Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Han har ju angett en massa olika skäl under de här månaderna. Allt ifrån att han inte visste att han sålde, till att det röjdes mer än vad de kommit överens om. Vad är sant egentligen och vad beror det på att han kommer med så många olika versioner?
Är han frisk i huvudet, ljuger han. Varför ljuger han i så fall? Är han inte frisk i huvudet, varför har inte undersökningarna påvisat detta?
Jag tror han visste vad han gjorde när han sålde. Han var glad och nöjd och till och med var med vid röjningen många dagar efter underskriften.
Hur illa gick pensionatstanten åt honom när hon fick veta?
Och hur illa mådde Esb när han upptäckte hur arga alla blev när han sålde?
Hur mycket har det tjatats på honom sen dess?
Tänk er en hagelskur av kommentarer om vad han gjort och såg han verkligen, fattade han inte osv osv
Tänker själv på vad som skulle hända om jag sålde en fastighet jag äger och uppptäcka at de som ska ärva mig/riktat in sig på det helt plötsligt vänder sig emot mig,,sablars så obehagligt. Jag skulle kanske börja prata osammanhängande och snappa upp delar av meningar de säger till mig.
"de sa skriv här skriv här skriv här och månskensljuset av tända kandelabrar - jag vet inget alls, absolut inget alls. (mitt i augusti en eftermiddag)