Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Det fetade:
Jag gissar att GL ändå tog starkt intryck av den "rollator-demonstration" han utsattes för under Långfredagen och som skedde strax utanför hans hus.
Kanske har han också nu efteråt ångrat den damsugning[sic] han utförde på sin yttertrappa?
Jag tror GL har tappat sin stringens.
Att vända sig till män och uppmana dem att sluta kladda, det är ju som att han förtränger det han varit utsatt för, nämligen en falskanklagelse rörande våldtäkt.
Om GL är så naiv/omdömeslös så att han tror han kan vinna några billiga godhetspoäng genom att symboliskt kräla i gruset för att han är en "kladdare", då tror jag GL tänker fel.
Eller inte alls.
Jag ser det tvärtom. Skriker tjejer kladdare när det passar dem så rör dem inte. Jag rör inte en tjej. Aldrig, aldrig innan hon bevislingen bett om det. En falskanmälan sätter spår och är det den spelplanen kvinnor vill ha så ok. Nöj er med negrer och araber så drar jag en handtralla och stilla tittar på hur ni gräver er djupare och djupare ner i sanden. Ibland är det jävligt skönt att på avstånd betrakta detta jävla fåneri.
Men, jag är orolig. Orolig för mina döttrar, dem jag förbjudit att inleda relationer med negrer och araber. Ska dom behöva slicka mus och skeda hela sitt liv eller kommer det finnas någon vettig, arbetsam kille som vågar röra vid dem, med kärlek, vin o sång.
” Text och musik: Kjell Höglund
Kometerna flyger som tomtebloss
och helgon och djävlar älskar att slåss
jordklotet är en organism
med tankar styrda av optimism
En värld utan nåd, ingen levandes råd
jag sökte stipendium från ett kompendium
ange vad du ska ha pengarna till
jag tänkte, min gud, när vet jag vad jag vill
bättre lycka nästa gång
i ett ädlare syfte än vin, kvinnor och sång
Skriften på väggen och tecknen i skyn