2021-04-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är ju TR (läs domen igen) som tagit upp påsmannen som alternativ GM och velat ha mer utredning kring hen. Du kanske ska kontakta och läsa lusen av dem istället.

Påsman eller mållgan, det kvittar. TR kommer få rejält med bakläxa av HR, det är jag säker på.
Du ville inte delge oss Jellys eller Sds teorier om hur mordet gick till och vem skulle vara skyldig?
Jag ska försöka hålla mig från att skratta, jag lovar.
Citera
2021-04-13, 14:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Påsman eller mållgan, det kvittar. TR kommer få rejält med bakläxa av HR, det är jag säker på.
Du ville inte delge oss Jellys eller Sds teorier om hur mordet gick till och vem skulle vara skyldig?
Jag ska försöka hålla mig från att skratta, jag lovar.

Ingen aning. Jag är en storstadstjej och bor inte i närheten av varken SD eller JG. Även om jag hade bott där så umgås jag knappast med kreti och pleti. Någon måste ställa obekväma frågor i tråden som t.ex. om åklagaren besvarat och täppt igen hålen som TR lagt fram? HR kommer att utgå från deras dom och TR:s frågetecken måste vara utredda för att HR ska kunna ändra på friande dom, om jag förstått rätt hur det hela funkar. Eller har jag fel?
Citera
2021-04-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ingen aning. Jag är en storstadstjej och bor inte i närheten av varken SD eller JG. Även om jag hade bott där så umgås jag knappast med kreti och pleti. Någon måste ställa obekväma frågor i tråden som t.ex. om åklagaren besvarat och täppt igen hålen som TR lagt fram? HR kommer att utgå från deras dom och TR:s frågetecken måste vara utredda för att HR ska kunna ändra på friande dom, om jag förstått rätt hur det hela funkar. Eller har jag fel?

Hur många bilister var det som hade sett denna vandrare längst med motorvägen?
Citera
2021-04-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det är rimligt att presentera loggremsan som ett troligt motiv till brottet, om inte annat för att den knyter samman personerna i tid (och därmed även till plats) samt ger en fullt möjlig förklaring till antalet slag. Givetvis kan det även finnas andra motiv, men för att styrka åtalet behövs det åtminstone ett motiv som dessutom kan uppfattas vara i närtid till brottet.

Försvarets ansträngningar att skjuta på tidpunkten för brottet är rimligtvis att minska kopplingen i tid mellan händelserna samt i någon mån även möjliggöra alternativa gärningsmän, inklusive geobekanta som kanske inte hade något alibi längre fram på natten.

Det skenbara problemet är om man börjar anta att händelserna dagarna innan skulle ha en annan orsak. Men om man antar att det är samma konflikt (mellan kvinnorna om de raderade loggarna) som ligger bakom även dessa händelser samt utmynnar i att offret tar ner den gamla remsan den 13 maj så är sambandet relativt tydligt.

Om GC-konflikten är aktuell här så kan man då undra varför han väljer två GC-platser/sammanhang för mord plan A respektive B. Menar att det mer förstärker motivet/misstankar isf men å andra sidan hade han kanske inte mer fantasi än så i sin ”GC-sjuka” hjärna.

Om HD hade varit mördaren hade jag köpt resonemanget mer kring GC. Då hade t o m GPS:en kunnat vara ett troligt tillhygge.

Jag har en känsla av att åklagarna haft en större benägenhet att tolka 11-12/5 än de har haft förmågan att analysera 14/5. Och ja där är jag också inne på loggremsans betydelse för att han trots allt smyger över vid precis den tidpunkt som vittnet MÖS är inne på att han brukade komma och tjafsa och de då ibland behövde gå lite runt hörnet pga grannar och barn.
Citera
2021-04-13, 14:50
Medlem
Citat:

Ja du har fel, HR behöver inte begå samma fel som TR eller skriva om samma domskäl, de kan skriva nya och behöver inte ta någon hänsyn till påsmän eller mållgan.

