2021-04-11, 13:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Är frågan ställd till mig, blir mitt svar:
Leif GW står nu brydd och tvekande och funderar över till vilken tuva han skall hoppa för att försöka rädda sig torrskodd ur det här.

Klart att han med alla medel önskar ge juridisk smisk tillbaks till GL för alla dennes dokumenterade stolligheter, bl a i Fallet TQ.
Samtidigt inser ju Leif GW att EA, kvinnan som GL under presskonferensen beskrev med orden "lögnerska och bedragerska" är just detta, så skall Leif GW öht öppna näbben bör han ställa sig på GL:s sida.

Avvaktar nog lite med inköp av pop-corn..
Jag tror knappast att GW på riktigt trodde att GL var skyldig. Han tyckte bara att det var lite mysigt att hans ärkefiende råkade få lite problem.
Citera
2021-04-11, 13:59
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Hon hade tidigare spelat in ett påstått övergrepp, gett polisen en klippt 19 minuters ljudfil och raderat sin mobil. Mannen dömdes av tingsrätten till 2.6 års fängelse för våldtäkt, var frihetsberövad i ungefär 8 månader tills hovrätten friade honom, eftersom den kompletta ljudfilen och kvinnans egen upplevelse inte överensstämde.

Enligt Lambertz upprepade kvinnan den proceduren på julaftonskvällen, vilket kan förklara att han från att ha varit häktad på sannolika skäl släpptes och utredningen lades ner. Kvinnan har också tidigare anmält en nöjesprofil för våldtäkt och tortyrliknande misshandel som ska ha pågått i timmar, men utan att hennes uppgifter ledde till åtal. Hon anmäldes senare för förtal efter att hon delat sin egen upplevelse på Facebook tillsammans med häktningsframställan där mannens namn, adress och personnummer ingår.

Citat:
Diktaturer brukar utmärka sig genom att låta ideologi avgöra rättegångar. Men jag tror att i den svenska mediedomstolen var det inte så mycket kvinnan som en teori som försvarades. Men är feminismen verkligen så skör och bräcklig att den inte kan överleva att en kvinna faktiskt kan, med Lambertz ord, vara en lögnerska och bedragerska. För många skribenter och opinionsbildare verkar feminismen fortfarande stå och falla med ett rättsfall.

https://bulletin.nu/enligt-radikalfeminismen-maste-goran-lambertz-offras

Bra krönika om hur jävla korkade och radikala kvinnor och feminister är idag.
Citera
2021-04-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ja! och var har vi nu och senare alla syltryggars störste favorit i detta såpadrama: Leif GW? Han som för en månad sen myste så gott, samt tyckte att GL gott kunde sitta där??
Ack ja - tillhör han månne folkdomstolen?

Gw han skiter i vilket. Lambertz har tyckt tvärt emot GW sen tidigare att de kommer aldrig tycka det samma bara för att.
Gw är totalt ointresserad av att trycka en lilja, han tycker ju ta mig fan det är jobbigt att lägga sig, på rygg. Så det sexuella är helt förbi han sen länge, möjligtvis att han myser med Damernas värd i smyg.
Lambertz har ju tyvärr vart med o skapat detta haveri så egentligen borde jag inte bry mig, men finns nu en 1% chans till förändring så måste vi ta den chansen. Problemet är större en vad Svensson tror.
Alla kvinnor falsk anmäler inte, alla zigenare snattar inte. Men tyvärr förekommer det.
Citera
2021-04-11, 14:46
Medlem
Citat:
Är frågan ställd till mig, blir mitt svar:
Leif GW står nu brydd och tvekande och funderar över till vilken tuva han skall hoppa för att försöka rädda sig torrskodd ur det här.

Klart att han med alla medel önskar ge juridisk smisk tillbaks till GL för alla dennes dokumenterade stolligheter, bl a i Fallet TQ.
Samtidigt inser ju Leif GW att EA, kvinnan som GL under presskonferensen beskrev med orden "lögnerska och bedragerska" är just detta, så skall Leif GW öht öppna näbben bör han ställa sig på GL:s sida.

