Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det börjar bli mycket att hålla ordning på.
Jag började själv tänka att det var jag som kommit ihåg fel, särskilt som att det var du som skrev inlägget.
Och varifrån hade jag fått "för mig" detta?
Det är bra att vi kan hjälpas åt.
Tänker på åklagarna som måste hålla allt rätt.
Då kan man inte skylla på att det är för mycket att hålla ordning på!
Jag är lite orolig att det blir för ostrukturerat, för mycket korvstoppning för domaren mfl. De verkar ha lagt upp det bra, fantastiskt kul med filmen om det återfunna domkraftskaftet, sanslöst dumt.
Det är otroligt mycket fakta som måste komma fram i kronologisk ordning, så att det kan få ett slut iom hovrättsförhandlingarna. För allas skull, även "vi" flashbackare som börjat drömma om detta, kommer på mig själv med att väga olika redskap, hur de känns i handen, eventuell träffyta osv.
Märkena i syrenträdet är väl de enda träffytor som finns att se?
Det ser ut som någonting vasst fastnat och gjort en förejupning i mitten och det ser lite vridet ut.
Kan han ha använt den omtalade mutterknackaren? Den som JG skulle låna men glömde utomhus?
Det är mycket snack om däckbyten och verktyg, från flera håll. De tre männen, JG, SD och SOA hade ju en grupp där de bytlånade verktyg.
Jag såg i fupen att LW hade verktyg i en hylla i det lilla förrådet i hallen/vardagsrummet.
Lyssnade idag på DNA snubben igen, känns sådär att det är helt upp till den utredare som tar prover, de kriterier som måste uppfyllas för att hå vidare med eventuell provtagning.
Jag förstår inte riktigt, har de inte kört med sina olika vätskor, gaser eller vad som lämpar sig bäst i rummen? Tänker på Wilma/Tisko, där lyste det blått överallt. Har det gjorts?
Den avsnoppade påbörjade husrannsakan i SDs hus avbröts kanske beroende på skiftbyte?