2021-04-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, varför skulle hon bry sig om den om nu Lena sagt att det gäller de cacher hon fysiskt inte varit närvarande vid?

Jag skriver ju att hon redan varit där enligt remsan men ev har andra intentioner att vara på BP.
Att hon inte skulle veta att den är förstörd, renoverad och flyttad tar jag öht inte för troligt. Hon är som en hök ang tema SD/LW.

Att hon skulle besöka en cache hon redan loggat - om hon nu hatar de cacher LW gör så hon typ får ståpäls - rimmar heller inte.

Iom att hon likt planterat blodsex drar upp detta med TB är det suspekt.

Ja, jag tror hon är delaktig, det är för mycket märkligheter kring henne, ett hat och en fortsatt fixering som är bortom normalitet och förutom att ha motiv så allierar hon sig med folk likt en kampanj att förtala LW.
Hon ställer in sig, vill verka förtroligt och hon ljuger till nån - att paret är allra först att få veta om otrohet påstår även JG. Hon ljuger strategiskt om JS likaväl och kör brist på förtroende mot SD.
Att hon flyttar 60 meter med döttrarna som hon påstår är så labil, trakasserande, psykiskt sjuk (i.e farlig) låter mer än weird.
Jag ser en strateg, en manipulativ kvinna som gärna vill leva kvar i offerrollen och använder till och med sina barn. De vill bo där, de vill ha rena golvbrunnar, SD är mer än psyko mot barnen men det har hon överseende med.
Hon slätar över barnamord, bådas störda beteende bak i tiden med sjuka argument.

Hon har inte planterat spår, hon garderar om de skulle hitta några.

Jag ser henne som misstänkt anstiftare; att hon rekar mordplatsen direkt efter hon flyttat in i lgh.
Jag ser starten på cachekrig för att få SD på banan om hur taskig LW är, hur ondskefull hon är mot stackars HD.
Han är inte lika villig att resa till USA som henne, varav resan är en symbol för nystart, att slippa LW. Hoppas hon är död.

Att ställa hårda krav på SD om att han är skyldig hur relationen ska utvecklas - som skild, som utflyttad, med hemlig partner och hålla SD på halster och ljuga om tillit - är mer än suspekt.

I stora drag, det finns mer finlir och hon är inte frisk i mitt tycke. Sjuk i grunden och förtvinad av hat.

SD i sin tur är en stor skit och centrumfigur, en stereotyp mansgris med potential att döda för att eliminera HDs lidande och han gör vad som helst för att även få sin vilja igenom och han vill ha HD tillbaka. LW är ett problem, och om hon inte var det fullt ut innan då hon hölls i schack med Rt, så är hon det i högsta grad ända sen HD lämnade båset.
Kontinentalplattorna har rört på sig, en dödlig våg på antågande.

Om hon varit där och rekat och regisserat allt så finns ju möjligheten att de gjorde det tillsammans, han lurade med LW på en promenad dit (kanske i brådrasket iom den öppna dörren).
Och där stod HD och lurpassade bakom syrenen eller tryckt mot planket. Kunde ju förklara skadorna på båda sidorna av huvudet. (Edit: att de var 2 som slog från varsitt håll).

Oavsett vad så tror jag LW blev väldigt hastigt överrumplad i och med avsaknaden av hudavskrap under hennes naglar.
Jag tror också på ett längre mordvapen än en sten eller liknande, av samma anledning. Hon höll upp händerna till skydd, men under de minuter skriken hördes kom hon inte åt att riva GM.
Å andra sidan kanske allt gick så fort att hon inte hann, även om GM höll i en sten. (Men en sten borde väl gett mer krosskador på fingrarna. Hur fingrarna bröts tyder väl på något slags metallverktyg...)
Citera
2021-04-12, 15:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Synd de inte rett ut varför det står ”Misstä” i hans webbläsare chrome kl. 09:56 mellan NW och UW hör av sig.

Man blir ju lite nyfiken. Från min ”privatspanarguide” på det temat:

https://www.bildtagg.se/bild/5035h6zh2jrwywgno3xgqtgh

Det är lite glest i rapporteringen idag.
Kan bero på att det är många chattar man har läst upp ur (svårt att citera) och att reportern kan ha haft vissa svårigheter att följa åklagarens röda tråd? Hoppas inte det är orsaken.

