2021-04-11, 18:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Intressant att läsa dina reflektioner efter att du har lyssnat på förhören!

Att HD skulle ha åkt även om SD varit oförklarligt försvunnen, det låter ju helt galet.
Även om det inte blir något bevis för något, så kan man ju förstå att HD verkligen försöker dölja något och att hon inte är sanningsenlig.

Jag är verkligen ambivalent när det kommer till HD, och det är nog för att hon har hamnat där hon har hamnat, kanske utan egen förskyllan. Arv och miljö och hela den biten. Sen är det ju vad hon gör av sina förutsättningar, vilka val hon gör, som definierar henne som människa.
Ibland tycker jag att hon är en slug orm, ibland tycker jag bara synd om henne.
Men vem är jag att döma, jag vet ju egentligen inte ett jota, mer än vad som framkommer i FUP - och den har jag ju inte ens läst hela. När jag nu läser om förhören med till exempel SD känns det dessutom som om det är första gången jag läser dem. Och det är det inte. Det ryms väl bara så mycket i ens hjärna.

Så mina tankar och funderingar är bara spekulationer.

(Det gladaste jag är för är att jag helt har avskrivit mina tidigaste teorier. Hur tragiskt det än är så ser jag ”hellre” SD, HD mfl som GM än, ja, till exempel ”Räkan”.)
Citera
2021-04-11, 19:22
Medlem
Citat:
Det börjar bli mycket att hålla ordning på.
Jag började själv tänka att det var jag som kommit ihåg fel, särskilt som att det var du som skrev inlägget.

Och varifrån hade jag fått "för mig" detta?

Det är bra att vi kan hjälpas åt.

Tänker på åklagarna som måste hålla allt rätt.
Då kan man inte skylla på att det är för mycket att hålla ordning på!
Jag är lite orolig att det blir för ostrukturerat, för mycket korvstoppning för domaren mfl. De verkar ha lagt upp det bra, fantastiskt kul med filmen om det återfunna domkraftskaftet, sanslöst dumt.
Det är otroligt mycket fakta som måste komma fram i kronologisk ordning, så att det kan få ett slut iom hovrättsförhandlingarna. För allas skull, även "vi" flashbackare som börjat drömma om detta, kommer på mig själv med att väga olika redskap, hur de känns i handen, eventuell träffyta osv.
Märkena i syrenträdet är väl de enda träffytor som finns att se?
Det ser ut som någonting vasst fastnat och gjort en förejupning i mitten och det ser lite vridet ut.
Kan han ha använt den omtalade mutterknackaren? Den som JG skulle låna men glömde utomhus?
Det är mycket snack om däckbyten och verktyg, från flera håll. De tre männen, JG, SD och SOA hade ju en grupp där de bytlånade verktyg.
Jag såg i fupen att LW hade verktyg i en hylla i det lilla förrådet i hallen/vardagsrummet.

Lyssnade idag på DNA snubben igen, känns sådär att det är helt upp till den utredare som tar prover, de kriterier som måste uppfyllas för att hå vidare med eventuell provtagning.
Jag förstår inte riktigt, har de inte kört med sina olika vätskor, gaser eller vad som lämpar sig bäst i rummen? Tänker på Wilma/Tisko, där lyste det blått överallt. Har det gjorts?
Den avsnoppade påbörjade husrannsakan i SDs hus avbröts kanske beroende på skiftbyte?
Citera
2021-04-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag är verkligen ambivalent när det kommer till HD, och det är nog för att hon har hamnat där hon har hamnat, kanske utan egen förskyllan. Arv och miljö och hela den biten. Sen är det ju vad hon gör av sina förutsättningar, vilka val hon gör, som definierar henne som människa.
Men vem är jag att döma, jag vet ju egentligen inte ett jota, mer än vad som framkommer i FUP - och den har jag ju inte ens läst hela. När jag nu läser om förhören med till exempel SD känns det dessutom som om det är första gången jag läser dem. Och det är det inte. Det ryms väl bara så mycket i ens hjärna.

