2021-04-10, 22:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Min insats var inte mycket att hänga i julgranen - tacka den som hämtade fupen fysiskt (i två omgångar dessutom) och den som skannade in under två nätter. Men visst - ett bra teamwork när den är som bäst i Flashback.

Du ska inte förringa din insats.

Jag hoppas att du förstår att det inte bara handlar om att vi kan sitta här och spekulera?

Utan FUPen digitalt i tråden (och jag tackar även Piastrone och flera av de andra som hjälpt till att se till att FUPen kunnat läsas här i tråden(!!) hade inte t ex Avel och flera andra i tråden kunnat klura ut väsentliga delar som kan leda till att till slut kan rätt man fällas!

Vem tänkte på de konsekvenserna?

Kanske ni fattade vad ni pysslade med?
Senast redigerad av notknapparen 2021-04-10 kl. 22:16.
Citera
2021-04-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Den fetare texten är tyvärr ett faktum. Något vissa här i tråden vägrade ta in och la ner en massa onödig tid på att käfta på ett otrevligt sätt.

Vilket på ett sätt kanske var bra iom att du fick förklara extra pedagogiskt...

Någon (zilvereko?) jämförde nyss med indicierna som fällde Billy i Tova-målet.
Men där var indicierna starkare.

Men allt har den som hoppas kan - inget den vara hopp försvann...

Kanske kan DNA:t på ringen (trots att han från NFC sa att det är så extremt liten volym) i kombination med annat bli Steffes fall.

Kul för SDs barn att leva med tvivlet om han släpps fri.... Tvivel eller total hjärntvätt.

Ja, även om det var liten volym så var den där - och det ju diskuterats några gånger :-). Det jag har funderat över är framförallt var på ringen det satt, vilket jag tycker jag diskuterats väldigt lite (eller så har jag inte sett). Om jag förstått rätt så var det inte i någon grop, utan tvärtom på en yta som stack ut på ringen. Om SDs dna kom dit flera dagar tidigare så borde det i högsta grad ha gnuggats av, även om LW tog av sig ringarna när hon diskade och duschade. Det är väl just dom ytorna hon själv kommer i kontakt med när hon tar av och på ringen. Känns som en omöjlighet att det skulle ha kunnat stanna kvar i flera dagar när hon träffat och haft närkontakt med så många människor.

Ur teknisk undersökning
Detta protokoll avser att förtydliga från vilken ring spår S088, topsning för DNA, säkrades. Detta spår har senare även undersökts vid laboratorium NFI/Holland.
...
När jag (undertecknad) topsade ringen G063 fokuserade jag att säkra ytor med skarpa kanter där tänkbart eventuella DNA-celler skulle kunna fastna. Vidare undvek jag att topsa helt blodiga ytor då blodet förväntades tillhöra målsägaren själv.
...
Undersökningsmetoder
Topsning med steril tops fuktad med avjoniserat vatten. Steril påse av märket BioPack. Fotografering.

https://www.bildtagg.se/bild/waw07qhqf9eie9giy5xgyye9
Senast redigerad av piastrone 2021-04-10 kl. 22:16.
Citera
2021-04-10, 22:18
Medlem
Citat:
Nja, det är nog inte meningen att ifrågasätta i en P7a. Vi får nog lita på att läkaren gjort rätt bedömning. Framförallt när det framgår att han INTE lider av allvarlig psykisk störning. Detta är ju som sagt enbart en bedömning - inte ett förhör.

Tillägg: Det står också att han säger sig inte ha några RELEVANTA fysiska besvär. Vad relevanta betyder här vet jag inte. Men han har kanske diskbråck men att det inte är relevant för den P7a han genomgick. Jag är inte säker på vad du far efter? Tror du läkaren döljer något? Ljuger?
Jag vet inte vad jag ska tro längre.
Är bara förtvivlad över hela skiten, rent ut sagt.
Känslan av att människor inte vågar berätta, kanske för att SD har hållhakar på dem.
När jag läser i den röriga förundersökningen, hittar jag nya konstigheter, vem som egentligen känner vem, vad som väger för eller emot ifall någon vågar börja berätta.
Att geocaching kan stiga folk åt huvudet, de lämnar sina barn och drar iväg, alltid redo.
Det är människors beteenden som skrämmer, hur kan en pappa vifta bort att svärsonen bedragit hans dotter i sex år? Jag fattar inte. Sorry för min inkompetens
Citera
2021-04-10, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Nja, det är nog inte meningen att ifrågasätta i en P7a. Vi får nog lita på att läkaren gjort rätt bedömning. Framförallt när det framgår att han INTE lider av allvarlig psykisk störning. Detta är ju som sagt enbart en bedömning - inte ett förhör.

