2021-05-21, 16:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Att SD är storskurken och roten till det (mesta) onda är tämligen givet.
Att SD i huvudsak har spotlight på sig råder ingen tvekan iom väckt åtal.
Han är nästan inte ens intressant som misstänkt för mord med det mångåriga triangeldramat i bagaget och stört beteende ur ett juridiskt perspektiv - och med det menas att det pekar med full hand mot honom.
Citat:
HD är för mej den största gåtan i hela soppan. Det beror nog inte så mycket på henne som på mej. Vissa har sin bild klar och tydlig, svart eller vitt, och för mej överväger bilden av HD som långt ifrån oskyldig. Dock kan jag inte bortse från hur jäkligt hon måste ha haft det i sitt mående. Det kan ändå inte ursäkta delar av hennes beteende och agerande.

Till dels är det så att man får tänka vad man vill, men när man säger de tankarna högt till andra (om tredje person till exempel) då går man över en gräns.
. Personligen har jag bilden klar angående henne också. Falsk, lömsk och full kapacitet att förvränga tillvaron och sanningen alldeles på egen hand. Väldigt kraftfull i vissa lägen, fragil i andra. Hennes egocentrering och känslokyla är obehaglig.
Varav jag misstror henne till fullo, frågan är dock grad av inblandning.
Citat:
HD har, enligt mitt sätt att se, haft gyllene tillfällen i samband med separationen och hela den efterföljande tiden, att lämna SD, på riktigt. Jag tror dock att hon vill vara med honom, och det är inte ”för barnens skull”,
Barnen åberopar hon i tid och otid.
SDs ska inte sälja huset, att hon initierar storstäd, att hon raderat i mobilen, att hon sovit med dem på mordnatten etc.
Allt HD gör är för barnens skull, procentuellt undrar jag hur mycket tid de spenderar hos morföräldrarna (vilket nog är bra för dem även om de strutsar, går på äggskal och gillar SD).

Det jag finner intressant i sig är att HD kan både sätta strikta regelverk, kräva full insyn i hans mobil och konton. Hätsk som satan när hon allierar sig med JG.
Hon är emotionell men samtidigt chefig säger SD. Jag är beredd hålla med honom på den punkten. Rena roller coastern.

Hon bedra honom, tar ut skilsmässa, flyttar och ränner med JS överallt och ligger på hotell. Hon ljuger som en häst travar för SD vilket han väl borde vara varse om vid det här laget via allt snusk på viber.

Att hon inte är ihjälslagen för länge sen?
På nåt paradoxalt sätt verkar han hålla henne högt ur ett perspektiv bortom sin macho och egocentrerade attityd. En dubbel bild växer fram i FUP.

Hon håller sen på med nån sorts självutvecklande terapi med SD efter mordet som han tackar så fint för och suktar efter henne ang den tomma sänghalvan.

På tal om ditt citat om sex så väntar han på att pärleporten ska öppna sig igen genom åren och är sen gravt bekymrad med sitt Rt eftersom han inte kan hålla fingrarna i styr.
HD igen i centrum.
Senast redigerad av develi 2021-05-21 kl. 16:08.
Citera
2021-05-21, 16:31
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det beror på vilken dag jag har 😁 Men i grova drag stämmer det.

Samtidigt kan man inte ursäkta alla hennes underligheter med närheten till SD. Hon måste, som alla andra, göra sina egna val. Hon väljer, som jag uppfattar det, att ha ett enormt fokus på sej själv, och hon väljer att vara totalt kallsinnig gentemot LW:s öde. Det hemska och värsta när LW är försvunnen är inte vad som hänt henne, inte ens vad SD har för roll i det, utan det är om HD ska kunna åka till USA.

Så uppfattar jag det.

Kan inte bara GM snart erkänna så att LW:s anhöriga - och vi i tråden - kan få ett avslut!

Jag tror inte att HD är inblandad i mordet på LW öht. Främst mot bakgrund av hennes första polisförhör.

