2021-04-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag förstod från NA igår får de som vittnat tidigare INTE sitta med nu.

Tillägg: Kollande NA nu

Fråga från en följare: Är NNs fd fru på plats?

Svar från SH (NA:s reporter)

"Nej, det är hon inte. Vittnen får inte vara inne i rättssalen. Hon hördes i tingsrätten."

"Det kan ju hända att åklagare eller försvarare vill höra vittnet på nytt ang någonting som kommit fram under hovrättsförhandlingen".
Precis, glömde ett inte
Citera
2021-04-10, 11:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Alldeles riktigt.
Verkar som att det i viss mån blev alldeles för överarbetat och snårigt och att man lade för mycket krut på vissa saker och för lite på andra.

Blodsexet var ett av dessa ämnen där man rätt snabbt kunde konstatera att det var lögn och förbannad dikt. Ändå har man ältar detta i 3 år och det kommer fortfarande upp då och då.

Mycket mer krut borde däremot ha lagts på förhör med JG och HD. Med SOA och KOA (f'låt - K.A). Kanske också på ett par andra personer med god insyn i familjen DS göranden och låtanden.
Man avfärdar inte saker i rätten på det sättet, även om det låter dumt, det handlar om att slå ner på varje tvivel med så mycket motfakta som går när det rör indicier.
Alternativa gärningspersoner tex, hur korkat det är låter, avfärdas inte med en handviftning.
Det står mot fakta och sannolikhet och där måste ÅK slå hål på lögner i möjligaste mån. Det berör område att så tvivel (är det möjligt oavsett korkat? ) som försvaret hela tiden försöker slå in en kil med.
Det berör rättssäkerhet.
Senast redigerad av develi 2021-04-10 kl. 11:58.
Citera
2021-04-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
För att han VILL att TB - och andra - ska vara medvetna att han har koll på dem. Tror inte det är hans bristande sociala skills som spelar in här.

Tvärtom så är det ett medvetet kontrollerande av folk i hans närvaro. Precis som när han smög in i LW´s hus och satte ett batteriljus i sängen, eller som när han fotar och filmar in i hennes eller grannars hem. Han försöker ständigt skrämma folk till underkastelse och har tyvärr lyckats i många fall.

Mer och mer förstår man vilket fruktansvärt obehag många människor känner för honom. Även de gånger som han sätter på sin hjälpsamma supercharm, så blir det akward för alla normala människor.

Den som verkligen såg igenom det från början var Peter Springare. Det var otroligt synd att han inte fick fortsätta och sköta förhören. Av både SD, HD, JG och SOA, helst.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

OBS! ALLA hot eller allmänt vidriga PM anmäls!

Nu går ju allt att förklara med att han inte är helt normal i skallen men man häpnar ja och speciellt i social kontakt med kvinnor. Konsekvensanalysen och empatin är i princip obefintlig.

Säga vad man vill om PS och JR men jag tror Sad:s brist på respekt för kvinnor gjorde att de här två:

https://www.bildtagg.se/bild/5vuh8ftxnf10btn7wlwxtr6

hade svårare att få honom ur balans än de här två:

https://www.bildtagg.se/bild/nbywlzfdzxgu0647cpma8w

Det baserar jag alltså på hur SD funkar. Inte på att killar är bättre än tjejer.

SD berättade ju i nåt sammanhang att han var rädd att få spö av de där gubbarna. Då låg de på rätt nivå tycker jag.
Citera
2021-04-10, 12:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu går ju allt att förklara med att han inte är helt normal i skallen men man häpnar ja och speciellt i social kontakt med kvinnor. Konsekvensanalysen och empatin är i princip obefintlig.

Säga vad man vill om PS och JR men jag tror Sad:s brist på respekt för kvinnor gjorde att de här två:

https://www.bildtagg.se/bild/5vuh8ftxnf10btn7wlwxtr6

hade svårare att få honom ur balans än de här två:

https://www.bildtagg.se/bild/nbywlzfdzxgu0647cpma8w

Det baserar jag alltså på hur SD funkar. Inte på att killar är bättre än tjejer.