Däremot kan reportern tänka att han ska begränsa de IT- tekniska delarna i sin rapportering så att det blir begripligt för läsarna, dvs de tekniska bitar som allmänheten har intresserade av såsom alibi- tider osv.

Därför vet jag inte säkert om man nämnt något om sökningen på misstä, men jag förmodar att det är just en sådan sak som folk tycker är spännande att läsa om.
Citera
2021-04-12, 15:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Stefan Hazianastasiou, NA.se:

Citat:
I dag 14.42

Enligt åklagarna hade 46-åringen planer på att mörda Lena Wesström redan 12 maj.

Vi har samma åsikter i denna fråga, åklagaren och jag, det är ett som är säkert.

"Tidslinjen är snarlik den under dagen för mordet", säger Therese Johansson ungefär.

SD går och tränar på Gustavsvik ENDAST vid två tillfällen. Den 11/5 -2018 och den 14/5-2018.

SD stämmer träff med LW natten mellan 11 och 12 maj i Vivallaskogen.

Natten mellan 11/5 och 12/5:

Citat:
Runt midnatt upphör de digitala spåren efter 46-åringen i omkring en timme.

LW skriver upprepat "hallå?". Dessa meddelande har SD raderat från sin telefon. Men åklagaren/polisen har ändå fått tag på dessa "hallå?".

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-innan-46-aringen-gick-in-pa-forhoret-knappte-han-937-nya-mobilbild er-rapport-fran-domstolen

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Kärleken blommar:

https://imgur.com/3BBgxpF

OBS! ALLA hot eller allmänt vidriga PM anmäls!
Citera
2021-04-12, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tydligen väldigt få åhörare på plats nu efter lunch.

Det är kanske skidskytte på TV.
Citera
2021-04-12, 15:25
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Vi har samma åsikter i denna fråga, åklagaren och jag, det är ett som är säkert.

"Tidslinjen är snarlik den under dagen för mordet", säger Therese Johansson ungefär.

SD går och tränar på Gustavsvik ENDAST vid två tillfällen. Den 11/5 -2018 och den 14/5-2018.

LW skriver upprepat "hallå?". Dessa meddelande har SD raderat från sin telefon. Men åklagaren/polisen har ändå fått tag på dessa "hallå?".

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-innan-46-aringen-gick-in-pa-forhoret-knappte-han-937-nya-mobilbild er-rapport-fran-domstolen

Kärleken blommar:

Han var till Gustavsviks gym en gång tidigare i början av maj. Tredje gången gillt blev mordet av.
Citera
2021-04-12, 15:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Kärleken blommar:

Same, same...
For me.

Kan vara in-vivo-try-out men mer troligt ett försök som avbryts.
Han lackar ur och omständigheterna är inte gynnsamma. Han kan även tveka, han är stressad tiden upp till mordet.

... Och borta på hotellet sitter HD och äter en alibimiddag med rostad hämnd som förrätt, skålar i segervin med sitt villiga redskap och pippar som aldrig förr till efterrätt.
Citera
2021-04-12, 15:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nej, varför skulle hon bry sig om den om nu Lena sagt att det gäller de cacher hon fysiskt inte varit närvarande vid?

Jag skriver ju att hon redan varit där enligt remsan men ev har andra intentioner att vara på BP.
Att hon inte skulle veta att den är förstörd, renoverad och flyttad tar jag öht inte för troligt. Hon är som en hök ang tema SD/LW.

Att hon skulle besöka en cache hon redan loggat - om hon nu hatar de cacher LW gör så hon typ får ståpäls - rimmar heller inte.

Iom att hon likt planterat blodsex drar upp detta med TB är det suspekt.

