Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-02, 16:57
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/avslag-for-lotta-schelin-far-ingen-sjukpenning/

"GÖTEBORG. Huvudskadan tvingade henne att avsluta fotbollskarriären – och påverkar henne än i dag.

Men någon sjukpenning får inte den tidigare landslagsstjärnan Lotta Schelin, 36.

Förvaltningsrätten har valt att avslå hennes överklagan.

– Jag har varit väldigt besviken och frågande till hur allt det här fungerar. Alla mina läkare har kunnat intyga hur det ligger till, säger hon."

"För åtta månader sedan blev Lotta Schelin mamma för första gången till sonen Kalle.

Just nu jobbar hon inte över huvudtaget – utan tillbringar all tid åt just mammalivet.

– En del jobb har blivit inställda på grund av coronan, så just nu är det ganska mycket lugnare. Jag har varvat mammaledighet med jobb den senaste månaderna. Det kanske låter klyschigt men det har varit skitnice att få vara mycket med honom och följa hans utveckling. "
Citera
2021-01-12, 07:05
Medlem
Fotbollsspelarna Mia Jalkerud och Gudbjörg Gunnarsdottir lämnar Djurgården för norska klubben Arna-Björnar. Anledningen är att klubben erbjöd paret barnpassning av deras ettåriga tvillingar under träning och matcher.

https://www.svt.se/sport/fotboll/lamnar-djurgarden-for-norge-efter-erbjudandet-om-barnpassning
Citera
2021-02-17, 21:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Emma Berglund har ett långvarigt förhållande med en man bakom sig, har väl t.o.m. barn med honom? Skulle "placera" henne som bi
Stämmer ej.
Men hon är ju hastigt och lustigt ihop med en "man" nu istället.
Citera
2021-02-17, 23:07
Medlem
Magictrixs avatar
Den här tråden firar 15-årsjubileum! Jag har följt Flashback minst lika länge. Men den här tråden övergår mitt förstånd. Ja, det finns en överrepresentation av lesbiska inom damfotboll. Det kan vi konstatera. Vad ska vi göra med den informationen? Förfasa oss? Vad är poängen?
Citera
2021-04-13, 11:36
Medlem
Olivia Schogh!

Eller hon kanske bara är vanlig inneboende hos Caroline Seger????
Citera
2021-04-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Olivia Schogh!

Seger är överrepresenterad på Olivias instagram. Dock trodde jag att hon hade pojkvän.
Citera
2021-04-13, 22:24
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Olivia Schogh!

Vore synd om det stämmer... ...klar niopoängare på en tiogradig skala.
Citera
2021-04-14, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

Ja Olivia kan ju vara inneboende hos Caroline men när man tänker på att hon är relativt etablerad i landslaget så låter det väldigt illa. Jag tror att när man byter klubb så är bland det första som den nya klubben gör är att skaffa bostad och bil.
Citera
2021-04-14, 12:39
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ja Olivia kan ju vara inneboende hos Caroline men när man tänker på att hon är relativt etablerad i landslaget så låter det väldigt illa. Jag tror att när man byter klubb så är bland det första som den nya klubben gör är att skaffa bostad och bil.

Det som gör en lite funderande ang Olivia; har inga som helst fördomar mot homosexuella, vuxna män och kvinnor får knulla med vem de vill, MEN... bytte jag "jobbort" skulle väl inneboende hos bög inte direkt vara prio ett....

Skrev jag 9;a? Ber att få ändra till 9,5 av 10;
https://www.alamy.com/stock-photo-olivia-schough-swedish-football-player-in-eskilstuna-united-and-sweden-126579049.html
Citera
2021-04-15, 10:41
Medlem
Slutet av 1990-talet sa ju tidigare tränaren för VSK, Lennart "Liston" Söderberg, att

"Hade jag upptäckt någon bög i någon av mina lag, då hade han fått sparken direkt. Det är annorlunda inom damfotbollen. Där får du inte vara med om du inte är flata…"!

Citera
2021-04-15, 14:25
Medlem
TröttSvensks avatar
Varför finns damfotboll ?
Sponsorerna är få därför de inte vill förknippas med manhaftiga lesbiska hen´s.
Deras kvalité på spelet är så dåligt att landslaget får storstryk av pojklag i 16 års åldern.
Sen gnäller de om att de inte tjänar lika mycket som herrspelarna, ja när var det fullsatt vid en damfotbollsmatch sist ?
De fattar inte att ingen är intresserad av att se dem spela och därför blir det inga pengar att tjäna.
Vem som blir uttagen till damlandslaget beror inte på vem som är en bra fotbollsspelare utan att man citat "passar in i truppen" dvs, är beredd att gå ner på sin rumskamrat.
Svartsjuka och bråk hör till vardagen i damlagen, så pass mycket att det stör både träning och spel.
Nä lägg ner damfotbollen.
Citera
2021-04-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Du är naturligtvis ironisk nu. 9/10? Fast det är klart, har man låga anspråk. Skulle gärna se vad du anser vara en fullt dugligt utseende om du ger ovanstående en 9:a i betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in