2021-04-12, 17:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det var bl.a. MrBarnabys omnämnande av 23:34 som fick mig att kika närmare på det när jag började läsa fup och tråden aktivt här.

De testerna var ungefär samma som IT-forensikerna gjort (liknande händelser eller ej under natten osv) och innehöll även diskussionen om att locket på laptopen kan ha öppnats i ryggsäcken under mordet och att SD:s dator kopplat upp sig mot LW:s delade internet från mobilen under själva mordet.

All heder åt alla som försökt klura ut dessa datorhändelser tidigare alltså. MrBarnaby m.fl. var också inne på att försöka klura ut om datorn varit offline nåt under natten där.
Synkloggen för Google Drive synades osv.

I hovrätten verkar de inte ha kommit helt i mål vad gäller 23:34 men så länge de får med sig rätten i att det finns ett tidsfönster mellan 23-00 som det är minimalt med aktivitet så får vi vara happy med det.

Vet inte om den andra ”kritiska” datorhändelsen hos LW avhandlats i rätten idag. Inlogg 05:23. Såg bara att det pratades om annat SD ägnade sig åt på morgonen där.

Nä inget jag såg.
Åklagarens sakframställan var inte helt avslutad, utan det verkade vara ca 30 minuter kvar där. Det hela avslutades md en geotimefilm som slutade typ vid tiden för mordet.

Så det borde komma i morgon då.
Citera
2021-04-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
När skulle sista dagen i HR vara? Kan tyvärr inte söka i tråden längre. Han kan bli häktad redan då.

Jag tror sista dagen i rätten är 7 maj. TROR. Om mitt minne inte sviker. Och det kan också vara sista dagen SD sätter sin fot i frihet - om vi har lite tur :-)

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Exakt varför SD går ut efter bilden är lite svårt att fatta, men det är teorin som åklagaren har, om jag fattar det rätt. Men så träffade SD på hundvittnet, som liksom polisen uppfattade SD som avvikande. Så avvikande i sitt beteende att han sedan gick hem och väckte sin sambo. Då ska SD avbrutit det hela.

Teorin som åklagarna har, som jag fattar det , är att SD ljuger om den tid som när han återvände hem.
Att han ljuger om tiden - det har jag fattat - men varför behövde han gå ut igen efter att hon skickat bilden. DET begriper jag inte.
Citera
2021-04-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är kanske skidskytte på TV.

Ja du, skidskytte var tydligen mer spännande än SD i sitt fnitterskydd...🙄
LWs anhöriga kanske inte orkar se honom mer.

NA som enda media på plats tydligen 🤔(tack till snällaste trådkompisen med abonnemang&#128151
Citera
2021-04-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Stefan Hazianastasiou, NA.se:

Vi har samma åsikter i denna fråga, åklagaren och jag, det är ett som är säkert.

"Tidslinjen är snarlik den under dagen för mordet", säger Therese Johansson ungefär.

SD går och tränar på Gustavsvik ENDAST vid två tillfällen. Den 11/5 -2018 och den 14/5-2018.

SD stämmer träff med LW natten mellan 11 och 12 maj i Vivallaskogen.

Natten mellan 11/5 och 12/5:

LW skriver upprepat "hallå?". Dessa meddelande har SD raderat från sin telefon. Men åklagaren/polisen har ändå fått tag på dessa "hallå?".

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-innan-46-aringen-gick-in-pa-forhoret-knappte-han-937-nya-mobilbild er-rapport-fran-domstolen

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Kärleken blommar:

https://imgur.com/3BBgxpF

OBS! ALLA hot eller allmänt vidriga PM anmäls!

Jag har försökt i flera av dina inlgg idag att klicka fram bilden, men det blir bara vart. Saknas någon bokstav i länken? Ett tips, om man använder bildtagg.se så slipper man all spam.
Citera
2021-04-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har en fråga ang bilden med strumpklämman. Så här står det i NAs artikel från tingsrättsförhandlingarna förra året:

Samma natt som det här bakhållet som den misstänkte påstår att han utsatts för, så har Lena tagit en bild på sin telefon. Det är en bild på ett par strumpor som är ihopsatta med en strumpklämma, säger Åsa Hiding.

Bilden skickades via den krypterade appen Telegram, en app som raderar meddelandena efter en viss tid. Polisens tekniker har trots det kunnat säkra bilden.

– Vår uppfattning är att han efter sitt möte med polisen återvänt hem vid en tidigare tidpunkt än vad han själv berättat. Men att han sedan ånyo klockan 01.30 lämnar sin bostad igen med anledning av att Lena har tagit och skickat den här bilden till honom. Det är först när han är på väg ut från sin bostad igen som han möter grannen med hunden.

"Med anledning av att" Lena skickat bilden. Varför var han tvungen att gå ut igen pga det?