Avvaktar nog lite med inköp av pop-corn..

Finns det NÅGON här som vet vart man kan se hela den presskonferensen där han kallar henne bedragerska osv? Verkar ju som att det här raderats och tagits bort överallt, går inte att hitta. Någon som har sparat / vet var det finns?
Citera
2021-04-11, 14:49
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Åklagaren kände givetvis till hela EA:s bisarra bakgrund från dag ett, men valde ändå att häkta en uppenbart oskyldig GL.
När uppgifterna blev offentligt kända, främst via Flashback, släpptes Lambertz.

Jag förstår att det är viktigt för dig att klamra dig fast vid uppfattningen om att "Flashback var sist på bollen", men jag förstår bara inte varför. Men det klarnar säkert framöver.

Själv hoppas jag på att EA skapar sig en signatur här & kommer in i matchen. Sen får man vara försiktig med nya signaturer som påstår att dom är en viss person. Men jag tror faktiskt jag enkelt skulle känna igen skriverier från en borderlinehäxa, det brukar inte vara så svårt.
För att klargöra: vad menar du är "EA:s bisarra bakgrund"‽

Menar du att "borderlinehäxan" EA har satt I system att försöka få män som hon på förhand valt ut dömda för våldtäkt genom slug planering och att Lambertz är hennes senaste offer?

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag tror du missar att poängen här framför allt är att åklagare Annika Bokefors häktade Lambertz på grunder som knappa två veckor senare visade sig inte bara svaga utan där det med kunskaper om målsägandens person och agerande framstod som direkt dubiösa. Då bör man ifrågasätta om åklagaren Bokefors gjort ett godkänt arbete och alls borde häktat Lambertz och vad hon hade för motiv för det. Bokefors skyddar sig själv genom att använda sekretess och vägra uppge någonting om skälen för häktningen, vilket hon borde.

Eftersom Bokefors tiger som muren går det förstås inte att bevisa exakt vilken påverkan uppgifter som framkom på Flashback eller genom den här Rapport-killen fick på åtalet och att det lades ned eller granska myndighetsutövningen och vi vet inte vad Bokefors kände till om målsägandens modus operandi innan det framkom då hon granskades.

Jag påstår alltså inte något definitivt vi vet, utan att vi måste utgå från att Bokefors häktade Lambertz utan egentlig grund och senare kom att inse hur ohållbart det var när Flashback och andra granskade processen.

Okej. Kan du då klargöra vad du menar med "målsägandens modus operandi"‽

Menar du att målsägaren är en person som satt i system att genom slug planering få män som hon på förhand valt ut dömda för våldtäkt?
Citera
2021-04-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror knappast att GW på riktigt trodde att GL var skyldig. Han tyckte bara att det var lite mysigt att hans ärkefiende råkade få lite problem.
Enig.
Förståeligt också -sett ur ett normalmänskligt perspektiv, fast olyckligt att Leif GW därmed kom att hamna på brännmärkarnas/ högafflingarnas sida i den påstådda kampen om att vilja få fram Sanningen.