JG är den mest troliga kandidaten om en medgärningsperson eller person med någon typ av inblandning öht skulle varit aktuellt.

Men jag står fast vid att SD har planerat och utfört mordet helt på egen hand.
Citera
2021-05-21, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att SD i huvudsak har spotlight på sig råder ingen tvekan iom väckt åtal.
Han är nästan inte ens intressant som misstänkt för mord med det mångåriga triangeldramat i bagaget och stört beteende ur ett juridiskt perspektiv - och med det menas att det pekar med full hand mot honom.
. Personligen har jag bilden klar angående henne också. Falsk, lömsk och full kapacitet att förvränga tillvaron och sanningen alldeles på egen hand. Väldigt kraftfull i vissa lägen, fragil i andra. Hennes egocentrering och känslokyla är obehaglig.
Varav jag misstror henne till fullo, frågan är dock grad av inblandning.
Barnen åberopar hon i tid och otid.
SDs ska inte sälja huset, att hon initierar storstäd, att hon raderat i mobilen, att hon sovit med dem på mordnatten etc.
Allt HD gör är för barnens skull, procentuellt undrar jag hur mycket tid de spenderar hos morföräldrarna (vilket nog är bra för dem även om de strutsar, går på äggskal och gillar SD).

Det jag finner intressant i sig är att HD kan både sätta strikta regelverk, kräva full insyn i hans mobil och konton. Hätsk som satan när hon allierar sig med JG.
Hon är emotionell men samtidigt chefig säger SD. Jag är beredd hålla med honom på den punkten. Rena roller coastern.

Hon bedra honom, tar ut skilsmässa, flyttar och ränner med JS överallt och ligger på hotell. Hon ljuger som en häst travar för SD vilket han väl borde vara varse om vid det här laget via allt snusk på viber.

Att hon inte är ihjälslagen för länge sen?
På nåt paradoxalt sätt verkar han hålla henne högt ur ett perspektiv bortom sin macho och egocentrerade attityd. En dubbel bild växer fram i FUP.

Hon håller sen på med nån sorts självutvecklande terapi med SD efter mordet som han tackar så fint för och suktar efter henne ang den tomma sänghalvan.

På tal om ditt citat om sex så väntar han på att pärleporten ska öppna sig igen genom åren och är sen gravt bekymrad med sitt Rt eftersom han inte kan hålla fingrarna i styr.
HD igen i centrum.
Tycker du fångar HD’s persona rätt bra i detta inlägg, en kvinna som absolut inte är trovärdig och som mycket väl kan vara (mer) inblandad i mordet på ett eller annat sätt. Personligheten där är inte vacker.

”Hoppas hon är död” Sagt av HD tidigt på morgonen då LW är försvunnen. Vilken normal kvinna säger något sådant om en trebarnsmor!? Trots triangeldramat
Citera
2021-05-21, 17:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
1. Jag har inte öht diskuterat SDs roll.
Han är uppenbart kapabel att mörda om han googlar på oskyldiga försvarslösa barn och relaterat till Lena.

Hennes roll har jag dock inte samma syn på.
Har du sen lust att fokusera på SDs roll - inte mig emot.

Jag framhäver HD i det hela - varav hade varit tacknämnligt om hennes roll framträtt i förhållandet till;
ATT det är i hennes förhör som ordvalet familj framkommer, ATT det är hon som tar en dåres försvarstal just då till skillnad på fokus i TR.
Hennse jämförelse med anhöriga i vården är extremt sjukt.

