2021-04-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Fina betyg kommer från GLs blogg.
Och kursen i källkritik kommer här.

Var har GL fått uppgiften ifrån.

Kanske muntligen av sanningsvittnet EA
eller
Har Göran sett betygsutdragen

Ge oss svar?
Citera
2021-04-04, 12:35
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Och kursen i källkritik kommer här.

Var har GL fått uppgiften ifrån.

Kanske muntligen av sanningsvittnet EA
Eller
Har Göran sett betygsutdragen

Ge oss svar?

Haha, om GL inte duger som källa så är han ju inte trovärdig. Nä du, du får nog godta uppgiften tills du har något som vederlägger den.
Citera
2021-04-04, 12:41
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Är det ingen i tråden som dansar?
Som ser hur all tango, vals och foxtrot inom en nära framtid blir förbjudet/olämpligt att syssla med?
För om en man vid dans inte får hålla i eller om en dam, då blir det en märklig framtida syn som väntar oss dansintresserade:
Herrar som dansar med varann.
Damer som dansar med varann.
Lite som senare tiders resonemang symboliskt indikerar.
Noli me tangere
Typ.
Det är så det är tänkt och planerat med feminism, urholka den vita folkstammen. Den fria aborträtten har resulterat i ungefär 35 000 aborter/år sedan mitten på 70-talet då statstik började föras.

https://feministisktperspektiv.se/media/bilder/diagram-aborter-totalt-2010.jpg

Befolkningsunderlaget har nonchalerats totalt av politikerna, vilket borde vara bland högsta prioriteringarna. Är det därför Sverige och övriga västvärlden befinner sig där vi är idag?
Citera
2021-04-04, 12:42
Medlem
Citat:
Det fetade:
Jag gissar att GL ändå tog starkt intryck av den "rollator-demonstration" han utsattes för under Långfredagen och som skedde strax utanför hans hus.
Kanske har han också nu efteråt ångrat den damsugning[sic] han utförde på sin yttertrappa?

Jag tror GL har tappat sin stringens.
Att vända sig till män och uppmana dem att sluta kladda, det är ju som att han förtränger det han varit utsatt för, nämligen en falskanklagelse rörande våldtäkt.

Om GL är så naiv/omdömeslös så att han tror han kan vinna några billiga godhetspoäng genom att symboliskt kräla i gruset för att han är en "kladdare", då tror jag GL tänker fel.
Eller inte alls.

Jag ser det tvärtom. Skriker tjejer kladdare när det passar dem så rör dem inte. Jag rör inte en tjej. Aldrig, aldrig innan hon bevislingen bett om det. En falskanmälan sätter spår och är det den spelplanen kvinnor vill ha så ok. Nöj er med negrer och araber så drar jag en handtralla och stilla tittar på hur ni gräver er djupare och djupare ner i sanden. Ibland är det jävligt skönt att på avstånd betrakta detta jävla fåneri.
Men, jag är orolig. Orolig för mina döttrar, dem jag förbjudit att inleda relationer med negrer och araber. Ska dom behöva slicka mus och skeda hela sitt liv eller kommer det finnas någon vettig, arbetsam kille som vågar röra vid dem, med kärlek, vin o sång.

” Text och musik: Kjell Höglund
Kometerna flyger som tomtebloss
och helgon och djävlar älskar att slåss
jordklotet är en organism
med tankar styrda av optimism
En värld utan nåd, ingen levandes råd
jag sökte stipendium från ett kompendium
ange vad du ska ha pengarna till
jag tänkte, min gud, när vet jag vad jag vill
bättre lycka nästa gång
i ett ädlare syfte än vin, kvinnor och sång
Skriften på väggen och tecknen i skyn
visar att människan är androgyn
alla söker vi syndabockar
vem rår för att planeterna krockar
bättre lycka nästa gång
i ett ädlare syfte än
vin, kvinnor och sång
Vin, kvinnor och sång, hela natten lång
ett ädlare syfte än vin, kvinnor och sång
Allt som händer är till det bättre
erfarenhet och kunskap etc.
blir det nån glädje i himlens salar
ugnarna eldas med dom som betalar
bättre lycka nästa gång
i ett ädlare syfte än
vin, kvinnor och sång
Rätt person på det rätta stället
ingen kamp för uppehället
slut för egoismens dårar
finito för blod och svett och tårar
bättre lycka nästa gång
i ett ädlare syfte än
vin, kvinnor och sång
ett ädlare syfte än vin, kvinnor och sång”
Citera
2021-04-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Vi kan lämna ämnet.

Men
Tack!
Citera
2021-04-04, 12:45
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Att man inte ska tafsa (sexuell beröring) är självklart. Men en man ska inte heller kladda (t.ex. lägga armen om axlarna, kramas för hårt eller för länge, lägga handen på handen, pussas på kinden eller i håret eller prata ”slirigt” utan att kvinnan säkert är med på det).
Jag har brutit mot den regeln kanske 30 gånger i mitt liv, 3 gånger de senaste 2 ½ åren. Jag lovar att aldrig mera göra det, och jag uppmanar alla mina bröder – av vilka jag tror att kanske 10 % kan vara benägna att kladda ibland – att också lägga av.