Tillägg: Det står också att han säger sig inte ha några RELEVANTA fysiska besvär. Vad relevanta betyder här vet jag inte. Men han har kanske diskbråck men att det inte är relevant för den P7a han genomgick. Jag är inte säker på vad du far efter? Tror du läkaren döljer något? Ljuger?
Hon är nog trötter och hade inte garden uppe för hans enorma charmattack.

Ifrågasätta går väl bra om det verkar helkorkat det som står i P7an.
För det gör det.

På mindre tecken på temporär sinnesförvirring har det varit önskvärt med med en större undersökning för att vederbörande är svårbedömd likaväl. En timme är väl inte värst mycket till tid att bedöma nåt retroaktivt.

Senast ifrågasatte ÅK en utförd RPU, andra gånger är det Rättsliga Rådet som får träda in och second opinion har väl som charm.
En sakkunnig säger en sak, försvaret kallar en annan.
Det är ingen exakt vetenskap, folk söker hjälp på akutpsyk, skickas hem och mördar.
Citera
2021-04-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du ska inte förringa din insats.

Jag hoppas att du förstår att det inte bara handlar om att vi kan sitta här och spekulera?

Utan FUPen digitalt i tråden (och jag tackar även Piastrone och flera av de andra som hjälpt till att se till att FUPen kunnat läsas här i tråden(!!) hade inte t ex Avel och flera andra i tråden kunnat klura ut väsentliga delar som kan leda till att till slut kan rätt man fällas!

Vem tänkte på de konsekvenserna?

Kanske ni fattade vad ni pysslade med?
DET är jävligt häftigt. Jag skrattade högt när jag läste NAs artikel om Flashbacks privatspanare.

Nå, vi får vara tacksamma att vi faktiskt lyckades få in fupen här digitalt. Ja, det är många som varit involverade. Ingen nämnd, ingen glömd. Och vissa har varit envisare än andra att gräva och skicka bevis och förklaringar till Hiding. Hon var impad.
Citera
2021-04-10, 22:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Narkotikafriskola.se om tramadol:

"Kännetecken: slöhet, trötthet, kramper, ångest, depression, svettningar, influensasymptom och darrningar men även kraftiga humörväxlingar och aggressivitet vid blandmissbruk"

https://www.narkotikafriskola.se/läsvärt/drogfakta/opioider-42095035

Tog SD andra läkemedel eller droger som kan krocka med Tramadol?
Några större mängder lär inte ha skrivits ut, ej heller under längre perioder. Var väl under den akuta fasen som han sägs fått T*amadol utskrivet.
Tvärtom verkar S vara rätt ointresserad av all slags stimulantia. Något vittne borde ha signalerat om några problem hade funnits. Skulle också ha framgått i skriftlig kommunikation.
Citera
2021-04-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag vet inte vad jag ska tro längre.
Är bara förtvivlad över hela skiten, rent ut sagt.
Känslan av att människor inte vågar berätta, kanske för att SD har hållhakar på dem.
När jag läser i den röriga förundersökningen, hittar jag nya konstigheter, vem som egentligen känner vem, vad som väger för eller emot ifall någon vågar börja berätta.
Att geocaching kan stiga folk åt huvudet, de lämnar sina barn och drar iväg, alltid redo.
Det är människors beteenden som skrämmer, hur kan en pappa vifta bort att svärsonen bedragit hans dotter i sex år? Jag fattar inte. Sorry för min inkompetens
Allt det där håller jag med om. Ett litet samhälle som nästan ser ut som en sekt. Och i sekten finns ytterligare en liten sekt - geocachfolket. I denna sekt finns ytterligare en sekt: familjen Davidsson med vidhängande svärföräldrar. Otäckt och obehagligt.
Citera
2021-04-10, 22:28
Bannlyst
Citat:
25 febr tror jag den blev färdigskannad och lades ut här. Åtminstone om jag går bakåt och kikar. Men därikring.

Citat:
Tack Picasso. Och som nötis sa; tack för allt jobb du och de andra gjorde med att få upp fuppen! Du ska ha en stor eloge för det!⭐️⭐️⭐️ Helt ovärderligt!

