2021-04-11, 17:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Läser ikapp som med reservation för att någon redan har svarat....

I AB 166 finns bild på den saknade ringen.

https://www.bildtagg.se/bild/jyh0nerv3vhxn565373fznj1
I tråden stod dock vä pekfinger, därav frågor:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-04-11, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Traderashopping är något som HD börjat med igen, minsann. Hon har slagit på stort, en kanna och en hoodie.
Någon skrev om en kanna hon köpt innan mordet, vad hade det med det hela att göra?

HD köpte en kanna i hårdplats på Tradera innan mordet, det spekulerades i tråden om att den skulle kunna vara mordvapnet.

Men den teorin rönte väl inte någon större framgång.
Citera
2021-04-11, 17:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
När jag googlade efter nåt helt annat hittade jag detta:

https://www.docdroid.net/fsx8Z0E/mrd-pdf#page=15

Säkert redan postats här men rätt intressant tidslinje + bilder.
Bla. drönarbild från mordplatsen när teknikerna jobbar.

Det är från @Honans sammanfattning tror jag.
Citera
2021-04-11, 17:53
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det här en strategi att vara inställsam och verka förtroendefull eller vad sysslar HD med.
Är paret (främst BP) några hon gärna vill ha på sin sida?
För hon ljuger igen till nån part.

Till lakejen JG sa HD att han var den första som fick veta efter hennes föräldrar, det verkar han vars stolt över, en ynnest, för det upprepas i förhör.

LH (och BP) som hon sen ränner ihop med bakom planket i mars, verkar ha fått samma besked.
Hon har väl nyss flyttat in 60 meter från instabila och farliga Taggis.

HD påstår även att skilsmässan inte berodde på LW.
Rimmar inte direkt med hennes brist på tillit gentemot SD.

"I samband med ett event i januari/februari -18 berättade Hanna för dem att hon och Stefan skulle skiljas. Hon sa att det inte handlade om Lena utan andra saker. Hon sa vidare att hon fortfarande var kär i honom men att det "inte gick längre". Hanna sa att de var de första hon berättade för om det.
Hanna har sökt sig till B*ernt, som hon känt sig trygg med, och bland annat frågat om skjuts
till event samt om de ska geocacha tillsammans."

Gällande just BP, då hon i sept 2016 pratar om hatobjektet Taggis med SD och är schysst nog att tycka att hon får leva denna gång, så ses att hon njuter av att LW viker undan.
BP tycks både välkomna LW och anse att HD ska ta plats.

HD: (..) hon avböjde när Beppe välkomnade henne att sitta hos oss."
(..)
HD: Blev varm och glad av lehed och Beppe ord. Pratade om touren och jag berättade att jag skulle prata på den på FAD.
Båda uttrycker att de blev glada att jag skulle göra det och inte någon annan. Och sen säger de att de inte syftar på dig och tittar bort mot Lena.
De tyckte det var bra att jag tog plats och vara ansikte för touren tillsammans med dig. Det värmer gott."

Ang att ränna på den blivande brottsplatsen är det något märkliga om och men:

▪️Det vore märkligt att snokande HD inte skulle veta att cachen är flyttad.
Hon är uppenbart intresserad av LWs förehavanden och likaväl burkar.

▪️Underligt för att det är hon som initierar:

▪️Hon avskyr LWs cacher så hon rent mår illa av att vistas vid dem enligt JS.

▪️Varför skulle hon då vilja återvända till en cache hon redan tagit.

▪️För att den infon också verkar vara planterad till TB.

▪️För att hon snarare verkar vilja släppa spår i vittnenas närvaro.

Det är hennes fokus om spår igen, hon verkar vilja att TB ska veta detta också ang DNA, förutom blodspår från LW.

En uppgift som TB tyckte var helt malplacerad i samtalet.
... Oavsett om hon ställer frågor aktivt fö.

TB:
"På fråga om Hanna sa något om platsen där Lena hittades så säger Therese att det gjorde hon.
Hanna sa att det hade funnits en cach där och att de varit där och tagit den för någon månad
sedan. Cachen var inte kvar nu.
Vilka Hanna menade när hon sa "vi" vet inte Therese men
hon antog att det var Stefan. [b]Hanna sa att det nog kunde finnas spår från henne där."

Vilka av LW:s cacher "fuskloggades" av HD (uppenbarligen inte den på brottsplatsen vilket jag hela tiden utgått ifrån)? Hur vet HD att cachen på brottsplatsen inte fanns kvar vid tiden för samtalet med TB?
Citera
2021-04-11, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
HD köpte en kanna i hårdplats på Tradera innan mordet, det spekulerades i tråden om att den skulle kunna vara mordvapnet.

Men den teorin rönte väl inte någon större framgång.
Aha, ok.
Någonting som jag även funderat över är isdubbar, det stod nerskrivet på en lapp hos LW.
På många gruppbilder har JG en selfiestick, kan det göra skada? Främst känns just garagedomkraftskaftet mycket intressant, tillsammans med SDs film som kanske visas i Cannes
Citera
2021-04-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ligger också lånåååångt efter, och hoppade direkt in på ditt. Kan ha missuppfattat något?

Men nu blir jag undrandes?

Jag fattar det som att denna ring satt på Lenas långfinger när hon hittades?

A166/10

Materialförteckning

"5702/23383-18/G095------ Beslagsnr 2018-5000-BG53659-1
Ring------ På Lena Wesströms v. långfinger
"

"Bild 13. Visar stenarna som fanns på en ring från målsägarens vänstra långfinger.
Bilden är ett urklipp från en tidigare privat bild i målsägarens mediaffode. Någon bild
fotograferad.från laboratoriemiljö saknas på denna ring.
"

Jag har hela tiden trott att det var omlottringen från vänster pekfinger som saknades.

