Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det beror väl på om man menar att han är osocial eller asocial? Han kan i och för sig vara både och, men jag håller med CS128 att Wanker i första hand verkar vara osocial. Men du kan ha rätt, han kan även vara asocial.
Man behöver väl inte kalla någon efterbliven för att man har olika åsikter, det är väl lite onödigt?
För det är väl inte så att du tror att osocial är ett felaktigt ord, för då har du helt fel....?
Tack för din reflektion dels över skillnaden i ordvalet asocial kontra osocial (har svarat avataren med en länk om skillnaden av dessa ord och deras betydelse nedan!) men också för att du har sunt förnuft om att om man har olika åsikter så är man inte efterbliven - som jag blev kallad. I tråden om Robinson så har jag blivit kallad: efterbliven (som senast) och att jag ska hålla käften om jag inte vill bli idiotförklarad (av en annan avatar i tråden) osv. Okvädningsord är rätt vanligt tyvärr på detta forum - men visar egentligen mera på avatarens oförmåga och avsaknad av att kunna argumentera och respektera olika åsikter från andra.
Man ska ju kunna ha olika åsikter och kunna diskutera olika ståndpunkter utan att behöva kväsa andra på det viset med tillmälen. Det känns lite trist och en del i denna tråd tycks tro att språket "måste" vara på det viset för att passa in - men det får stå för dessa personer i så fall. En diskussion fungerar som bäst när man har toleransen för att vi alla är individer med olika erfarenheter och inte är stöpta i samma form. Hoppas vi alla begriper att påhopp om dylika tillmälen inte ger någon bra diskussion utan det blir lite roligare om vi kan diskutera och acceptera att vi alla vill prata/diskutera OM Robinson och vad som händer istället för att tjafsa och mer eller mindre skrämma bort folk från att yttra sig!