2021-04-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
P7an görs väl för bedömning om personen ska kunna dömastill fängelse eller rättspsyk, om personen uppvisar konstigheter görs en bedömning om en stor rättspsykiatrisk undersökning.
Antagligen har SD slagit på charm och mundiarre och vips, inga problem.
Sen att det är många saker aom får en att höja på ögonbrynen, gällande rena faktafel, som att han haft ett förhållande med en kvinna i två år, ingen kontakt med sjukvård överhuvudtaget. Att slå handen i väggen, bryta tummetotten, det är normalt? Det var väl då han var tvungen att röntga?

Ah, såg nu att ansvarige för p7 är trummvirvel, en kvinna - Hepp!
P7:an är en bedömning om han kan misstänkas lida av allvarlig psykisk störning vid gärningstillfället och/eller vid undersökningstillfället. Detta ligger som underlag för en uppföljande RPU som sker när domstolen ansett den häktade (eller i detta fallet SD) är skyldig till dådet men där man vill undersöka om han är tillräckligt allvarlig psykisk sjukdom för att fängelseförbud skall råda. P7 är alltså ENBART ett underlag om MISSTANKE om allvarlig psykisk sjukdom kan föreligga.

Som du kanske kan läsa dig till i brödtexten i utlåtandet så går man mer eller mindre enbart på SDs egna berättelser - och det är det som är meningen. Han har troligen själv sagt 2 år. Det är inte läkarens sak att rätta till hans historia, de har ingen koll på hans historia och skall heller inte ha det. I övrigt har man handlingar från sjukvård, socialtjänst och kriminalvård att ha som underlag dessutom.
Senast redigerad av Picasso2 2021-04-10 kl. 17:38.
Citera
2021-04-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
P7an görs väl för bedömning om personen ska kunna dömastill fängelse eller rättspsyk, om personen uppvisar konstigheter görs en bedömning om en stor rättspsykiatrisk undersökning.
Antagligen har SD slagit på charm och mundiarre och vips, inga problem.
Sen att det är många saker aom får en att höja på ögonbrynen, gällande rena faktafel, som att han haft ett förhållande med en kvinna i två år, ingen kontakt med sjukvård överhuvudtaget. Att slå handen i väggen, bryta tummetotten, det är normalt? Det var väl då han var tvungen att röntga?

Ah, såg nu att ansvarige för p7 är trummvirvel, en kvinna - Hepp!

Fetade: Ja, det är det den är till för = att grunda för en RPU om det anses behövas.
Citera
2021-04-10, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
P7:an är en bedömning om han kan misstänkas lida av allvarlig psykisk störning vid gärningstillfället och/eller vid undersökningstillfället. Detta ligger som underlag för en uppföljande RPU som sker när domstolen ansett den häktade (eller i detta fallet SD) är skyldig till dådet men där man vill undersöka om han är tillräckligt allvarlig psykisk sjukdom för att fängelseförbud skall råda. P7 är alltså ENBART ett underlag om MISSTANKE om allvarlig psykisk sjukdom kan föreligga.

Som du kanske kan läsa dig till i brödtexten i utlåtandet så går man mer eller mindre enbart på SDs egna berättelser - och det är det som är meningen. Han har troligen själv sagt 2 år. Det är inte läkarens sak att rätta till hans historia, de har ingen koll på hans historia och skall heller inte ha det. I övrigt har man handlingar från sjukvård, socialtjänst och kriminalvård att ha som underlag dessutom.

Hej.
Jag har både P7 och Kriminalvårdens utredning.
Har ni löst det, eller skall jag peta in dem i tråden ?
Citera
2021-04-10, 17:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det är väl så enkelt som att det inte finns tecken på att han har knaprat opioider, åtminstone inte i den omfattningen att han ska varit hög på sådana under kvällen - finns inga tecken i berättelsen i övrigt som visar på sådant. Han träffade YD strax innan och han har fört en normal diskussion med några kollegor? Inga opioider i hans medicinskåp, inga, eller väldigt få recept på sådana och ingen abstinens efter sådana i häktet. Säker kan hon väl inte vara, men det måste väl finnas någon form av indikation på att så ha skett för att det ska utredas vidare?
Är journalgranskning verkligen gjord.
Diskbråck - recept - smärtstillande.

Han sitter i TR och beskriver diskbråck, så fritt taget ur luften betvivlar jag det är, oerhört lätt att kolla upp och att sätta sin trovärdighet på pottkanten.

Vad jag skrev sen (drogutlöst) är ett argument för ett kryss.
... För att han låter helt weird i beskrivningen, en fara överlag som borde få henne att reagera.
Det är ju rena rama galenskapen om han tänder sexuellt på våld.
Makt - våld - sexuellt upphetsad - manipulation - övertag.

Rena Hagamannen.

Skicka vidare för betydligt djupare, längre och bättre utredning än en sketen timme.
Senast redigerad av develi 2021-04-10 kl. 17:51.
Citera
2021-04-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej.
P7 har jag lagt upp - men ligger också på första sidan. Kriminalvårdens utredning får du gärna peta in.
Citera
2021-04-10, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
P7 har jag lagt upp - men ligger också på första sidan. Kriminalvårdens utredning får du gärna peta in.

Självklart, då löser jag det.
1 minut.
Citera
2021-04-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
"Växtdel - markerad av hund - mt blod vid kon c:a 7 meter från kroppen."

Resultat: "Vid en förnyad analys av det tidigare undersökta området (se delredovisning 2 daterad 2018-10-05) påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:! kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting."

