2021-04-12, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det där med blod på t-shirt utan att minnas vilken t-shirt det är måste ju vara för att kunna snacka bort mordblod alla dar i veckan.

Han pratar tvätt och t-shirt och cykel fram och tillbaka.

Sen pratar han om att han somnade ifrån vattenspridaren vilket antagligen ska ”förklara” det faktum att han var ute mitt i natten och fixade med vattenslangen.

Osv osv.

Det finns typ två miljoner SMS mellan de här två. Halva fupen. Hon blödde varje gång. Det bör finnas åtminstone någon diskussion på det temat kan man tycka. Jag vet det finns mån om kladd men den räknas inte. Inte i proportion till ”problemet”.

Fram med hennes Google tidslinje så rätten får se vid vilka tillfällen hon var hos SD den våren och snickrade eller ”älskade” där i tvättstugan/källaren.

Sen kan jag förstå att åklagaren inte har med den då den kanske visar på flera besök men då borde ju försvaret velat ha med den för att stärka förklaringen främst blod på tvättmaskinen då.

Det är uppenbart att allt blodigt sex kommit till för att förklara när blod hittas hemma hos honom.

Lika uppenbart med cykelturerna (som försvann den dagen efter att han läst FUP och ingen sett till honom).

Lika med vattenslangen han använt för att spola av sig själv, cykel (dessutom det roliga sexet med cykeln). Inget fel på hans fantasi!

Själv så misstänker jag att LW inte var hemma hos SD speciellt många ggr under de sista månaderna av hennes liv, de verkar inte ha samma frenesi i sina träffar längre.
Citera
2021-04-12, 08:44
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den cache de letar efter är My real six string som HD ska ha loggat den 28 Feb (på BP).
5 mars meddelar nån att den är förstörd. LW lagar och flyttar den 10/3:
https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC7E4XE&title=my-real-six-string

Hon planerar att placera Home Soft Home på platsen istället, den var bokad men inte publicerad (vilket hon tänkt sig skulle ske i maj, det var ett par cacher till).

26 mars ber HD om skjuts till ett event och sen är paret BP och LH med henne till lgh, hon har nyss flyttat in.
Då initierar HD att de ska dit bakom planket.

BP:
"B och Hanna var vid ett träd som de trodde att cachen skulle finnas i. De tittade runt men såg den inte. De var på platsen en kort stund och hann knappt kolla efter den innan LH sa att hon sett att cachen förflyttats.
Hanna visste hur cachen såg ut och var den skulle finnas utifrån att hon tidigare hade loggat den.
Att de skulle ta cachen var med anledning av Hanna berättade att de fanns en cach i närområdet. Hanna sa inget annat om platsen och visste inte att cachen flyttats. Cachen hade flyttats då den blivit förstörd."

Hon tar som sagt upp detta med att ev avsatt spår på BP och nämner till TB att hon varit där.

HD avskyr LW så att till och med hennes cacher påverkar henne enligt JS:

" Även att exempelvis vara vid en cache som Lena lagt ut påverkade Hanna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne."

Ändå tycks hon ränna på både BP igen (vilket hon inte behöver, redan loggat) och även en wig 8 maj där hon skriver kryptiska meddelanden i ett gräl med SD, som bla krånglar om att inte åka till USA.

De cacher hon loggar är fr SDs konto i början av april, det var 17 st.
De hon inte varit med på öht och tagit tar LW bort loggen på. HD loggar igen osv.

Kort efter LW mördats så loggar hon helt osmakligt LWs cacher igen. (10 juni).

Ok, tack för informationen, då är HD:s ord om eventuellt avsatta spår på brottsplatsen förklarliga/logiska.
Citera
2021-04-12, 09:01
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är uppenbart att allt blodigt sex kommit till för att förklara när blod hittas hemma hos honom.

Lika uppenbart med cykelturerna (som försvann den dagen efter att han läst FUP och ingen sett till honom).

Lika med vattenslangen han använt för att spola av sig själv, cykel (dessutom det roliga sexet med cykeln). Inget fel på hans fantasi!

Själv så misstänker jag att LW inte var hemma hos SD speciellt många ggr under de sista månaderna av hennes liv, de verkar inte ha samma frenesi i sina träffar längre.

