Är det här en strategi att vara inställsam och verka förtroendefull eller vad sysslar HD med.
Är paret (främst BP) några hon gärna vill ha på sin sida?
För hon ljuger igen till nån part.
Till lakejen JG sa HD att han var den första som fick veta efter hennes föräldrar, det verkar han vars stolt över, en ynnest, för det upprepas i förhör.
LH (och BP) som hon sen ränner ihop med bakom planket i mars, verkar ha fått samma besked.
Hon har väl nyss flyttat in 60 meter från instabila och farliga Taggis.
HD påstår även att skilsmässan inte berodde på LW.
Rimmar inte direkt med hennes brist på tillit gentemot SD.
"I samband med ett event i januari/februari -18 berättade Hanna för dem att hon och Stefan skulle skiljas. Hon sa att det inte handlade om Lena utan andra saker. Hon sa vidare att hon fortfarande var kär i honom men att det "inte gick längre". Hanna sa att de var de första hon berättade för om det.
Hanna har sökt sig till B*ernt, som hon känt sig trygg med, och bland annat frågat om skjuts
till event samt om de ska geocacha tillsammans."
Gällande just BP, då hon i sept 2016 pratar om hatobjektet Taggis med SD och är schysst nog att tycka att hon får leva denna gång, så ses att hon njuter av att LW viker undan.
BP tycks både välkomna LW och anse att HD ska ta plats.
HD: (..) hon avböjde när Beppe välkomnade henne att sitta hos oss."
(..)
HD: Blev varm och glad av lehed och Beppe ord. Pratade om touren och jag berättade att jag skulle prata på den på FAD.
Båda uttrycker att de blev glada att jag skulle göra det och inte någon annan. Och sen säger de att de inte syftar på dig och tittar bort mot Lena.
De tyckte det var bra att jag tog plats och vara ansikte för touren tillsammans med dig. Det värmer gott."
Ang att ränna på den blivande brottsplatsen är det något märkliga om och men:
▪️Det vore märkligt att snokande HD inte skulle veta att cachen är flyttad.
Hon är uppenbart intresserad av LWs förehavanden och likaväl burkar.
▪️Underligt för att det är hon som initierar:
▪️Hon avskyr LWs cacher så hon rent mår illa av att vistas vid dem enligt JS.
▪️Varför skulle hon då vilja återvända till en cache hon redan tagit.
▪️För att den infon också verkar vara planterad till TB.
▪️För att hon snarare verkar vilja släppa spår i vittnenas närvaro.
Det är hennes fokus om spår igen, hon verkar vilja att TB ska veta detta också ang DNA, förutom blodspår från LW.
En uppgift som TB tyckte var helt malplacerad i samtalet.
... Oavsett om hon ställer frågor aktivt fö.
TB:
"På fråga om Hanna sa något om platsen där Lena hittades så säger Therese att det gjorde hon.
Hanna sa att det hade funnits en cach där och att de varit där och tagit den för någon månad
sedan. Cachen var inte kvar nu. Vilka Hanna menade när hon sa "vi" vet inte Therese men
hon antog att det var Stefan. [b]Hanna sa att det nog kunde finnas spår från henne där."