Den kon som avses, var placerad alldeles framför en liten buske invid planket.
En påse alternativt bag kan ha lagts intill busken strax innan överfallet. Faktumet att blodet tillhör L men saknar koppling till en begränsad stänkbild på BP, talar starkt för att GM befunnit sig där i något skede, antagligen efteråt.
Annan hypotes är att båda befinner sig där när överfallet sker, och att hon springer iväg och bort för att söka skydd.

MGM kan, efter att ha mottagit loggremsan, förberett sig genom att packa ner vattenflaska, rena kläder, påse, tejp (jmfr inslagning av handtag till polisen). Mordvapnet döljs under en jacka. MGM cyklar ner till platsen inom 20 min och ställer av cykel, bag och mordvapen innan en promenad upp till lägenheten. Alternativt gäller dubbla lager byxor och tröjor. Är det hennes blod-DNA på vänster sko så kan en mindre mängd blod ha avsatts vid ett skobyte efteråt.
Ett par cykelhandskar borde saknas, ja.
En gissning är att en orange (avsliten?) fibertråd på hennes smalben, tillhör GM:s tröja/jacka. - Fastnade tråden i den nu försvunna omlottringen? Något ordinärt lär saknas, ja. Har tidigare varit inne på klädköp av granne under loppisen dagen innan. Å andra sidan är det osäkert om han ö h t gjorde affärer den dagen.
MGM må vara en snåljåp men det vore rentutav korkat att inte göra sig av med samtligt, inkl skor. Tillsammans då med övrigt som mordvapen, handskar, hörlurar och mobil. DNA på ringen borde ha högt bevisvärde; bilder från kalaset den 12 maj visar närkontakt med ett flertal i familjen. Hon har också hunnit duscha och diska ett antal ggr efter den 11 maj. Och kramat om minstingen samma kväll.

Kjolen ja, är öppen för att de till formen två droppliknande fläckarna har tillkommit efter mordet.
Varför? 1. Formen 2. L var iklädd träningsbyxor - inte kjol - vid sista mötet. 3. fläckarnas placering i förhållande till kroppens position.
Möjligt. Skobyte kan ha glömts bort p g a stress. I annat fall kan blod ha hamnat i plösen en stund efteråt och på annat sätt. Anmärkningsvärt är ändå att samtliga stänk ovanpå samt undersida skulle vara borttvättade samt att högerskon är fri från indikation på blod.
Han svamlar mycket och gärna om sina diskbråck som sedan länge borde vara utläkta. Att han fått kroniska ryggbesvär till följd av sina bråck är något annat. - Farbror med morgonstelhet?
Osäker på ifall han dragit in mindre blodspår i villan och på cykelsadeln efter ombyte plus avskölj med vattenflaska och senare vattenspridare, garderar han sig som sagt med sexförklaringen.
Sista, resterande hamnar i golvbrunnen. En rätt talande, för att inte säga symbolisk, bild där Hustrun står på knäna ovanför avloppet och svettas. Redo att nedlåta sig till att skrubba bort sin makes skit.

A 146: "U*f informeras om att den ringen han uppgett att han känner igen förekommer på flera bilder som L*na publicerat i sociala medier samt att ringen inte finns bland föremålen som lämnats ut av polisen till familjen. U*f säger att han förstått att L*na verkade tillskriva föremål symboliskt värde. Det skulle kunna vara så att ringen betyder något. Antingen om U*f har gett henne ringen men glömt det eller om någon annan gett henne ringen."

Är inne på samma som du här; ringen kan ha haft ett symbolvärde som bara hon och MGM känt till. Vad som talar emot hypotesen om gåva av MGM, är att han hade för vana att ge henne guld (medan H fick silver).

Förslag på orsaker till ringens försvinnande:

1. L tar själv av sig ringen och kastar in den bland buskarna bakom planket (som du föreslår). En handling av symbolisk natur.
2. Ringen glider av när pekfingrets falanger krossas. GM plockar upp och på sig ringen, alt blev den aldrig återfunnen vid sök i okt -18.
3. En tråd från GM:s kläder fastnar i skåran på omlottringen med ett litet hjärta. GM tar för säkerhets skull av ringen efteråt.
4. GM behåller ringen som souvenir.

Nånting ur minnet: Det framkom väl i FUP att ett par av SD's byxor var borta. De återfanns aldrig. Tror tom att det var trekvartsbyxor. Nån annan kanske minns bättre/mer gällande detta.
Citera
2021-04-10, 17:49
Bannlyst
För säkerhets skull.... P7.an
https://docdro.id/7PUWTE6

Och så kriminalvårdens.....
https://docdro.id/h8cEpvd
Citera
2021-04-10, 17:51
Medlem
Citat:
Hej.

Menar du personutredningen?
Citera
2021-04-10, 17:52
Medlem
Citat:
För säkerhets skull.... P7.an
https://docdro.id/7PUWTE6

Och så kriminalvårdens.....
https://docdro.id/h8cEpvd
Ur kriminalvårdens papper: "Davidsson uttrycker inga relevanta fysiska bekymmer. " Undrar var diskbråcket tog vägen som det ojas över i fupen från hans sida.
Citera
2021-04-10, 17:57
Medlem
Citat:
Hej.

P7 ligger i handlingarna, men saknar kriminalvårdens... skicka gärna så uppdaterar jag övriga dokument
Citera
2021-04-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
P7 ligger i handlingarna, men saknar kriminalvårdens... skicka gärna så uppdaterar jag övriga dokument
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in