2021-04-12, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De kanske tror att de iom Lenas död nu har hela livet framför sig med den livsviktiga geocashingen.

Men är de inte helt urblåsta i skallen (som jag inte tror att de är, de är fanatiker) så bör de snart inse att de just har äntrat Highway To Hell.

HD har fått sin revansch på LW, kosta vad det kosta vill!

Hon fick tillbaka sina 17 loggar (möjligt efter LW:s död).

Hon fick tillbaka sin fd make (iaf sätter inte LW käppar i hjulet för det längre).
En ljugande, otrogen, en "man" som inte är intresserad av att ta ansvar för sina barn.

Fy tusan, är det vad hon drömde/drömmer om? Eller kommer hon bli glad om han blir inlåst på lång tid?

Efter att HD/JG/SOA/BA läst FUP, hur f.n kan de umgås med denne "man"? Mördare eller ej!
Citera
2021-04-12, 07:36
Medlem
FTF igår av SD och kumpanen.

”Söndagen har spenderats med lugnt hemmafix och långpromenad ihop med avkommorna, så när det på eftermiddagen plingar ut en swindianiaburk samtidigt som systerhax slutar i gruvan passar det bra att dra ut på lite "hjärnskrynklarburkande" för att få igång helghjärnan till veckan. Det har gått någon halvtimme från släpp när vi rullar iväg mot Brickebacken men upptäcker efter några km var burken verkligen finns och gör en handbromsvändning. På plats finns ingen bil med avvikande parkering så söket blir lugnt. Hittar steg ett, filosoferar på stenarna en stund, men först när vi viftat med trollspöet slår blixten ned och koden är hemma. I vanlig ordning ett knäppt och ovanligt hantverk och man blir glad! Som sagt, troligen stans knäppaste CO [;D]. Stort tack för cachen!”

https://www.geocaching.com/geocache/GC98ZME_gnagarhola-en-multi-for-recitera-pi-bror-kaj

Sen är han tvungen att skryta lite vid nästa burk:

”Efter FTF passerade vi nästan intill denna burk. Tydligen hade inte jag löst den än, men det visade sig vara inom mitt matematiska kunnande, så nu några timamr senare har även jag knäckt den. Tack för en trevlig liten utmaning och burk!”
Citera
2021-04-12, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En teckning med skadorna ritade och förklarade vore naturligtvis bättre. För vem tusan vill se Lenas mosade huvud och ansikte på riktiga bilder?
Eller så kan man väl rita en en egen figur (fram- och baksida) kolla i obduktionsprotokollet och placera ut skadorna på teckningen? Det räcker mer än väl...

Rent krasst skulle man inte se mycket av enskilda skador genom att se en bild av ett ansikte som misshandlats på det sättet.
Särskilt inte ett foto taget nästan fem dygn efter personen misshandlats till döds.

Obduktionsbilder brukar det vara sekretess på och tack och lov för det.

Vet en rättegång där domstolen efteråt erbjöd rätten samtalsstöd hos psykolog efter visning av grafiska bilder på mordoffer (händer nog inte ofta dock, har bara hört om ett fall).
Citera
2021-04-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

”Söndagen har spenderats med lugnt hemmafix och långpromenad ihop med avkommorna, så när det på eftermiddagen plingar ut en swindianiaburk samtidigt som systerhax slutar i gruvan passar det bra att dra ut på lite "hjärnskrynklarburkande" för att få igång helghjärnan till veckan. Det har gått någon halvtimme från släpp när vi rullar iväg mot Brickebacken men upptäcker efter några km var burken verkligen finns och gör en handbromsvändning. På plats finns ingen bil med avvikande parkering så söket blir lugnt. Hittar steg ett, filosoferar på stenarna en stund, men först när vi viftat med trollspöet slår blixten ned och koden är hemma. I vanlig ordning ett knäppt och ovanligt hantverk och man blir glad! Som sagt, troligen stans knäppaste CO [;D]. Stort tack för cachen!”

https://www.geocaching.com/geocache/GC98ZME_gnagarhola-en-multi-for-recitera-pi-bror-kaj

”Efter FTF passerade vi nästan intill denna burk. Tydligen hade inte jag löst den än, men det visade sig vara inom mitt matematiska kunnande, så nu några timamr senare har även jag knäckt den. Tack för en trevlig liten utmaning och burk!”