(Det gladaste jag är för är att jag helt har avskrivit mina tidigaste teorier. Hur tragiskt det än är så ser jag ”hellre” SD, HD mfl som GM än, ja, till exempel ”Räkan”.)

Känner igen mig i det där med glömskan.

Gällande HD så följer hon rent objektivt (precis som JS är inne på i sitt förhör) mönstret för kvinnor som levt länge i ett förhållande med psykisk misshandel.
Utan att det för den skull säger något om vem hon är som person i grunden.

Finns säkert fler dimensioner. Diagnos och medicinering exempelvis. Och arv som sagt.

På många bilder med SD ser man att hon inte ler med ögonen.

All ilska över SDs svek kanaliserar hon mot LW. - Visserligen naturligt att hon känner ilska mot LW. Men nu får hon ta allt.

Det hat hon visar utåt är nog bara toppen på ett isberg. Det gör henne till möjlig GM men SD är ändå så mycket mer tänkbar GM i all sin övertydliga skyldighet.
Citera
2021-04-11, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En del bakgrundsfakta om JG finns här:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Tack, skönt att någon gjort grovarbetet 👌
Citera
2021-04-11, 20:11
Avslutad
Citat:

Räkan?
Citera
2021-04-11, 20:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Vilka av LW:s cacher "fuskloggades" av HD (uppenbarligen inte den på brottsplatsen vilket jag hela tiden utgått ifrån)? Hur vet HD att cachen på brottsplatsen inte fanns kvar vid tiden för samtalet med TB?
Den cache de letar efter är My real six string som HD ska ha loggat den 28 Feb (på BP).
5 mars meddelar nån att den är förstörd. LW lagar och flyttar den 10/3:
https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC7E4XE&title=my-real-six-string

Hon planerar att placera Home Soft Home på platsen istället, den var bokad men inte publicerad (vilket hon tänkt sig skulle ske i maj, det var ett par cacher till).

26 mars ber HD om skjuts till ett event och sen är paret BP och LH med henne till lgh, hon har nyss flyttat in.
Då initierar HD att de ska dit bakom planket.

BP:
"B och Hanna var vid ett träd som de trodde att cachen skulle finnas i. De tittade runt men såg den inte. De var på platsen en kort stund och hann knappt kolla efter den innan LH sa att hon sett att cachen förflyttats.
Hanna visste hur cachen såg ut och var den skulle finnas utifrån att hon tidigare hade loggat den.
Att de skulle ta cachen var med anledning av Hanna berättade att de fanns en cach i närområdet. Hanna sa inget annat om platsen och visste inte att cachen flyttats. Cachen hade flyttats då den blivit förstörd."

Hon tar som sagt upp detta med att ev avsatt spår på BP och nämner till TB att hon varit där.

HD avskyr LW så att till och med hennes cacher påverkar henne enligt JS:

" Även att exempelvis vara vid en cache som Lena lagt ut påverkade Hanna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne."

Ändå tycks hon ränna på både BP igen (vilket hon inte behöver, redan loggat) och även en wig 8 maj där hon skriver kryptiska meddelanden i ett gräl med SD, som bla krånglar om att inte åka till USA.

De cacher hon loggar är fr SDs konto i början av april, det var 17 st.
De hon inte varit med på öht och tagit tar LW bort loggen på. HD loggar igen osv.

Kort efter LW mördats så loggar hon helt osmakligt LWs cacher igen. (10 juni).
Citera
2021-04-11, 20:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Räkan?

Ja, det fanns tidigt i tråden vissa tankar om att NW skulle kunna vara GM. Han var smal och dan först, en riktig ”räka”, men blev rätt snabbt skapligt stor. Det skulle kunna vara anabola inblandat.
Dessa spekulationer är nu förpassade till trådens källarhål, gudskelov!
Citera
2021-04-11, 20:37
Avslutad
Citat:
Ja, det fanns tidigt i tråden vissa tankar om att NW skulle kunna vara GM. Han var smal och dan först, en riktig ”räka”, men blev rätt snabbt skapligt stor. Det skulle kunna vara anabola inblandat.
Dessa spekulationer är nu förpassade till trådens källarhål, gudskelov!
Nej fy, så vidrigt.
Då är jag med.
Citera
2021-04-11, 20:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Vilka av LW:s cacher "fuskloggades" av HD (uppenbarligen inte den på brottsplatsen vilket jag hela tiden utgått ifrån)? Hur vet HD att cachen på brottsplatsen inte fanns kvar vid tiden för samtalet med TB?