Vad är det han säger?!!
Dra inte in andra i ditt "kladdande", Göran.

"Kladdet" som Göran beskriver är ju standard raggning från en man med högt värde. Om en loser beter sig så, då är det däremot sexuella trakasserier.

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu är det bara spekulationer, men om hon har BPD så skulle det inte förvåna mig om hon på en nivå njuter av uppmärksamheten just nu. Hon sitter ju i ett skyddat boende och har människor som helt plötsligt bryr sig om och SER henne; hon har även säkert kontakt med en massa profilerade feminister (Wallin är åtminstone en som vi vet om), bekymren om att betala hyra och räkningar är helt enkelt sekundära just nu.

Uppmärksamhetstörstandet - oavsett om den är positiv eller negativ - är liksom en del av destruktiviteten i störningen. Berny Pålsson-tråden är ett bra exempel på hur en person med BPD kan bete sig.

Tror inte enbart det rör sig om BPD. Grav empatistörning och extremt manipulativ i sin natur tyder snarare på något ännu värre. Antagligen är det en kombination av flera diagnoser.

Citat:
Det fetade, längst ned:
Om -säger OM!- det nånsin blir så att EA lyckas avlägga en jur kand, kommer pricken i belastningsregistret ligga henne i fatet, den saken är klar! Ingen bra start på en karriär inom juridikens värld.

Kan knappast tänka mig att hon få jobb på en byrå, inte med mindre än att hon lyckas förföra nån av byråns mer seniora jurister och genom hans post coitum-godkännande kan börja jobba där..

Fast med tanke på EA:s låga tempo under sina juridikstudier lär det ju inte vara omöjligt att pricken i belastningsregistret redan hunnit försvinna när EA är klar med sina juridikstudier. Efter tio år är hon till det yttre helt blank i registret.

Skulle vara intressant att veta vad den här trådens egna lilla volontärjurist, hon som bl a undervisat oss i ärendet med 'personutredning' (se gårdagen) har att säga om EA:s studietakt.
Jag tror jag gör ett försök.

@Sandkaka
Hur ser du på den takt som den nu 29-åriga EA bedriver sina juridikstudier i?
Det har i tråden presenterats uppgifter om att hon inte lyckats få ihop nog med poäng ens för att uppbära studiemedel.
Tror du det är möjligt att EA nånsin avlägger en examen?
Vore intressant att få dina synpunkter på ovanstående så tack på förhand!

EA har aldrig haft ambitioner att slutföra sina studier, tyvärr. 50 hp juridik är dock passande med tanke på vilken karriär EA valt, om du förstår hur jag menar.

Sandkaka beskrev det väl i sin första post 11/3:

Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Lägg till att brottsoffret studerar juridik (doktorand?), vilket betyder att hon mycket väl vet vilka bevis som behövs och hur hon ska formulera sin anmälan. Kanske har de haft kontakt efteråt och pratat om det som hände på julafton? Lambertz kan ha gjort vissa medgivanden och bett om ursäkt.

Ja, det ser illa ut för Lambertz.

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula
Jag tror knappast en jur-kand blir aktuell. Hon sitter fortfarande fast på termin 4 (straffrätt) efter drygt 5 år.

Det är helt riktigt. Det varken är eller har någonsin varit aktuellt för EA att slutföra sina studier.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-04 kl. 12:50.
Citera
2021-04-04, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
10 % av alla män tror han kan vara benägna att typ vidröra en kvinna under ett samtal. Jag drar inte in dig i det här, men jag tror att siffran är betydligt högre. Det här är ju fan sjukt. Vilken människa som helst, kvinna som man, kan under vissa omständigheter vidröra en annan människa. Jag får psykbryt. Var är mina Sobril
Plågsamt att läsa om detta och om hur skadad karln verkar ha blivit av den här händelsen.
För övrigt var det ganska intressant att läsa om vad EA haft för inkomster under några år tidigare, men det säger ju inte ett dugg om man inte får veta varifrån inkomsterna har kommit och det fick man minsann inte veta. Är det också offentliga uppgifter eller är det sekretess på den saken?
Citera
2021-04-04, 12:46
Medlem
Citat:
Haha, om GL inte duger som källa så är han ju inte trovärdig. Nä du, du får nog godta uppgiften tills du har något som vederlägger den.
Nej det är han ju inte. Inte på något sätt öht.
Citera
2021-04-04, 12:52
Medlem
Citat:
Ingen är trovärdig, all information skall noggrant granskas.

Damen ifråga har lekt med Göran så han är blåögd i relationen till EA.

Göran hade kunnat kollat upp EA noggrant innan han knullade med henne.

Enligt viss uppgift har Göran skrivit ett intyg till rättegången den 8:e april till EA:s förmån - är det sant?

