvs häktning enligt ovanstående sker om det inte är uppenbart att skäl till häktning saknas. Uppenbarligen fann varken åklagare eller hovrätt det uteslutet att Lambertz på något sätt skulle undanröja bevis eller på något annat sätt försvårar sakens utredning.

Det är en annan fråga om svensk lagstiftning och praxis när det gäller häktning är rätt och rimlig. Att häktningstiderna är orimliga tror jag att alla är överens om.
Citera
2021-04-14, 00:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Kul att du knåpar ihop ännu en halmgubbe.
Du tillskriver mig något jag aldrig skrivit och ber mig försvara mig mot dina ord.

Jag skrev att du låtsas att det låg dunkla motiv bakom häktningen. Det är något annat.
Det jag syftar på är en av dina frågor om häktningen:

Skälet till att Lambertz häktades är ju att åklagaren kom fram till att det fanns sannolika skäl att misstänka honom för våldtäkt. Häktning är det normala vid sannolika skäl I våldtäktsmål. Lambertz har inte blivit särbehandlad.

Jag uppfattar din fråga som att du tänkte att åklagaren hade andra skäl för att häkta Lambertz än att hon kommit fram till att han på sannolika skäl var misstänkt för våldtäkt., vilket ju sig leder till häktning I normalfallet. Du verkar tänka att ett sådant motiv skulle kunna vara att åklagaren klagaren tänkte att Lambertz kanske skulle kunna förstöra bevis. Därav min av min uppfattning att du låtsades som att det låg dunkla motiv bakom häktningen.

Menade du någonting annat med frågan om argument för häktning?

Jag tror att främsta orsaken till häktningen var att åklagaren bedömde att det fanns sannolika skäl för att misstänka att GL våldtagit EA. Baserat på vad som förelåg då.

Jag minns inte var, men har för mig att någon, kanske åklagaren, kanske någon annan, i samband med häktningen nämnde något om att förhindra att bevis förstördes. Kanske var det någon journalists tolkning? Mer konspiratoriskt än så var inte det jag skrev.

–
Citera
2021-04-14, 01:03
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Det borde vara helt uppenbart för vemsomhelst att MÄ inte är den förslagna superskurken som många tycks tro att hon är. Jag är mycket tveksam till om hon ens är någon skurk. Jag tror att det handlar om något helt annat. Ett argument för detta är att hennes agerande i Lambertz-fallet och förtalsmålet. Agerandet verkar ad hoc. Det är som om hon utgår från en upplevelse av att ha blivit våldtagen snarare än en vetskap om att ha blivit våldtagen.

Min uppfattning om Lambertz-fallet utifrån det som rapporterats är att det aldrig borde ha polisanmälts. Jag tror inte att Lambertz begick något brott under julhelgen.

Det är väl knappast samhällets mest privilegierade när det gäller intelligens som sitter I våra fängelser. Om det beror på att mer intelligenta, välutbildade och etablerade personer inte begår brott låter jag vara osagt. Kanske handlar det om vilken typ av brott som begås.

Jag upplever det som att jag mer än dom flesta här är öppen för att EA inte haft ett brottsligt uppsåt.

Jag tror att jag tidigare i tråden skrivit att även om GL är ett offer, som fick sitta inlåst i två veckor, så är, totalt sett, det som gjort illa EA och gjort henne till den hon är, långt mycket värre än två veckor i häkte.

Var det kanske det du tänkte på när du skrev om "något helt annat"?

–
Citera
2021-04-14, 01:14
Medlem
Sandkakas avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Vet du ens vad en halmgubbe betyder? Det verkar nämligen inte så.

Bara för att du ältar allt 100 gånger om, konstant, så betyder det inte att jag, eller andra, behöver ödsla tid på att besvara dina försök till att manipulera tråden i riktningen du vill.

Men okej, nu har jag lagt lite mer tid på detta, bara för din skull.

https://www.gofido.se/kunskap/overfallsskydd/

Försäkringsbolaget If; https://www.if.se/globalassets/se/dokument/privat/startforsakring-villkor.pdf

Det står ingenting om att GM måste vara dömd för våldtäkt för att ersättning skall betalas ut till MÄ.
Ja, det stämmer att försäkringsbolag inte alltid kräver att det måste finnas en fällande dom. Däremot säger t ex Folksam att det i normalfallet krävs en fällande dom. Vilket i sig är fullt rimligt eftersom beviskravet för att få ersättning från en försäkring inte är lika högt ställda som beviskraven för att fälla någon för brott i domstol.

Det är försäkringstagaten som har bevisbördan när det gäller försäkringsärendet, precis som ditt exempel från If:s försäkringsvillkor visar. Försäkringstagaren måste kunna visa vad som hänt och också visa att hen blivit utsatt för ett visst brott. Det räcker alltså inte med att göra en skadeanmälan och bifoga en polisanmälan. Försäkringsbolaget vill också ha in dokumentation som visar att man utsatts för det brott man angivet så som läkarintyg på ev. skador, journalanteckningar, bilder, kontaktuppgifter till vittnen, förundersökning etc.

Citat:
Du ska kunna visa vad som har hänt och att du utsatts för något av de angivna brotten.
Händelsen ska polisanmälas utan dröjsmål, och du ska medverka till polisens utredning.