Han är ju inte klok...
Citera
2021-04-12, 07:44
Medlem
Citat:
Ja tröjan är identifierad vad jag vet. Åt det sportiga hållet. Nån blå SOC från Intersport. Syntetmaterial.

En tanke är att han använt denna blå tröja på Gustavsvik och slängt den i tvätten sen ihop med lite ”random” plagg som PS uttrycker det i förhöret.

Han har antagligen bytt om till annan t-shirt än den blå vid ”Viken”.

Så han har nog en annan t-shirt/tröja på sig under hemfärd via JG och sen när han smyger till LW?

Den är nog destruerad eller gömd.

Även om han bombat kläder och skor med ”aktivt syre”/Vanish/spatabletter i omgångar i tvättmaskinen så är det vansinne att tro att det ska vara en hundraprocentig lösning.

Då kommer frågan, har de använt Luminol på hans kläder?
Då menar jag inte att identifiera de små fläckarna blod som hittades på byxorna utan på ”alla” relevanta plagg för att se om de ger såna här markeringar med Luminol:

https://www.bildtagg.se/bild/ypeqp7tcf8367unjet85mee1

Så här kan ett par trekvartsbyxor se ut otvättade med efter Luminolundersökning:

https://www.bildtagg.se/bild/jkuss190nbe30kzppi4mvt0d

Den 11:e var "blodbadet" på kontoret. (Alltså inte samma dag som hans cykeltur till JG).

Om han cyklade hem före bad på Gustavsvik kommer jag inte ihåg riktigt men har för mig att i något förhör fick han frågan, typ, om han cyklat hem med denna blodiga krage.

Funderar på om han skickat med en klädpåse (ev skor) med svärföräldrarna när de var hemma hos honom efter andra förhöret. Kanske sagt att det behöver tvättas. Redan då förstod han nog att åka hem till sig inte var någon bra ide... (även om de fått vara kvar i USA sina tänkta veckor).
Citera
2021-04-12, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kanske är sådant här som gör att SD "hatar ÅH".
Hon vet ju orsaken till att han blev förbannad.

AktB:150 sid:322.

Jerry uppfattar Stefan som rolig, intelligent, har kunskaper om mycket, ställer upp i vått o
torrt, hjälpsam, . Jerry vill tillägga att han aldrig sett Stefan arg förutom för 14 dgr sedan. Då
blev Stefan arg på Jerry. Jerrys hund sprang lös o jagade kaninen, Stefan blev då jättearg o
skällde ut Jerry. Stefan var väldigt saklig när han skällde på Jerry. Stefan visar inga känslor
förutom att vara glad o i vissa lägen är han oempatisk. Stefan har även sagt att han ej sörjt
Lena för allt är så mycket, han hinner ej. Stefan är manipulativ, sarkastisk, pratar i gåtor .

Vad jag kommer ihåg från sms-kontakt mellan SD/JG så retade SD upp sig på att hunden skällde (kommer inte ihåg att SD nämnde "jagade kaninen").

Eftersom granne känner igen skall från JG:s hund var det knappast första ggn den skällde hemma hos SD. Frågan är varför han blev så arg och skällde ut sin bästis denna gång.

JG:s tyckande om SD (som du visar ovan): oempatisk, manipulativ, sarkastisk, pratar i gåtor... hur kan han (likt HD) fortsätta sitt umgänge med denne "man"?
Citera
2021-04-12, 08:00
Medlem
Citat:

Undrar om han har ansiktsmask på sig?