A157A/214
[i]"[...]I utredningsmaterialet finns ett sto1i antal bilder på Lena ofta bärandes ringar på fingrarna.
Utredare har studerat dessa och har fått följande uppfattning. Lena tycks ha haft som vana att
bära flertalet ringar på fingrarna alternativt inte bära någon ring alls. Återkommande på
bilderna bär Lena tre ringar på höger hand (placerade på pekfinger, långfinger samt
ringfinger) vilket även överensstämmer med hur ringarna var placerade då hon påträffades
avliden. På vänster hand tycks Lena haft som vana att bära två ringar (placerade på pekfinger
och långfinger) (se bilaga).
Utredare har inte påträffat någon bild där Lena endast burit en ring på vänster hand[/b]. På de
bilder som Lena själv publicerat på det sociala forumet Instagram samt den egna
användarsidan på geocaching.com finns flertalet bilder på just vänsterhanden. Vid samtliga
tillfällen då hon bär ringar på vänsterhanden har hon samma silverfärgade ring på pekfingret
(se bilaga). Då Lena påträffades avliden bar hon endast en ring på vänster hand, placerad på
långfingret.

Jämförelse har gjorts med beslag tagna av Polismyndigheten i aktuellt ärende, ringen som
hon uppfattas ha haft som vana att bära på vänster pekfinger har inte anträffats bland dessa.
"

Åååh vilken miss av mig. Jag har hela tiden uppfattat det som att det är ringen med stenar då det står i protokollet att de saknar bild från labbet på denna ring och att den endast finns på Lenas privata bilder. Har helt klart blandat ihop det. Det är omlottringen som är den som saknas.
Citera
2021-04-11, 18:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Åååh vilken miss av mig. Jag har hela tiden uppfattat det som att det är ringen med stenar då det står i protokollet att de saknar bild från labbet på denna ring och att den endast finns på Lenas privata bilder. Har helt klart blandat ihop det. Det är omlottringen som är den som saknas.

Det börjar bli mycket att hålla ordning på.
Jag började själv tänka att det var jag som kommit ihåg fel, särskilt som att det var du som skrev inlägget.

Och varifrån hade jag fått "för mig" detta?

Det är bra att vi kan hjälpas åt.

Tänker på åklagarna som måste hålla allt rätt.
Då kan man inte skylla på att det är för mycket att hålla ordning på!
Citera
2021-04-11, 18:09
Medlem
Citat:
saabstefanspam har ett visst intresse...

https://www.bildtagg.se/bild/nwhsz30yklhvki510z700n46

Ja just det! Det där hade jag glömt. Tack. SD och alla hans "kreativa" mailadresser 🙄😂🤦🏻
Framgår väl inte om det är asiatiska medverkande vad jag kan se dock. Men kanske inte spelar nån roll för saabstefan.
Citera
2021-04-11, 18:10
Medlem
Citat:
Det är från @Honans sammanfattning tror jag.

Tack. Den är bra. Vid närmare eftertanke har jag sett den förr. Demensen slog till.
Citera
2021-04-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Vilka av LW:s cacher "fuskloggades" av HD (uppenbarligen inte den på brottsplatsen vilket jag hela tiden utgått ifrån)? Hur vet HD att cachen på brottsplatsen inte fanns kvar vid tiden för samtalet med TB?

Den på brottsplatsen var väl inte ens klar? (enligt inspelat förhör med reviewern HÅ)
Citera
2021-04-11, 18:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det börjar bli mycket att hålla ordning på.
Jag började själv tänka att det var jag som kommit ihåg fel, särskilt som att det var du som skrev inlägget.

Och varifrån hade jag fått "för mig" detta?

Det är bra att vi kan hjälpas åt.

Tänker på åklagarna som måste hålla allt rätt.
Då kan man inte skylla på att det är för mycket att hålla ordning på!
De behöver inte hålla denna långa tråd i huvet i alla fall...
Kanske lite. ☺️
Citera
2021-04-11, 18:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
När jag återigen lyssnade på förhöret från TR med HD tyckte jag mej märka att hon höll på att säga en sak om JS. Hon hejdade sej i sista millisekunden och bytte ord. Då var hon på alerten!
(Nu både lusläser och luslyssnar man (jag) för all del, men jag tror att hon höll på att säga ”älska” och bytte till ”få känslor för”. Typ.)

Det märks hur hon pustar ut och kan rabbla det inövade när det gäller vissa teman, typ blodsex.

Hon blir vag, tveksam, glömsk och osäker när det kommer till frågor som hon och SD uppenbarligen inte har pratat ihop sej om. ”När och hur fick du reda på att SD och LW hade fortsatt kontakt?” är ett exempel på en sån fråga.

När åkl frågar något paradoxalt (”ja det kunde du ju inte veta vid den tidpunkten för då hade det ännu inte hänt”, eller liknande) så nästan skrik-skrattar HD till. Det känns så jäkla off!

Proffsigt av målsägarbiträdet att inte låta HD förklara bort att hon skulle ha åkt på semester även om tex SD varit oförklarligt försvunnen.

Tack, inga fler frågor!

Intressant att läsa dina reflektioner efter att du har lyssnat på förhören!

Att HD skulle ha åkt även om SD varit oförklarligt försvunnen, det låter ju helt galet.
Även om det inte blir något bevis för något, så kan man ju förstå att HD verkligen försöker dölja något och att hon inte är sanningsenlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in