2. Att jag skriver om aktiv dödshjälp är utifrån HD.
- För ATT det är hon som är allvarligt deprimerad.
- För ATT det är hon som säger att hon vill dö.
- För ATT det framkommer via henne att det är långt framskrider enligt suicidalstegen att hon redan är fix och färdig med hur det ska ske (aka planering)
- För ATT hon erkänner i TR att hon bett SD ta livet av henne:

"Åk: Men det fanns tankar från bådas sidor?
H: Ja. "

Vid sk mayor depression. Med en person som till och med kompartmentaliserar som "frisk" om snudd på allt - så tar jag inte för troligt att hon avbröt.
För att detta snack är samma störda beteende som vid pseudoaltruism men då har iaf vederbörande en förlorad verklighetsuppfattning som orsak.
Det gör mig snarare mer bekymrad över hur instabil hon förefaller och praise the lord att hon står på behandling.
Om hon nu inte är allvarligt inblandad i aktuellt mord då hon önskar LW död, för då är det lika illa ändå.

Jag blir lite lätt förvirrad av dina diskussioner, får jag lov att erkänna.

Tar dock fasta på det här som du skriver:

"[...]- För ATT hon erkänner i TR att hon bett SD ta livet av henne:

H: Ja.
"

Jag kan inte riktigt se exakt hur du får det till att det är HD som ber SD att ta livet av henne utifrån den meningen; att det fanns tankar från båda sidor?

Att vara deprimerad och önska sig döden, behöver ingalunda betyda att det är HD som står för planeringen som du skriver.

För mig är det alltför lösa boliner att dra den slutsatsen som du gör.

Min tro är ännu att det är SDs plan, något som han erbjuder den djupt deprimerade HD som inte orkar leva längre. Något som HD i den situationen kanske ser som en utväg?

Sedan funderar jag på hur du menar att det ska gå till om inte SD r involverad?

Om du har något mer substansiellt som bevisar att det är HD som står för planeringen av att ta livet av det kolikdrabbae barnet och resten av familjen, då kan jag ändra mig.

Det handlar om hur vi tolkar saken, och jag tolkar den helt annorlunda än du.
Citera
2021-05-21, 17:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jag har hittat en ~pärleport~ som måste undersökas.. det är där det händer det där alldeles speciella.
Epicentrum av Sex, Piss värt men man kan slå ihjäl en människa för det.
Det beror lite på hur speciell man är och hur goda lögner man kan behålla.
När allt kommer omkring, vad är en människa värd i jämförelse med akrobatisk-sex
Sistnämnda är av intresse i natura. Från grottor till höga berg.

Själv kollar jag lite på HDs tankar kring resor.
Du vet... sånt där hot stuff i triangeldrama ang mannens falska löften.
Drömkvinnan kanske har annan drömresa i sikte. På sikt.

HD i förhör om blodiga akrobatsexet:

FL2: Resor ... ?
MT: Resor, sex och deras gemensamma framtid. Och hur det hade varit genom tiden,
nää hon kanske inte prata framtid, nej jag vet inte. Det, det, åh nu blev jag svamlig, det kanske var, nej den ... nej hon prata om framtid nej, resorna minn ... resor, resor och sexliv och att det hade varit av och till, det är det som är starkast och det jag kommer ihåg
FL2: Vad var det för resor hon pratade om då?
MT: Kilimanjaro"

20 april 2018

HD: Såg du nya GCresan till Kilomanjaro? 39.000
JO: Ska du resa?
HD: Nej verkligen inte
JO: men det är bra att åka på dem dyra resorna .. så knatos och vwbus får åka gratis ..
HD: Eller hur
HD: Skulle gärna åka dit men inte med storgrupp.
JO: Ja det var riktigt kul att komma iväg"
Senast redigerad av develi 2021-05-21 kl. 17:35.
Citera
2021-05-21, 17:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tycker du fångar HD’s persona rätt bra i detta inlägg, en kvinna som absolut inte är trovärdig och som mycket väl kan vara (mer) inblandad i mordet på ett eller annat sätt. Personligheten där är inte vacker.

