Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Det gör vi väl alla, skriver lite otydligt då och då.
Då återgår vi till frågan som dök upp för några timmar sedan. Varför har man inte matchat SD:s skor mot skoavtrycken? Det är uppenbarligen möjligt, om man verkligen vill. Precis som det är möjligt att undersöka IT-delen närmare tack vare Avel. Om man verkligen vill.
Slutsatsen är att försvaret fick till rimligt tvivel idag med sin andra teknikers utlåtande om att det är möjligt att matcha skoavtrycken med rätt skor.
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Vad jag har förstått var att den lilla biten av det skoavtryck teknikerna hittade på Lena inte gick att jobba vidare med. Det var för vagt/svagt/
Enligt mina super korta anteckningar, alltså jag skriver korta meningar först, för att på en annan sida skriva ner mer ingående.
I alla fall, min första mening står det: möjligt skoavtryck. Saknar likhet med SD sko.
Jag tror att tekniker nr 2 har jämfört. Därav uttrycket -om vi hade haft rätt sko...
Sorry att jag missat frågeställningen i tidigare skede. Jag tänkte att jag kunde hjälpa till eftersom jag hörde vad de sa istället för att läsa en sammanställning av en reporter.
Där håller jag med Christina i den senaste artikeln i NA "Jag står där i strumplästen..."
(Citat)
-Jag och min kollega Stefan sitter och lyssnar och försöker följa med i advokatens uppläsning av olika datasessioner, platshistorik och inloggningar. Jag får lust att räcka upp handen och fråga: Vad vill du med det här? Vart vill du komma? (Slutcitat)
Det var långrandig. Obegripligt mumlande. Och svåra poänger med vad och varför han visade vissa saker. Advokat CO visade ofta massa kartor och positioner och skrollade runt bland olika sidor.. För att sen kommentera om varför. Men det kom aldrig en förklaring eller invändning mot åklagarna påstående.
Det var en svår dag. Långsam dag.