Hej.
Här kommer lite kul fakta och bilder på hur vi fick ut FUP.
2020-02-14 kl 11.00 Slänger Picasso2 upp Stämningsansökan i tråden. Sen börjar ett mail-bombande från många i tråden till Örebro TR, men där var det tvärstopp. Ingen FUP digitalt och dom 14.000 sidorna skulle kosta 28.000:- och kunde bara lämnas ut i pappersform. Sen tjatade o gnatade vi med Tingsrätten och hux flux så sänkte Björn Lindén priset till 7.000:- och då blev det helt plötsligt möjligt.
Snacket om insamling påbörjades men helt plötsligt ploppade nicket @Puttenot och berättade att hen skulle köpa ut FUP. Sagt o gjort så började @Puttenot fota av FUP med sin mobilkamera och @T34Panzer la allt tillrätta i tråden och det pågick nått dygn eller två, men sen togs kontakt och överenskommet blev att FUP skulle scannas in och upp i tråden. En insamling började och allt detta samordnades av en handfull nick och @Puttenot satte sig i bilen med hela familjen och drog hit till Göteborg och jag lovar, dom bor lååångt bort och dom gjorde en riktigt lång resa tur o retur.
20-02-22 vid 18 tiden fick jag den första halvan av FUP, och kl 18,47 så började jag scanna in och lägga upp i tråden. Det börjar med inlägg #77139 och sen är det bara att leta sig framåt. Den första högen med aktbilagor var 76cm hög och tog till 02.40 att scanna in. Alltså 8 timmars oavbrutet jävla scannande, men sen var som sagt halva FUP offentlig.
https://forumbilder.com/i/rx5o

2020-02-24 även då vid 18 tiden så hade en medlem ur @Puttenot familjen satt sig och kört ännu längre. Först hela vägen till Örebro, sen från Örebro till Göteborg, och sist då den lååånga vägen hem igen, så det var en riktig insatts av den personen och inte nog med det... I en av kartongerna med FUP så låg det en överraskning. Kolla här
https://forumbilder.com/i/rx55
Dom var så gulliga att dom skickade med lite Brännvin... ha ha ha

Kl 18.45 så började jag en andra gång att scanna in den andra halvan av FUP och det hittar man på inlägg #78068. Klockan 01.00 var jag klar med scannandet vilket innebär att jag satt i 6 timmar och 15 minuters oavbrutet scannande.
Den högen var faktiskt lite större - hela 82 cm, kolla här:
https://forumbilder.com/i/rx5X

Så Hela FUP var på över 14.000 sidor... 158 cm hög.... och vägde 86kg

Så, där har ni lite fakta om hur FUP hamnade i tråden.
Och förutom jag själv, Puttenot, Picasso2, Fröken_Sverige, T34Panzer, nonada, Zache så var det ett underbar samarbete i hela tråden och många hjälpte till.

Så ungefär gick det till när FUP hamnade i tråden.

// Krmkr
Citera
2021-04-10, 22:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Nånting ur minnet: Det framkom väl i FUP att ett par av SD's byxor var borta. De återfanns aldrig. Tror tom att det var trekvartsbyxor. Nån annan kanske minns bättre/mer gällande detta.
Vem i hans omgivning ska i sådana fall ha uppmärksammat det? H har nämnt något om trekvarts-shorts av samma sort - likadana då?
Citera
2021-04-10, 22:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Intressant. Undrar HUR tidigt snorkråkan började med det uttrycket eg.? Drar mig till minnes att de var några stycken i tråden som slängde sig med det.

Vem i fup var det som använde det nu igen?
Snorkråkan skrev det den 6 jan.
Poliskompisen var den som använde det i FUP, som inte blev offentlig förrän i februari.
Det är därför det har kommenterats rätt många gånger i tråden.
Senast redigerad av hoppsann 2021-04-10 kl. 22:45. Anledning: Förtydligande
Citera
2021-04-10, 22:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Några större mängder lär inte ha skrivits ut, ej heller under längre perioder. Var väl under den akuta fasen som han sägs fått T*amadol utskrivet.
Tvärtom verkar S vara rätt ointresserad av all slags stimulantia. Något vittne borde ha signalerat om några problem hade funnits. Skulle också ha framgått i skriftlig kommunikation.
Vart framkommer psykbryt på apoteket som nämns?
Min sökfunktion funkar fortfarande inte på mobil.
Citera
2021-04-10, 22:33
Medlem
Citat:
Den fetare texten är tyvärr ett faktum. Något vissa här i tråden vägrade ta in och la ner en massa onödig tid på att käfta på ett otrevligt sätt.

Vilket på ett sätt kanske var bra iom att du fick förklara extra pedagogiskt...

Någon (zilvereko? Edit; Picasso 2!) jämförde nyss med indicierna som fällde Billy i Tova-målet.
Men där var indicierna starkare.

Men allt har den som hoppas kan - inget den vara hopp försvann...

Kanske kan DNA:t på ringen (trots att han från NFC sa att det är så extremt liten volym) i kombination med annat bli Steffes fall.

Kul för SDs barn att leva med tvivlet om han släpps fri.... Tvivel eller total hjärntvätt.

Mysigare stämning här än i hackerforum iaf...

Ja ringen kan man hoppas på! Ordföranden frågade i rätten nu var DNA hade topsats och åklagaren svarade på den skarpa delen? Mkt bra isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in