Det är inte bra som man att tänka med kukhuvudet, det blir lätt fel då.
Använd vanliga huvudet för tänkande.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-04 kl. 13:17.
Citera
2021-04-04, 13:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han blev friad, han måste inte försvara sig i någon presskonferens. Han har haft en herdestund med sin akademiska dotter som han känner väl och därför också vet att hon anmält andra män. Han våldtog kanske inte men han betedde sig som ett svin i efterhand. Han påminner mig lite om Lars Vilks. En föredetting som till alla pris vill bli känd igen.

Eftersom du står för en syn på Lambertz agerande som jag tycker är konstigt och fel men som verkar vara utbrett bland många och det här är ett diskussionsforum är jag intresserad av om du kan utveckla det här med varför Lambertz agerar så fel när han på en presskonferens hävdar sin oskuld och att kvinnan ljuger.

Om vi ponerar att det är så att Lambertz talar sanning, varför vill du då ta ifrån honom den moraliska rätten att upplysa människor om sanningen och berätta hur det verkligen ligger till? Att han är friad från misstankarna i juridisk mening är gott och väl, men varför skall man inte utöver detta också få förklara sig och hävda sanningen så att folk inte skall tro att han bara friats i brist på bevis utan att det faktiskt är så att det inte skett något övergrepp alls?

Om du varit falsk anklagad för ett mord, menar du att du inte efteråt skulle få berätta om det för folk så att de inte skulle fortsätta tro att du kanske var skyldig?

För mig är den rätten självklar och måste trumfa allt. Om Lambertz behandlat kvinnan illa berättigar det fortfarande inte att hon ljuger eller påstår saker hon tror stämmer men inte gör det.

Många verkar se det som ett ojämnt maktförhållanden mellan Lambertz som varit hög jurist och kvinnan och tycker att det därför är fel att han uppger att hon ljuger. Är det detta du tänker på? Men då glömmer man att oavsett tidigare eller nuvarande position samhället är man alltid i kraftigt underläge mot statens anklagelser om att man begått ett brott och det handlar därför inte bara om målsäganden mot Lambertz.
Citera
2021-04-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Jag ser det tvärtom. Skriker tjejer kladdare när det passar dem så rör dem inte. Jag rör inte en tjej. Aldrig, aldrig innan hon bevislingen bett om det. En falskanmälan sätter spår och är det den spelplanen kvinnor vill ha så ok. Nöj er med negrer och araber så drar jag en handtralla och stilla tittar på hur ni gräver er djupare och djupare ner i sanden. Ibland är det jävligt skönt att på avstånd betrakta detta jävla fåneri.
Men, jag är orolig. Orolig för mina döttrar, dem jag förbjudit att inleda relationer med negrer och araber. Ska dom behöva slicka mus och skeda hela sitt liv eller kommer det finnas någon vettig, arbetsam kille som vågar röra vid dem, med kärlek, vin o sång.

” Text och musik: Kjell Höglund
Kometerna flyger som tomtebloss
och helgon och djävlar älskar att slåss
jordklotet är en organism
med tankar styrda av optimism
En värld utan nåd, ingen levandes råd
jag sökte stipendium från ett kompendium
ange vad du ska ha pengarna till
jag tänkte, min gud, när vet jag vad jag vill
bättre lycka nästa gång
i ett ädlare syfte än vin, kvinnor och sång
Skriften på väggen och tecknen i skyn
visar att människan är androgyn
alla söker vi syndabockar
vem rår för att planeterna krockar
bättre lycka nästa gång
i ett ädlare syfte än
vin, kvinnor och sång
ett ädlare syfte än vin, kvinnor och sång
Allt som händer är till det bättre
erfarenhet och kunskap etc.
blir det nån glädje i himlens salar
ugnarna eldas med dom som betalar
bättre lycka nästa gång
i ett ädlare syfte än
vin, kvinnor och sång
Rätt person på det rätta stället
ingen kamp för uppehället
slut för egoismens dårar
finito för blod och svett och tårar
bättre lycka nästa gång
i ett ädlare syfte än
vin, kvinnor och sång
ett ädlare syfte än vin, kvinnor och sång”
Men skall verkligen män i Sverige ta råd och rekommendationer från den bekräftat omdömeslöse GL?
Jag ställer mig tvekande till att män i Sverige skall börja se GL som en samlevnadsguru. Karln har länge varit skadlig för anseendet inom juridiken och det blir inte bättre när han nu skall börja uppfostra sin omgivning.

OffT: Men tack för Kjell Höglund!
Förtjänar uppmärksamhet.
Citera
2021-04-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula
Jag tror knappast en jur-kand blir aktuell. Hon sitter fortfarande fast på termin 4 (straffrätt) efter drygt 5 år.
Nej, hon tycker nog bara att det är fint att ha identiteten juridikstuderande. Lite som en täckmantel också så hon kan fnaska vid sidan om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in