Det är alltså inte så att försäkringsbolag kastar pengar som smågodis bara för att en kvinna piper våldtäkt utan det krävs en hel del bevis för att en våldtäkt också för att att få ut försäkringspengar. Jag har ingen statistik gällande hur många skadeanmälningar som leder till utbetalning av ersättning men det torde vara avsevärt mer än de 5% (5% är andelen anmälda våldtäkter som leder till fällande dom.

Citat:
EA har alltså minst 100k som morot för att falskeligen anmäla och snärja en oskyldig man för våldtäkt. Därav EA's systematiska tillvägagångssätt med inspelning m.m. i minst 2 olika fall; det lilla tjackludret behöver pengar.

Dvs. artikeln jag länkade från början var helt riktig: https://www.expressen.se/debatt/hemforsakringen-battre-an-polisen-for-valdtagna/
Ja, du har bitit dig fast vid att MÄ satt I system att anmäla män för våldtäkt. Men du bortser från att försäkringsbolag också kräver att hon ska kunna visa vad som har hänt och att hon utsatts för våldtäkt. Försäkringsbolag reagerar alltid på upprepade skadeanmälningar och ev försäkringsbedrägerier.

Kul förresten att du minskat ned de systematiska våldtäktsanmälningarna till två fall förresten.
Du börjar inse fakta fast du inte vill erkänna det 😆
Senast redigerad av Sandkaka 2021-04-14 kl. 01:32.
Citera
2021-04-14, 02:53
Medlem
Magictrixs avatar
[quote=Sandkaka|75493473]
Citat:
Ja, det stämmer att försäkringsbolag inte alltid kräver att det måste finnas en fällande dom. Däremot säger t ex Folksam att det i normalfallet krävs en fällande dom. Vilket i sig är fullt rimligt eftersom beviskravet för att få ersättning från en försäkring inte är lika högt ställda som beviskraven för att fälla någon för brott i domstol.

Det är försäkringstagaten som har bevisbördan när det gäller försäkringsärendet, precis som ditt exempel från If:s försäkringsvillkor visar. Försäkringstagaren måste kunna visa vad som hänt och också visa att hen blivit utsatt för ett visst brott. Det räcker alltså inte med att göra en skadeanmälan och bifoga en polisanmälan. Försäkringsbolaget vill också ha in dokumentation som visar att man utsatts för det brott man angivet så som läkarintyg på ev. skador, journalanteckningar, bilder, kontaktuppgifter till vittnen, förundersökning etc.

Det är alltså inte så att försäkringsbolag kastar pengar som smågodis bara för att en kvinna piper våldtäkt utan det krävs en hel del bevis för att en våldtäkt också för att att få ut försäkringspengar. Jag har ingen statistik gällande hur många skadeanmälningar som leder till utbetalning av ersättning men det torde vara avsevärt mer än de 5% (5% är andelen anmälda våldtäkter som leder till fällande dom.

Ja, du har bitit dig fast vid att MÄ satt I system att anmäla män för våldtäkt. Men du bortser från att försäkringsbolag också kräver att hon ska kunna visa vad som har hänt och att hon utsatts för våldtäkt. Försäkringsbolag reagerar alltid på upprepade skadeanmälningar och ev försäkringsbedrägerier.

Kul förresten att du minskat ned de systematiska våldtäktsanmälningarna till två fall förresten.
Du börjar inse fakta fast du inte vill erkänna det 😆

I den riktiga världen där ute finns det kvinnor som av olika skäl falskeligen anmäler män för våldtäkt. Som tur är är de inte särskilt många. Här på Flashback är det annorlunda. Här kan kvinnor i princip inte våldtas överhuvudtaget. Antingen är det kvinnor som frivilligt umgåtts med invandrare, då får de i princip skylla sig själv, eller om det är en pursvensk våldäktsman, då har kvinnan en pojkvän och har fått dåligt samvete.

I detta fall har jag läst mig till att kvinnan ifråga är psykiskt störd, har spelat in porrfilm, har en fäbless för äldre män samt att hon är invandrare eftersom hon normalt firar jul utomlands och därmed får skylla sig själv.

Vad som är sant är att hon har en eller fler diagnoser. Oavsett bokstavskombination ser hon sig själv som ett offer. Är det inte sant så vill hon vara ett offer. Det visste Lambertz tidigt. Han har läst hennes journal. Vad han inte vet är att man inte kan krama bort en diagnos. Han borde ha insett att han var på djupt vatten redan innan han bjöd hem henne.

Kanske GL var sugen på lite juridiska äventyr, kanske är han bara en notorisk kåtbock? Om saker och ting är för bra för att vara sanna så är de det. En snygg 30-åring krökar inte ner sig hos en ofräsch 70-åring för skojs skull. Jag har inget emot åldersskillnader, men förstår att GL var sugen på ett äventyr. Tror inte heller att han våldtog henne, men alkohol i kombination med hennes mående skapade situationen. När hon tappade kontrollen ville hon bli våldtagen för att... ja hon är sjuk. Hon behöver inget motiv. GL skulle låtit henne vara. Även om hon är störd och inte sov och spelade in allt så gick han rakt i fällan. Han utnyttjade situationen och hur sjuk hon än är så borde han vetat bättre.

Man kan samanfatta det så här; "hur kul är det att ligga med någon som egentligen inte vill ligga med dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in