”Hoppas hon är död” Sagt av HD tidigt på morgonen då LW är försvunnen. Vilken normal kvinna säger något sådant om en trebarnsmor!? Trots triangeldramat
Ja, hon verkar ha en konstig inställning, inte bara som kvinna utan även till sin profession - om det så gäller jämförelser med sörjande anhöriga och mord på familjen eller att stå i en sjukhuskorridor och ge uttryck för nåt så vidrigt.
Citera
2021-05-21, 17:55
Medlem
Citat:
Kan även nämna i sammanhanget att TB nämner att han ringde henne då HD var deprimerad och ur funktion. De hade tät kontakt sen 2006:
"De har genom åren umgåtts familjevis, framförallt när barnen var små, då träffades de flera gånger i veckan."

"Stefan har ibland vänt sig till T angående Hanna när hon var sjuk. Hanna var sjukskriven i många år på grund av depression."

"T och Stefan har haft kontakt i perioder, exempelvis när Hanna var sjuk och hon var som sämst.
Stefan var då orolig för att hon skulle göra sig själv illa och då har han och T haft kontakt på grund av sådana saker och sedan kan det ha varit gällande praktiska frågor för Stefan kan ju lite om allt. De har haft intensiv kontakt i perioder och sedan har de inte hörts på flera veckor eller månader. Att Stefan hör av sig så här till T är inget konstigt." Ab 150

Sprang på den andra uppgiften i samma Ab. Det är kvinnan som är med och ordnar Geotouren, den som HD förbjöd att ens nämna LWs namn för hon var så "förbannad"; hon "såg rött" när hon såg LW.
Hon lär väl även ha pratat med HD själv iom de restriktionerna:

"Hanna mådde väldigt, väldigt dåligt, för tio år sedan fick hon en psykos när barnen var små och det varade under en lång period, hon var sjukskriven heltid i 7-8 år. Hon kunde inte ta hand om barnen, Stefan tog med bilnyckeln när han åkte och jobbade för han var rädd att hon skulle gasa ihjäl sig. Hon kunde stå på ett ställe när Stefan åkte på morgonen och stod kvar på samma ställe när han kom hem på kvällen. Hon åt mediciner som inte fungerade för hon fortsatte och må dåligt."

Hur försörjde sig HD? Runt 2010 kunde man inte vara sjukskriven hur länge som helst. Man blev utförsäkrad utan patdon, såvitt jag kommer ihåg.
Citera
2021-05-21, 18:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag blir lite lätt förvirrad av dina diskussioner, får jag lov att erkänna.

Tar dock fasta på det här som du skriver:

"[...]- För ATT hon erkänner i TR att hon bett SD ta livet av henne:

H: Ja.
"

Jag kan inte riktigt se exakt hur du får det till att det är HD som ber SD att ta livet av henne utifrån den meningen; att det fanns tankar från båda sidor?

Att vara deprimerad och önska sig döden, behöver ingalunda betyda att det är HD som står för planeringen som du skriver.

För mig är det alltför lösa boliner att dra den slutsatsen som du gör.

Min tro är ännu att det är SDs plan, något som han erbjuder den djupt deprimerade HD som inte orkar leva längre. Något som HD i den situationen kanske ser som en utväg?

Sedan funderar jag på hur du menar att det ska gå till om inte SD r involverad?

Om du har något mer substansiellt som bevisar att det är HD som står för planeringen av att ta livet av det kolikdrabbae barnet och resten av familjen, då kan jag ändra mig.

Det handlar om hur vi tolkar saken, och jag tolkar den helt annorlunda än du.
Om SD inte är involverad?

▪️Han lär vara involverad om hon vill dö och han dödar henne på hennes önskan.
Kalla det mord eller aktiv dödshjälp, what ever.

▪️Vad det beträffar planer så har hon tillkännagett att hon hade sin exit klar.

▪️Det är hon som är sucidal och hade tankar på att utrota familjen. Vilket barn hon tänkt sig har jag ingen susning om men jag vet att de ingår i begreppet familj.

(..)
FL2: Och då var planen att ta med sig barnen också? Ska jag förstå det så?
HD: Eem ... ibland, för då skulle det vara hela famiijen
(..)