Vad menar han med "systerhax slutar i gruvan"? Jobbar hon och är det USÖ han syftar på?
Citera
2021-04-12, 08:02
Medlem
Citat:

Det är på riktigt ett stört beteende.
Ett missbruk, blir illamående av de glättiga hallesnoppanimej utkrystade superduper vi är bäst i världen loggar
Just nu rättar han väl till munskyddet, redo för att avklara "lite måsten"
Citera
2021-04-12, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Rent krasst skulle man inte se mycket av enskilda skador genom att se en bild av ett ansikte som misshandlats på det sättet.
Särskilt inte ett foto taget nästan fem dygn efter personen misshandlats till döds.

Obduktionsbilder brukar det vara sekretess på och tack och lov för det.

Vet en rättegång där domstolen efteråt erbjöd rätten samtalsstöd hos psykolog efter visning av grafiska bilder på mordoffer (händer nog inte ofta dock, har bara hört om ett fall).
Oj, vilket fall var det?
Citera
2021-04-12, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Den 11:e var "blodbadet" på kontoret. (Alltså inte samma dag som hans cykeltur till JG).

Om han cyklade hem före bad på Gustavsvik kommer jag inte ihåg riktigt men har för mig att i något förhör fick han frågan, typ, om han cyklat hem med denna blodiga krage.

Funderar på om han skickat med en klädpåse (ev skor) med svärföräldrarna när de var hemma hos honom efter andra förhöret. Kanske sagt att det behöver tvättas. Redan då förstod han nog att åka hem till sig inte var någon bra ide... (även om de fått vara kvar i USA sina tänkta veckor).

Det där med blod på t-shirt utan att minnas vilken t-shirt det är måste ju vara för att kunna snacka bort mordblod alla dar i veckan.

Han pratar tvätt och t-shirt och cykel fram och tillbaka.

Sen pratar han om att han somnade ifrån vattenspridaren vilket antagligen ska ”förklara” det faktum att han var ute mitt i natten och fixade med vattenslangen.

Osv osv.

Det finns typ två miljoner SMS mellan de här två. Halva fupen. Hon blödde varje gång. Det bör finnas åtminstone någon diskussion på det temat kan man tycka. Jag vet det finns mån om kladd men den räknas inte. Inte i proportion till ”problemet”.

Fram med hennes Google tidslinje så rätten får se vid vilka tillfällen hon var hos SD den våren och snickrade eller ”älskade” där i tvättstugan/källaren.

Sen kan jag förstå att åklagaren inte har med den då den kanske visar på flera besök men då borde ju försvaret velat ha med den för att stärka förklaringen främst blod på tvättmaskinen då.
Senast redigerad av Avel 2021-04-12 kl. 08:29.
Citera
2021-04-12, 08:26
Medlem
Citat:
Vad jag kommer ihåg från sms-kontakt mellan SD/JG så retade SD upp sig på att hunden skällde (kommer inte ihåg att SD nämnde "jagade kaninen").

Eftersom granne känner igen skall från JG:s hund var det knappast första ggn den skällde hemma hos SD. Frågan är varför han blev så arg och skällde ut sin bästis denna gång.

JG:s tyckande om SD (som du visar ovan): oempatisk, manipulativ, sarkastisk, pratar i gåtor... hur kan han (likt HD) fortsätta sitt umgänge med denne "man"?

Precis så jag minns det också och jag lyssnade på JGs förhör om bla. den händelsen senast i förrgår.

JG nämner att han kollade så inga kaniner var lösa på gården innan han släppte hunden.
Men jag minns inte att han sa att han upptäckte kaniner efter att han släppt lös hunden.

Det han däremot nämnde var att hunden sprang över till grannarna och skällde mycket på dem.
Citera
2021-04-12, 08:27
Medlem
Citat:
Undrar om han har ansiktsmask på sig?

Vad menar han med "systerhax slutar i gruvan"? Jobbar hon och är det USÖ han syftar på?

Han har nog inga problem med att bära mask på stan isf.

Ja gruvan är ju lite skämtsamt syfte på ”jobbet” där.

De hänger mycket de här två...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in