2021-04-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Svar på min fråga till Göta Hovrätt ang SDs tillgång till nätverk:

Hej,

Eftersom Stefan Davidsson inte är frihetsberövad finns det inget hinder mot att han har en dator framför sig i salen. Parterna, Stefan inkluderad, har även tillgång till domstolens trådlösa nätverk. Vad gäller hans ev. aktivitet kan rätten inte styra över den så länge det inte skulle störa ordningen under förhandlingen.

Med vänlig hälsning

(namn)
Hovrättsfiskal, Avdelning 3, Göta hovrätt

Tack precis som jag trodde.
Citera
2021-04-13, 17:58
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En sak till som jag personligen tycker stöder att det är SD som kommer; det är att Lena inte skriver till någon vem hon går ut med.

Lena säger inget till JJ om det i sina samtal 11-12 maj. Tvärtom nämner hon SD som "någon" sa. Dessutom säger hon till JJ att hon ska lägga sig, men istället får hon ut med SD.

Tror inte åklagarna tar upp det här.

Mer en egen tanke, att skulle typ en främling ringa på dörren oväntat, kanske Lena skulle skriva att någon är där ute, vem? Ska kolla. Eller oj, nu är xx här utanför. vad vill han?

Klart det är SD. Han står väl där med ett stort flin utanför altandörren och LW lägger ner det hon håller på med.

Sen smyger han in på natten och går igenom hennes datorer och telefoner. När han ska smyga ut, så vaknar lilleman, eller om han redan har vaknat och "upplever att någon är på nedervåningen". SD tar det säkra före det osäkra, stänger altandörren (som vetter mot HD´s) och smyger ut genom den vanliga dörren och lämnar den på glänt för att han vet att det blir ett högt "klick" om hans stänger den. Han har ju själv hjälpt henne med låset...

Efter försvarets förvirrade yrande idag, så är jag ännu säkrare på att det blir en fällande dom.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-04-13 kl. 18:18.
Citera
2021-04-13, 17:59
Medlem
Citat:
Frågan ställdes idag vid rapporteringen. Christina som svarat på frågan insåg att hon varit för snabb. Det är tre juristdomare, två nämndemän samt en protokollförare. Inget annat.
Okej.
Hon kanske var lite för snabb på tangenterna då.
Såg att det stod ”polistekniker” i rubriken nyss i NA, det heter kriminaltekniker, det var i en artikel från hovrättsförhandlingen.
Citera
2021-04-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja inte mycket förvånar här iofs. Oavsett befinner han sig på platsen och oavsett drar han hem direkt efter polisincidenten utan kontakta LW som han stämt möte med på ”krogen”.

För mobilen var ju oturligt nog inte med just i denna vargtimma.

Försvarets bevisvärde kan man kanske fundera, lite, över.

Lustigt det där.
Poliserna borde väl inte ens ha reflekterat över om en person med memil-kläder och ficklampa hade varit på krogen, kan jag tycka...
Han klev ju fram ur SKOGEN.

Verkligen Kling- och Klangbetonat.
Citera
2021-04-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Klart det är SD. Han står väl där med ett stort flin utanför altandörren och LW lägger ner det hon håller på med.

Sen smyger han in på natten och går igenom hennes datorer och telefoner. När han ska smyga ut, så vaknar lilleman, eller om han redan har vaknat och "upplever att någon är på nedervåningen. SD tar det säkra före det osäkra, stänger altandörren (som vetter mot HD´s) och smyger ut genom den vanliga dörren och lämnar den på glänt för att han vet att det blir ett högt "klick" om hans stänger den. Han har ju själv hjälpt henne med låset...

Efter försvarets förvirrade yrande idag, så är jag ännu säkrare på att det blir en fällande dom.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt
Ja vi får hoppas på en fällande dom i hovrätten och jag ser gärna att åklagaren yrkar på häktning också den sista förhandlingsdagen i hovrätten.
Citera
2021-04-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ang wi-fi och uppkoppling fick jag veta följande:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tack för att du tog reda på detta.
Otroligt, helt jävla otroligt! Tänk om han hade haft en medbrottsling på utsidan som gav honom direktiv? Nu tror jag ju inte det - men ponera att de enchrochatkriminella skulle kräva att ha datorer med WiFi på sina rättegångar ... !
Citera
2021-04-13, 18:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Eller också är han den person vars hårstrå hittades i LWs underliv. Hårstårt som bara testats mot lena och SD och inte tillhörde någon av dem

HD?
(Jag kan ha fått det om bakfoten, men var det inte ett blont hårstrå, ganska långt?)
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-04-13 kl. 18:19.
Citera
2021-04-13, 18:19
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Otroligt, helt jävla otroligt! Tänk om han hade haft en medbrottsling på utsidan som gav honom direktiv? Nu tror jag ju inte det - men ponera att de enchrochatkriminella skulle kräva att ha datorer med WiFi på sina rättegångar ... !

Det kommer encrochatkillarna få ha om dom blir friade i tinget och det går till hovet.
Samma lag gäller för dom oxå.
Citera
2021-04-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jo, man undrar ju. Men detta gäller åtminstone inte häktade, utan sådana som INTE är frihetsberövade. Man får vara tacksam för det lilla....
Citera
2021-04-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
HD?
(Jag kan ha fått det om bakfoten, men var det inte ett blont hårstrå, ganska långt?)
tyvärr inte mot henne heller eller någon av lenas andra älskare om jag har förstått det rätt. En oerhörd tabbe av polis och åklagare som verkligen ger dem som hävdar att utredningen har drabbats av tunnelseende rätt
Citera
2021-04-13, 18:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
tyvärr inte mot henne heller eller någon av lenas andra älskare om jag har förstått det rätt. En oerhörd tabbe av polis och åklagare som verkligen ger dem som hävdar att utredningen har drabbats av tunnelseende rätt
Även jag som (oftast) tror att SD är (en av) GM menar att utredningen lämnar mycket övrigt att önska.
Citera
2021-04-13, 18:26
Medlem
Skibladners avatar
Hur stor är sannolikheten att få ett giltigt personnr om poliserna "hört fel"? Mindre än 2 procent tror jag.
121212-1234, där de 3 första siffrorna (123) är beroende av i vilken församling man är född om man
är född i Svea Rike. 3:e siffran i kontrollnr talar väl om vilket kön man har? Rätta mig om jag har fel.
Det måste.ha skett en slagning som senare inte satts på pränt i polishset.
Vad jag menar är att SD måste ha en "Mollgan" i Östernärke, vars personnr han bar memorerat.
Hur var det nu polismanen sa....."översmart jävel"

Minnesanteckning brukar poliser vara bra på, men tydligen inte i detta fallet.
Senast redigerad av Skibladner 2021-04-13 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in