SD berättade ju i nåt sammanhang att han var rädd att få spö av de där gubbarna. Då låg de på rätt nivå tycker jag.
"Säga vad man vill.."

Så han skulle ha varit kvar som FhL men inte spaningsledare och kunnat kompensera?

1. Snabba insatser, effektivt sök, snabbt hittad kropp.
2. Snabbt säkring av bevis, snabbt höjda befogenheter juridiskt vid husrannsakan, gripande etc hade varit bäst.

Risken är ett erkännande som inte kan förankras.
Det står inte på egna ben, fråga Quick.
Citera
2021-04-10, 12:09
Medlem
Är det någon som vet ifall det går att få reda på ifall någon sökt men nobbats från tillexempel polisutbildningen?
Vår riddare i nöden, skryter om hur förträfflig han är.

*Han var utbildad pilot, men så blev det krock i tvillingtornen 9/11, så då gick det inte att jobba med det?!
Så vitt jag vet så flyger folk fortfarande flygplan..

*Gällande lumpen, ni vet där pojkar blir män, har det framkommit att han efter mönstringen blivit helt befriad från värnpliktstjänstgöring -Varför? Sekretess

*Dykare, ditt liv hänger på pm dykinstruktören ger rätt anvisningar..

Hur var det nu med chefen som sagt att SD sagt att han hade adhd eller liknande?
Enligt §7 är han fullt frisk och har aldrig haft varesig fysiska eller psykiska sjukdomar

De otroligt jobbiga diskbråcken, finns det journaler? Medicinlistor? Han slog sönder ett bord i raseri på apoteket? Tramadol och morfin..
Mamma Davidsson tyckte det var så förfärligt synd om sin son som har såna problem med ryggen, att sova på häktet.. inte bekymrad över anledningen till att han ens befann sig på häktet?

Han kör med härskarmetoder och kränker sina egna barn, långt utöver vad som är acceptabelt.
Ingen ska stjäla strössel, eller gå på SDs gräsmatta på fel ställe..
Skoluppgifter där han anser att läraren har fel, går ut över dottern, vidrigt hur han beter sig och sen ska mästra JG om hur dum hans dotter och lärare är?!

Han har bevisligen dödshotat och misshandlat Lena, det har hovrätten nu fått lyssna på.
SD själv, som enda person i hela salen, bär ett stort svart munskydd och gömmer sig, knapprar på medhavd laptop!? gungar på stolen, blir röd i det lilla av ansiktet som han inte kan dölja.

Filmen om det förlorade och återvunna domkraftskaftet, den lär inte få någon oscar..
Däremot ska jag med nöje se den då den släpps. 7 minuter.

Man väljer inte sina föräldrar, men man blir som man umgås, eller betraktas iallafall så.
Om du tex umgås i en grupp med 4 personer, varav alla röker men inte du, kommer omgivningen att se dig som en rökare, eftersom du är med dem.

Jag hoppas barnen får hjälp, det är 5 barn som drabbats, varav Lenas barn aldrig kommer få sin mamma tillbaka, men de kan väl iallafall få den upprättelsen att den eller dem som mördade deras mamma, tillsammans och i samförstånd, samt de som skyddat förövarna får ta sitt straff.

Hepp!
Senast redigerad av Litenensam 2021-04-10 kl. 12:26.
Citera
2021-04-10, 12:14
Medlem
Citat:
Han skulle behöva en personlig assistent. Eller allra helst livstid i finkan.
Jag tror han trivdes bra i häktet, han fick ju prata med kvinnor och allt fokus och ljus var på honom.
Prästen i fängelset, som han tyckte om, var det en kvinna, månne?
Citera
2021-04-10, 12:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är det någon som vet ifall det går att få reda på ifall någon sökt men nobbats från tillexempel polisutbildningen?
Vår riddare i nöden, skryter om hur förträfflig han är.

*Han var utbildad pilot, men så blev det krock i tvillingtornen 9/11, så då gick det inte att jobba med det?!

*Gällande lumpen, ni vet där pojkar blir män, har det framkommit att han efter mönstringen blivit helt befriad från värnpliktstjänstgöring -Varför? Sekretess

*Dykare, ditt liv hänger på pm dykinstruktören ger rätt anvisningar..