Han har verkligen snöat in på blod, sex och cyklar, lägger fram den ena ologiska förklaringen efter den andra. Det finns överhuvudtaget ingen logik eller rimlighet i någon av dessa utsagor.
Men är man ett mördarwierdo med bakvänd logik så kanske man tror att det låter rimligt i andras öron, bara SD vet.

Dessutom vet bara SD om han mördat LW eller ej enligt egen utsago. Vilket stämmer överens med att han och mördaren är en och samma person. Dessutom den enda mördaren.
I annat fall hade minst en annan person vetat om SD är mördaren eller inte.
Citera
2021-04-12, 09:07
Medlem
Den misstänkte kom till Örebro tingsrätt tillsammans med sina advokater. Strax innan mannen kom fram till tingsrätten satte han på sig sitt munskydd.
Han fick precis som vi andra gå igenom säkerhetskontrollen och fick sina saker genomsökta.
Citera
2021-04-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Den misstänkte kom till Örebro tingsrätt tillsammans med sina advokater. Strax innan mannen kom fram till tingsrätten satte han på sig sitt munskydd.
Han fick precis som vi andra gå igenom säkerhetskontrollen och fick sina saker genomsökta.

Det måste vara hans advokat som sagt åt honom att ha munskydd pga att han satt och fnissade förra gången.
Citera
2021-04-12, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3
Det måste vara hans advokat som sagt åt honom att ha munskydd pga att han satt och fnissade förra gången.
Tror det är eget val. Han vet att det uppmärksmmades stort förra gången. Nu tar han inte risken, eftersom det ligger honom i fatet..
Citera
2021-04-12, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är du på plats i domstolen?
Citera
2021-04-12, 10:09
Medlem
notknapparens avatar
Idag fortsätter rättegången med åklagarens sakframställan som ju inte blev klar i förra veckan enligt planen.

Från NA:

Åklagarna läser växelvis ur en chatt som Lena har med en vän. Det handlar om hur SD kräver radiotystnad.

"I dag 09.15
"Du ska lyda blint vid RT. Du ska lyda omedelbart", skriver 46-åringen till Wesström.
"

Flera av SDs hot läses upp, där hot om döden varvas med hot i mer förtäckta ordalag. De flesta har vi hört i tråden, men det här var nytt för mig:

"I dag 09.26
"Försvinn ur mitt liv för alltid. Sätt dig i bilen och maxa in i en bergvägg", skriver 46-åringen till Wesström."

Åklagarna fortsätter sedan med ett av de brev som Lena skrev till HD men aldrig skickade, där hon skriver att HD ALDRIG kan lita på SD. Att han har svikit både HD och Lena.

Nu är man inne på hur SD och Lena brukade bestämma träff och en del av en film visas där SD visar att han är på väg till Lena.

Åklagarna fortsätter med chattar där det diskuteras om hur SD planerat att mörda sina anhöriga.

https://www.na.se/artikel/9-00-hjarstamordet-i-hovratten-na-pa-plats-dag-4-rapport-fran-domstolen
---------------------------------------------------------------------------------

Om jag ska själv tänka ut vilken tankebana åklagarna har här, så handlar det om dels SDs kontrollerande beteende (där RT och hur strikt det användes, liksom hur de ska träffas) och att han inte är främmande för att vare sig tänka ut planer för att döda sin familj eller att hota/önska någon döden.

Jag hoppas att deras linje är tydlig och klar här.
Senast redigerad av notknapparen 2021-04-12 kl. 10:16.
Citera
2021-04-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Idag fortsätter rättegången med åklagarens sakframställan som ju inte blev klar i förra veckan enligt planen.

Från NA:

Åklagarna läser växelvis ur en chatt som Lena har med en vän. Det handlar om hur SD kräver radiotystnad.

"I dag 09.15
"Du ska lyda blint vid RT. Du ska lyda omedelbart", skriver 46-åringen till Wesström.
"

Flera av SDs hot läses upp, där hot om döden varvas med hot i mer förtäckta ordalag. De flesta har vi hört i tråden, men det här var nytt för mig:

"I dag 09.26
"Försvinn ur mitt liv för alltid. Sätt dig i bilen och maxa in i en bergvägg", skriver 46-åringen till Wesström."