Låter vansinnigt långsökt rent generellt hela det där ”genrepet”.

De har bestämt träff så han kan slå ihjäl henne och gå hem sen och få lite lugn och ro. Bäst ringa polisen innan och snacka lite så inget verkar misstänkt osv. Bättre visa upp sig där steax bredvid den tänkta gärningsplatsen så inte polisen ska tro han har nåt med mordet att göra.

”Mannen klev ur skogen...” eller vad polisen sa.

Åklagarna försöker väl med att det skulle vara en anledning till att han går ut igen då det här med strumpklämmorna när de helt enkelt inte kan bevisa anledningen till varför de ens har teorin om att han är hemma och vänder.

Det är mycket kring 11-12/5 som är långsökt.
Han skulle ha vänt ut för att hon plåtat nån grej som typ några Ung Företagare hittat på?

De förstärker det med att bilden skickats med ”gangster-appen” Telegram och sen raderats...

Nu är de inne på att dagarna liknar varandra. För att han gymmar båda dagarna.

Om de tagit med det som jag visat dem från när jag ”hackade” hans träningsappskonto Endomondo (Via hemsidan för Relive där hela den rundan han går i Västerås och skär sig på benet menar han 10/5 är utritad på karta vilken heller inte var med i fupen så han hade kunnat visa var han gick i snåren nånstans...) så kanske man tyckt att det var lite skumt att han menar i förhör att han gymmat 11/5 när appen säger att han simmat.

Det är kanske lite mer graverande än ett par strumpor och en glömd mobil.
Citera
2021-04-12, 17:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag delar din uppfattning där. Att det är åren med manipulative SD som påverkat HD.
Sen tror jag att hon kan ha blivit så twisted
och fylld av hat, frustration och raseri över de sist åren av förnedring att det inte är omöjligt att hon medvetet på något sätt medverkat till mordet.

Vem hon i grunden var innan hon träffade riddaren har jag ingen aning om. Hon kanske bar på egna issues av något slag som påverkade till att hon fastnade i den här soppan och väljer att stanna kvar i den.

Mannen har bedragit henne gång på gång.

Behandlat hennes dotter illa.

Ljugit.

Pratat om att ta livet av henne och andra dottern när de mådde dåligt

Ställt till så att hela hennes och barnens privatliv fläks ut till allmän beskådan ända ner till hennes allra intimaste detaljer

Och så vidare...

- Och honom väljer hon att fortsätta umgås med....

Absolut att SD har påverkat HD så mycket att hon kan både omedvetet eller medvetet pushat SD. Till skillnad från flera andra kan jag se sidor hos HD som visar på att hon har känslor, där hon t ex värnar om T*hea mot SD. En av HDs vänner sa att det var en av anledningarna till att HD tappade förtroende för SD.

Samtidigt är HD otroligt beskyddande mot SD i både förhör och i rätten, till den grad att det blir absurt. Närapå att jag tänker att hon medvetet vill visa hur manipulerad hon är, så knasigt är det. Men jag har läst att kraftigt manipulerade och styrda personer kan tappa fotfästet om de normer och andra värderingar de normalt har haft, och förskjuta det åt det håll som förövaren har. Det kan innebära att barnen kan komma i kläm.

Jag uppfattar det ändå som att HD blir arg på SS när han behandlar T*hea illa och tar hennes parti. Samtidigt känns det som att hon ju lämnar över barnen till honom när hon flyttar, dvs lämnar dom i hans omvårdnad då hon inte är med. Nu är tack och lov barnen äldre och kan välja var de vill vara mer.

Jag tänkte också på det som HD skrev till S*illen där HD faktiskt verkad bli påverkad av att en patient avlidit den dagen.

För mig är ändå det helt orimligt att så många personer runt SD i nuläget ännu tror på hans oskuld så till den milda grad att de agerar som de gjort i rätten; HD; JG, SOA. Det är för mig ett intyg på att SD kör med "sin version" med alla de medel han brukar. Det är inte sådana medel som du och jag kör med. Det här är inte människor som är yrkeskriminella, men det är närapå att de agerar som sådana.

Jag tar också sådana uttryck som HD utbrustit i som ett tecken på att hon inte är involverad på ett djupare medvetet plan;

"Jag önskar att hon är död"
"Vad har han nu gjort"
"Egoist Hanna önskar"

Alla sådana uttryck pekar ju direkt mot henne själv eller mot SD.

Min tro (och förhoppning) är att hon på ett omedvetet plan är motivet. Hon har blivit såsom @Firesnake visat här i tråden, uppeldad av SD mot Lena och har kommit att förskjuta allt sitt hat från SD rakt mot Lena, lite likt Lena också (och JG). Inget av det här är vettigt eller sunt!