Fhl återkopplar direkt till HD likt jag gör iom citat innan. Det är hon som mår dåligt och kan tänka sig det hela, uppenbart en tanke hon bollar med:

FL1: Det här är ju allvarliga saker. .. om man, kä ... mår man så dåligt ... så att man till och med tänker att hela familjen ska förintas, och det är väl så man får tolka det då om du säger att det är hela familjen, inte bara du."

Du har din åsikt om HD och jag har min och jag finner det hon säger väldigt oroväckande och ämnar inte bortse hennes del i frågan eftersom hon då var gravt sucidal, och sen kör väldigt udda jämförelser år 2018.

Om du tycker jag skriver på lösa bolinder, fine för min del.
Senast redigerad av develi 2021-05-21 kl. 18:09.
Citera
2021-05-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag tror inte att HD är inblandad i mordet på LW öht. Främst mot bakgrund av hennes första polisförhör.

JG är den mest troliga kandidaten om en medgärningsperson eller person med någon typ av inblandning öht skulle varit aktuellt.

Men jag står fast vid att SD har planerat och utfört mordet helt på egen hand.

Håller med om enmansuppfattningen. Vågar ändå påstå att både JG och HD har indirekt inblandning med tanke på att båda, på sätt och vis, hetsat mot LW och gett SD vatten på sin kvarn. Fruktansvärt skitig historia det här!
Citera
2021-05-21, 18:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Hur försörjde sig HD? Runt 2010 kunde man inte vara sjukskriven hur länge som helst. Man blev utförsäkrad utan patdon, såvitt jag kommer ihåg.
I hennes fall verkar det så, sen arbetsträning innan hon är tillbaka på banan helt i förhållande till egen tjänst på stroke. Minns inte när, men det var nyöppnad avd sen några år. Dess innan arbetade hon 20 år inom neuropsykiatrin sa väninnan och kollegan CH.
Citera
2021-05-21, 18:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om SD inte är involverad?

▪️Han lär vara involverad om hon vill dö och han dödar henne på hennes önskan.
Kalla det mord eller aktiv dödshjälp, what ever.

▪️Vad det beträffar planer så har hon tillkännagett att hon hade sin exit klar.

▪️Det är hon som är sucidal och hade tankar på att utrota familjen. Vilket barn hon tänkt sig har jag ingen susning om men jag vet att de ingår i begreppet familj.

(..)
FL2: Och då var planen att ta med sig barnen också? Ska jag förstå det så?
HD: Eem ... ibland, för då skulle det vara hela famiijen
(..)

Fhl återkopplar direkt till HD likt jag gör iom citat innan. Det är hon som mår dåligt och kan tänka sig det hela, uppenbart en tanke hon bollar med:

FL1: Det här är ju allvarliga saker. .. om man, kä ... mår man så dåligt ... så att man till och med tänker att hela familjen ska förintas, och det är väl så man får tolka det då om du säger att det är hela familjen, inte bara du."

Du har din åsikt om HD och jag har min och jag finner det hon säger väldigt oroväckande och ämnar inte bortse hennes del i frågan eftersom hon då var gravt sucidal, och sen kör väldigt udda jämförelser år 2018.

Om du tycker jag skriver på lösa bolinder, fine för min del.

Ja, det att du menar att det är HD som står för planeringen vad gäller att ta livet av barnet, och planeringen att ta livet av familjen.

Nu blandar jag inte in övriga saker om hur hon ställer sig till det hon konfronteras med.
Citera
2021-05-21, 18:33
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
I hennes fall verkar det så, sen arbetsträning innan hon är tillbaka på banan helt i förhållande till egen tjänst på stroke. Minns inte när, men det var nyöppnad avd sen några år. Dess innan arbetade hon 20 år inom neuropsykiatrin sa väninnan och kollegan CH.
Detta är på RSÖ tiden eller när var det här ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in