2021-04-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om mordvapen där och tillhygge så vet jag inte hur mycket det pratats om sten i tråden tidigare.

Hur mycket ska man ”lita” på de här uppgifterna om att det är cylinder- och cirkelformade märken.

Tittar man på bilden så ligger det ju mindre stenar som uppfyllnad under bullerskyddet:

https://www.bildtagg.se/bild/x258oq12gtl1avzt8e0v2qe

Skyddet byggdes bara nåt år innan mordet och ersatte då det som var gjort av plank.

Har de grävt och fixat där så lär det ligga en och annan sten i knytnävsstorlek eller större runt i området efter gräv/bygget.

Och vem märker om en sten saknas i naturen?

Och vem märker om en sten är ”tillbaks” i naturen på annan plats?

Tanken här är ju då att det blev bråk i stunden där likt så många gånger förut och han tog en sten och drog henne i huvudet upprepade gånger.

Beroende på stenens form så kan märken tolkas som avlånga eller cirklar. T o m de repor som finns i skallen där kanske kan förklaras med vass sten.

En sten har ju olika sorts ”träffytor” beroende på hur man håller den i handen.

https://www.bildtagg.se/bild/pczlai1g2qmzyd96ggot4c0

Så frågan är hur ”perfekta” de här träffytorna är som de dokumenterat under obduktionen?

Ett långskott men om han inte hade ficklampa och detta inte var planerat så är en sten nära tillhands i en sån ”dunge”.
Sen gäller det ju såklart att ha sinnesnärvaro att ta med stenen därifrån efteråt.

Ja, stenar fanns det gott om, kan ha legat något rör där också, hur var det med vinkelslipen och hammaren som hittades i skogen? Visst hade någon lämnat anspråk gällande dem?

De tre hotfulla mållgorna och tre energidrycksburkarna känns bara för väl utplacerade för att skapa tvivel gällande att LW skulle råkat ut för dem, de mystiska snorungarna, och att de hade våldtagit och dödat LW. Såna mystiska snorungar (SDs ordval) som roar sig med att ta sönder burkar i skogen.

Snorungar och Snor-Johan, känner inte många idag som använder ordet snor i nedsättande ordalag.

Det är det som är det svåraste, att inte veta hur skadorna såg ut. Förstår att det inte ska basuneras ut hur som helst av hänsyn till LW och efterlevande.
Kanske människor skulle behöva "få se" det fasansfulla våldet. Kanske skulle få någon att tala?
Har SD fått se foton av det som återstod av LWs ansikte?

Är det någon som lyckats göra en tidslinje över HDs liv med barnafödande, psykisk ohälsa vid flera tillfällen, utbildning, olika jobb, bla på psyk
Hon är så kall i blicken att jag ryser.
Citera
2021-04-11, 23:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Känner igen mig i det där med glömskan.

Gällande HD så följer hon rent objektivt (precis som JS är inne på i sitt förhör) mönstret för kvinnor som levt länge i ett förhållande med psykisk misshandel.
Utan att det för den skull säger något om vem hon är som person i grunden.

Finns säkert fler dimensioner. Diagnos och medicinering exempelvis. Och arv som sagt.

På många bilder med SD ser man att hon inte ler med ögonen.

All ilska över SDs svek kanaliserar hon mot LW. - Visserligen naturligt att hon känner ilska mot LW. Men nu får hon ta allt.

Det hat hon visar utåt är nog bara toppen på ett isberg. Det gör henne till möjlig GM men SD är ändå så mycket mer tänkbar GM i all sin övertydliga skyldighet.
Å andra sidan rent av glittrar det i ögonen på andra foton.

Dagen före hon loggar om den mördade LWs cacher:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ebf5e94f-ac40-48fc-b18b-cef992eff134_l.jpg
Citera
2021-04-11, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Å andra sidan rent av glittrar det i ögonen på andra foton.

