Citat:
Ursprungligen postat av
Tendans
Tack för initiativet, TS. Intressant ögonöppnare. Jag såg ditt inlägg om dina innehav men om man får lov att vara lite jobbig så hade det varit intressant att få ta del av din portfölj i mer detalj. Hur mycket du har investerat procentuellt i dina olika uranaktier och hur du resonerar allmänt kring det olika bolagen. Kanske en topp 5 lista om det inte är för omständigt?
Efter dina fem år av research så hade dina tankar kring det varit uran värt. 😊
Här är mina innehav:
https://ibb.co/1JscQJx
Som du ser har vissa gått bra mycket bättre än andra (Paladin upp 1000% till exempel).
Min taktik har egentligen bara gått ut på att undvika jättarna Cameco och Kazatomprom för att få mer hävstång samt att sprida ut mig geografiskt mellan Kanada, USA, Afrika och Australien.
Har även blandat, producenter, developers och någon explorer.
Utöver det så sitter jag nu bara på händerna och väntar. Roterar inte pengarna utan låter vinnarna rusa.
Om jag skulle ge ett namn som jag tror på så är det Goviex. De kommer antagligen att komma i produktion den här cykeln och har släpat efter jämfört med många andra företag.
Grejen med uranbolagen är att de alla har skönhetsfläckar av olika slag. Men drar du tio slumpmässiga namn ur en hatt så kommer det att gå väldigt bra på sikt är jag övertygad om.
Använd #uranium på Twitter och se vilka tickers folk snackar om där.
Kan inte nog rekommendera @Quakes99 där. Han delar allt det senaste om uran, dygnet runt. Oerhört värdefull nyhetskälla.