Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Påsman eller mållgan, det kvittar. TR kommer få rejält med bakläxa av HR, det är jag säker på.
Du ville inte delge oss Jellys eller Sds teorier om hur mordet gick till och vem skulle vara skyldig?
Jag ska försöka hålla mig från att skratta, jag lovar.
Apropå påsmannen...bara för att man går längs en motorväg är man inte en potentiell mördare. Mordet har skett i tätbebyggt område, under pågående värmebölja. LWs mobil visar att det är 22 grader så sent som kl. 21.40.
1) Det är vanligt att människor går längs motorvägen
2) Det är ofta förekommande att vittnet ringer polisen om sina iakttagelser om människor som rör sig längs motorvägen.
3) Vittnet ringer in sin iakttagelse 02:10, dvs mer än 2,5 tim efter att LW har mördats.
4) Flera tusen människor bor och rör sig inom två timmars gångavstånd. Ska alla undersökas för alibi? Det är extremt långsökt.
M*gnus arbetar på Assistancekåren i Örebro. Han tillfrågas om han under maj månad -18 ringt polisen gällande en person gåendes längs motorvägen i Örebro. M*gnus bekräftar att han gjort det.
Magnus ringde polisen, vilket han gör relativt ofta under arbetstid, och informerade om de
iakttagelser han gjorde under ett arbetspass.
...M*gnus hade varit på ett jobb i Enköping, han lämnade Enköping och åkte mot Örebro 00:53 (sträckan Enköping-Örebro tar ca 1 tim och 30 minuter).
I sitt arbete ser M*gnus ofta personer gå eller cykla längs motorvägen, det sker även längs den aktuella sträckan. Det hör inte till vardagen men är inte heller helt ovanligt.
...
Anledningen att M*gnus reagerar i det aktuella fallet är att mannen går på en farlig plats.