Dagen före hon loggar om den mördade LWs cacher:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ebf5e94f-ac40-48fc-b18b-cef992eff134_l.jpg
Nej, jag håller inte med dig.
Leendet är stelt och jag ser varken något glitter eller liv i HDs ögon.
Jag ser en psykopat med vårta modell stor och svampig, precis som häxan i snövit. Många liknelser mellan fallet och filmen
Citera
2021-04-11, 23:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, jag håller inte med dig.
Leendet är stelt och jag ser varken något glitter eller liv i HDs ögon.
Jag ser en psykopat med vårta modell stor och svampig, precis som häxan i snövit. Många liknelser mellan fallet och filmen
Jaja, Dr Dolittle.

Hon flinar oavsett dagen innan hon utan skrupler ämnar segra över mördade LW i sitt krig om cacher.

Sick.
Citera
2021-04-11, 23:55
Medlem
Citat:
På bilderna med SD från deras loggar efter mordet ser HD blek och risig ut och ler inte med ögonen. Bara munnen som ler.
Ser ansträngt ut.
Nog bara skuggan av den drömkvinna SD fick på kroken i nån simhall på 90-talet.
SD däremot ler sitt sitt största psykopatsmile.
Vilket par....

Har det öht hänt detta par något riktigt trevligt sen mordet och den kraschade usa-resan. Utan att ens fått sätta
sina fötter i landet? Ett maniskt coachande, ja. Men i övrigt?

Karma.
Citera
2021-04-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, stenar fanns det gott om, kan ha legat något rör där också, hur var det med vinkelslipen och hammaren som hittades i skogen? Visst hade någon lämnat anspråk gällande dem?

De tre hotfulla mållgorna och tre energidrycksburkarna känns bara för väl utplacerade för att skapa tvivel gällande att LW skulle råkat ut för dem, de mystiska snorungarna, och att de hade våldtagit och dödat LW. Såna mystiska snorungar (SDs ordval) som roar sig med att ta sönder burkar i skogen.

Snorungar och Snor-Johan, känner inte många idag som använder ordet snor i nedsättande ordalag.

Det är det som är det svåraste, att inte veta hur skadorna såg ut. Förstår att det inte ska basuneras ut hur som helst av hänsyn till LW och efterlevande.
Kanske människor skulle behöva "få se" det fasansfulla våldet. Kanske skulle få någon att tala?

Är det någon som lyckats göra en tidslinje över HDs liv med barnafödande, psykisk ohälsa vid flera tillfällen, utbildning, olika jobb, bla på psyk

En sten går att ”gömma” mitt framför näsan på polisen om man vill:

https://www.bildtagg.se/bild/yvt22lfqfm2kf7lvn6unkg07
Citera
2021-04-12, 00:17
Medlem
Citat:
På tal om mordvapen där och tillhygge så vet jag inte hur mycket det pratats om sten i tråden tidigare.

Hur mycket ska man ”lita” på de här uppgifterna om att det är cylinder- och cirkelformade märken.

Tittar man på bilden så ligger det ju mindre stenar som uppfyllnad under bullerskyddet:

https://www.bildtagg.se/bild/x258oq12gtl1avzt8e0v2qe

Skyddet byggdes bara nåt år innan mordet och ersatte då det som var gjort av plank.

Har de grävt och fixat där så lär det ligga en och annan sten i knytnävsstorlek eller större runt i området efter gräv/bygget.

Och vem märker om en sten saknas i naturen?

Och vem märker om en sten är ”tillbaks” i naturen på annan plats?

Tanken här är ju då att det blev bråk i stunden där likt så många gånger förut och han tog en sten och drog henne i huvudet upprepade gånger.

Beroende på stenens form så kan märken tolkas som avlånga eller cirklar. T o m de repor som finns i skallen där kanske kan förklaras med vass sten.

