Citat:
Naturligtvis har du och alla andra rätt att göra egna tolkningar av det jag eller någon annan skriver. Som du säkert sett gör jag också tolkningar av andras inlägg. Det varken du eller någon annan har rätt att säga är att jag eller någon annan har fel när vi talar om innebörden av ett inlägg vi själva skrivit. Det är den som skriver ett inlägg som har tolkningsföreträde.Jag har rätt till min tolkning. Om du anser att jag tolkar det du skriver på fel sätt kan du påpeka det.
Om det du skriver missförstås så kan det bero på att du uttryckt dig otydligt, eller att tolkningen är bristfällig eller en kombination av båda. Kommunikation består alltid av presentation och perception. Om kommunikationen brister bör man vara öppen för att det kan finnas brister i båda.
Om det du skriver missförstås så kan det bero på att du uttryckt dig otydligt, eller att tolkningen är bristfällig eller en kombination av båda. Kommunikation består alltid av presentation och perception. Om kommunikationen brister bör man vara öppen för att det kan finnas brister i båda.
Här kan det vara på plats att erinra dig om något du skrev nyss:
Citat:
Jag ska kanske tillägga att jag betraktar postmodernistisk relativisering och synen att det inte finns någon absolut verklighet som, minst sagt, suspekt. Jag vet att långt från alla delar min övertygelse, men jag lever med övertygelsen att det finns en verklighet.
Citat:
Det borde vara helt uppenbart för vemsomhelst att MÄ inte är den förslagna superskurken som många tycks tro att hon är. Jag är mycket tveksam till om hon ens är någon skurk. Jag tror att det handlar om något helt annat. Ett argument för detta är att hennes agerande i Lambertz-fallet och förtalsmålet. Agerandet verkar ad hoc. Det är som om hon utgår från en upplevelse av att ha blivit våldtagen snarare än en vetskap om att ha blivit våldtagen.
Vad jag försökte ge uttryck för är att förbrytare sällan är särkilt smarta.
Om EAs MO är att "hitta på" våldtäkter och försöka fabricera bevis för att dom påhittade våldtäkterna har förevarit och gjort detta tre gånger, varav ingen lett till fällande dom så kan man väl knappast säga att hon varit särskilt framgångsrik? Om man tycker att resultatet räknas.
Om EAs MO är att "hitta på" våldtäkter och försöka fabricera bevis för att dom påhittade våldtäkterna har förevarit och gjort detta tre gånger, varav ingen lett till fällande dom så kan man väl knappast säga att hon varit särskilt framgångsrik? Om man tycker att resultatet räknas.
Min uppfattning om Lambertz-fallet utifrån det som rapporterats är att det aldrig borde ha polisanmälts. Jag tror inte att Lambertz begick något brott under julhelgen.
Det är väl knappast samhällets mest privilegierade när det gäller intelligens som sitter I våra fängelser. Om det beror på att mer intelligenta, välutbildade och etablerade personer inte begår brott låter jag vara osagt. Kanske handlar det om vilken typ av brott som begås.