Hur var det nu med chefen som sagt att SD sagt att han hade adhd eller liknande?

De otroligt jobbiga diskbråcken, finns det journaler? Medicinlistor? Han slog sönder ett bord i raseri på apoteket? Tramadol och morfin..
Mamma Davidsson tyckte det var så förfärligt synd om sin son som har såna problem med ryggen, att sova på häktet.. inte bekymrad över anledningen till att han ens befann sig på häktet?

Han kör med härskarmetoder och kränker sina egna barn, långt utöver vad som är acceptabelt.
Ingen ska stjäla strössel, eller gå på SDs gräsmatta på fel ställe..
Skoluppgifter där han anser att läraren har fel, går ut över dottern, vidrigt hur han beter sig och sen ska mästra JG om hur dum hans dotter och lärare är?!

Han har bevisligen dödshotat och misshandlat Lena, det har hovrätten nu fått lyssna på.
SD själv, som enda person i hela salen, bär ett stort svart munskydd och gömmer sig, knapprar på medhavd laptop!? gungar på stolen, blir röd i det lilla av ansiktet som han inte kan dölja.

Filmen om det förlorade och återvunna domkraftskaftet, den lär inte få någon oscar..

Man väljer inte sina föräldrar, men man blir som man umgås, eller betraktas iallafall så.
Om du tex umgås i en grupp med 4 personer, varav alla röker men inte du, kommer omgivningen att se dig som en rökare, eftersom du är med dem.

Jag hoppas barnen får hjälp, det är 5 barn som drabbats, varav Lenas barn aldrig kommer få sin mamma tillbaka, men de kan väl iallafall få den upprättelsen att den eller dem som mördade deras mamma, tillsammans och i samförstånd, samt de som skyddat förövarna får ta sitt straff.

Hepp!
Finns det papper på nån diagnos, utredning via BUP etc, så slog väl drömmen om polishjälte hål på sig själv per automatik.
Är han öht friskförklarad?

Hans chef nämner nåt men minns eg inte vad SD sa för förkortning.
Ang samsjuklighet så korrelerar ADD med mycket annat om det nu öht var rätt.
Före 2013 var beteckningen NDD vid autism, ett annat exempel på förkortningar.
Senast redigerad av develi 2021-04-10 kl. 12:26.
Citera
2021-04-10, 12:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Borde vara PW då. Andra kan detta bättre men om man tänker sig att han sett bilder på LW i SD:s mobil så kan det mycket väl vara så.
PW är för övrigt väldigt diplomatisk i sitt förhör.
Vem var det som påstod att SD var en "stabil person" eller liknande därför att han var bra på simträningen?
Den som sade det var knappast trovärdig.
Citera
2021-04-10, 12:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Facebook > Inställningar > Säkerhet och Inloggning

Där kan du kolla ”Här är du inloggad” med historik eller göra inställning ”Få varmingsmeddelanden om okända inloggningar”.

Om kontot lämnas inloggat så kan man kika i ”Aktivitetslogg” under Inställningar. Där syns sökningar m.m. man/någon har gjort i ditt konto. Eller så har hon kollat på annat sätt i webbläsaren.

Sen vad gäller Gmail så finns det olika varianter att se detta genom Google-kontot. Eller så har hon kanske bara sett i webbläsarens historik.

Hon har nog rätt bra koll efter alla år med GC, Geotouren och annat fixande.
Tack för bra info.
HD kan ha hur bra koll som helst på det tekniska men hon ligger lågt.
Vi har ingen aning om hur kunnig hon är.

Sett i webbläsarens historik?
Syftar du då på att han har varit inne direkt på hennes dator?
Jag trodde att hon menade att han hade loggat in på hennes dator via en egen dator.
Fast det kanske går att se webbhistoriken från en annan dator också?
Citera
2021-04-10, 12:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Han tog något certifikat för litet privatflyg och kallade sig pilot efter det.

Citat:
Det har jag missat.
Har det framkommit att han blev befriad eller ställer du en fråga?

Citat:
Det har jag också missat.

Citat:

Hoppas att den blir offentlig.

