2021-04-10, 14:03
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbo89
Det är flera som öser på med memmoklipp just nu ser jag. Joana har dock varit Influencer ett bra tag nu och går ganska bra för henne vad jag kan se. Så jag undrar om detta är till hennes fördel?

Att nå ut till miljonpublik är sällan negativt.
2021-04-10, 14:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Det är flera som öser på med memmoklipp just nu ser jag. Joana har dock varit Influencer ett bra tag nu och går ganska bra för henne vad jag kan se. Så jag undrar om detta är till hennes fördel?

Om jag inte minns fel så har hennes Instagram- följare ökat markant mycket sedan det blev känt att hon deltar i Robinson. Så är det säkert för de flesta deltagarna OM det tar emot följare vill säga.

Sedan visar det sig väl hur länge hon hänger kvar i tävlingen och om hon får visa framfötterna i tävlingar - precis som för alla deltagare så kan de "ena dagen var otroligt poppis - till att sjunka som en gråsten" pga av varje avsnitt och alla synkar som visas publikt!
2021-04-10, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är ett välkänt faktum i överlevnadskretsar att 100% av alla måsar på en ö flyger mot vattnet. Så sannolikheten för att hamna på en strand om man följer en mås är väldigt hög. Ni kan släppa detta nu.
Det är också 100% sant att om du är på en ö rör du dig alltid mot vatten så varför du ska titta efter en mås att följa är bara trams
2021-04-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Om jag inte minns fel så har hennes Instagram- följare ökat markant mycket sedan det blev känt att hon deltar i Robinson. Så är det säkert för de flesta deltagarna OM det tar emot följare vill säga.

Sedan visar det sig väl hur länge hon hänger kvar i tävlingen och om hon får visa framfötterna i tävlingar - precis som för alla deltagare så kan de "ena dagen var otroligt poppis - till att sjunka som en gråsten" pga av varje avsnitt och alla synkar som visas publikt!

Hon hade 28.5 innan Robinson. Så det är inte någon jättehöjning?
2021-04-10, 14:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Hon hade 28.5 innan Robinson. Så det är inte någon jättehöjning?

Ja du - jag kollar inte influensers sidor om jag inte är vän med dem så jag har inte koll på hennes sidor
2021-04-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Det är också 100% sant att om du är på en ö rör du dig alltid mot vatten så varför du ska titta efter en mås att följa är bara trams
Det leder till den andra viktiga regeln vid överlevnad, man måste försöka hålla humöret uppe och inte deppa ihop.
2021-04-10, 14:58
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det beror väl på om man menar att han är osocial eller asocial? Han kan i och för sig vara både och, men jag håller med CS128 att Wanker i första hand verkar vara osocial. Men du kan ha rätt, han kan även vara asocial.

Man behöver väl inte kalla någon efterbliven för att man har olika åsikter, det är väl lite onödigt?

För det är väl inte så att du tror att osocial är ett felaktigt ord, för då har du helt fel....?

Tack för din reflektion dels över skillnaden i ordvalet asocial kontra osocial (har svarat avataren med en länk om skillnaden av dessa ord och deras betydelse nedan!) men också för att du har sunt förnuft om att om man har olika åsikter så är man inte efterbliven - som jag blev kallad. I tråden om Robinson så har jag blivit kallad: efterbliven (som senast) och att jag ska hålla käften om jag inte vill bli idiotförklarad (av en annan avatar i tråden) osv. Okvädningsord är rätt vanligt tyvärr på detta forum - men visar egentligen mera på avatarens oförmåga och avsaknad av att kunna argumentera och respektera olika åsikter från andra.

Man ska ju kunna ha olika åsikter och kunna diskutera olika ståndpunkter utan att behöva kväsa andra på det viset med tillmälen. Det känns lite trist och en del i denna tråd tycks tro att språket "måste" vara på det viset för att passa in - men det får stå för dessa personer i så fall. En diskussion fungerar som bäst när man har toleransen för att vi alla är individer med olika erfarenheter och inte är stöpta i samma form. Hoppas vi alla begriper att påhopp om dylika tillmälen inte ger någon bra diskussion utan det blir lite roligare om vi kan diskutera och acceptera att vi alla vill prata/diskutera OM Robinson och vad som händer istället för att tjafsa och mer eller mindre skrämma bort folk från att yttra sig!
2021-04-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nog måste väl det andra laget märka/höra när en sådan båt kommer och plockar upp en person i andra laget?
Vet inte om det blivit klart för alla men lagen är på olika öar. Så snack om att deltagarna lagen emellan hälsar på varandra, att de borde köra skattletning lag mot lag etcetera, det går inte.
2021-04-10, 16:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Vet inte om det blivit klart för alla men lagen är på olika öar. Så snack om att deltagarna lagen emellan hälsar på varandra, att de borde köra skattletning lag mot lag etcetera, det går inte.

Du vet - en del klarar inte av att ta reda på grundfakta om hur lagen är stationerade! TROTS - att jag och fler med mig har visat länkar i tråden att gå in på för att se på karta hur de var stationerade.
2021-04-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
En sak jag reflekterat över, den hittade sprängtickan, känns märkligt då jag inte sett en enda björk (av det jag sett iaf), så hur tusan kan han hitta den? Har för mig han sa att han hittat den på backen dessutom, vilket är liten trolighet.
Den såg avsågad ut. Håller med om att det inte är så sannolikt att den hittades på ön och den skulle i så fall inte få sågas/brytas loss i naturreservat. Antingen har Wrenkler smugglad med den eller så har han fått den för att matcha/skapa hans varumärke.
2021-04-10, 16:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Den såg avsågad ut. Håller med om att det inte är så sannolikt att den hittades på ön och den skulle i så fall inte få sågas/brytas loss i naturreservat. Antingen har Wrenkler smugglad med den eller så har han fått den för att matcha/skapa hans varumärke.

Ja dessa chaga (även kallat för trädtickor) är inte lätta att hitta = sällsynta. Jag orkar inte leta fram avsnittet om där han pratar om just denna så jag kan inte ordagrant ange vad han sa - mer än att han nämnde att på marknaden för dessa och i dess storlek var de värda i runda slängar dryga 5 tusen spänn. Det tror jag honom om. Att dricka chaga-té/varmt vatten är stor energi men om det hjälper när svälten finns runt hörnet i övrigt - är lite oklart.

De får alla ha var sin personlig sak med sig - var detta hans personliga sak? Kanske? Vet ej - men det kanske ni andra vet?
2021-04-10, 16:40
Medlem
Varför finns det inga immunitets halsband längre?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in