Åklagarna fortsätter sedan med ett av de brev som Lena skrev till HD men aldrig skickade, där hon skriver att HD ALDRIG kan lita på SD. Att han har svikit både HD och Lena.

Nu är man inne på hur SD och Lena brukade bestämma träff och en del av en film visas där SD visar att han är på väg till Lena.

Åklagarna fortsätter med chattar där det diskuteras om hur SD planerat att mörda sina anhöriga.

https://www.na.se/artikel/9-00-hjarstamordet-i-hovratten-na-pa-plats-dag-4-rapport-fran-domstolen
---------------------------------------------------------------------------------

Om jag ska själv tänka ut vilken tankebana åklagarna har här, så handlar det om dels SDs kontrollerande beteende (där RT och hur strikt det användes, liksom hur de ska träffas) och att han inte är främmande för att vare sig tänka ut planer för att döda sin familj eller att hota/önska någon döden.

Jag hoppas att deras linje är tydlig och klar här.

Så bra att Du kom in här, så mycket bättre på att skriva än vad jag är!
Knåpade ihop lite ifall Du inte skulle komma in...

- Du ska lyda blint vid RT. Du ska lyda omedelbart

- Du visste att tiden var räknad. Du väljer vad du pratar om.

- Farlig när någon hotar mig

- För mig skulle du gärna få dö, exakt är du visar din rätta sida. Du har alltid, därför vill jag se dig död.

- Hotar ingen. Men den som skadar mig ångrar sig.

- Förvinn ur mitt liv för alltid. Sätt dig i bilen och mata in i en bergvägg

Det var jag fick ihop från NA:s rapportering. SD sitter mest och tittar ner i sin dator.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-12 kl. 10:32.
Citera
2021-04-12, 10:31
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Åklagaren går igenom hur förhållandet mellan 46-åringen och hans exhustru var efter att otrohetsaffären avslöjades.

Stefan Hazianastasiou rapporterar väldigt bra!

I dag 10.16
Citat:

I meddelandena diskuterar 46-åringen och exhustrun praktiska saker kring separationen och andra vardagliga saker.

"Nattis", skriver 46-åringen.

"Nattis, min fina", svarar exhustrun.

Hon är SÅ inblandad i detta!

Det är och förblir min övertygelse att både polisen och åklagarna tror det med. Det är därför som rubriceringen på åtalet aldrig ändrats. De kommer att komma efter HD snabbare än SD kan säga "K-U-M-L-A".

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-du-kan-aldrig-lita-pa-honom-han-har-svikit-oss-bada-rapport-fran-d omstolen

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Kärleken blommar:

https://imgur.com/3BBgxpF

OBS! ALLA hot eller allmänt vidriga PM anmäls!
Citera
2021-04-12, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Åklagaren går igenom hur förhållandet mellan 46-åringen och hans exhustru var efter att otrohetsaffären avslöjades.

Stefan Hazianastasiou rapporterar väldigt bra!

I dag 10.16

Hon är SÅ inblandad i detta!

Det är och förblir min övertygelse att både polisen och åklagarna tror det med. Det är därför som rubriceringen på åtalet aldrig ändrats. De kommer att komma efter HD snabbare än SD kan säga "K-U-M-L-A".

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-du-kan-aldrig-lita-pa-honom-han-har-svikit-oss-bada-rapport-fran-d omstolen

Kärleken blommar:

Visst är det så, de får lägga en burk i närheten av Hinseberg för HD.
Citera
2021-04-12, 10:46
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Visst är det så, de får lägga en burk i närheten av Hinseberg för HD.

Exakt!

Trevligt att se dig i tråden igen, Luxors!

Från NA nu:

Citat:
Flera konflikter mellan 46-åringen och exhustrun framkommer i chattarna som åklagarna läser upp.

"Jag skiter i USA. Jag åker antagligen själv istället", skriver 46-åringen till exhustrun.

..skriver SH. Han meddelar också att det finns platser kvar i rätten idag. Om någon nära är hågad att gå dit.

Kärleken blommar:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in