Synd, hade velat höra Sds teori.
Citera
2021-04-13, 14:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Hur många bilister var det som hade sett denna vandrare längst med motorvägen?

En bilförare, tror jag. Hade helt glömt bort filuren tills jag överraskande nog läste om att TR bedömer hen som alternativ GM.
Citera
2021-04-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
saabstefan

För den som inte vill kolla på annat sätt dra detta i google:

siteellets.info saabstefan

Tack!

Ja den pannan går elda kläder och övrigt i, den pannan finns även i annat namn och finns då en vedtillsatts att köpa till så man kan elda ved men kläder å annat skräp går fint att elda i den pannan Stefan har då den har stort förbränningsutrymme/eldstad.
Citera
2021-04-13, 14:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja du har fel, HR behöver inte begå samma fel som TR eller skriva om samma domskäl, de kan skriva nya och behöver inte ta någon hänsyn till påsmän eller mållgan.

Synd, hade velat höra Sds teori.

Jag tänker att TR:s dom väger tungt för HR. De "hål" som finns där lär även HR fundera kring. Det är därför bäst att åklagarna har täppt till dem.
Citera
2021-04-13, 14:58
Medlem
Citat:
En bilförare, tror jag. Hade helt glömt bort filuren tills jag överraskande nog läste om att TR bedömer hen som alternativ GM.

Om man anser att en persons vittnesförhör i hög hastighet en kväll är trovärdigt så lär det inte vara några problem att slå fast tidpunkten för mordet baserat på skrikvittnet. Tar försvarssidan upp detta säger de emot sig själva.
Citera
2021-04-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Har också haft dom tankarna, detta fall började jag läsa när åtalet släpptes och läste denna tråd samt fup i de närmaste dygnet runt och innan domen kom hade jag hunnit läsa fan allt som skrivits om detta fall. Blev riktigt jävla besviken att krypet SD blev friad i tr och känner mig långt från säker på fällande dom i HR.

Vad hade SD för alias på pelletsforumet? Kommer inte ihåg och orkar inte leta själv.
Jag har hjälpt rätt många både på forumet men även varit hem och justerat in brännare hos folk, sen är det en del från södra delarna av landet som ringt om råd också.

Det är synd att man inte har gett frågorna kring pelletsbrännaren lite mer tid och omtanke...jag ger mig tusan på att det finns nåt där, värt att veta. Men inte att fallet står och faller med brännaren.
Citera
2021-04-13, 15:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Skrikets "karaktär" var uppenbarligen av just det slaget, det säger sig självt att ingen människa väcker sin sambo, ringer 112 och ger sig ut mitt i natten och aktivt letar om skrikets "karaktär" hade varit något annat än just dödsångest!
Dumtrög slutsats av SD:s "försvarare" som dessutom varken friar eller fäller hans exakt lika dumtröga klient.
Som du skriver måste det ha varit riktigt hemska skrik som fick dem att gå upp och åka ut mitt i natten.
Deras inringning är väl dokumenterad och tidsstämplad och gjordes innan någon ens visste att ett mord hade begåtts.
Det är ett otroligt starkt vittnesmål.
Att försvaret ifrågasätter det visar bara hur desperata de är.
Citera
2021-04-13, 15:12
Medlem
Citat:
Vet du hur många korkade människor som går längs våra motorvägar?
På vilket sätt menar du att en av dessa kan vara inblandad i mordet? Finns det hot mot LW från någon okänd person, finns det något okänt dna på LW från brottsplatsen?
Nej såklart inte, du svamlar som vanligt och pratar utan att tänka.

Jag är mer nyfiken på om du pratat med Sds stjärtgosse Jelly, om han vet vad Sds teori om mordet är?
Försvarsadvokaterna har ju lyckats få munkavle på sitt bångstyriga adhd barn, men som sagt du får gärna delge oss andra eller spekulera i hur Sds teori om mordet ser ut?

Inte en chans att Lena hade följt med någon helt okänd mitt i natten bakom planket.
Påsmannen kan vara vem som helst, men har knappast med mordet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in