Ja, jag tror hon är delaktig, det är för mycket märkligheter kring henne, ett hat och en fortsatt fixering som är bortom normalitet och förutom att ha motiv så allierar hon sig med folk likt en kampanj att förtala LW.
Hon ställer in sig, vill verka förtroligt och hon ljuger till nån - att paret är allra först att få veta om otrohet påstår även JG. Hon ljuger strategiskt om JS likaväl och kör brist på förtroende mot SD.
Att hon flyttar 60 meter med döttrarna som hon påstår är så labil, trakasserande, psykiskt sjuk (i.e farlig) låter mer än weird.
Jag ser en strateg, en manipulativ kvinna som gärna vill leva kvar i offerrollen och använder till och med sina barn. De vill bo där, de vill ha rena golvbrunnar, SD är mer än psyko mot barnen men det har hon överseende med.
Hon slätar över barnamord, bådas störda beteende bak i tiden med sjuka argument.

Hon har inte planterat spår, hon garderar om de skulle hitta några.

Jag ser henne som misstänkt anstiftare; att hon rekar mordplatsen direkt efter hon flyttat in i lgh.
Jag ser starten på cachekrig för att få SD på banan om hur taskig LW är, hur ondskefull hon är mot stackars HD.
Han är inte lika villig att resa till USA som henne, varav resan är en symbol för nystart, att slippa LW. Hoppas hon är död.

Att ställa hårda krav på SD om att han är skyldig hur relationen ska utvecklas - som skild, som utflyttad, med hemlig partner och hålla SD på halster och ljuga om tillit - är mer än suspekt.

I stora drag, det finns mer finlir och hon är inte frisk i mitt tycke. Sjuk i grunden och förtvinad av hat.

SD i sin tur är en stor skit och centrumfigur, en stereotyp mansgris med potential att döda för att eliminera HDs lidande och han gör vad som helst för att även få sin vilja igenom och han vill ha HD tillbaka. LW är ett problem, och om hon inte var det fullt ut innan då hon hölls i schack med Rt, så är hon det i högsta grad ända sen HD lämnade båset.
Kontinentalplattorna har rört på sig, en dödlig våg på antågande.

Ja, du får ursäkta, men jag såg inte något om att du skrev att HD skrivit i loggremsan i ditt inlägg.
Jag har inte hunnit varken läsa eller svara på inlägg de senaste dagarna. Bl a har jag ju suttit vid direktrapporteringen.

Det man kan se är att HTD har skrivit in FTF på den befintliga loggremsan, vilket iofs inte betyder helt säkert att HD varit där? Nu misstänker jag ändå att hD kan ha varit på plats, iaf om man ska gå på att Lena inte heller ansåg att hon kunde utesluta att HD varit på plats.

Jag ser HDs "underliga" beteende som ett resultat av mångårig psykisk misshandel av en psykiskt instabil person, liksom de övriga i persongalleriet, t ex JG.

Hon kan ha omedvetet varit orsak till mordet, men något som liknar SD i personlighet, tror jag inte är så lätt att finna.

Något vittne sa att om SD sa att det fattades 20 minuter en onsdag, då kommer du att tro det.

Det är en sådan person vi har att göra med här.
Han kan trolla bort att han är den skyldige.
Han framstår som en glad färgklick, en tramspelle. Nattens vite riddare". Köper frallor till grannarna på helgen.

Men vi har sett den andra sidan av SD.
Citera
2021-04-12, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är lite glest i rapporteringen idag.
Kan bero på att det är många chattar man har läst upp ur (svårt att citera) och att reportern kan ha haft vissa svårigheter att följa åklagarens röda tråd? Hoppas inte det är orsaken.

Däremot kan reportern tänka att han ska begränsa de IT- tekniska delarna i sin rapportering så att det blir begripligt för läsarna, dvs de tekniska bitar som allmänheten har intresserade av såsom alibi- tider osv.

Därför vet jag inte säkert om man nämnt något om sökningen på misstä, men jag förmodar att det är just en sådan sak som folk tycker är spännande att läsa om.

”Misstä” sticker ut så pass så det borde nästan ha varit med i nåt sent protokoll.
Synd inte går att avgöra närmare vad det är på de uppgifter som finns i fup.
Citera
2021-04-12, 15:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Same, same...
For me.

Kan vara in-vivo-try-out men mer troligt ett försök som avbryts.
Han lackar ur och omständigheterna är inte gynnsamma. Han kan även tveka, han är stressad tiden upp till mordet.

... Och borta på hotellet sitter HD och äter en alibimiddag med rostad hämnd som förrätt, skålar i segervin med sitt villiga redskap och pippar som aldrig förr till efterrätt.