En sten har ju olika sorts ”träffytor” beroende på hur man håller den i handen.

https://www.bildtagg.se/bild/pczlai1g2qmzyd96ggot4c0

Så frågan är hur ”perfekta” de här träffytorna är som de dokumenterat under obduktionen?

Ett långskott men om han inte hade ficklampa och detta inte var planerat så är en sten nära tillhands i en sån ”dunge”.

Sen gäller det ju såklart att ha sinnesnärvaro att ta med stenen därifrån efteråt.

De där stenarna som kantar planket skrev jag om i tråden redan för 2-3 år sen. Ett antal gånger. Förutom den sten du visar här så finns även mindre sprängsten (ca 5-10cm) s.k makadam. Mkt vassa stenar. Man kan t.o.m skära med vissa av dem...
Men uppenbarligen passade dessa inte ihop med skadebilden på Lena. Vad jag minns nu.
Citera
2021-04-12, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

En teckning med skadorna ritade och förklarade vore naturligtvis bättre. För vem tusan vill se Lenas mosade huvud och ansikte på riktiga bilder?
Eller så kan man väl rita en en egen figur (fram- och baksida) kolla i obduktionsprotokollet och placera ut skadorna på teckningen? Det räcker mer än väl...
Citera
2021-04-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De där stenarna som kantar planket skrev jag om i tråden redan för 2-3 år sen. Ett antal gånger. Förutom den sten du visar här så finns även mindre sprängsten (ca 5-10cm) s.k makadam. Mkt vassa stenar. Man kan t.o.m skära med vissa av dem...
Men uppenbarligen passade dessa inte ihop med skadebilden på Lena. Vad jag minns nu.

Alltså om märken är cylinderformade och cirkelformade och de samtidigt låtit ett domkraftskaft ligga och skräpa i SD:s garage i tre år så lär de aldrig lösa detta...
Minst ett skaft har han på bild i GC redan 2017 och det har de väl inte ens med i fupen?

Speciellt inte om det är en sten som använts lär de lösa detta någonsin.

Fattar inte deras teori/hypotes om att två tillhyggen kan ha använts.

Men han får väl frias då så får de leva med sina missar och hemlighetsmakeri om märken och annat av ”integritetsskäl”.

Ibland ger jag inte mkt för det här ”CSI Örebro” alltså. Får börja snickra på plan B här vad det nu skulle vara för nåt.
Citera
2021-04-12, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En teckning med skadorna ritade och förklarade vore naturligtvis bättre. För vem tusan vill se Lenas mosade huvud och ansikte på riktiga bilder?
Eller så kan man väl rita en en egen figur (fram- och baksida) kolla i obduktionsprotokollet och placera ut skadorna på teckningen? Det räcker mer än väl...

Ja man kan skissa men det är svårt att få en uppfattning om hur ”cylinderformade” och ”cirkelformade” de är.

Är 1 slag av 17 cylinderformade eller är det hälften osv osv.

I min värld kan han lika gärna hackat med en sten. Då blir blodstänken låga.

Med tanke på att de inte nämnt nåt om nån hypotes kring tillhygge så lovar jag att de inte har en susning. Annars hade ju det framgått.
Istället snackas det om kanske två föremål varav de inte har en aning om vilken form något av de har.

Men märken vet de hur de ser ut men behöver ett tillhygge vara cylinderformat för att ge cylinderformade märken?

Om man drar till med kanten av en planka över säg ett lår så blir ju märket ”cylinderformat”. Och drar man till med en spetsig sten så blir det cirkelformat.

Men som sagt. Om de inte ens plockar in den hammare de plåtar i uterummet eller domkraftskaft som syns på bild våren 2017 eller nån ficklampa eller vad som helst där så blir det väl som det blev. Pancake.
Citera
2021-04-12, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
När Du tar upp detta... det verkar inte vara första ggn JG:s hund skäller när den är hemma hos SD.

Varför blev SD så upprörd/arg just vid detta tillfälle när han skällde ut JG?