Citat:

Hepp!
Citera
2021-04-10, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han tog något certifikat för litet privatflyg och kallade sig pilot efter det.

Det har jag missat.
Har det framkommit att han blev befriad eller ställer du en fråga?

Det har jag också missat.

Hoppas att den blir offentlig.
Jag har eftersökt uppgifter och det framkommer att han är helt befriad från värnplikt.
Antar att han inte fixade testerna, inte man nog.
Det går inte att få reda på vad som uppdagades, men tydligen någonting som gjör att SD inte är att räkna med i händelse av krig, om man säger så.
Jag blev fundersam över just lumpen, då SDs storebror blev tillfrågad om SD mönstrat, vilket han svarade att han inte visste. Eh, klart man vet om lillbrorsan som man har bäst kontakt med iom simningsintresset mm har fullgjort värnplikten?!
Orsak är oklar pga sekretess

Gällande skoluppgifterna och dottern, finns det i samtal mellan SD och JG
Citera
2021-04-10, 13:08
Medlem
develis avatar
Är det här en strategi att vara inställsam och verka förtroendefull eller vad sysslar HD med.
Är paret (främst BP) några hon gärna vill ha på sin sida?
För hon ljuger igen till nån part.

Till lakejen JG sa HD att han var den första som fick veta efter hennes föräldrar, det verkar han vars stolt över, en ynnest, för det upprepas i förhör.

LH (och BP) som hon sen ränner ihop med bakom planket i mars, verkar ha fått samma besked.
Hon har väl nyss flyttat in 60 meter från instabila och farliga Taggis.

HD påstår även att skilsmässan inte berodde på LW.
Rimmar inte direkt med hennes brist på tillit gentemot SD.

"I samband med ett event i januari/februari -18 berättade Hanna för dem att hon och Stefan skulle skiljas. Hon sa att det inte handlade om Lena utan andra saker. Hon sa vidare att hon fortfarande var kär i honom men att det "inte gick längre". Hanna sa att de var de första hon berättade för om det.
Hanna har sökt sig till B*ernt, som hon känt sig trygg med, och bland annat frågat om skjuts
till event samt om de ska geocacha tillsammans."

Gällande just BP, då hon i sept 2016 pratar om hatobjektet Taggis med SD och är schysst nog att tycka att hon får leva denna gång, så ses att hon njuter av att LW viker undan.
BP tycks både välkomna LW och anse att HD ska ta plats.

HD: (..) hon avböjde när Beppe välkomnade henne att sitta hos oss."
(..)
HD: Blev varm och glad av lehed och Beppe ord. Pratade om touren och jag berättade att jag skulle prata på den på FAD.
Båda uttrycker att de blev glada att jag skulle göra det och inte någon annan. Och sen säger de att de inte syftar på dig och tittar bort mot Lena.
De tyckte det var bra att jag tog plats och vara ansikte för touren tillsammans med dig. Det värmer gott."

Ang att ränna på den blivande brottsplatsen är det något märkliga om och men:

▪️Det vore märkligt att snokande HD inte skulle veta att cachen är flyttad.
Hon är uppenbart intresserad av LWs förehavanden och likaväl burkar.

▪️Underligt för att det är hon som initierar:

▪️Hon avskyr LWs cacher så hon rent mår illa av att vistas vid dem enligt JS.

▪️Varför skulle hon då vilja återvända till en cache hon redan tagit.

▪️För att den infon också verkar vara planterad till TB.

▪️För att hon snarare verkar vilja släppa spår i vittnenas närvaro.

Det är hennes fokus om spår igen, hon verkar vilja att TB ska veta detta också ang DNA, förutom blodspår från LW.

En uppgift som TB tyckte var helt malplacerad i samtalet.
... Oavsett om hon ställer frågor aktivt fö.

TB:
"På fråga om Hanna sa något om platsen där Lena hittades så säger Therese att det gjorde hon.
Hanna sa att det hade funnits en cach där och att de varit där och tagit den för någon månad
sedan. Cachen var inte kvar nu. Vilka Hanna menade när hon sa "vi" vet inte Therese men
hon antog att det var Stefan. [b]Hanna sa att det nog kunde finnas spår från henne där."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in