Ja, chansen finns ju att han ringer polisen för att sedan ha en ursäkt till sitt misstag inför HD.

"Där HD pekar, gräver SD"

Tror hela grejen med S*illen och skilsmässan kan vara uppgjord. Kanske inte av de båda, men definitivt av HD i så fall.

Så SD är sur och sammanbiten den 13/5 på loppisen för att han inte vågade/lyckades genomföra mordet. Och sen vet han att han har bara en sista chans kvar om han vill rädda sitt förhållande med sin siamesiska tvilling, Hd.

Annars var det en dry run/"träningsrunda" den 11-12/5. Men jag tror det var meningen att HD skulle vara bortrest och att "S*illen" endast var ett redskap.

Jag hoppas verkligen att S*illen säger allt han vet nu.

Runt midnatt upphör de digitala spåren efter 46-åringen i omkring en timme.

Nå, överlag så är jag säkrare än någonsin på att han åker in nu. Och sen efter det, så tar de HD.

"De två är en och samma person. De är ETT."

Kärleken blommar:

Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-04-12 kl. 15:50.
Citera
2021-04-12, 16:12
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu fortsätter rättegången med SDs tidslinje den 15 maj, efter lunchpausen.

"– Vi kan se att NN strax efter nio på morgonen återigen googlar på Sveriges radios hemsida, liknande det han gjorde tidigare på morgonen, säger Åsa Hiding."

ÅH beskriver att SD kontaktas av Lenas anhöriga, och att UW frågar om kontaktuppgifter till geocahare, vilket SD efter ett tag lämnar en kontaktuppgift.
Efter att SD har skrivit till flera personer om Lenas försvinnande får SD nästan direkt reaktion från olika personer.

Till HD skriver SD vid 11:15- tiden att han får dålig magkänsla och att han inte tror att Lena försvunnit frivilligt.

ÅH visar nu att det här är det enda SD gör fram till lunch för att ta reda på vad som hänt Lena, medan vännerna engagerar sig. Till HD skriver SD att USA resan kommer bli super, medan han till en vän (egen kommentar-JG?) skriver att det är osannolikt att försvinnandet är frivilligt. Till HD skriver SD de snart bevingade orden "Det ska bli så bra nu", det i kontrast till vännens som handlar om att han är på jobbet men inte kan tänka på något annat.

Nu är det genomgång om förhöret som SD är inne på och reportern hänvisat till tidigare artiklar som skrivits i NA. Rubriker som handlar om raderingar. Det handlar om de 937 bilderna som togs på polisstationens entré. SD ska ha sagt i förhör att han råkade komma åt en knapp. Det överskrivna materialet har inte gått att återskapa.

ÅH berättar även om SD polisvän PW som SD kontaktade en tid före mordet för att få hjälp med att återskapa raderade bilder.

"– Det finns inga kontakter utöver de här telegrammeddelanden på morgonen, som vi har kunnat återfinna i 46-åringens telefon, säger Åsa Hiding."

Många har försökt att nå Lena via hennes mobil dagen efter mordet. SD har inte försökt en enda gång.

Det har skrivits mycket i media om Lenas försvinnande. Åklagarna vill reda ut vad SD kan ha fått för information via media. Det är viktigt säger ÅH för att SD har kontakt med flera personer innan det är bekräftat att det är Lena.

ÅH förklarar att Expressen skiljer sig åt i sin rapportering, genom att de skriver ut Lenas namn när kroppen har hittats. Utredningen har därför kollar det här närmre.

"Det är bekräftat Lena" och "Lena är hittad död. Precis intill sitt hem" skriver SD till några bekanta vid 16.20-tiden 19 maj.

"I dag 14.08
Det är henne man hittat. Vet inte om det skrivits om det än", skriver 46-åringen till en annan bekant."

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-du-kan-aldrig-lita-pa-honom-han-har-svikit-oss-bada-rapport-fran-d omstolen

Detta citat är extremt talande:
"I dag 14.08
Det är henne man hittat. Vet inte om det skrivits om det än", skriver 46-åringen till en annan bekant."