Var denna ilska efter mordet på LW?

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ja det var efter mordet.
Jag undrar mest om hunden brukade springa lös PÅ SD:s tomt och om det hade hänt tidigare?
I så fall är SD:s ilska väldigt misstänkt.

Om den inte brukade springa lös på tomten och JG släppte lös den just den dagen kan det bero på att JG var misstänksam och ville se om hunden nosade upp något intressant efter mordet.
Då är det mer förståeligt att SD blev arg.

Citat:
Jag lyssnade på det förhöret igår och tolkade det som att det hänt tidigare.

Det var en följdfråga från ÅH på hur SD reagerade generellt om man bröt regler som han satt upp.

JG släppte den antagligen medvetet, den smet inte.
Åtminstone sa JG att han kollade noga innan så inga kaniner var lösa på gården.

Hunden hade sprungit över till grannarna och skällt mycket.

Sen ältar JG fram och tillbaka i förhöret hur fel han gjort som bröt SDs regel om hunden och hur rätt det var av SD att reagera.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Eftersom SDs döttrar brukade passa hunden, så antar jag att de lekt med den och haft den lös på tomten.
Varför skulle det ens vara en grej om det faktiskt var så att hunden brukade vara lös och att den absolut inte fick var det? Hunden var van vid tomten, inga kaniner var ute. Men SD blir galen? Om det varit uttalat att hunden skulle hållas kopplad så tror jag att den hade varit det. Nu fick den glatt springa fritt, precis som vanligt, bortsett att den antagligen hade börjat bete sig mycket märkligt där eventuellt blod spolats ner i marken.

Kanske är sådant här som gör att SD "hatar ÅH".
Hon vet ju orsaken till att han blev förbannad.

AktB:150 sid:322.

Jerry uppfattar Stefan som rolig, intelligent, har kunskaper om mycket, ställer upp i vått o
torrt, hjälpsam, . Jerry vill tillägga att han aldrig sett Stefan arg förutom för 14 dgr sedan. Då
blev Stefan arg på Jerry. Jerrys hund sprang lös o jagade kaninen, Stefan blev då jättearg o
skällde ut Jerry. Stefan var väldigt saklig när han skällde på Jerry. Stefan visar inga känslor
förutom att vara glad o i vissa lägen är han oempatisk. Stefan har även sagt att han ej sörjt
Lena för allt är så mycket, han hinner ej. Stefan är manipulativ, sarkastisk, pratar i gåtor .
Citera
2021-04-12, 04:28
Avslutad
Citat:
Alltså om märken är cylinderformade och cirkelformade och de samtidigt låtit ett domkraftskaft ligga och skräpa i SD:s garage i tre år så lär de aldrig lösa detta...
Minst ett skaft har han på bild i GC redan 2017 och det har de väl inte ens med i fupen?

Speciellt inte om det är en sten som använts lär de lösa detta någonsin.

Fattar inte deras teori/hypotes om att två tillhyggen kan ha använts.

Men han får väl frias då så får de leva med sina missar och hemlighetsmakeri om märken och annat av ”integritetsskäl”.

Ibland ger jag inte mkt för det här ”CSI Örebro” alltså. Får börja snickra på plan B här vad det nu skulle vara för nåt.
Jag tror att det som användes finns bevarat någonstans på något sätt, ingjutet eller naturligt placerat, likt en fin sten.
Jag måste tro att alla indicier som läggs fram, när rätten får lyssna på tingsrättsförhören, där det är övertydligt att det inte gjorts 110%, pga pengar och slarv..
Det är med stigande spänning jag inväntar rapportering gällande återkallade förhör och ny bevisning

Någon som vet om SD skulle få ikläda sig burka? Vore skönt för honom, eftersom han försöker gömma sig?
Har aldrig varit med om att den som sitter på den misstänktes plats får ha någonting (laptop) att leka med pågående förhandling, möjligtvis papper och penna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in