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Utan att kommentera själva trashningen: Den här cachen "My real six-string" är inte med på listan av de 17 loggar som LW raderade, vilket tyder på att det som har skrivits i övrigt om att HD var med och loggade denna mycket väl kan stämma.

@piastrone har tidigare gjort ett eller flera inlägg med de raderade cacherna. Tyvärr lyckas jag inte hitta inlägget. Men kanske piastrone läser här och kan lägga upp dom på nytt?
Citera
2021-04-11, 20:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den cache de letar efter är My real six string som HD ska ha loggat den 28 Feb (på BP).
5 mars meddelar nån att den är förstörd. LW lagar och flyttar den 10/3:
https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC7E4XE&title=my-real-six-string

Hon planerar att placera Home Soft Home på platsen istället, den var bokad men inte publicerad (vilket hon tänkt sig skulle ske i maj, det var ett par cacher till).

26 mars ber HD om skjuts till ett event och sen är paret BP och LH med henne till lgh, hon har nyss flyttat in.
Då initierar HD att de ska dit bakom planket.

BP:
"B och Hanna var vid ett träd som de trodde att cachen skulle finnas i. De tittade runt men såg den inte. De var på platsen en kort stund och hann knappt kolla efter den innan LH sa att hon sett att cachen förflyttats.
Hanna visste hur cachen såg ut och var den skulle finnas utifrån att hon tidigare hade loggat den.
Att de skulle ta cachen var med anledning av Hanna berättade att de fanns en cach i närområdet. Hanna sa inget annat om platsen och visste inte att cachen flyttats. Cachen hade flyttats då den blivit förstörd."

Hon tar som sagt upp detta med att ev avsatt spår på BP och nämner till TB att hon varit där.

HD avskyr LW så att till och med hennes cacher påverkar henne enligt JS:

" Även att exempelvis vara vid en cache som Lena lagt ut påverkade Hanna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne."

Ändå tycks hon ränna på både BP igen (vilket hon inte behöver, redan loggat) och även en wig 8 maj där hon skriver kryptiska meddelanden i ett gräl med SD, som bla krånglar om att inte åka till USA.

De cacher hon loggar är fr SDs konto i början av april, det var 17 st.
De hon inte varit med på öht och tagit tar LW bort loggen på. HD loggar igen osv.

Kort efter LW mördats så loggar hon helt osmakligt LWs cacher igen. (10 juni).
Ja, här syns verkligen ringarna på LW:s vänstra hand.
Citera
2021-04-11, 20:46
Medlem
Citat:
@piastrone har tidigare gjort ett eller flera inlägg med de raderade cacherna. Tyvärr lyckas jag inte hitta inlägget. Men kanske piastrone läser här och kan lägga upp dom på nytt?

Från tidigare inlägg...

Enligt fub 162 Geocaching Media

Analyze this!
Koossera – Calling the cows
Katt åt golfboll
Skomakarhagen
Katt åt kattsand
Katt åt lampa
Katt åt fisk
Katt åt gris
Katt åt basketboll
Lisselängen
Skrikarboda
Efter almarna
Katt åt elcentral
Utsikt från Svampen
Rörigt västerut
Nötknäckarkalendern 2017-03 Absolute X-mas
Örebro Hockey
Citera
2021-04-11, 20:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej fy, så vidrigt.
Då är jag med.

Vidrigt var ordet.
Tyvärr var jag en av dem som höll öppet för även detta scenario. (Det var som sagt länge sen.)
Jag har gjort avbön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in