Det bevisar med all önskevärd tydlighet att SD inte fick reda på det via några tidningar.

Exakt var hon hittades vet han eftersom det var han själv som såg till att hon ens låg där från början. Den sjuka jäveln.

Bara SD vet om han mördat LW eller ej enligt egen utsago. Vilket är helt självklart då han och mördaren är en och samma person. Han är även den enda mördaren.
I exakt alla andra scenarion skulle minst en person till veta om han är mördaren eller inte.

Mördarwierdots dumhet är gränslös och han borde hållit sin käft stängd från början om han hade varit det minsta begåvad med ens en gnutta logik.
Citera
2021-04-12, 16:13
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Det är en hel del kuriosa men det är främst guider för att ta reda på om han använt sin dator vid tiden för mordet vilket han hävdar han gjort.

Sen är det då samma för att ta reda på om någon använt LW:s dator morgonen efter mordet då polisen hittat en inloggning till hennes mejlkonto.

Så det ena är för att motbevisa att han faktiskt inte använt datorn då mordet sker och det andra är för att bevisa att någon varit i hennes kök då eventuellt. Han är en stark kandidat till det då med tanke på han kände till offrets adress/kodlås/dator/mejladress osv. Och hade anledning att vara kvar i området 6 timmar eftet mordet.

Ja som tredje grej kan jag slänga in en random grej och det är att han verkar skriva in ”misstä” i sin webbläsare kl 09:56. Alltså sker det efter att LW:s son ringer på morgonen men innan UW, LW:s exman, kontaktar SD angående GC-kontakter.

Sen finns det en rad saker de borde ha kollat men som är för sent nu.

De hade en bra chans på hennes Telegram-meddelanden men den chansen blåste de då kontot är raderat långt innan jag började läsa tråden.
Tack för klargörelsen.Ett påpekande,
MrBarnsby(stavning?) redogjorde för tråden ett antal ggr att SD (eller någon annan) använt datorn 23.34 som du säkert kommer ihåg och inget jag kommer att ta upp då jag själv inte testat själv som han själv gjort.
I övrigt så kan du ha gjort en bra insats.Telegram lär ha gett mer än datorn om deras förehavanden helt klart och kan ha stjälpt eller hjälp SD.
Citera
2021-04-12, 16:22
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Det är 23:34- aktiviteten som de kommit till. TJ läser upp ett upprättat PM från forensikern om händelsen och säger att när de skapade tidslinjen visste de inte vad händelsen betydde.

Nytt eller gammalt PM?
Betyder det att de fortfarande inte vet betydelsen? De menar kanske att de vet nu efter guiden? Det borde de. Positivt isf. Svårt avgöra när knapphändigt i rapporteringen.

"– Det finns liknande aktivitet i datorn på mordkvällen när vi vet att NN (46-åringen) var på Gustavsvik och inte hade datorn med sig, säger Therese Johansson."

Måste kolla om det är med i protokollen vid Viken men egentligen är det kl 20:29 när han lämnar kontoret som likadana filer laddas. I princip samma filer.
En fil som laddas 23:34 laddas bara om cachen tömts så det har jag föreslagit kan ha hänt mellan 20:29 och 23:34. Alltså altiv handling från SD eller automatisk tömning. Vore intressant vilken ”liknande aktivitet” de syftar på här.

TJ visar på att det är helt "tyst" på SDs dator mellan kl 23-00, förutom den "okända händelsen".

Det ska finnas fler filer från cache än de redovisade. De har valt ut några. Laddas normalt många föer. Dessutom om Google Drive är igång så laddar den nån fil då och då som indikerar att ingen använder Drive.

Alltså vafan?! Vem/vad säger att han inte hade med sig datorn till Gustavsvik? Han sitter förfan med en jävla laptop till och med i rättssalen framför deras jävla näsor! Orkar inte med denna tröghet -kan inte alla boomers som arbetar med fallet bara skärpa sig?! Är det verkligen för mycket begärt?
SD kan ha med sig datorn exakt överallt, han har den säkert i knät när han skiter! Suck...

"– Det finns liknande aktivitet i datorn på mordkvällen när vi vet att NN (46-åringen) var på Gustavsvik och inte hade datorn med sig, säger Therese Johansson."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in