Genom att förskjutningen av hatet kommit på Lena så har det också fått SD att känna sig än mer motiverad att avsluta Lena. Det kanske till och med har känts som att det var nödvändigt, för att "rädda" HD: En god gärning helt enkelt.
Citera
2021-04-12, 17:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Detta citat är extremt talande:
"I dag 14.08
Det är henne man hittat. Vet inte om det skrivits om det än", skriver 46-åringen till en annan bekant."

Det bevisar med all önskevärd tydlighet att SD inte fick reda på det via några tidningar.

Exakt var hon hittades vet han eftersom det var han själv som såg till att hon ens låg där från början. Den sjuka jäveln.

Bara SD vet om han mördat LW eller ej enligt egen utsago. Vilket är helt självklart då han och mördaren är en och samma person. Han är även den enda mördaren.
I exakt alla andra scenarion skulle minst en person till veta om han är mördaren eller inte.

Mördarwierdots dumhet är gränslös och han borde hållit sin käft stängd från början om han hade varit det minsta begåvad med ens en gnutta logik.
I media eller inte.

Det är ju hans lilla hjärta som gett honom rapport.
Mardrömskvinnan.

Direkt efter förhör på stationen och ringde JS...
eller vänta nu... Hon passerade BP... diskuterade i bilen med sin far.... Nej fan, han hörde det ju via media?

Eller var det via en snut som SD sa till JO?
De har ju en del bekanta.

HD, JS och telefonlistor med klockslag och position vore oerhört intressant.
Citera
2021-04-12, 17:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tror sista dagen i rätten är 7 maj. TROR. Om mitt minne inte sviker. Och det kan också vara sista dagen SD sätter sin fot i frihet - om vi har lite tur :-)

Att han ljuger om tiden - det har jag fattat - men varför behövde han gå ut igen efter att hon skickat bilden. DET begriper jag inte.

Ja, det kan inte jag heller lista ut.
De använder ju ofta bilder som "koder".
Citera
2021-04-12, 17:46
Medlem
Citat:
Ja, verkligen. Borde vara lätt att följa med din lilla kodnyckel som visar att det stämmer. Det tillsammans med att han sitter på morgonen och söker på nyheterna, gör det extremt misstänkt ju.

Eftersom jag inte bara är opinionsbildare nu för tiden och
kampanjar för IT-forensikernas situation utan även privatspanare så har jag givetvis kollat nyhetsrapporteringen för den 14-15/5 2018 i jakt på någon nyhet som han möjligen klickade på i Facebook eller nån annanstans.

Den här nyheten fanns i olika tidningar 14-15/5 och ger ”Misstänkt” som första ord i det som kallas för Page Title alltså längst upp till vänster på webbsida.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0E7Bx6/mystiskt-fynd-vid-sjo--polisen-utreder-mord

Så här ser det ut i Chrome för mobilen när den nyheten är öppen:

https://www.bildtagg.se/bild/16unbnhm09orrp1pvchx69e9

När polisens IT-forensiker gör tidslinjen så kan viss data utelämnas.
Alltså bör det finnas mer info om det här när ”Misstä” dyker upp i webbläsaren.

Visste de inte innan så vet de nu hur de ska kolla det lite kors och tvärs men de verkar ha fullt upp med alla andra ”bevis” där i hovrätten.
Citera
2021-04-12, 17:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Man vet aldrig. Åklagarens sakframställan går ju bättre än förväntat. Enligt mig.
Citera
2021-04-12, 17:57
Medlem
Citat:
Nä inget jag såg.
Åklagarens sakframställan var inte helt avslutad, utan det verkade vara ca 30 minuter kvar där. Det hela avslutades md en geotimefilm som slutade typ vid tiden för mordet.

Så det borde komma i morgon då.

Gör de ingen stor sak av det där i sakframställan så kommer det ju repris av förhör med han IT-killen om One-mejl där.
Lite frustrerande men alla bevis som läggs fram angående datorhändelser är väldigt lätt för försvaret att ifrågasätta.
Det är därför jag efterlyst en riktigt grundlig undersökning. Annars faller det platt.

Just nu kan vi räkna bort dessa datorhändelser alls i bevisvärderingen. De får bygga det på det övriga de har.

Men de hoppar lite i kronologin så det blir säkert en blänkare om 05:23 imorgon. Åklagarna har ju investerat en del i det redan så bara köra på.
Citera
2021-04-12, 17:59
Medlem
Citat:

Han skulle ju mörda. Det begriper ju vem som helst efter den märkliga kvällen. Först bete sig mysko med att stämma träff med LW mitt i natten. Sen ringa dit polisen. Sen hem och kolla strumpor för att sen bestämma sig att nä nu fan går jag ut och slår ihjäl henne här i området så man får lite lugn och ro nån gång. Dölja otroheten osv. Den hon ville avslöja. Hindra henne från att paja USA-resan osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in