Citat:
Att SD i huvudsak har spotlight på sig råder ingen tvekan iom väckt åtal. Han är nästan inte ens intressant som misstänkt för mord med det mångåriga triangeldramat i bagaget och stört beteende ur ett juridiskt perspektiv - och med det menas att det pekar med full hand mot honom.
Citat:
. Personligen har jag bilden klar angående henne också. Falsk, lömsk och full kapacitet att förvränga tillvaron och sanningen alldeles på egen hand. Väldigt kraftfull i vissa lägen, fragil i andra. Hennes egocentrering och känslokyla är obehaglig.
HD är för mej den största gåtan i hela soppan. Det beror nog inte så mycket på henne som på mej. Vissa har sin bild klar och tydlig, svart eller vitt, och för mej överväger bilden av HD som långt ifrån oskyldig. Dock kan jag inte bortse från hur jäkligt hon måste ha haft det i sitt mående. Det kan ändå inte ursäkta delar av hennes beteende och agerande.
Till dels är det så att man får tänka vad man vill, men när man säger de tankarna högt till andra (om tredje person till exempel) då går man över en gräns.
Till dels är det så att man får tänka vad man vill, men när man säger de tankarna högt till andra (om tredje person till exempel) då går man över en gräns.
Varav jag misstror henne till fullo, frågan är dock grad av inblandning.
Citat:
Barnen åberopar hon i tid och otid.
HD har, enligt mitt sätt att se, haft gyllene tillfällen i samband med separationen och hela den efterföljande tiden, att lämna SD, på riktigt. Jag tror dock att hon vill vara med honom, och det är inte ”för barnens skull”,
SDs ska inte sälja huset, att hon initierar storstäd, att hon raderat i mobilen, att hon sovit med dem på mordnatten etc.
Allt HD gör är för barnens skull, procentuellt undrar jag hur mycket tid de spenderar hos morföräldrarna (vilket nog är bra för dem även om de strutsar, går på äggskal och gillar SD).
Det jag finner intressant i sig är att HD kan både sätta strikta regelverk, kräva full insyn i hans mobil och konton. Hätsk som satan när hon allierar sig med JG.
Hon är emotionell men samtidigt chefig säger SD. Jag är beredd hålla med honom på den punkten. Rena roller coastern.
Hon bedra honom, tar ut skilsmässa, flyttar och ränner med JS överallt och ligger på hotell. Hon ljuger som en häst travar för SD vilket han väl borde vara varse om vid det här laget via allt snusk på viber.
Att hon inte är ihjälslagen för länge sen?
På nåt paradoxalt sätt verkar han hålla henne högt ur ett perspektiv bortom sin macho och egocentrerade attityd. En dubbel bild växer fram i FUP.
Hon håller sen på med nån sorts självutvecklande terapi med SD efter mordet som han tackar så fint för och suktar efter henne ang den tomma sänghalvan.
På tal om ditt citat om sex så väntar han på att pärleporten ska öppna sig igen genom åren och är sen gravt bekymrad med sitt Rt eftersom han inte kan hålla fingrarna i styr.
HD igen i centrum.
Senast redigerad av develi 2021-05-21 kl. 16:08.
Senast redigerad av develi 2021-05-21 kl. 16:08.