Jag är övertygad om att Leif GW redan från början insåg att GL råkat trampa med ena foten i klaveret och med den andra i en honungsfälla och att GL var/är helt oskyldig till våldtäkt.
Citera
2021-04-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Finns det NÅGON här som vet vart man kan se hela den presskonferensen där han kallar henne bedragerska osv? Verkar ju som att det här raderats och tagits bort överallt, går inte att hitta. Någon som har sparat / vet var det finns?
Jag vet INGEN som har presskonferensen sparad i sin helhet.
Kanske GL?
Om nån av de närvarande journalisterna som har hela pk:en bandad, skulle ha erbjudit GL att få köpa en kopia på den, är min gissning att GL gärna hade betalat begärt pris.
Citera
2021-04-11, 15:15
Medlem
Citat:
Sök på Hela Presskonferensen så har du att bita i. Kanske hittar du den ursprungliga bland dom censurerade. Tror tom, att någon klok medlem skrev av och postade den kompletta presskonferensen.
Citera
2021-04-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag tror du missar att poängen här framför allt är att åklagare Annika Bokefors häktade Lambertz på grunder som knappa två veckor senare visade sig inte bara svaga utan där det med kunskaper om målsägandens person och agerande framstod som direkt dubiösa. Då bör man ifrågasätta om åklagaren Bokefors gjort ett godkänt arbete och alls borde häktat Lambertz och vad hon hade för motiv för det. Bokefors skyddar sig själv genom att använda sekretess och vägra uppge någonting om skälen för häktningen, vilket hon borde.

Eftersom Bokefors tiger som muren går det förstås inte att bevisa exakt vilken påverkan uppgifter som framkom på Flashback eller genom den här Rapport-killen fick på åtalet och att det lades ned eller granska myndighetsutövningen och vi vet inte vad Bokefors kände till om målsägandens modus operandi innan det framkom då hon granskades.

Jag påstår alltså inte något definitivt vi vet, utan att vi måste utgå från att Bokefors häktade Lambertz utan egentlig grund och senare kom att inse hur ohållbart det var när Flashback och andra granskade processen.

Bokefors smusslande om den anmärkingsvärda tvärvändningen och frisläppandet av GL visar med all önskvärd tydlighet hur viktigt det är med allmänhetens insyn. För att upprätthålla ett icke korrupt rättsystem är insyn ett måste. Bokefors missbrukar sekretessen för att dölja sina egna misstag.
Citera
2021-04-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
https://bulletin.nu/enligt-radikalfeminismen-maste-goran-lambertz-offras

Bra krönika om hur jävla korkade och radikala kvinnor och feminister är idag.
En krönika värd att rekommendera, så tack för den!

Är det nån som vet om den i krönikan, med kritiska ord, omnämnda feministen Kristina Hultman har yttrat sig i det nu pågående Lambertz-ärendet?

Edit: Hittade denna Expressen Premium-artikel från 17 mars
https://www.expressen.se/nyheter/stodet-fran-quick-laget--bortom-min-forstaelse/

Ingressen:

Göran Lambertzs allierade i det så kallade Quick-laget reagerade med bestörtning när anklagelserna om våldtäkt blev kända.

Telefonerna har gått varma i kretsen den senaste tiden.

– Jag stöder Göran Lambertz som en mycket nära vän, men mitt stöd är inte förbehållslöst, säger journalisten och debattören Kristina Hultman.
Senast redigerad av Carinah78 2021-04-11 kl. 15:51.
Citera
2021-04-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Sök på Hela Presskonferensen så har du att bita i. Kanske hittar du den ursprungliga bland dom censurerade. Tror tom, att någon klok medlem skrev av och postade den kompletta presskonferensen.

Edit: Hittade inte heller den kompletta..
Citera
2021-04-11, 16:02
Medlem
Citat:

Citat:
Jag vet INGEN som har presskonferensen sparad i sin helhet.
Kanske GL?
Om nån av de närvarande journalisterna som har hela pk:en bandad, skulle ha erbjudit GL att få köpa en kopia på den, är min gissning att GL gärna hade betalat begärt pris.
Jag har nedladdat en mkv-fil en gång som heter:
Nyheter Direkt - Lambertz om den nedlagda utredningen.mkv [516 mb.]
I den nämnda filen finns i varje fall början av presskonferensen samt studioinslag - tid tillsammans 25.48

Jag var inte var man kan lägga upp videofilen för nedladdning?

Edit: Från presskonferansen är sändingen något mer än 10 minuter.
Lamberts nämner i början att hon är en lögnerska och begragersta. Dit har jag nu sett på filen.

Jag har inte sett igenom hela filen.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-11 kl. 16:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in